afvallen in 2 weken

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Kuggur

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-11 16:22

OP jouw leeftijd is afvallen sowieso erg onverstandig; Het is veel verstandiger niet aan te komen tot je groei ervoor heeft gezorgd dat je op een gezonder gewicht relatief aan je lengte bent gekomen.
Daarna kun je weer zwaarder worden in de juiste verhouding tot je groei.

supertinkie

Re: afvallen in 2 weken

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-11 16:33

Meis, als je daadwerkelijk een gevaarlijk overgewicht hebt kun je je ouders beter vragen om je dit jaar nog mee te nemen naar een diëtiste, om je met hulp op verantwoorde wijze af te laten vallen. Want het is absoluut niet gezond om in korte tijd zoveel af te vallen, als je dat überhaupt al gaat lukken.

LastDream

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-12-11 16:49

Het is niet zo dat ik het mooier vindt ofzo maar gwn voo mn gezondheid een het paardrijden
Ik rij op een tinker dus de zwaar voor het paardrijden is niet het probleem

LastDream

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-12-11 16:52

Maar heeft iemand tips hoe ik dat doel kan voltooie.

Voor de meeste kilos

rowo

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-11 16:56

Ik zit met verbazing dit topic te lezen :oo

Sorry dat ik het moet zeggen, maar hoe kunnen ouders van een 13 jarig kind gaan verwachten dat ze in zo'n korte tijd zoveel moet afvallen. Dat is sowieso al ongezond, maar helemaal voor zo jong iemand als jij. Ik vraag me af hoeveel je dan weegt en waarom het in vredesnaam ineens in 2 weken moet? Als je ouders verstandig waren dan lieten ze het in ieder geval onder begeleiding doen van een diëtiste.

En omdat het op school niet zo lekker ging/gaat, moet het nu maar gecompenseerd worden op een andere manier?

Je ouders zouden zich diep moeten schamen!

Dav

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-11 16:59

Is het een digitale weegschaal of nog zo'n ouderwetse??
Als het zo'n ouderwetse is zou ik het streepje iets terug draaien (zodat die voor de 0 komt te staan) Je moeder roepen,kijk mam!!! Er razend gauw op gaan staan en dat je dan zomaar (bv) 80kilo weegt ipv 85.
Vervolgens gelijk beginnen over de verzorgpony en voor de toekomst....overleg evt met je huisarts/dietiste voor een prettigere gewicht maar wel op een gezonde manier!!!

Er is meer in het leven als enkel die kilo's. :j

Rowo,ik ben het helemaal met je eens. Hou van je kind en straf je kind niet op zo'n manier,ik vind dit erg kwetsend van die ouders,zoals het nu overkomt.
Laatst bijgewerkt door Dav op 22-12-11 17:00, in het totaal 1 keer bewerkt

amyz

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-11 16:59

:(:)

Meid, neem alsjeblieft de hier gegeven adviezen ter harte. Zorg dat je samen met je ouders naar een diëtist gaat als het inderdaad zo nodig is.
Wanneer hebben je ouders je gezegd dat je voor het nieuwe jaar 5 kilo af moet vallen? Had je er eerder mee kunnen beginnen?

Pressiemiddelen als het afnemen van je hobby zijn zo zinloos...

Ga jezelf alsjeblieft niet uithongeren, práát hierover met je ouders en laat ze idd dit topic lezen.

Sjors

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-11 17:02

Dav schreef:
Als het zo'n ouderwetse is zou ik het streepje iets terug draaien (zodat die voor de 0 komt te staan) Je moeder roepen,kijk mam!!! Er razend gauw op gaan staan en dat je dan zomaar (bv) 80kilo weegt ipv 85.
Vervolgens gelijk beginnen over de verzorgpony en voor de toekomst....overleg evt met je huisarts/dietiste voor een prettigere gewicht maar wel op een gezonde manier!!!

Rowo,ik ben het helemaal met je eens. Hou van je kind en straf je kind niet op zo'n manier,ik vind dit erg kwetsend van die ouders,zoals het nu overkomt.

ja en dan komt ze bij de HA en is het *bijv* nog 85kg ;)

Dav

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-11 17:03

Sjors,ik neem aan dat de moeder haar dochter thuis weegt...
Althans daar is wel mijn antwoord op gebaseerd

LastDream

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-12-11 17:05

Dav schreef:

We hebben zo oudenwetse. Maar geen idee dat hoe het werkt.in feb moet ik naar het ziekenhuis en dan ziet meer moeder dat ik weer 5 kilo ben aangekomen

LastDream

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-12-11 17:07

En dan weet ik niet was ze dan gaan doen

Sjors

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-11 17:08

wat ga je daar dan doen? voor je overgewicht * lijkt me logisch :') *

LastDream

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-12-11 17:10

Ja voor controle
Ze doktor heeft een ijslander

rowo

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-11 17:12

Maar TS wat weeg je dan? En waarom zo'n (onbegrijpelijke) actie van je ouders?

Grapjasjes12

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-11 17:18

Ik ben met ts aan het pb-en en zelfs op deze leeftijd is haar gewicht toch echt wel aan de ongezonde kant.
Ik ga haar helpen op een gezonde manier wat kilo's kwijt te raken, aangezien dat echt wel nodig is, we hebben een deal gemaakt dat ze me ook verteld hoe het emotioneel gezien met haar gaat (ik denk namelijk dat het grootste probleem daar zit).
Ze heeft me beloofd dat ze zichzelf niet gaat uithongeren.

Ik heb veel ervaring met gezonde voeding en ik help mensen ook in het dagelijks leven met afvallen en gezond eten.

No worries :)

addy<3

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-11 17:19

Weet niet of het al genoemd is, water drinken ipv frisdrank en andere dingen.
Ik ben er zelf ook mee begonnen, ik drink dan water met prik vind water zonder prik niet te drinken. Met prik is het wel lekker, lijkt haast wat op 7up. En kan nu al merken dat ik afgevallen ben. Scheelt echt een heel stuk.

Maar zoals al meerdere keren gezegd is, kijk wel uit dat je niet doorslaat! En zoek evt. hulp bij een huisarts of diëtist ;)

LastDream

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-12-11 17:22

Ja vandaag ga ik weer fitnessen .

supertinkie

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-11 17:22

larissa288 schreef:
We hebben zo oudenwetse. Maar geen idee dat hoe het werkt.in feb moet ik naar het ziekenhuis en dan ziet meer moeder dat ik weer 5 kilo ben aangekomen

Meid, je bent in de groei, dan is het helemaal niet zo raar dat je naar verloop van tijd wat zwaarder wordt. Als het in heel korte tijd is gebeurt is het wel misschien wijs om eerder al dan niet z.s.m naar de huisarts te gaan, en niet wachten tot februari, want dat is natuurlijk niet goed. En dan ga ik er van uit dat je al die tijd gezond hebt gegeten, gesport etc.

Dav

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-11 17:24

phormicola wat lief en goed van je. En ook van de ts dat ze die stap durft te nemen!

Ts,schaam je niet! en afvallen gaat niet snel.
Zoek een levenswijze/eetwijze die je vol kan houden.

LastDream

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-12-11 17:24

Ik eet echt nooit snoep ofoz

Ik eet echt wel gezond maar het is de de hoeveelheid

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-11 17:27

Doe het wel rustig aan, anders komen de kilo's sneller terug dan ze eraf gingen.

Maar het is wel goed dat je van je overgewicht af wil, beter nu dan later in de problemen komen door je gewicht :)

Kaatje64

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-11 17:30

Als je alle lekkere tussendoortjes laat staan en gezond gaat eten: dus 's morgens ontbijt, rond 10 uur een tussendoortje (denk aan een plak ontbijtkoek, fruit o.i.d.), onder de middag een lunch, rond 3 uur een tussendoortje (bijv fruit), 's avonds een gewone maaltijd en rond een uur of 8 een beker yogurt en daarnaast dan ook regelmatige beweging, dan zul je het hardst afvallen. Echt waar!! Van te weinig eten kun je niet afvallen.

amyz

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-11 17:32

phormicola schreef:
Ik ben met ts aan het pb-en en zelfs op deze leeftijd is haar gewicht toch echt wel aan de ongezonde kant.
Ik ga haar helpen op een gezonde manier wat kilo's kwijt te raken, aangezien dat echt wel nodig is, we hebben een deal gemaakt dat ze me ook verteld hoe het emotioneel gezien met haar gaat (ik denk namelijk dat het grootste probleem daar zit).
Ze heeft me beloofd dat ze zichzelf niet gaat uithongeren.

Ik heb veel ervaring met gezonde voeding en ik help mensen ook in het dagelijks leven met afvallen en gezond eten.

+:)+

Kuggur

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-11 17:37

phormicola schreef:

Ben je professioneel in de gezondheidszorg werkzaam (btw ik wél)? Behelst dat "dagelijkse leven" je beroep?
Zo niet, dan wél "worries".

Aan de TS, zoek professionele hulp.

Grapjasjes12

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-11 17:38

Kaatje64 schreef:
Als je alle lekkere tussendoortjes laat staan en gezond gaat eten: dus 's morgens ontbijt, rond 10 uur een tussendoortje (denk aan een plak ontbijtkoek, fruit o.i.d.), onder de middag een lunch, rond 3 uur een tussendoortje (bijv fruit), 's avonds een gewone maaltijd en rond een uur of 8 een beker yogurt en daarnaast dan ook regelmatige beweging, dan zul je het hardst afvallen. Echt waar!! Van te weinig eten kun je niet afvallen.

Dit doet ze al en het werkt niet voor haar :) Maar ik ben haar aan het helpen, komt wel goed!