Afvaltopic voor 'dikkere' bokkers

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Darkness85

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-11 22:20

@ Takkie-Muis: Hoe lang ben je? Want lengte weegt ook he. Dat zie ik aan mijn 1.80m.

@ djuulsie: Dat hoop ik ook. Tis toch altijd fijn als je lotgenoten hebt. En net wat jij zei, ik hoop dat zich hier alleen mensen aan melden die echt overgewicht hebben. Niet de poppetjes die 1 onsje moeten afvallen. :roll:

@ Siggislief: Dat figuur heb ik dus ook... :P

Drunksheep

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-11 22:33

Pfft, ik wil ook zo graag afvallen, heb tijden actief gesport i.c.m. gezonder eten en het hielp niets. Nu heb ik er ook geen tijd meer voor, om uitgebreid te gaan sporten... maar ik wil ondertussen wel een keer minimaal 20 kilo afvallen. En dan eet ik ook nog vegetarisch, waardoor ik veel diëten niet kan volgen. Iemand tips? Ik ben mijn figuur zó zat! Ik lijk net een propje met mijn 1.60m -O-

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-11 22:37

Ik meld me ook. Sportschoolabbo is in de pocket maar ik voel me zo'n ongelooflijke kneus als ik daar sta te zweten met een rood aangelopen hoofd en piekhaar... Suf he?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-11 22:43

Darkness85 schreef:
@ Takkie-Muis: Hoe lang ben je? Want lengte weegt ook he. Dat zie ik aan mijn 1.80m.

@ djuulsie: Dat hoop ik ook. Tis toch altijd fijn als je lotgenoten hebt. En net wat jij zei, ik hoop dat zich hier alleen mensen aan melden die echt overgewicht hebben. Niet de poppetjes die 1 onsje moeten afvallen. :roll:

@ Siggislief: Dat figuur heb ik dus ook... :P

ik ben 1:75 :) maar was vroeger :P veul lichter haha

Darkness85

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-11 22:43

@ lieveli: Dat had ik dus ook altijd he. Ik schaamde me rot dat ik daar met mn dikke reet stond te stuntelen, terwijl al die slanke poppetjes daar moeiteloos in de rondten huppelden. Ik voelde me daar ook altijd zo bekeken... :o

Ik heb mn sportschool abbo ook opgezegd. Ik val tegenwoordig puur af op mn eten. Sporten doe ik niet. Ik pak overal de auto voor. Het enige wat ik doe aan beweging is m'n paard. Ik rij ongeveer 3x p week.

@ Drunksheep: Jou Bokt naam!! Echt super geniaal!! I love it!! :') Tips heb ik helaas niet voor je. Toen ik sportte viel ik ook niet af. :n

Darkness85

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-11 22:45

@ Takkie-Muis: Ja tis gewoon k*t dat overgewicht.... Weet er alles van... Ik hoop dat je dietist je goed kan helpen, dan ben ook jij met een jaar weer in vorm !! *\o/*

Anoniem

Re: Afvaltopic voor 'dikkere' bokkers

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-11 22:50

ik dacht eerst dat ik wel 10kilo meer woog :P kwam als een verrasing dat het maar 116 kilo was , in april was het nog 119 kilo haha. heb met de feestdagen veel moeite , oliebollen en hele lekkere dingen in kerstpakketen := maar drink trouw mijn kalorieloze limonade spul

Darkness85

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-11 23:02

Dat is dus weer een meevaller!! :D Dat limo spul. Is dat dat slimpie waar iedereen t over heeft? :)

Ik zal eens even 2 foto's plaatsen.

Foto van vroegah. Was in 2007. Ongeveer 78kg.
Afbeelding

En foto van juni dit jaar. 103kg.
Afbeelding

Ik ben afgelopen september begonnen met afvallen en zit nu alweer op de 85,4kg. Maar ik heb eigenlijk helemaal geen recente foto... }:0

Faline

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-11 23:15

Ik meld me ook :j
Vanaf januari met een medisch beweegprogramma beginnen.

Mijn zwakte is helaas mc donalds en chocolade :=
Ben vorig jaar wel 9kg kwijtgeraakt, maar er zit alweer 4 aan. Het gaat ook niet makkelijk. Ik kan niet alles eten ivm PDS (eigk kan ik mac food ook helemaal niet verdragen, mijn darmen stoppen er spontaan mee dan := Loop ik weer 3 dagen als een opgeblazen michelin-mannetje rond..)

Medisch beweegprogramma is ivm mijn scoliose plus daardoor verminderde longfunctie (en daar bovenop nog astma, reken maar uit hoeveel longfuctie er dan over blijft :=) Ik sta al te hijgen als ik een trap op gegaan ben.

Wil er om verschillende redenen wat af + betere conditie.
In het voorjaar wil ik weer endurance starten, beetje oneerlijk om alleen t paard te laten werken en trainen :+ Plus er staan ook dressuurwedstrijden in de planning... Het oog wil ook wat. Zou leuk zijn als ik straks weer in een 17,5" zadel pas ipv 18" :j

Ik ben toen 9kg afgevallen met een eiwit dieet, dus weinig tot geen koolhydraten en dat werkt echt. Ik krijg daarvan ook geen last van mn darmen. (Behalve als ik dan weer groenten ga eten zoals bloemkool := Maar goed das makkelijk te vermijden, zat andere groentes te vinden.)

Heb sinds kort de groene smootie ontdekt; is een fruit smootie gemengd met een groene bladgroente. De fruitsmaak overheerst, dus het is gewoon lekker. Grote voordeel is dat je met de groene bladgroente veel voedingsstoffen binnenkrijgt en veel vezels. Dat houdt je spijsvertering op gang. En ze vullen ook goed die smooties. Past niet helemaal in het KH-arm dieeet, maar voor mij werkt het wel.

Ik wil totaal 15 kg kwijt.

Daphne__

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-11 23:17

Ik ben bijna 17 en er mag wel 35 kilo vanaf... helaas weet ik niet hoe te beginnen, en nog belangrijker, hoe vol te houden.

Kan niet sporten, dus moet het echt voor elkaar zien te krijgen met m'n voeding... maarja dat is makkelijker gezegd dan gedaan...

zoedeloe

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-11 23:32

Mag ik me ook melden. Ben nu 6 weken bezig en het wil niet zo hard. Ben nu 2kg kwijt en moet er nog minimaal 6 om een gezond gewicht te hebben. Ben ook een echte jo jo-er. Hoop dat we elkaar hier kunnen steunen. Vooral met de feestdagen in het vooruitzicht ;)

Suus88

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-11 23:55

Ook ik ga me melden hier!
Ik wil vanaf januari echt weer gaan starten met afvallen, normaal gesproken ben ik niet van de goeie voornemens maar ga het nu toch echt wel is doen.. Ik begon met een gewicht van 97kg in half 2009, half 2010 woog ik op zijn lichts 80,5kg. Nou ben ik dit jaar gestopt met roken, stress en had op dat moment een liefde en ja bij mij gaat liefde dus door de maag en stress ook :( helaas zit ik nu weer op 87 kg |( . Mijn doel is naar de 75kilo, ik ben dan ook 1.76m lang.
Hoop dat we elkaar kunnen steunen hier, en alvast iedereen veel succes he!!!

Patriciavt

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-11 00:12

Darkness85 schreef:
Ik meld me ook even. Nadat ik 1e kerstdag 2009 gestopt was met roken ben ik erg veel aan gekomen. Ik woog op n gegeven mom 102,8kg... := Ik ben 1 september begonnen met afvallen en ben er nu al ruim 17kg kwijt. Ik zit nu op 85,4kg. Toen ik begon was 80kg mijn streef gewicht. Maar die heb ik nu stiekem iets verschoven naar 75kg. Dit omdat het me eigenlijk erg makkelijk af gaat. En ik nog een broek of 5 heb liggen die ik dan weer pas... :+ Voor ik stopte met roken woog ik jaren 84kg.

Ik moet er wel bij zeggen dat ik 1.80m ben en absoluut geen poppetje. Heb brede schouders en brede heupen. 8-)

Heee! Yvon!! :D Hoe is het met jou dan??
Wat goed dat je al zoveel bent afgevallen!!! Ik heb hetzelfde, ik ben ook geen poppetje :=

En alle anderen, ook welkom natuurlijk!!! :D
Wat veel mensen hebben zich aangemeld!

Rennie89

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-11 01:20

Drunksheep schreef:
Pfft, ik wil ook zo graag afvallen, heb tijden actief gesport i.c.m. gezonder eten en het hielp niets. Nu heb ik er ook geen tijd meer voor, om uitgebreid te gaan sporten... maar ik wil ondertussen wel een keer minimaal 20 kilo afvallen. En dan eet ik ook nog vegetarisch, waardoor ik veel diëten niet kan volgen. Iemand tips? Ik ben mijn figuur zó zat! Ik lijk net een propje met mijn 1.60m -O-

hoeveel weeg je dan? ik ben ook even lang als jou :j

Neroo

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-11 03:06

I'm in!

Ik heb op mijn dieptepunt 122 kilo gewogen :\
Ik ben inmiddels 20 kilo lichter, en de bedoeling is nog eens zeker 25 kilo!

Siggislief

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-11 06:33

Ik werk 4 dagen per week erg zwaar, en dan eet ik thuis als avond eten eigenlijk best veel!

En dat is heel veel pasta's & rijst.. :o

De motivatie krijg ik hier vanuit huis niet, mn vader koopt gerust een hele kast vol koek en wat maar eetbaar is.

En heb een keertje gezegd toen ik nog bij de Diëtist liep van of ie het deurtje niet op slot wou doen, en dat ik der niet in kon komen.
Zegt ie, nou dan moet je der maar van af blijven!

Tja, dat gaat niet echt makkelijk als ik thuis kom of thuis ben en naar iets lekkers snak. |o

djuulsie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-12-11 07:34

Jeetje... had niet verwacht dat er zoveel mensen waren die hier behoefte aan hadden... Ga zo even grondig bijlezen en wat reacties posten...

zoedeloe

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-11 07:46

Ik moet zeggen dat ik ook niet in de sportschool kom. Moet het echt van mijn voedingspatroon hebben. Sinds ik ochtends meer eet en smidddags minder sneeën brood, dus de hoeveelheid omgedraaid gaat het wel beter. Dit komt omdat wat je ochtends eet de hele dag de tijd heeft om te verbanden. Een soort kolenkachel effect. Ik eet meer dan voorheen en snoep niet meer. Het niet snoepen houd ik vol door dan iets ' gezonds'. Te eten en doordat ik de hele dag door wat in mijn maag hebt.

Ben wel blij te lezen dat ik in elk geval niet de enige ben die het lastig vind om af te vallen. Echt knap hoe sommige van jullie al zoveel zijn afgevallen. Dit geeft mij weer moed :)

Ja echt top dat je dit topic geopend hebt! +:)+

djuulsie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-12-11 07:49

@ Drunksheep: kan je niet een keer bij je HA om hulp vragen... er is voor iedereen een manier om af te vallen, dus ook voor jou toch?

@Lieveli: super toch? Lekker gaan sporten, je wordt vanzelf minder rood :')

@Darkness: sporten/ bewegen is echt wel heel erg belangrijk met afvallen, als is het maar een uurtje wandelen per dag! Het versnelt je stofwisseling... Je zag er trouwens super uit en als ik het zo lees ben je ook alweer op de juiste weg terug! Keep up the good work ;)

@Faline: wat een verhaal zeg.... Maar als die groentensmoothies voor jou werken, dan is dat toch prima... en ja, zwakte Mac en chocola... :n gewoon niet meer doen... :x (en dat klinkt zo makkelijk)

@Daphne_: Hoe je moet beginnen? Vraag je eerst eens af wat je wil... kijk daarna naar hoe je voedingspatroon nu is (deel dat eventueel hier). daarna kan jij (of kunnen wij je helpen) dit aanpassen. Ik heb met mijn eerste 20kg geleerd dat regelmaat belangrijk is en vaak kleinere beetjes eten!

@Eyoor: klinkt erg goed!

@Neroo: jij zit een beetje op mijn gewichtsschema... Ik begon met 116! Je bent ook al goed op weg, nu doorzetten!

@Siggislief: Pasta en rijst is helemaal niet erg! Mijns inziens gaat het voornamelijk om het snoepen en de suiker... dus je moet proberen die te laten staan. Kan je niet vragen of ze snack a jacks kopen of crackers ofzo. Meer fruit, dat ook jij wat te snoepen hebt?

Cantheon

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-11 09:32

Ik heb vooral een zwakte voor chocola, de rest kan ik eigenlijk goed laten staan. Fastfood hou ik zelfs helemaal niet van, dus dat scheelt enorm. Het enige waar ik verder nog wel eens voor wil bezwijken is een stokbroodje met franse kaasjes (not good...). Verder is het nu voornamelijk moeilijk door mijn stage. Ze werken daar door zonder pauze waardoor je regelmatig met flinke honger in de zaal staat (soms kun je even snel een broodje uit de hand eten) en de patienten nemen echt aan de lopende band koekjes, chocolaatjes, dropjes en taart mee. En wat gebeurt er dan als je toch al honger hebt... Maargoed, ik probeer het zoveel mogelijk te vermijden (lukt best redelijk) en mn stage is nog maar 4 weken. Vanaf dan heb ik 2 maanden helemaal geen school tot mijn afstuderen dus dat moet echt de tijd zijn om mijn laatste slechte eetgewoontes om te zetten en het sporten weer helemaal op te pakken (lukt nu veel te weinig ivm 32 uur per week stage en een scriptie ernaast...)

juval

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-11 09:40

hier nog een 'slachtoffer' :D ik doe mee!!
(voor de zoveelste keer, gaat het nu echt gebeuren).. ik heb al veel diëten geprobeerd, en ben er van overtuigd dat alles werkt... en dat niets werkt haha..
zolang je het volhoud zul je best afvallen, maar zodra je weer 'gewoon' gaat eten kom je de kilo's zo weer aan.
het gaat om verandering van leven.
en dat is het allermoeilijkste.

vanaf 2 januari ga ik er weer vol tegenaan... de eerste week ben ik van plan om even een goed beginnetje te maken.. beetje ontgiften zegmaar.. (atkins).
en daarna echt koolhydraat arm, wel eiwitten, gezond groente en fruit, en vooral.. wat bij mij vaak een probleem is... veeel water drinken. en natuurlijk meer bewegen..
Ik ben er van overtuigd dat light producten ongezond zijn. dus die vermijd ik zo veel mogelijk.
zowiezo beter geen frisdranken of koolzuurhoudend, dat is niet goed.

Ik weet in theorie precies hoe het moet haha.. maar nu de praktijk nog.
ik sleur mijn hele gezin hier in mee, want mn kids hebben helaas mijn verkeerde genen ge-erft.

mijn kinderen zijn 9 en 11 jaar oud, en allebei te zwaar.. ze hebben er nu nog niet echt last van, maar allebei een kilo of 5 minder zou al veel uitmaken.
ik zelf ga voor minimaal 15 minder. dan kom ik rond de 75 uit. dat moet haalbaar zijn in een jaar.

iedereen succes!! en ik hoop dat we mekaar kunnen steunen de komende tijd!

Latruda

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-11 09:40

Ik meld me ook!
Ik ben 1,75 en weeg 135 schoon aan de haak.
Ik wil dolgraag vanaf januari gaan afvallen tot ca 75/80 kg.
Mijn probleem ik echter dat ik niet veel kan bewegen.
Ik heb namelijk Fibromialgie. wat natuurlijk ook nog eens bemoeilijkt word door mijn gewicht.
Ik hoop dat ik in dit topic steun kan vinden om door te zetten en zo af een toe een schop onder mn kont!

Darkness85

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-11 09:41

@ Tries: Hoooooi !! Je met mij gaat alles wel okee eigenlijk... Krijg binnenkort de sleutel van mn 1e huis. Heb een nieuwe auto aangezien de Sunny zo goed als overleden was. En het afvallen gaat goed. :D Hoe ist met jou? Jij bent ge-upgrade zie ik. Je hebt nu een oranje naampje... :P

@ djuulsie: Ik hou gewoon niet van sporten. En ik vind dat ik elke ochtend op stal al genoeg beweging krijg. Ik ben vaak van 9 tot half 1 bezig. (Vandaag even niet. Paard heeft een dagje vrij) Dan zit ik geen moment op mn gat. Paard beweging geven, stal uitmesten, hooi voeren, 17 paarden stuk voor stuk buiten zetten, erf vegen....

djuulsie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-12-11 10:12

@Latruda: zou beginnen met kleine stapjes... eerst 5 kg afvallen en dan weer 5.... dan behaal je je doel veel sneller... en na elk behaald doel jezelf belonen met iets kleins (geen eten ;) )

@Darkness: ik heb gemerkt dat bij mij beweging de key is... en wat je doet aan beweging bij de paarden is genoeg, maar het punt is dat je dat altijd al deed... heb hetzelfde ritme als jij, maar om af te vallen ben ik erbij gaan fietsen naar mn werk, omdat je om meer te verbranden meer moet bewegen dan je lijf gewend is!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-11 11:19

ik meld me hier ook maar..
bij mij mag er ook zeker 15 kilo af.
geen zin om mijn gewicht hier neer te zetten,vind het toch eigenlijk best wel genant dus hou het voor mezelf..
ben ooit eerder zo fors geweest en ook toen bijna 20 kilo kwijtgeraakt,dus ben ervan overtuigd dat het me nu weer lukt...

ik ga weer beginnen met hardlopen en 1x per week pilates.
en op mijn eten letten...dat is wel het belangrijkste,ben vooral geneigd 's avonds nog het een en ander te nemen als mijn vriend zijn snaaimomenten heeft(die natuurlijk geen gram aankomt {:)-:( )