Slaapverslaving???

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Essie73
Hoofdmoderator

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-01-12 12:09

pniekepnak schreef:
Draai je nog steeds wisselende diensten Es? Ik kan me herinneren dat er laatst iets was met je werk, dat je moest kiezen zeg maar, weet even niet meer wat het geworden is.

Dat is nog niet zo lang geleden toch?

Jipz, werk sinds 7 maanden weer in de verpleging. Draai echter geen nachtdiensten, alleen dag avond en weekend

Essie73
Hoofdmoderator

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-01-12 12:13

Pentax schreef:
Hoeveel slaap je snachts? Dutjes doen is juist goed voor je. Ideaal is om de twee uur een dtuej, dan heb je geen nachtrust meer nodig.

ik maak normale nachten. Om de 2 uur een dutje klinkt geweldig hoor, maar dan heb ik echt helemaal niets meer aan mijn dag hahaha

Essie73
Hoofdmoderator

Re: Slaapverslaving???

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-01-12 12:16

Is er ook iemand die deze verslaving heeft overwonnen of er mee bezig is???

Barbabientje

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-12 13:15

Ik heb het opgegeven := Ging gisteren om 12 uur slapen, lag vervolgens tot half 2 wakker, had mn wekker om 10 uur gezet, maar helaas kon er toch tot kwart voor 11 niet uitkomen..
Nu volle bak leren en vanavond lekker op de bank niksen en een keertje vroeg naar bed!

pniekepnak

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-12 13:25

Essie73 schreef:
pniekepnak schreef:
Draai je nog steeds wisselende diensten Es? Ik kan me herinneren dat er laatst iets was met je werk, dat je moest kiezen zeg maar, weet even niet meer wat het geworden is.

Dat is nog niet zo lang geleden toch?

Jipz, werk sinds 7 maanden weer in de verpleging. Draai echter geen nachtdiensten, alleen dag avond en weekend

Dan is het helemaal niet gek dat je overdag slaapt. Ik draai ook alleen dag en avond, maar dat schopt mijn dag/nachtritme wel degelijk zo in de war dat ook ik wel eens een dutje doe overdag. Ook als ik een avondje op stap ben geweest (dat wordt bij mij vaak laat... Of vroeg, hoe je het noemen wilt :D ) slaap ik in de week daarna vaak meer overdag.

Ik heb alleen niet dat ik mijn dagschema er op aanpas, ik slaap alleen als ik echt moe ben en er tijd voor heb. Een verslaving is het voor mij dus niet. Ik denk alleen dus dat die wisselende diensten een behoorlijk negatief effect erop hebben.

Het enige wat ik kan bedenken is je dag zo vol plannen dat je geen tijd meer hebt om te slapen, maar of dat nou goed voor je is :=

Essie73
Hoofdmoderator

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-01-12 00:05

Nyn, het is bij mij dus echt dat ik gewoon WIL slapen. Niet eens omdat ik moe ben. Als ik op me werk ben en eraan denk dat ik straks lkkr even kan gaan slapen krijg ik gewoon kriebels is mijn buik...

Maar jaja.... Vandaag om 11u opgestaan, en niet meer terug naar bed gegaan. Zelfs nog een avonddienst gedraaid. Ik is trots op mezelf!!!!

millennium

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-12 00:15

Zelf vind ik het ook heerlijk om op m'n vrije dag smiddags even een tukkie op de bank te doen! Als ik op m'n vrije dag alles al gedaan heb wat ik heb moeten doen (paardje, boodschappies, opruimen etc.), dan ga ik vaak even lekker tv kijken, zet m'n wekkertje zodat ik niet voor weet ik veel hoeveel uur van de wereld ben, en mocht ik dan in slaap vallen, dan is m'n wekkertje er nog om me weer op tijd wakker te maken voor het voeren van de paarden, avond eten etc. Op een vrije dag overdag een uurtje of wat te tukken vind ik dus wel relaxt, echter beheert het m'n leven niet. Misschien inderdaad gaan afbouwen zoals al werd aangegeven. Dan is een uurtje slapen misschien niet meer zo erg :)

Manderino

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-12 18:37

Werkt hier bijna niemand fulltime ofzo :D .

Ik hou ook echt van slapen vindt het heerlijk, maar heb er gewoon geen tijd voor.
Werk 5 dagen, en dan nog m,n paardje, en vrienden.
Merk wel als ik heel veel slaap, dus heel vroeg naar bed ga, of in het weekend te lang uitslaap, dat ik
Dan juist duf en heel moe ben.

meisje2000

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-12 18:44

Ik heb het ook gehad alleen ik kon dus de hele dag en nacht slapen.
Bij mij was het wel een medische reden.
Ik had namelijk poliepen in mijn neus waardoor ik het zelfde deed maar dan met driekwart minder zuurtsof dus ik was van de kleinste dingetjes (traplopen of koken bijv) al helemaal uitgeput.
Ik heb in die periode gewoon 22 uren per dag geslapen.
Ik ben toe geopereerd en toen was het beter maar omdat mijn lichaam zo aan het ritme gewend was geworden bleef ik erg moe en sliep ik snachts 15 a 16 uren (als ik niet hoefde te werken) en dan over dag ook nog eens een tot twee uren per keer.
Hoe ik het heb doorbroken tja denk niet dat jij dat kan doen maar ik kreeg kinderen waardoor ik overdag mijn bed niet meer in kon en dus mijn patroon wel moest doorbreken.
Ik kon moeilijk op bed gaan liggen terwijl mijn kinderen in de woonkamer waren (de oudste is nu 4,5 en de jongste 17 maand) Nu slaap ik nog wel veel maar dan wel snachts en overdag eigenlijk helemaal niet meer tenzij ik vrij ben en echt uitgeput ben maar dat komt nu nog maar eens in de aantal weken voor en dan is mijn man thuis en let dan op de kinderen.
DUs advies heb ik niet tenzij je kinderen wilt hahaha.
Maar weet wel hoe je je voelt.