Onverklaarbare koortsaanvallen

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

InekeH87

Re: Onverklaarbare koortsaanvallen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-12-11 18:12

Ik heb twee jaar geleden een positieve Lyme test gehad, die was toen op de ELISA positief. Afgelopen januari ben ik in het walborg weer getest, ik neem aan dat zij als lyme kliniek wel de juiste testen hebben aangevraagd. Maar ik kan het nog eens navragen, misschien dat ze dat niet standaard doen (ik ging er wel heen met de vraag of mijn klachten nog door de lyme kwamen)

Wildgirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-11 18:14

Wat vervelend TS!
Let wel, schildklier bloedonderzoek moet indien ze echt iets vermoeden meerdere malen achter elkaar gebeuren(met bijv 2 of 4 dagen ertussen) aangezien je schildklier continu werkt en dus soms een goed beeld geeft bij een onderzoek terwijl er wel iets aan de hand is, of omgekeerd.
Ik zou als ik jou was met de vraag of je een serieus schildklieronderzoek kunt ondergaan teruggaan naar je HA

Milan_lover

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-11 18:20

Ik raad je voor de lyme testen aan om naar Prohealth te gaan, andere laboratoriums hebben simpelweg de juiste onderzoeken nog niet en Prohealth wel, die sturen ook dingen door naar Duitsland.. Ik ben nu ook lyme positief getest door de PCR bloedkweek ;)

InekeH87

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-12-11 19:10

mijn testen zijn ook in duitsland gedaan, ik vermoed dus dat de juiste testen echt wel gedaan zijn. Tenminste daar ga ik van uit aangezien de walborg kliniek aangeraden staat voor lyme diagnose en behandeling.
@wildgirl ik zal het nog even aan mijn huisarts vragen of die een uitgebreid schildklieronderzoek aan kan vragen.

drd

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-11 09:40

Verhoging of koortsaanvallen s'avonds meest waarschijnlijke is denk ik toch een of ander hardnekkig virusje, heb je er meer last van als je moe bent of veel stress hebt? Je hebt geen buik/darm klachten?
Voor schildklierproblemen moet je eens meerdere dagen s'ochtends je (basaal) temperatuur controleren (dus s'ochtends meteen als je wakker bent zonder eerst op te staan) en dan moet je geen infectie/virus hebben (en dus s'avonds geen koorts). Eiersprong heeft ook nog invloed op de temp, dit wordt ook gebruikt om te kijken wanneer je vruchtbaar bent. Omdat je het een tijd hebt gehad en toen een hele tijd geen last meer had in de zomer lijkt het me niet de schildklier. Met bepaalde soorten kanker kan je ook rare koortsreacties krijgen maar dat lijkt me hier om dezelfde reden totaal niet van toepassing.
Heb ook ergens eens iets gelezen over mensen die onverklaarbare koortsaanvallen/verhogingen hebben waar echt geen medische verklaring voor te vinden is.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-11 09:44

Ik heb er ook al enige tijd last van maar dan voornamelijk snachts of sochtends. Bij mij komt het door stress, als ik stress heb wordt ik ziiek, mijn stresshormoon is dan ook altijd van slag.

Toess

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-11 10:24

Wat apart dat er niks uit de testen komt.

Ik heb vorig jaar ook 3 maanden met koorts gelopen, 's ochtends redelijk normaal, 's avonds echt koorts. Binnenste buiten gekeerd door de internist, maar niks gevonden.. Na die (ongeveer) 3 maanden is het weggegaan.

InekeH87

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-12-11 20:02

Weer eens een slechte dag, zit tegen de 40 graden aan op het moment. Nu voelde ik me vandaag toch al niet echt fit, dus misschien dat ik er een griepje overheen ga krijgen. Baal wel flink, ik heb morgen tentamen en heb dus geen tijd om ziek te zijn. Morgenmiddag of maandag ga ik even langs de prikpost en dan weet ik hopelijk volgende week wat meer.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-11 20:45

Ik ben vandaag naar de huisarts gweest, ik heb antibiotica meegekregen omdat hij denkt aan een keelontsteking. Die sluimert bij mij al maanden, ik heb dus ook koortsaanvallen die onverklaarbaar leken en daarbij last van mijn stem en geirriteerde neusslijmvliezen en vergrote keelamandelen.

InekeH87

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-12-11 20:55

Ik heb verder geen keelpijn ofzo, wel iets opgezette klieren in mijn hals, maar naast de koorts en vermoeidheid niets.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-11 21:03

Ik had ook iets opgezette klieren maar verder geen raar gevoel aan mijn keel, alleen omdat ik zangeres ben en de laatste tijd veel last heb van mjn stem tijdens het zingen ging er bij mij een belletje rinkelen.

drd

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-11 21:06

Het is dat de keelpijn er niet is. Bijna 40 graden koorts dan zou ik maar eens een dagje in bed blijven!

De verschijnselen van de ziekte van Pfeiffer treden op ongeveer vier dagen tot acht weken na de besmetting; bij jonge kinderen is deze periode korter. De eerste symptomen zijn koorts, keelpijn en opgezette klieren in de hals. Daarnaast kunnen zich verschijnselen voordoen als zweten, malaise (een algeheel gevoel van onbehagen), hoofdpijn, buikpijn, verlies van eetlust, misselijkheid, braken, vermoeidheid en spierpijn

InekeH87

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-12-11 21:09

dag in bed heb ik jammer genoeg echt geen tijd voor, al ben ik vandaag en gister wel een groot deel van de dag binnen gebleven. Ik ben vandaag ook eerder weg gegaan van mijn stage, de drukte daar was me echt te veel. Nu morgen alleen nog dat tentamen maken en dan kan ik het een paar dagen wat rustiger doen. In ieder geval tot ik dinsdag weer naar stage moet :j