tramadol ervaringen?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

delerium

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-12 23:29

kiwi1990 schreef:
delerium schreef:
Ik hoop heel erg dat je 3 per dag bedoelt ipv 3 per keer...

nope

En je had gewoon diclofenac 50 mg? >;)

Deri

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-01-12 23:30

delerium schreef:
En je had gewoon diclofenac 50 mg? >;)

Ja ik had gewoon de 50mg versie.
Wat is ermee dan?

Snowgirl38

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-12 23:39

Ik zou als ik jou was wel eventueel iets laxerend gebruiken want Tramadol staat erom bekent dat men er verstopt van kan raken.

delerium

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-12 23:50

Dat je als je meerdere malen per dag, 3x50 mg diclo naar binnen schuift, je ruim de maximale dosering overschrijdt en je echt ontzettend onverantwoordelijk bezig bent...

Probeer je echt aan de maximale doseringen te houden, is de pijn dan nog niet te harden? Terug naar HA of overleg met de HAP.

Jessix

Re: tramadol ervaringen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-12 00:03

Als de tramadol beter helpt zou ik die alleen nemen als ik jou was. Bij dagelijks gebruik verdwijnen de bijwerkingen. Als het echt niet anders kan kun je er eens een keer Ibruprofen bij pakken, maar pas op voor je maag en ook dat je niet te veel pijnstilling neemt.. Je hebt op den duur alleen maar meer nodig.

Beterschap!

realmagic

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-12 00:53

realmagic schreef:
ik heb ze na mijn schouderoperatie ook gehad.

elke 8 uur 1 tramadol 1 diclofenac en 2 paracetamol 500 (jawel tegelijk!!)
op advies van de chirurg, merkte idd de eerste dagen dat ik in slaap viel na de tramadol, maar na een week was dat over. er stond idd wel op het doosje niet mee autorijden oppassen met verkeersdeelname en de andere dingen die op zo'n sticker staan.

ik heb 4 maanden op die pijnstillers gezeten, heb na 2 maanden de tramadol afgebouwd,wilde namelijk weer kunnen autorijden. had geen last van bijwerkingen maar voor de zekerheid deed ik het toch maar niet :o

Wat ik hierbij vergeten ben te vermelden is dat ik smorgens wel een maagbeschermer erbij kreeg die werkt 24 u dus dat was maar 1 per dag

_Luziream

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-12 01:04

Diclofenac is echt funest voor je maag, brufen trouwens ook, indien je dit dus langdurig gebruikt. wij schrijven altijd een maagbeschermer voor.

Ik kwam er niet helemaal uit hoe je nu de paracetamol en brufen gebruikt. Gebruik je die ook standaard of niet? Als je zo en zo paracetamol 4 maal daags standaard gebruikt bouw je al een spiegel op, daarnaast versterkt paracetamol andere pijnstillers vaak. Bij mij op de afdeling gebruiken de meeste patienten 4 maal daags 1 gr paracetamol. Daarnaast dus een opioid erbij en een nsaid( zoals brufen of diclo). Vaak bij ons combi paracetamol en een langwerkend en kortwerkend opioid.
Tramal kan idd verstoppend werken( zoals alle opiaten). Ik zou brufen niet al te vaak nemen.

Gaat het nu weer beetje trouwens?

Deri

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-01-12 01:26

Ja het gaat wel een stuk beter :)
Maar moet nog een afspraak maken voor die scan.

Marit

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-12 01:59

Ik heb een tijdje diclofenac, tramadol én paracetamollen geslikt na m'n rugoperatie. Merkte eigenlijk geen bijwerkingen. Het hielp bij mij ook maar een beetje.. Morfine was het enige dat mijn pijn een beetje verlichtte :')

Tari_42

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-12 02:28

Ik neem al geruime tijd Tramadol maar dan met verlengde afgifte. 2 keer per dag 100mg. Gecombineerd met paracetamol (mag tot 3 keer per dag 1gram nemen maar probeer het met minder te doen). Bijwerkingen van de tramadol heb ik niet meer, wel gehad.

Knavia

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-12 02:46

Denk dat de bijwerkingen per persoon verschillen. Ik heb een paar dagen 2x daags 200mg retard tabletten geslikt (1 tablet per keer, uiteraard). Kon daarmee prima functioneren, ook gewoon gewerkt en auto gereden. Ik slik het bij aanvallen van voorhoofdsholteontsteking. Maar wellicht breekt mijn systeem medicatie vrij snel af. Ik weet dat ik destijds 10 tabletten van 10mg diazepam moest slikken voordat ik in slaap kon vallen ondanks de pijn. Dat schijnt een olifantendosis te zijn is me later verteld. Begonnen met 1 tablet, uur later geen effect, toen 3 erbij, uur later nog niets, toen overige 6 van het stripje en eindelijk dromenland bereikt. Ik werd na 8 uur slapen uitgerust en zonder koppijn wakker.

Bassenqua

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-12 07:42

Ook Tramadol geslikt tegen de pijn van 2 hernia's en bij mij deed het helemaal niks, geen last van de bijwerkingen maar het hielp ook niet tegen de pijn ;) Het enigste wat mij helpt is Dexamethason, binnen een uur de pijn weg. ;)

ivy_power89

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-12 12:44

Ik heb vorig jaar 6 weken in mijn bed gelegen vanwege onverklaarbare buikpijnen.
Heb toen zaldiar gebruikt (dat is paracetamol met tramadol) en daarbij ook nog diclofenac.
De gebruikelijke dosering van 3x daags 1 tablet.
Maar ik zat op een gegeven ogenblik op 6 tabletten, met nog 4 tabletten diclofenac.

Ik kan je zeggen dat ik de eerste 2 weken zo stoned als een garnaal was.
Ik lag boven op bed, de wc beneden, zonder hulp kwam ik niet beneden.
Vroeg ook steeds welke dag het was, waar ik was etc.

Na een tijdje begonnen de bijwerkingen af te nemen.
Na 8 weken totaal gestopt, en toen begon de ellende....
Ik kreeg afkick verschijnselen.... snachts wakker worden met een onwijs raar gevoel.
Ik moest mijn hele lijf aanspannen en dan trok het weg.
Dagen met spierpijn gelopen, vermoeid etc,

Ik neem het nu alleen nog in als het echt moet, maar niet meer dan 2 tabletten per dag....
Het is fijn spul, maar er zit ook een grote maar achter

realmagic

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-12 22:29

heb best lang die tramadol gehad,maar niets gemerkt toen ik stopte, dat zal net als de bijwerkingen bij iedereen wel anders zijn

ponyparadijs

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-12 22:45

Ik ben ook al eens eerder gestopt en ook ik heb niets gemerkt van afkickverschijnselen.
Overigens is het gebruik bij mij wel langzaam afgenomen, misschien dat dat ook mee speelt!

Bazinga

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-12 22:53

Ik heb 1 jaar lang 300 mg tramadol per dag geslikt,
Idd verstoppingen, maar ik ging ook onwijs afvallen, was in 10 maanden 20 kilo kwijt!!
Dat had als gevolg, te laag HB, Kalium en Natrium. Was flink beroerd.
Heb het toen afgebouwd en geen ontwenningsverschijnselen.

De 1e weken was ik echt sloom en wazig. Daarna wende het wel, alleen op defiets had ik altijd moeite met bochten, dan moest ik mij heel erg concentreren om niet van mijn fiets te lazeren. Let op in het verkeer!!Je bent aansprakelijk als je een ongeluk krijgt en je hebt tramadol geslikt!

Skyex

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-12 23:03

Wat toevallig een topic over tramadol. Ik slik al een aantal maanden soms om de nacht door te komen diclofenac. Dit in verband met rugpijn. Nu heb ik van de huisarts tramadol gekregen, omdat diclofenac niet goed voor je maag kan zijn. Ik zat mijn bijsluiter van de tramadol eens goed gelezen en zit een beetje met het autorijden. Ik slik het dus niet iedere dag, maar alleen als ik pijn heb. Over een week gaan wij op vakantie en wil ik wel auto kunnen rijden. Ik heb nog 30x diclofenac liggen. Weten jullie of het kwaad kan om ze af te wisselen. Bv als ik weet dat ik moet autorijden dat ik geen tramadol neem maar diclofenac. Ik neem het altijd alleen voor het slapen in. Hoe lang duurt het voor het uit je bloed is? Ik wil maandag de dokter evt bellen, maar ben benieuwd naar wat jullie ervaringen zijn met de colin diclofenac, tramadol en autorijden.

Bazinga

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-12 23:05

micha_a schreef:
Wat toevallig een topic over tramadol. Ik slik al een aantal maanden soms om de nacht door te komen diclofenac. Dit in verband met rugpijn. Nu heb ik van de huisarts tramadol gekregen, omdat diclofenac niet goed voor je maag kan zijn. Ik zat mijn bijsluiter van de tramadol eens goed gelezen en zit een beetje met het autorijden. Ik slik het dus niet iedere dag, maar alleen als ik pijn heb. Over een week gaan wij op vakantie en wil ik wel auto kunnen rijden. Ik heb nog 30x diclofenac liggen. Weten jullie of het kwaad kan om ze af te wisselen. Bv als ik weet dat ik moet autorijden dat ik geen tramadol neem maar diclofenac. Ik neem het altijd alleen voor het slapen in. Hoe lang duurt het voor het uit je bloed is? Ik wil maandag de dokter evt bellen, maar ben benieuwd naar wat jullie ervaringen zijn met de colin diclofenac, tramadol en autorijden.

Ik zou het even googelen.Je zit idd met je bloedspiegel.

ponyparadijs

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-12 23:07

In verband met het autorijden heeft mijn huisarts mij ook aangeraden om tramadol 's avonds te slikken.
Echter wordt ik niet slaperig van de tramadol. Maar juist over actief, wat tot gevolg had dat ik op de nacht zeker 15x wakker was. Verschrikkelijk. Maar als je 's ochtends moet autorijden moet je zeker 8-10 uur daarvoor de tramadol slikken.

Skyex

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-12 23:10

Dus als ik bijvoorbeeld om 8u 's avonds die tramadol in neem is het de volgende dag wel uit mijn bloed. Of kan ik voor de zekerheid beter diclofenac innemen? Of mag je dat niet zo afwisselen?

ivy_power89

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-12 23:12

Bij mij werd gezegd dat het na 24 uur uit je bloed is

Skyex

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-12 23:13

Mijn dokter heeft niet eens info erover gegeven. Hij was sowieso heel vaag... Maar goed... Dankjewel in ieder geval al voor de reacties. Ben alleen nog bemieuwd of iemand weet dat ik het mag afwisselen.

mindful

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-12 23:15

Heb ook laatst een hernia gehad.
Overdag nam ik 3x 800mg Ibuprofen en voor het slapen gaan Tramadol50.
Hielp me goed de nacht door en eigenlijk nooit last gehad.

ponyparadijs

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-12 23:20

Tramadol is best wel een zware pijnstiller. En ik mocht een paar jaar geleden ook gewoon wisselend slikken met tram of diclo. Maar ik zou het gewoon even aan de huisarts vragen. En mocht je weer een vaag antwoord krijgen vraag het de apotheek.

Skyex

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-12 23:27

@ Iana, dat is wel fijn dat het goed helpt.

Het gaat er bij mij meer om dat als ik weet dat ik de volgende dag moet autorijden ik gewoon diclofenac kan nemen en de tramadol uit mijn bloed is. Ze werken allebei bij mij.