ik wil geen kinderen.

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Frats

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-12 08:23

[quote="NatasjaE]
Maar er zijn ook mensen die vragen met oprechte verbazing waarom ik toch paardrij? Soms meerdere keren per jaar?

Laat gaan en doe je eigen ding.
[/quote]

Waarom vragen mensen waarom je paardrijd? Ben je zo raar ;)

Bellex

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-12 08:31

xSCWx schreef:
@knabbelgirl, dat vind ik wel heel erg, als het niet gaat...
Mijn vriend wil heel graag kinderen - met mij. Nog voordat we iets kregen wist hij al dat ik geen kinderen wil. Maar hij hoopte dat ik nog wel van gedachten zou veranderen. De enige reden dat ik een kind zou krijgen is als hij anders bij me weg zou gaan. Ik weet dat dat een hele slechte reden is om een kind te nemen, maar we houden zoveel van elkaar. En daarbij, door mijn "psychische" aandoening is het heel lastig om met mij samen te leven en een relatie goed te houden. Maar hij neemt me wel zoals ik ben en houd me op de been.

Is inderdaad geen goede reden maar wel een begrijpelijke hoor :)
Al zou ik ze kunnen krijgen, dan zou ik nog steeds na moeten denken, ook ivm psychische aandoening met zelfde problemen die ook overdraagbaar is, althans de gevoeligheid ervoor.
Neem ze niet om die reden meid :) Want een kind voelt dat :j

Ayasha
Blogger

Re: ik wil geen kinderen.

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-12 08:47

Jep, vrouwen zijn tegenwoordig baby-fabriekjes. :D Ik roep al van mijn 13 dat ik geen kinderen wil en ben tot op heden niet van gedachten veranderd _O- Inmiddels mag ik het ook niet meer en vriendlief weet ook dat ik ze niet wil/mag. Voor hem hoeft het niet zo. Die zegt "joh dan heb ik je helemaal voor mezelf. :D" _O-

Denk eigenlijk dat kinderen ook een behoorlijk zwaar iets kan zijn voor een relatie, als ik zie hoeveel vrouwen alleen nog maar "mama" zijn en niet meer vrouw...

keona

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-12 08:59

ik ben nu beina 28jr en ik heb ook nooit gehad van leuk ik wil kinderen,nee.
ik heb ook een vriendin dus niemand verwacht het echt van ons,ze vragen wel eens en jullie willen jullie niet adopteren of insimineren,en wij hebben allebei zo iets van,nee.
we hebben 2 honden,4 katten,5 schaapjes,en 5 paarden.dat kost genoeg werk en energie zou er niet aan moeten denken ook een kind te hebben.
ook is je eigen leven dan voorbij,geen zin in.
ook vind ik de wereld op vandaag erg verrot om een kind te overwegen.

maar ts ik snap je

DiFa

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-12 09:06

Ik ken het helemaal.

Ik heb nooit iets met kinderen gehad.
Baby's verschrikkelijke huilebakken
Peuters kwijleballen
Ik heb gewoon helemaal niks met kinderen.
Als ik op kraamvisite ben proberen mijn vriendinnen mij te besmette met het virus en krijg ik al hun baby's in mijn armen, maar ze beginnen ook altijd te janken haha.

Toen ik mijn man leerde kennen vertelde hij al meteen dat hij geen kinderen wilde.
Ik was erg blij en hij heeft zijn eigen afgelopen februari laten stereliseren.
Voor ons geen kinderen, maar lekker samen met elkaar, de hond en mijn paard.
Reizen maken en gewoon doen waar we zin in hebben.

Ik snap natuurlijk wel waarom vrouwen kinderen willen en het is ook maar goed ook anders zouden we uitsterven en wil geen rel uitlokken.
Iedereen moet zelf weten wat ze in hun eigen leven wil doen met of zonder kinderen.

Captain

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-12 09:08

Ik word er ook zo moe van.. :O
Ik ben nu 18, en ja alles kan veranderen maar ik heb een hekel aan kinderen.. Heb ze nooit leuk gevonden en als ik nu mijn zus zie met haar zoon is dat leuk hoor... Maar ik zie ook direct waarom ik er nooit 1 wil...

Maar accepteren is voor vrijwel alle mensen moeilijk.. 'Degene die het hardst roept ik wil er geen krijgt de meeste.'
NEE. |o AAARGH! {:)-:(

Dais_

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-12 09:14

Ik wil ook geen kinderen.
Toen ik mijn vriend leerde kennen 5 jaar geleden heb ik dit ook gelijk duidelijk gemaakt, aangezien we 9 jaar schelen in leeftijd en het voor hem toch wel een 'vader-leeftijd' begon te worden.. Maar voor hem hoeft het ook niet perse dus dat kwam goed uit :)

Ik krijg ook altijd andersmans kinderen in mijn handen gedrukt op kraamvisite, wil er best op passen en tsjah als zo'n kindje van bijna een jaar tegen je aan komt gekropen om in je wollen vest te kruipen dan smelt ik ook wel hoor!! Ik ben heel voorzichtig met ze en moet altijd aanhoren dat ik een goede moeder zou zijn of dat het me zo leuk staat.

Prima, maar ik blijf lekker kinderloos :) Ik heb de moed opgegeven om me steeds te verdedigen, ik zeg tegenwoordig "Nu nog even niet" en dan zeurt er niemand door :)

Maartje1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-12 09:16

Dat riep ik ook heel lang. Tot dat ik m'n laatste vriendin tegen kwam en we verloofd waren etc. en zij graag kinderen wou. Ik wou trouwens ook nooit trouwen tot ik haar tegenkwam. En dat wou ik nu ook. En toen kinderen, tja waarom niet? werd opeens ook een optie. Helaas door omstandigheden zijn we uitelkaar gegaan en nu ben ik ook weer van 'ik wil nooit meer trouwen en ik wil nooit kinderen'. Maar voor haar wou ik 't wel, uiteraard zou 't bij ons nog wat ingewikkelder worden gezien we allebei vrouwen zijn, maargoed... daar zijn tegenwoordig ook oplossingen voor :)

wat ik probeer te zeggen is dat je misschien 'de ware' tegen moet komen voordat dat überhaupt in je hoofd opkomt.

tita

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-12 09:20

Nouks schreef:
Eline schreef:
De makkelijkste manier om een discussie hierover te ontlopen is om op de vraag 'wil je kinderen' te zeggen 'nu nog niet'. Geen woord van gelogen, en de vraagsteller hoeft je op dat moment ook nergens van te overtuigen ;)

Voor die aanpak kies ik tegenwoordig inderdaad ook steeds vaker :j

tja deed ik maar nu werkt het niet meer want men begint gelijk over mijn leeftijd (35)

xSCWx

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-01-12 09:22

Ja die mensen die een baby in je handen drukken en dan maar.hopen dat je van gedachten veranderd :') kan daar zo slecht tegen, voel me dan onwijs ongemakkelijk. Tegenwoordig pak ik het kind maar aan met de gedachten "5 minuten en ik geef hem weer terug". Ik weet ook echt niet wat ik met zo'n klein ding moet :')
Ik geef zwemles aan kinderen van 6 tot 8 jaar. Had laatst een voortgang gesprek. Hij vraagt: wat vind je een sterk punt van jezelf. Nou, als die kids iets niet willen weet ik ze om te praten. Hij: en maar zeggen dat je niet goed bent met kinderen! Dat klopt, maar ik heb wel inlevingsvermogen en tactiek ;)
Laatst bijgewerkt door xSCWx op 05-01-12 09:23, in het totaal 1 keer bewerkt

Sabbientje

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-12 09:23

Ik wil geen kinderen.
Ben 32 en de kriebels komen nog steeds niet.
Mensen zeiden altijd, dat komt wel als je ouder word, maar nee. Nog steeds geen rammelende eierstokken :+

Heb ook niets met kinderen.
Neefje is leuk, maar zodra er gejengeld wordt, mag hij direct terug naar mama.

(Maar heb wel gezegd dat als ik per ongeluk zwanger mocht raken, dat het zo zou moeten zijn en ik het kindje niet weg zou laten halen. En die mening heb ik nog steeds.)

xSCWx

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-01-12 09:27

Ja ik weet dus niet wat ik zou doen als ik zwanger zou raken. Ik heb altijd heel stoer geroepen dat ik het weg zou laten halen, maar ik kan me wel voorstellen dat je het uiteindelijk niet kan omdat je er een band mee krijgt. Het is toch iets wat dan met liefde is gemaakt, tussen 2 verliefde mensen zegmaar.
Pfff, hoor mij nou, ik hoop maar dat ik nooit zwanger raak :')

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-12 09:29

Ach ieder voor zich, ik ken ook mensen die het moeilijk met hun kinderen hebben en zeggen, wees maar blij dat je ze niet hebt, als ik het over kon doen, dan begon ik er ook niet aan...

Tegenwoordig is het niet meer zo schokkend als je geen kinderen wil, maar als je met 20 al wordt gevraagd, tja idd zeg gewoon, weet ik nog niet, of later wellicht....

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-12 09:32

Ik pak die kids niet aan. :')
Ik weiger het een beetje gelijk een drankje :o zo vanneuh "pak jij em maar even!" *steekt baby naar voeren "nee bedankt." en dan zijn ze meestal zo perplex dat ze dat kleine ding uit verbazing bij zich houden _O-

SophievdV

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-12 09:39

Ik moet stiekem een beetje lachen, vind dat er toch wel erg jonge dames hier een hele grote mond hebben over iets waar ze gewoon geen flauw benul van hebben hoe het is. Je weet pas hoe het is om moeder te zijn, als je moeder bent.

Als je geen kinderen wilt, dan is dat toch prima? Er zijn vast ook mensen die gewoon uit interesse vragen of je wel of geen kinderen wilt :) Dat is niet verkeerd bedoeld. Maar als je dan een heel betoog houdt dat kinderen stinken en alleen maar janken en dat je als moeder zijnde alleen maar mama bent en niks anders.. ja dan zou ik ook even verbaasd opkijken :P Zeker als een jongedame van 20 dat tegen me zou zeggen.

Maar goed, ieder zijn meug natuurlijk :D

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-12 09:43

Pletje123 schreef:
Ik moet stiekem een beetje lachen, vind dat er toch wel erg jonge dames hier een hele grote mond hebben over iets waar ze gewoon geen flauw benul van hebben hoe het is. Je weet pas hoe het is om moeder te zijn, als je moeder bent.
Als je geen kinderen wilt, dan is dat toch prima? Er zijn vast ook mensen die gewoon uit interesse vragen of je wel of geen kinderen wilt :) Dat is niet verkeerd bedoeld. Maar als je dan een heel betoog houdt dat kinderen stinken en alleen maar janken en dat je als moeder zijnde alleen maar mama bent en niks anders.. ja dan zou ik ook even verbaasd opkijken :P Zeker als een jongedame van 20 dat tegen me zou zeggen.

Maar goed, ieder zijn meug natuurlijk :D

Alleen jammer dat je zo moeilijk terug kan als het dan blijkt tegen te vallen he.

SophievdV

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-12 09:43

Daarom is het ook goed dat je er niet aan begint als het je niet trekt! Maar oordeel niet zo hard alsjeblieft, want je hebt gewoon geen idee :)

Captain

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-12 09:44

Pletje123 schreef:

Dit vind ik nogal denigrerend.
Ook al ben je jong, dan nóg kun je een goede onderbouwde mening ergens over hebben.

Mijn voorbeeld: mijn zus heeft een zoontje van 16 maanden. Leuk hoor, voor 1 dagje. Maar bij alles wat ze doet moet ze rekening met een kind houden. Álles! Voor minstens 18 jaar.. Nou, mij niet gezien. Kan m'n tijd en leven wel beter besteden dan steeds aan iemand anders te moeten denken.

Een mening kun je hebben ook al heb je er zelf geen persoonlijke ervaring mee. Zou nogal vreemd zijn om een kind te krijgen om alleen te kijken of je moederschap leuk vind.

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-12 09:46

Pletje123 schreef:
Daarom is het ook goed dat je er niet aan begint als het je niet trekt! Maar oordeel niet zo hard alsjeblieft, want je hebt gewoon geen idee :)

Oordelen? Dus als je kids vindt stinken dan oordeel je te hard? :+

Maartje1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-12 09:48

College van m'n moeder is onbedoeld zwanger geraakt. Zij heeft een goede baan in 't onderwijs enzo en samenwonend dus opzich een prima gezinssituatie. Maar zij wilt dus ECHT GEEN kinderen. Jammer maar helaas, zij heeft nu een dochtertje en ze vind 't AFSCHUWELIJK.... totaal geen moedergevoelens ze heeft 't altijd maar over 'die bleerer/jankert'. Geen idee of ze nog moedergevoelens etc. gaat krijgen, maar op dit moment verafschuwt ze 't moeder zijn en 't kind helemaal.

Pletje123 schreef:

:D

Niemand weet pas hoe 't is om moeder te zijn totdat je ze echt hebt. 't maakt niet uit of je 20 of 30 bent, je weet 't pas echt als je echt moeder bent.

Ondanks mijn 21 ben ik vrij zeker dat ik meer 'benul' van moederschap heb dan sommige oudere vrouwen. Heb namelijk als au-pair gewerkt, 1 keer had ik de zorg over 5 kids van 4, 6, 10 en tweeling van 12, waarvan de 4 jarige echt zo'n kind zo weggelopen uit 't programma van supernanny oid. Daarna ben ik au-pair geweest voor een baby'tje.

SophievdV

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-12 09:52

Nou ja, ik geloof dat ik tegen het zere been heb getrapt O:)

Zolang je geen moeder bent, weet je niet hoe het is. Zo is het nou eenmaal. Want je lichaam zorgt voor het moedergevoel, en daar hebben jullie nog geen ervaring mee zo te lezen, want je bent nog geen moeder en je vindt kinderen nu vooral een last ipv een lust.

Veel hoogzwangere vrouwen weten ook nog niet wat ze te wachten staat als hun kindje er straks is. Heel je wereld staat op zijn kop. Voor buitenstaanders zonder kinderen is het niet in te schatten hoe het is, anders zouden die hoogzwangere vrouwen ook precies weten wat ze te wachten staat ;)

En als je zegt dat kinderen stinken, dan oordeel je hard vind ik. Een kind kan gewoon in bad hoor :D Dan ruikt het heerlijk! Mits je regelmatig de luier verschoont natuurlijk.

Maartje: wat een schrijnend verhaal! Dat arme meisje kan er niks aan doen dat haar moeder zoveel afkeer heeft :(:)

SophievdV

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-12 09:53

Maartje1990 schreef:
College van m'n moeder is onbedoeld zwanger geraakt. Zij heeft een goede baan in 't onderwijs enzo en samenwonend dus opzich een prima gezinssituatie. Maar zij wilt dus ECHT GEEN kinderen. Jammer maar helaas, zij heeft nu een dochtertje en ze vind 't AFSCHUWELIJK.... totaal geen moedergevoelens ze heeft 't altijd maar over 'die bleerer/jankert'. Geen idee of ze nog moedergevoelens etc. gaat krijgen, maar op dit moment verafschuwt ze 't moeder zijn en 't kind helemaal.

Pletje123 schreef:

:D

Niemand weet pas hoe 't is om moeder te zijn totdat je ze echt hebt. 't maakt niet uit of je 20 of 30 bent, je weet 't pas echt als je echt moeder bent.

Ondanks mijn 21 ben ik vrij zeker dat ik meer 'benul' van moederschap heb dan sommige oudere vrouwen. Heb namelijk als au-pair gewerkt, 1 keer had ik de zorg over 5 kids van 4, 6, 10 en tweeling van 12, waarvan de 4 jarige echt zo'n kind zo weggelopen uit 't programma van supernanny oid. Daarna ben ik au-pair geweest voor een baby'tje.

Maar een eigen kind is altijd anders dan een kind van een ander. Ja ik kan er kort of lang over l*llen.. het is nou eenmaal zo.

Maartje1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-12 09:56

Oh, ja maar daarom zeg ik ook dat je 't pas écht weet als je écht zelf moeder bent, maar dat ik er wel iets meer benul van heb dan de meeste mensen. Want je zegt 'geen flauw benul' ik denk dat ik toch wat meer benul heb dan dat. En er toch wel iets van kunt zeggen.

maar ik denk dat als je geen kinderen wilt, moet je er dus écht niet aan beginnen, zoals ik al zei die collega van m'n moeder, wou dus echt geen kinderen, arme meisje heeft nu een moeder die haar niet wilt. En als dat niet verandert, lijkt me ook afschuwelijk voor 't kindje.

gr_roos

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-12 09:57

Ik snap niet dat zo'n iemand da geen abortus pleegt.

Pletje, ik ben 38, kennissen, familieleden genoeg met kinderen, maar ik heb er niks mee. Bij mij is het dus niet zo maar een bevlieging en ga me aub niet proberen te bekeren want DAT WIL IK NIET !!!!!!!!!!!!!!!!

Ik accepteer dat jij rammelende eierstokken hebt, accepteer dan ook mijn afkeer van kinderen

SophievdV

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-12 10:00

gr_roos schreef:
Ik snap niet dat zo'n iemand da geen abortus pleegt.

Pletje, ik ben 38, kennissen, familieleden genoeg met kinderen, maar ik heb er niks mee. Bij mij is het dus niet zo maar een bevlieging en ga me aub niet proberen te bekeren want DAT WIL IK NIET !!!!!!!!!!!!!!!!

Ik accepteer dat jij rammelende eierstokken hebt, accepteer dan ook mijn afkeer van kinderen

Ik bekeer niemand :D Echt niet! In mijn eerdere bericht schreef ik: als je geen kinderen wilt, dan is dat toch prima? En: het is juist goed dat je niet aan kinderen begint als je het je niet trekt.

Misschien de volgende keer even beter lezen? ;)

@Maartje: excuus, ik snap je punt nu :)