ongelovelijke herrie in den haag

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

moyra

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-11 21:30

Net even sms contact gehad met mijn tante.
Ik woon er ongeveer 15 minuten vandaan maar zo stil als het hier is zo een gaos is het bij haar.
De ME is daar vollop in actie,zoals bijna elk jaar daar.
Ze woont in leiden ;)
Laatst bijgewerkt door moyra op 31-12-11 21:33, in het totaal 1 keer bewerkt

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-11 21:32

We wonen in klein dorp vlak bij Tilburg.
Meestal erg rustig maar vanmiddag.....
Het klonk als een lawine pijl en een mega klapper waarvan onze ramen met dubbelglas toch rammelden!

Meestal zijn het groepjes kinderen die door de straten lopen en die dan rotjes gooien. Slierten noemen we dat hier.
Maar nu, dit is anders en het zijn niet de "rotjeskinderen".
Tis flink veel lawaai met vooral bijzonder harde zware knallen.

Donkerblauw

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-11 21:36

Bij m'n ouders in Utrecht zijn ze met die nitraat-dingen aan het klooien in de tunnel (20 meter verderop). Volgens m'n vader klinkt het alsof er een kanon naast je oor wordt afgeschoten. Da's ook lekker. :=
Hier is 't nu relatief rustig. Er gaat af en toe een sierpijl de lucht in, en af en toe een knalletje. Ze zullen hier wel rond 11 uur/half 12 helemaal los gaan. Was vorig jaar in ieder geval wel zo.

Onassa

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-11 21:46

Rond 23.00/23.30 word het hier juist altijd weer heel rustig, dan schijnen de meeste tovh af te wachten tot de klok op 00.00 is gegaan en barst het in volle hevigheid los.

Gucci_

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-11 21:59

Hoe meer knallen, hoe leuker ik het vind. Op zelfgemaakte bommen na dan, dat vind ik erg gevaarlijk. Ik hou wel van dat lawaai. Pony's geven er weinig om. Heb ze net binnen gezet, straks paar minuten voor twaalf krijgen ze veel hooi. Vannavond zelf nog vuurwerk afgestoken, kat liep bij mij om en toen de pot op was ging hij er ook nog aan ruiken :D

franka75Jarig

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-01-12 02:25

bij ons viel er een vork van tafel door zon dreun nog nooit meegemaakt

franka75Jarig

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-01-12 02:29

het knalt nog steeds continu maar het is nu toch anders

Tessa_1

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-12 03:00

Woon in een (vrij groot) dorp, hier hebben ze vooral de afgelopen 5 dagen af en toe redelijk zwaar geknald, vandaag overdag wel vaker.. maar om 24u waren er op 6 plekken vlakbij mensen die enorme hoeveelheden siervuurwerk afstaken - echt van die grote pijlen zegmaar - en dat was echt supermooi! Ging ook een half uur door, was echt geweldig :D De Waal In Vlammen was er niks bij :P (Was ook extra mooi omdat ik er ver genoeg vanaf stond, want vuurwerk binnen 50 meter is eng xD)

Nu zijn er net een paar giga harde knallen, maar volgens mij is dat op de weg iets verderop (staan geen huizen aan, dus is vrij veilig voor de rest van de wereld, want er rijden daar ook geen auto's rond deze tijd)..
Ben de afgelopen dagen ook de mensen niet tegen gekomen die het afsteken, dus ze letten volgens mij wel op waar ze gaan staan ermee :)

Hoorde inderdaad over de Randstad al hele verhalen over politie enzo (volgens mij is hier geen agent te vinden, al zal dat in Nijmegen zelf wel een beetje anders zijn, maar nog lang niet zo veel als in bijv Den Haag..)

AmyII

Re: ongelovelijke herrie in den haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-12 03:06

Hier werd het inderdaad tegen 23.00 heel stil en om 00.00 barstte het ook helemaal los in siervuurwerk, echt heeel mooi :j

Faline

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-12 04:44

Hier in de buurt is carbid schieten een hot item, elk jaar weer en ook elk jaar wordt er wat uitgevonden om nog harder te kunnen knallen. Van een afstand prima, maar niet te dicht in de buurt als t even kan. Gelukkig wordt dat hier meestal buitenaf gedaan op veldjes of weilanden. Das dan een hele happening waar redelijk wat mensen komen kijken. Vanmiddag reden we langs een weiland waar ze bezig waren, op een flinke afstand (zeker 500 meter maar ik denk meer) en daar kwam me toch een knal := T voelde net of er iets onder onze auto afging. :oo

Vanacht nog even bij de paarden gekeken. Het dichtstbijzijnde dorp is ongeveer 2km verderop, de rest om ons heen is allemaal verder weg. Enige vuurwerk van dichtbij is wat we zelf afschieten en dat is alleen wat sier en kinder vuurwerk, geen harde knallers. Dus relatief rustig. Wij doen niks anders dan normaal, geen radio, geen licht en eten krijgen ze elke avond rond 11 uur dus genoeg om ze tot na 12en bezig te houden. Nou ff gekeken, werd meteen op de standaard manier begroet, geen spatje zenuwen of angst te bekennen. Enige wat ze interesseerde was of ik misschien iets eetbaars bij me had. En dat was op t moment dat ze bij ons thuis bezig waren met het vuurwerk. Koele kikkers :p maar ja, zolang je zelf rustig bent en die beesten niet uit hun ritme haalt, valt het ook wel wat mee.
Katten bij mij thuis waren ook rustig, maar ik woon in een rustig straatje. Kat van stal lag trouwens prinsheerlijk in het stro tijdens het vuurwerkgeweld, die boeide t ook niet echt geloof ik. :+ en die had t nog niet eerder meegemaakt.
Maarja voor dieren die meer midden in het gedoe zitten zal t ws een heel andere situatie zijn. Ik ben ook wel eens in de grotere steden geweest tijdens de jaarwisseling, was "iets" minder rustig dan hier. :oo

Valentijn5

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-12 06:06

Nou, hier kunnen ze d´r ook wel wat van in Loosduinen. Het hele jaar is het stil, en gister vlogen de ongelofelijke loeiharde bommen je om je oren. {:)-:( Niet normaal meer. Ben dan in staat, om naar buiten te gaan, en te vragen wat ze er in godsnaam leuk aan vinden aan die herrie. Doe het dan niet midden in een woonwijk, maar ergens anders waar niemand er last van heeft. Ben er erg kwaad over, dat je de hele dag in de knallen zit. Het schaadt niet alleen hen maar mij ook. Je bent de hele dag in die rotzooi verwikkeld. De knallen worden ook steeds erger en harder. Vind er helemaal niks meer aan. Hoop idd. dat ze die troep kunnen gaan verbieden.

F_Orumster

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-12 11:25

Het is verboden :')

Grapjasjes12

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-12 11:36

Ze hadden hier in de straat zelfs een enorm vuur gemaakt := Ik geloof dat iedereen blij was dat 2011 afgelopen was :=

moyra

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-12 13:31

Zoals ik voorspelt had om 1 uur doodse stilte :D

Ben samen met de 2 bange hondjes op de bank gaan liggen om 12 uur en om half 1 begon het geweld af te nemen dus durfde de hondjes weer iets te bewegen.

SSDesign

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-12 13:40

Hier viel het eigenlijk best mee. Af en toe wel wat van die Belgische knallers die een kilometer verderop afgestoken werden. Daarvan trilden onze ruiten ook. Maar op zich viel het me echt alles mee. Andere jaren waren een stuk erger :)

En om 1 uur was het zo goed als afgelopen. Toen ben ik de kroeg in gegaan, daar hoorde ik wel nog wat harde knallen, maar verder viel het mee.

RoodZonnetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-12 14:13

Hier was het echt zo rustig (qua vandalisme dan, niet qua herrie :P), ik verbaas me er nog steeds over. Vorig jaar enorme vuren, tramhokjes weg enzo. Nu helemaal geen vuur en maar 2 van de 5 prullenbakken weggeblazen, tramhokjes staan er nog. Maar hoorde dat er een behoorlijk aantal een straatverbod hadden, blijkbaar heeft het geholpen ;)

Siggislief

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-12 17:02

Ik zat in Dordrecht en vond het nog te doen dan de jaren hier voor in Diemen/Amsterdam.

Tessa_1

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-12 18:50

Hier waren ze vanmiddag nog weer even bezig :+
(Nu waren ze ook al 5 dagen voor oudjaar ook al aan het knallen :P)

franka75Jarig

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-01-12 00:33

ha dr was net een lijp die 2 januari ff vierde. allemaal gelukkig nieuwjaar. Ik ben samen met mn vriend bij mn tante geweest waar ze voor de deur {:)-:( {:)-:( {:)-:( 8)7 -:(- -:(- -:(- alleen maar die enorme bommen afstaken en dan ben je na drie uur al gek , zelfs een vork viel van de achtertafel en het huis trilde op zn grondvesten. Was op de thorbeckelaan. Moest nog achter de auto duiken voor een ontploffende pijl op de grond. eerst het oorlogsgebied overzien en dan oversteken. Ze waren om 7uur al begonnen sávonds zo asociaal, maar het uitzicht over de vruchtenbuurt man wat was dat mooi, vraag me alleen af waar iedereen het geld vandaan haalde :+
Het was heel gezellig kneep alleen af en toe mn champagne glas bijna fijn van schrik

Limanade

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-12 01:13

phormicola schreef:
Ze hadden hier in de straat zelfs een enorm vuur gemaakt := Ik geloof dat iedereen blij was dat 2011 afgelopen was :=

Lol bij ons ook.. Eerste lading kerstbomen waren in beslag genomen door politie
Maar ze wisten niet dat er nog een hele bus vol naast stond :o

Oh en een nitraatbom in de open haard is ook een leuke :o
Geeft een leuk effect en boze schreeuwende viswijven haha

franka75Jarig

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-01-12 03:01

in de open haard!!! dus nu gat in woning en iedereen doof

Limanade

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-12 01:13

franka75 schreef:
in de open haard!!! dus nu gat in woning en iedereen doof

nou viel gelukkig wel mee maar de hapjes zaten onder de roet :')
maar mijn god wat een knal was dat haha