Welke 'natuurlijke' shampoo dan wel....?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

luckyboy5

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-12 17:01

Haha, tja, das wel een beetje sneu , als je dan weken met van die vieze slierten rondloopt , bleh.
Om de dag vind ik wel te doen, ik geloof dat ik het toch maar eens ga proberen.
Ik heb altijd óf jeuk van shampoo, óf het wordt supersnel vet, op de dag dat ik het niet was hoef ik sávonds niet meer weg te gaan :+ al slierten te zien.
Als ik dan toch weg moet doe ik er droogshampoo in maar dat is ook ZOOI!!!!
Laatst bijgewerkt door luckyboy5 op 04-01-12 17:13, in het totaal 1 keer bewerkt

xLauwterd01

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-12 17:09

Ik werk in een kapperszaak en heb vaak met dit probleem te maken,
2 merken kunnen je helpen: medicuticals, een medische shampoo tegen je wondjes en roos,
of purolegy, een 100% natuurshampoo en conditioner, heel zacht voor een extreem gevoelige hoofdhuid en je haar, en ook nog een voordeel als je je toevallig hebt gekleurt, bij purolegy heb je 100% kleurbehoud met shampoo + conditioner, je hebt er ook een masker van, je hebt ook heel weinig shampoo van bijde merken nodig, omdat het zoveel beter gecondentreerder is dan shampoo uit de supermarkt, die 80% water bevatten, haal je enorm je geld eruit, het is wel wat duurder, dat zal ik er eerlijk bij zeggen, maar je doet bijna een half jaar met een shampoo, en het is veel beter dan de rommel uit de supermarkt :)
De shampoo's van Purolegy en Medicuticals zijn in erkende salons te koop, maar je kan het ook via mij krijgen ;)
Geld trouwens ook voor het bovenstaand bericht, heb je een shampoo nodig voor vet en gevoelig haar en hoofdhuid?
Probeer Redken oil detox, heb er zelf ook last van, nu is het probleem over :D

Isegrim

Re: Welke 'natuurlijke' shampoo dan wel....?

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-12 17:29

Shampoos zorgen er juist voor dat je hoofdhuid meer olie gaat produceren, want shampoo (zeep) ontvet. Roos (=droge hoofdhuid en daardoor jeuk en schilfers) onstaat dus gewoon door shampoo. En vervolgens verkopen ze dan weer een shampoo die daar tegen moet helpen. :P

Ik doe lekker niet meer mee, scheelt een hoop centjes ook. :D

xLauwterd01

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-12 17:31

Shampoo zorgt er niet voor dat je huid vet word, ligt eraan hoe je het inmasseert ;)
Oil Detox van Redken is speciaal voor een vette huid, helpt de talgproductie te verminderen en matteerd de huid :)

xLauwterd01

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-12 17:33

en roos wordt grotendeels veroorzaakt door stress en niet door shampoo :j

Marije_jiplover

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-12 17:34

Ik snap dat je graag een product wil verkopen, maar ik ga in deze toch mee met Isegrim, zonder shampoo wassen is echt beter voor je hoofdhuid dan met welke shampoo dan ook.
Het is gewoon een zeep en die ontvet, waarop je hoofdhuid weer nieuw vet gaat aanmaken.

Als je stopt met shampoo moet je dus idd even door die vette periode heen. Je hoofdhuid is nl ingesteld op jouw shampoo en wasfrequentie. Als je hoofdhuid eenmaal is ingesteld op niet meer overmatig produceren, omdat het niet meer wordt weggewassen, krijg je er echt een mooie gezonde hoofdhuid voor terug, met prachtige glans :j

xLauwterd01

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-12 17:35

Ik wil geen product verkopen, probeer te helpen, maar zal daar mee ophouden ;)

HELder

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-12 17:38

Ik zit met interesse dit topic te lezen. Wassen zonder shampoo klinkt heel logisch en ik zou het ook wel willen proberen. Ik zit alleen met één vraag. Hoe doen jullie dat dan als jullie bij de paarden zijn geweest? Als ik de stal heb uitgemest hangt er namelijk echt een mestlucht in mijn haar die er met alleen water niet uit gaat. En na het wassen iets in je haar sprayen haalt het effect wel weer wat weg denk ik..

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-12 17:40

Isegrim schreef:
Shampoos zorgen er juist voor dat je hoofdhuid meer olie gaat produceren, want shampoo (zeep) ontvet. Roos (=droge hoofdhuid en daardoor jeuk en schilfers) onstaat dus gewoon door shampoo. En vervolgens verkopen ze dan weer een shampoo die daar tegen moet helpen. :P

Ik doe lekker niet meer mee, scheelt een hoop centjes ook. :D

Ik heb vette roos :P Hoe zit dat dan?

xLauwterd01

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-12 17:41

Vette roos is eigenlijk een combi van vette huid en roos, met een anti roos shampoo en zachtjes inmasseren met weinig druk, minuutje laten intrekken,is het zo verholpen :)

Isegrim

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-12 17:57

HELder schreef:
Ik zit met interesse dit topic te lezen. Wassen zonder shampoo klinkt heel logisch en ik zou het ook wel willen proberen. Ik zit alleen met één vraag. Hoe doen jullie dat dan als jullie bij de paarden zijn geweest? Als ik de stal heb uitgemest hangt er namelijk echt een mestlucht in mijn haar die er met alleen water niet uit gaat. En na het wassen iets in je haar sprayen haalt het effect wel weer wat weg denk ik..

Bij mij gaat die geur er wel uit met warm water. Maar anders schijnt azijn goed te werken, moet je maar wat googlen op "no poo" (waarbij "poo" een afkorting is van "shampoo").

x_Rebecca

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-12 18:08

Azijn en bakpoeder :j Ik heb het al eerder in dit topic vermeld. Van bakpoeder (oke, eigenlijk is het geen bakpoeder maar dat carbonaatspul wat er in zit _O- ik kan dat woord nooit onthouden. Als je bij de meeste turkse winkeltjes 'bakpoeder' koopt heb je het goeie spul :j ) gaat het heel lekker ruiken, met de azijn maak je het weer wat neutraler.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-12 18:13

ik heb,als laatste poging,nu de louis widmer remederm shampoo gekocht,op aanraden..
Als dat niet helpt wil ik op zich het 'zonder shampoo'wel proberen,maar vind het ergens maar smerig om door die vette periode te gaan.

Isegrim

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-12 18:24

x_Rebecca schreef:
Azijn en bakpoeder :j Ik heb het al eerder in dit topic vermeld. Van bakpoeder (oke, eigenlijk is het geen bakpoeder maar dat carbonaatspul wat er in zit _O- ik kan dat woord nooit onthouden. Als je bij de meeste turkse winkeltjes 'bakpoeder' koopt heb je het goeie spul :j ) gaat het heel lekker ruiken, met de azijn maak je het weer wat neutraler.

Natriumbicarbonaat. :)

x_Rebecca

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-12 18:31

Die bedoel ik inderdaad :D.

Saar4

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-12 22:33

Ik heb geprobeerd om shampoo loos te gaan maar hield geen krul meer over. Mijn haar werd te zwaar en zag er niet mooi meer uit. In Amerika waar de trend vandaan komt stappen ook steeds meer mensen er van af. Ik denk niet dat het voor iedereen werkt maar je kan het allicht proberen.

luckyboy5

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-12 10:42

Nou, ik ga het wel uitproberen!!!!

Ik zit op mn werk ( :o oeps :D ) met mn vette haar, hahahaha!!!
Gisteravond uitgespoeld en thats it!
Het valt me op zich mee hoe weinig last van klitten ik had : heb megalang haar wat normaal gesproken echt vreselijk klit als ik er geen conditioner in doe. Ik gebruikte altijd 1 pot shampoo ten opzichte van 2 potten conditioner , dus dat scheelt behoorlijk!

Maarja, nu nog wachten tot het megablubbervet wordt :+ . Het is mn laatste werkdag dus erg rampzalig is het niet maar toch geen lekker idee :D

Isegrim

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-12 22:31

Bij mij duurde het echt vettige maar een week ofzo.

luckyboy5

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-12 20:09

ooh dan heb ik goede hoop want ik wordt er nu al helemaal zat van.
Ik heb allemaal van die dikke plukken aan elkaar geplakt haar ipv iedere haar gescheiden
Het is opeens zo statisch als maar kan, en het voelt heel naar bij het uitkammen, dus een week vies, raar haar is echt lang genoeg!!!!!
Maar .. we houden vol!!!!

luckyboy5

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-12 11:38

Gatver!!!! hoelang duurde het ookalweer dat je haar vet bleef??

Het is gewoon te vies voor woorden , zit op mn werk nu met van die megavette stengels haar . Vooral op mn achterhoofd is het echt een drama, :ik spoel het iedere ochtend goed uit maar het blijft gewoon vet!!

Aan de onderkant , in de staart voelt het ook heel raar dik ,alsof daar ook allemaal vet aan zit , brrrr.

Zou dit écht nog overgaan?

aliealie

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-12 11:43

Misschien eens even op de site 'Heel natuurlijk.nl" kijken of een kappersshampoo proberen? De meeste winkelshampoos zitten vol siliconen die een filmpje om je haar leggen en ook op je hoofdhuid problemen kunnen geven.

Maris

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-17 17:05

Inmiddels 5 jaar later, er zijn vast nieuwe merken of andere shampoo's ondertussen... Dus wie heeft er tips voor een natuurlijke shampoo ?
Ik zat te denken aan Herbelle of Logona ...

Ik was nu al een hele tijd met aleppo zeep of zeep van chagrin valley, maar ik heb niet het idee dat dan mijn haar echt schoon is. Of hooguit voor 1 dag schoon.

belle_boef

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-17 08:03

luckyboy5 schreef:
Gatver!!!! hoelang duurde het ookalweer dat je haar vet bleef??

Het is gewoon te vies voor woorden , zit op mn werk nu met van die megavette stengels haar . Vooral op mn achterhoofd is het echt een drama, :ik spoel het iedere ochtend goed uit maar het blijft gewoon vet!!

Aan de onderkant , in de staart voelt het ook heel raar dik ,alsof daar ook allemaal vet aan zit , brrrr.

Zou dit écht nog overgaan?

Kun je niet alleen je haar wassen en je hoofdhuid overslaan. Zit je iig niet met een volle bos vet.

belle_boef

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-17 08:06

Ik gebruik nu sinds een week of 3 zarqa. Daarvoor heel lang neutraal gebruikt, ook ren tijdje dermolim en allerlei hyppallergene zooi.

Ik was om de 5 dagen. Momenteel door stress wel weer wat roos maar iig geen jeuk of vet

Maris

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-17 12:06

Zarqa is met zout toch ? en vooral voor droog haar of droge huid ?