Paarse handen met oranje stippen, ben ik giftig?

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Kaula

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-12 13:00

Heb ik ook, handen, voeten, benen en zelfs mijn lippen worden paars.
Bij mij loopt het trouwens ook nog helemaal door naar mijn vingers, die zien er bij jou dan nog wel weer normaal uit :P.
Had vroeger een vriendinnetje die het ook erg leuk vond om haar vinger dan tegen mijn huid aan te drukken,
omdat er dan zo'n witte stip verschijnt.
Heb het trouwens al vanaf baby af aan en heb nog nooit iets gemankeerd, dus zou me er niet al te druk om maken.

Word hier meteen weer gestrooid met allerlei ziektes e.d. :D, lekker...

jessetjuhhh

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-12 13:05

Ik zei het al. lijkt me niet goed ofzo.. misschien winterhanden of iets met je bloed..

HA!

mylittlejoy

Re: Paarse handen met oranje stippen, ben ik giftig?

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-12 13:12

Ik heb het ook, maar niet op mijn handen. Bij mijn handen heb ik het fenomeen van Reynaud (vingers worden helemaal geel), maar op mijn bovenbenen wordt het paars met oranje vlekken (ik zie er zo prachtig uit in de winter :+). Ik heb er geen last van en het doet ook geen pijn, alhoewel m'n vingers wel gevoelloos worden. Dat is echt heel raar, alsof ze niet van mij zijn. Maar m'n bovenbenen merk ik niks van en zie ik eigenlijk alleen als ik net thuis van stal meteen onder de douche ga.

Mii_Jessica

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-12 15:47

Dat heb ik ook jaren gehad :) Is bij mij vanzelf over gegaan :)

Mavelle

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-12 15:50

Ik heb het ook als het koud is op m'n handen. En als het heel koud is ook op m'n benen :+ En ik leef nog steeds! Dus ik zou me er niet druk om maken :)

050206051012

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-12 23:43

Dat hebben veel mensen als het koud is :j
Mijn zoontje krijgt het over zijn hele lijf en mijn moeder zei toen: 'dan kun je zien dat het een gezonde jongen is' en moeders hebben altijd gelijk!
Mijn vriend heeft altijd last van doodgeslagen en witte vingers en tenen als het koud is, dit komt door de chemo, dan zijn de uiteindes niet meer goed doorbloed.

Nynke1

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-12 23:51

Ik heb dit ook. Geen idee wat het is maar ik heb het altijd als ik het koud heb, en als je veel [ heel veel ] water drinkt en verder niks anders, dus geen thee of ander drinken, dan heb ik dit ook.

GamblersCup

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-12 23:52

Ik ken het niet, maar ik zou de foto's gewoon even naar de huisarts sturen per e-mail, kan ie effe kijken voor de zekerheid.

Cantheon

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-12 10:11

Heeft gewoon te maken met een wat slechte doorbloeding in je handen. Ik heb het zelf ook, heb ook echt altijd koude handen. Niet echt iets om druk over te maken...

Tieneke

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-12 10:20

JNAWA_Nienke schreef:
Laura_ schreef:
Ik heb het ook, maar wel in mindere mate als jij.. Doet geen pijn, jeukt niet en trekt vrij snel weg inderdaad. Heb er zelf ook nog nooit iets achter gezocht haha

[sorry kan het écht niet laten] maar het is dan jij! :o (ja ik ben een spelling freak! :') )

'Sorry' moet met een hoofdletter en na je 'laten' moet een komma, of een punt en dan 'maar' met hoofdletter. ;) Niet vergeten dat spellingfreak één woord is, als spellingfreak zou je dat moeten weten! :+ De fout die ze maakt (als/dan jij) heeft trouwens niets met spelling te maken, maar met zinsconstructie. Gewoon even voor de duidelijkheid :+

Anyway, ga naar de dokter voor de zekerheid, waarschijnlijk is het iets onschuldigs, maar dan weet je dat ook zeker van een professional.

mirgino

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-12 11:24

:D mijn benen zien er zo uit als ik thuis kom na een frisse dag bij de paarden
ik heb meer allergien en dit is ook een allergie
bij mij komt het door de warmte > kou wisseling :D
trekt na een tijdje weer weg

als ik buiten geweest ben en ga dan douchen doet het gewoon zeer,later trekt dat weer weg.

het is gelukkig geen enge ziekte :D

peppert

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-12 12:50

Slechte doorbloeding, dat soieso.

xJess

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-12 15:54

Jep heb ik ook. Heb jij ook altijd koude handen? Dat heb ik namelijk wel, behalve als ik intensief aan het sporten ben. Als het koud weer is zien mijn handen er ook zo uit.

LastDream

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-12 15:56

ik hoop dat de kwalitieit van ej cam niet zo best is
ik zou echt naar de huisarts gaan
heb je er geen last van (jeuk)
?succes!

Annuuuhh

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-12 15:57

Ik heb dat mn benen en armen paars worden als ik het koud heb, komt door slecht hart (bloedsomloop) Maar met die stippen zou ik toch even een dokten gaan opzoeken :j

_Summerly_

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-12 16:02

xJess schreef:
Jep heb ik ook. Heb jij ook altijd koude handen? Dat heb ik namelijk wel, behalve als ik intensief aan het sporten ben. Als het koud weer is zien mijn handen er ook zo uit.
Dat heb ik ook inderdaad, oranje stippen en altijd koude handen. :j Het is hier op het moment een graad of 20 binnen, ik zit onder een fleecekleed, maar m'n handen zijn ijskoud.

xJess

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-12 16:05

_Summerly_ schreef:
xJess schreef:
Dat heb ik ook inderdaad, oranje stippen en altijd koude handen. :j Het is hier op het moment een graad of 20 binnen, ik zit onder een fleecekleed, maar m'n handen zijn ijskoud.

Haha ja ik ook hoor, het is hierbinnen gewoon warm, en ik heb het ook niet koud alleen mijn handen zijn ook ijskoud. :P
Ach ben er ondertussen wel aan gewend dat ze altijd koud zijn.

JNAWA_Nienke

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-01-12 16:10

JNAWA_Nienke schreef:
Ik heb het ook, maar wel in mindere mate als jij.. Doet geen pijn, jeukt niet en trekt vrij snel weg inderdaad. Heb er zelf ook nog nooit iets achter gezocht haha

[sorry kan het écht niet laten] maar het is dan jij! :o (ja ik ben een spelling freak! :') )

Tieneke schreef:
'Sorry' moet met een hoofdletter en na je 'laten' moet een komma, of een punt en dan 'maar' met hoofdletter. ;) Niet vergeten dat spellingfreak één woord is, als spellingfreak zou je dat moeten weten! :+ De fout die ze maakt (als/dan jij) heeft trouwens niets met spelling te maken, maar met zinsconstructie. Gewoon even voor de duidelijkheid :+

Kijk, hier heb ik wat aan! :D

xJess schreef:

Ja, dat klinkt heel bekend! :j

@larissa288 Het jeukt niet! :)

Jade

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-12 16:22

mijn handen en voeten zien er ook vaak zo uit als het koud is, vlak voordat ze mooi kleurloos worden :+ Heb het altijd geweten aan wintertenen/handen, aangezien mijn tenen na een warme douche ook vaak prachtig paars worden met soms mooie rode stukjes erin. mijn zus beweert altijd dat mijn tenen er een keer af gaan vallen, maar tot op heden nog niet gebeurd, dus ik maak me geen zorgen :+

Tieme

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-12 18:41

Ik heb hetzelfde. maar vaak ook paars-achtige plekken. volgens de HA zijn het winterhanden. de 1 heeft wel jeuk en pijn aan de handen, de ander alleen de vlekken. gewoon goed warm houden.

s_casper

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-12 22:28

Ik heb dat ook vaak. Ik heb daarnaast ook erg last van wintertenen en Reynoud-tenen, dus ik ga er altijd maar van uit dat het daar iets mee te maken heeft.

Als ik last van wintertenen heb zijn mijn tenen dik,rood, opgezwollen en gloeiend. Heb ik last van Reynaud, zijn ze juist smal en lijken ze heel strak in het velletje te zitten, heel koud, en donkerblauw/paars, soms bijna tot het zwarte toe. Voordat we wisten wat het was, zag het er soms best scary uit :P

Ik heb in bed dan ook altijd ijskoude voeten, ook als ik de hele avond sokken aangehad heb. Mijn handen zijn vaak ook koud, maar dat gaat nog wel.
Al heb ik op de fiets wel dat ze heel snel koud worden en snel al heel erg gaan steken, ook met handschoenen en als anderen nog geen last hebben. Erg vervelend, heb jij daar ook last van? Zit soms echt met tranen in mijn ogen op de fiets en echt in mijn handen te knijpen van de pijn, terwijl ik toch niet zo kleinzerig ben haha.

Marlies94

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-12 23:47

Dit heb ik ook wel eens, als ik op de bus sta te wachten of iets :=

Esther43

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-12 23:51

hhahaha dat heeft een vriendin van mij ook altijd :P volgens mij gewoon kou :+

Dilan1993

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-12 16:43

Ik heb dat ook, in mindere mate dan TS. Maar is niks bijzonders hoor. Fenomeen van Raynaud, winterhanden, kreeg ik van de HA te horen. Niet ernstig/schadelijk, alleen heel vervelend :+

Ik loop gewoon heel vroeg met handschoenen aan, dat helpt wel eens :P

Astaloca

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-12 16:48

Tieneke schreef:
JNAWA_Nienke schreef:

[/quote]

_O_