Gebroken rug

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

me88

Re: Gebroken rug

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-01-12 10:58

Ik ook de kerstdagen goed doorgekomen wel moeten afwisselen aan het kerstdiner zitten en daarna weer een uurtje liggen. Ik moet 19januari terug dus ben benieuwd en hoop dat ik dan ook iets te horen krijg over wanneer ik weer mag rijden en mijn studie verder kan oppakken

In ieder geval iedereen een goed 2012

_Chendo_

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-12 11:09

mijn rug is ook gebroken door een val van mijn paard (dubbelgeklapt, op mijn buik gevallen en toen zag ik ineens mijn voeten voor me...), maar niet de wervel maar een stuk aan de "binnenkant" (richting buik)
waardoor je wervelkolom afschuift. (Noemen ze spondylolisthesis)
Echter ondanks dat ik na de val even verlamd ben geweest riepen ze bij de huisarts gekneusde rug.
Heb er daarna nog 10 jaar mee gelopen en steeds terug met klachten en steeds weer weggestuurd.
En toen kwamen ze er 10 jaar later achter dat het daar niet helemaal goed zat. Alleen nu niks meer aan te doen behalve een operatie.
Omdat die wervel niet goed zit is er allemaal slijtage ontstaan en komen de zenuwbanen knel. Dat zorgt ook voor uitstralings pijn links en soms tintelingen/doof gevoel.

Moet binnenkort weer eens langs want het word nu erger.

Tessa_1

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-12 11:14

Mijn gipscorset is eraf!! *\o/*
En ik had erg mooie rontgenfoto's :+

Heb nu een soort metalen beugel om mijn rug te ondersteunen en nog een beetje recht te houden (zodat ik niet te ver voorover buig), maar die mag s avonds af en mag ik de komende maand gaan afbouwen :D

femkesanders

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-12 13:49

GEFELICITEERD Tessa,

dat is super nieuws.

chendo das echt balen als ze je maar wegsturen, en nu na 1 jaar nog in de ellende zit en eigenlijk alleen maar opnieuw kan beginnen, succes met je keuzes.

_Chendo_

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-12 15:43

Super Tessa! Dat is goed nieuws!

Dankje femkesanders, is ook echt balen geweest. We zitten nog te dubben over een operatie, maar kan hier ook nog even mee doorlopen.

happy2014

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-12 18:38

twee jaar geleden van mijn paard gevallen en ook rug gebroken (L1). Na 6 weken reed ik weer paard. Heb 3 dagen in het ziekenhuis gelegen en toen 6 weken met een korset. Het was hel om weer te rijden, als mijn paard zijn oor maar bewoog, scheet ik al bagger.. Heeft echt een jaar geduurd voor het vertrouwen weer helemaal goed was. Ik heb het eerste jaar nog af en toe uitstralingspijn gehad, maar nu kan ik zeggen dat mijn rug weer helemaal als voorheen was.

me88

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-01-12 13:47

Vanochtend mijn 6 weken controle gehad. En yes ik mag alles weer doen wat ik kan! Foto's zagen er goed uit en het is niet meer schadelijk voor de wervels en heel fijn ik mag ook weer gewoon gaan paardrijden:) *\o/* *\o/*

bicci

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-12 13:48

me88 schreef:
Vanochtend mijn 6 weken controle gehad. En yes ik mag alles weer doen wat ik kan! Foto's zagen er goed uit en het is niet meer schadelijk voor de wervels en heel fijn ik mag ook weer gewoon gaan paardrijden:) *\o/* *\o/*

*\o/* +:)+ *\o/*

Tessa_1

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-12 14:42

*\o/* Dat is geweldig nieuws!! *\o/*

Ik moet nog minstens 3 weken wachten voor ik het paard weer opmag.. maar dat zou ik nu toch niet lang volhouden want rechtop zitten is momenteel nog erg zwaar. Maar er zit wel echt verbetering in :D

me88

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-01-12 16:12

Dat ik er echt weer op stap zal ook bij mij nog wel even duren eerst weer wat onder de paarden komen en eens beginnen met poetsen en lo geren haha