Help! Met paard achterovergeklapt. Been onwijze blauwe bult!

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

AnoukShel

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-12 23:17

Ik snap eigenlijk niet waarom je een topic opent, je bent eigenwijs zat om niet naar een dokter te willen, wat wil je dat mensen hier dan gaan zeggen? Net als het zelf wekken is wel zo dom om te zeggen.

Maar goed beterschap en ik hoop voor je dat het allemaal meevalt..

Pentax

En wat als je morgen niet meer wakker word, wie zorgt er dan voor die beesten de komende weken?
Kom op meid, wees eens volwassen en bel tenminste de HAP. Er is altijd iets mogelijk om opgehaald te worden oid.

Abiola

Ik ben het eens met Rommulus. Je hebt maar 1 lijf, dus doe er een beetje zuinig mee! Sterkte!

Tessa_1

Jantine_ schreef:
Nouja ik heb er 1 op mn telefoon, die kan ik niet op de computer krijgen. Dus als iemand dat wel lukt kan ik hem via iemand sturen via ping?

Dan heb je een BlackBerry? Kan je m misschien naar jezelf mailen vanaf je telefoon (gewoon als bijlage?)

Ik ga ook alleen naar de doktor als er echt iets aan de hand is hoor.. dus ergens snap ik ts ook wel.. de meeste dingen gaan ook prima over als je ermee blijft doorlopen O:)
En als ze niet op haar hoofd is gevallen..
Laatst bijgewerkt door Tessa_1 op 08-01-12 23:19, in het totaal 1 keer bewerkt

Adamootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-12 23:18

Even langs de eerste hulp gaan óf naar de huisarts en er een foto van laten maken.

Anne.

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-12 23:21

TS, op de HAP weten ze het allerbeste waar je aan toe bent. Vraag ze gewoon om advies, simpeler is het niet.
"Hoi, met ..." Ik ben vanmiddag van mijn paard gevallen.." Dan vertel je precies wat er gebeurd is en dan vraag je "Ik wil hier graag wat advies over.."
HAP stelt dan wat vragen, mochten ze het niet nodig vinden om je langs te laten komen geven ze altijd advies. Bij zo'n harde klap is dat vrijwel ALTIJD een wekadvies. Mochten ze het wel nodig vinden, dan is het ook écht nodig. Uit ervaring weet ik dat de HAP niet zomaar iedereen langs laat komen.

Licht je familie/vrienden in over wat er gebeurd is.. ook een handige.

Boras

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-12 23:24

Precies, bel de huisartsenpost, vertel je verhaal en je hoort wel wat ze zeggen.
Dan hoef je zelf niet eens de beslissing te nemen of je er naar moet laten kijken.
Dat doen zij voor je :)

Skip_Bo

Re: Help! Met paard achterovergeklapt. Been onwijze blauwe bult!

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-12 23:26

Ik denk dat zoals vele zeggen, het belangrijk is om de huisartsenpost te bellen.. en anders je om het uur laten wekken.. :)

Barbabientje

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-12 23:32

je mag mij de foto wel pingen, kan ik mijn vriend even naar je been laten kijken, die is fysio, dus misschien kan hij er iets van zeggen..

Maar ik zou zeker ook de HAP bellen!

YvonneV

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-12 23:36

Jantine_ schreef:
Niet buiten bewust zijn geweest en ook niet gebraakt :n

nou net aan niet dan
Jantine_ schreef:
Onder het tillen werd ik ook wat licht in mn hoofd en had ik het idee dat ik weg zou vallen.

Ik zou even een hap bellen en vragen om advies, ja dat kan gewoon de dichtsbijzijnde zijn. Die mensen zijn er op getraind om een juiste inschatting te maken.

Nick1963

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-12 23:49

AnoukShel schreef:
Ik snap eigenlijk niet waarom je een topic opent, je bent eigenwijs zat om niet naar een dokter te willen, wat wil je dat mensen hier dan gaan zeggen? Net als het zelf wekken is wel zo dom om te zeggen.

Maar goed beterschap en ik hoop voor je dat het allemaal meevalt..

Wekadvies wordt meestal door derden gedaan , want juist als je bewustzijn daalt , heb je zelf niet zoveel aan wekkers die overgaan. Topicstartster kijkt op haar eigen manier........het zal allemaal wel meevallen , in de tijd dat alle berichten geschreven zijn , was er al een bezoekje aan de huisartsenpost mogelijk geweest.......( via de telefoon handelen ze dit soort zaken niet af, dat is ook logisch want gelukkig is er sprake van beroepsverantwoordelijkheid......en medische kennis.....)
Dit is nou typisch een topic op bokt , waar de vraagtekens met het aantal berichten groter worden.......

Jantine_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-01-12 23:58

Ik ben benieuwd wie van jullie daadwerkelijk ervaring hebben qua werk of qua een geval als dit.

Heb iniedergeval fijne berichtjes gekregen in m'n pb box waar ik WEL wat aan heb, want daarvoor opende ik dit topic.

Reacties als bovenstaande heb ik dus helemaal niks aan .

Anne.

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-12 00:02

Ik hoop dat het allemaal goed komt, Jantine! Sterkte!

Ik heb overigens zéker ervaring met ongevallen als dergelijke. Direct naar de Eerste Hulp gegaan. ;)

Eefjahh

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-12 00:07

Toen ik eens gevallen was, kreeg ik ook een hele blauwe bult. Toen bleek dat mijn spier gescheurd was ! En iedereen liep eerst te roepen ach niet zo erg. paar dagen rusten en dan is het over. Nou mooi niet. En wat die mensen geschrokken toen ze hoorde dat ik gewoon mijn spier had gescheurd.

Hopelijk is het bij jou niks ernstig.
Hoe gaat het nu met je ?

Tessa_1

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-12 00:11

Het lastige is dat wij er vrij weinig aan kunnen inschatten.. soms doet het heel veel pijn en is het heel dik, maar valt het mee en soms merk je er bijna niks aan en is het aan gort..
Ligt gewoon aan de plek en de manier waarop het geraakt is.

Hetgene dat ik heb meegemaakt dat er het meest op lijkt is:
Mijn moeder heeft een keer een zo ongeveer zwart en gigantisch dik scheenbeen gehad omdat er iemand tegenaan flauwviel, maar dat was gewoon een hele ernstige blauwe plek.. (niks kapot verder).
Vroegere paardrij instructrice van me is tegen dr bovenbeen getrapt door een paard en dat was ook vrijwel zwart en bleek toch alleen een blauwe plek/kneuzing van de spier..

Aan de andere kant ben ik 7 weken geleden zelf de huisartsenpost binnengelopen omdat ik van mijn paard gevallen was en vrij forse rugpijn had.. dus ik dacht: het zal misschien gekneusd zijn.. en toen bleek ik 2 wervels gebroken te hebben.

Nick1963

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-12 00:11

Ruime ervaring,zeer veel in ziekenhuis gewerkt veel sterkte natuurlijk, en een goed herstel toegewenst :(:)

eempiej

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-12 00:18

Het is ook wel lastig beoordelen zonder foto of in het echt te zien. Ben verpleegkundige en ehbo-er. Maar als ik jou verhaal uit de openingspost las had ik persoonlijk toch wel een ambulance gebeld. Advies als je geen contact op wilt nemen met de huisartsenpost (en daar ben je geheel vrij in, mijn advies is wel even te bellen, dat kan nooit kwaad) In ieder geval, been hoog. Koelen heeft nu niet zo heel veel nut meer. Zo nodig 4x daags 1 gram paracetamol voor de pijn. Zwellig of bloeduitstorting met pen omranden. Zo kun je controleren of het groter/kleiner/gelijk blijft.
Zoals al eerder gezegd, eigen wekadvies heeft weinig nut als je niet wakker wordt ;)
In ieder geval veel sterkte!

annastasia

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-12 00:22

Heb je een foto van je been?

Ben zelf een aantal jaren geleden ook met een rotgang van een paard afgeklapt met m'n knie tegen een hindernis aan.
Behoorlijk last van gehad, maar ook te eigenwijs om langs een dokter te gaan. Heb er af en toe nog wel eens last van, en denk dat er toch iets van een scheurtje in heeft gezeten.

Kan bij jou misschien ook wel het geval zijn, maar goed daar kan ik vanaf hier niet over oordelen. Sterkte!

Jantine_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-01-12 00:24

Foto alleen op mn telefoon en kan niet mailen of op internet zetten, alleen via ping.
Volgens een bokker die gereageerd heeft is het toch best heftig dus morgen ga ik toch maar langs de huisarts. Vannacht word ik om 3/5 en 7uur wakker gebeld.

Mizsz_Kitty

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-12 00:25

hopen dat het allemaal meevalt tien...

Boras

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-12 00:31

Jantine_ schreef:
Ik ben benieuwd wie van jullie daadwerkelijk ervaring hebben qua werk of qua een geval als dit.

Heb iniedergeval fijne berichtjes gekregen in m'n pb box waar ik WEL wat aan heb, want daarvoor opende ik dit topic.

Reacties als bovenstaande heb ik dus helemaal niks aan .

Het is anders allemaal goed bedoeld.

_Jorien_

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-12 00:41

Sterkte!

Ik hoop voor je dat het meevalt.

Alwiene

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-12 00:42

Jantine_ schreef:
Foto alleen op mn telefoon en kan niet mailen of op internet zetten, alleen via ping.
Volgens een bokker die gereageerd heeft is het toch best heftig dus morgen ga ik toch maar langs de huisarts. Vannacht word ik om 3/5 en 7uur wakker gebeld.

Net je hele topic gelezen en ben blij om te lezen dat je je wel laat wakker bellen, dit lijkt me wel verstandig.
Ook goed om morgen dan iig naar de huisarts te gaan. Het zou me niets verbazen als je inderdaad een spier gescheurd hebt of iets dergelijks en dan lijkt het me zeker wel van belang om een arts te bezoeken. Hopelijk valt het mee, maar dan weet je dat tenminste ook :)

Magrathea

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-12 00:43

Jeetje, naar zeg :n HAP heb ik slechte ervaringen mee, heb een keer 's nachts mijn vriend laten bellen omdat mijn hand voelde alsof ie eraf werd gedraaid (had een kneuzing gehad en was denk ik iets mee) zat te huilen van de pijn maar ik moest maar even wachten tot mijn praktijk open ging :n (was 6 uur, heb dus 2 uur moeten wachten)(uiteindelijk ging het vanzelf over na veeeel pijnstillers.. maar vind het toch niet netjes)

Maar eh, wakker bellen? Als je niet wakker wordt, wat gebeurt er dan?

En zou inderdaad maar even een oproepje plaatsen voor wie even voor je in kan vallen :j snap dat het heel vervelend is, maar ik hoop niet dat je per se deze 3 weken af wilt maken om vervolgens een laaaaange tijd zeer rustig aan te moeten doen..

Beterschap in elk geval! :)

Jantine_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-01-12 00:49

Ja als ik niet wakker word... Dan komen ze er aan, maja 1,5uur rijden.

Ik ga nu slapen. Ik hou jullie op de hoogte.