Hekel aan naar de kapper gaan, wie nog meer?

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

princesmax

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-11 00:27

ohh heel herkenbaar! ik haat het ook, gelukkig is mijn schoonzusje kapper maar dan vind ik het nog niet leuk!
Het gaat mij dan vooral om dat stilzitten, hoofd recht houden aub, hoofd iets schuin aub, bleehhh.
ik ga dan ook bijna nooit, 2x in het jaar meestal, heb wel erg lang haar en ziet er ook gezond uit laat altijd alleen de puntjes bijknippen!

Anoniem

Re: Hekel aan naar de kapper gaan, wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-11 09:10

Ik heb eindelijke een leuke kapper gevonden waardoor ik nu 2 a 3 x per jaar heen ga.
Voor knippen vraagt ze 12 euro. En voor volledig verven 35 euro. Maar dan heb je er ook alles er op en der aan. Ze heeft haar eigen salonnetje met 2 stoelen. Dus ook altijd lekker rustig. En ik ken haar goed, waardoor het praten makkelijker afgaat :)

Optiwolk

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-11 10:34

Ik vind naar de kapper gaan leuk maar heb er geen tijd voor :')
Mijn kapster is erg goed, wel duur en onder de 3 uur kom je daar niet uit.
Tenzij je duidelijk op voorhand zegt dat enkel tussen ...u en ...u kunt en ze dus moet voortwerken.

Ben niet moeilijk met mijn haar, ze laat dus vaak de studentjes het gefohn doen etc.
Maar knippen -en dat weet ze gelukkig wel- ben ik héél precies op.
Puntjes = 1 cm en geen vijf.
Ik laat het ook groeien, dus ben sinds april niet meer geweest.

_Nancy

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-11 10:57

Ik vind de kapper ook wel leuk :D
Alleen niet te vaak :') Want het is een duur grapje en mijn haar wordt er niet langer van (meestal) :+

Siggislief

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-11 11:31

Laatste keer dat ik het heb geknipt zeker denk ik een halfjaar geleden of iets meer..
En had toen voor wassen & knippen zo'n euro of 52 uitgegeven! :=

sik

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-11 12:14

ik ga alleen als het écht moet. de laatste keer heb ik gewoon niks gezegd onder het knippen. dat kan dus ook... lekker relaxed

LindyH

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-11 12:22

Ik moet ook nodig, maar stel het al maanden uit. Mijn haar is echt veeeel te lang.

Wat ik vooral irritant vind is dat ze de hele tijd vragen of dit of dat niet leuk is om te doen. Ja, vast wel, maar daar heb ik geen geld voor en ik wil gewoon een stuk eraf. Dus niet wassen, geen spul dat mijn natuurlijke slag naar voren haalt, geen highlights, geen glansspul, niks.

Je hebt het idee dat je de hele tijd op je hoede moet zijn dat ze je niet weer iets aansmeren, want het gaat vaak zo sneaky: "Je hebt een mooie slag in je haar. Zal ik er even wat in doen waardoor het nog wat meer naar boven komt? Dat is wel even leuk hè?"
En katching!

Dat verplichte geklets vind ik inderdaad ook vreselijk.

Mowoah

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-11 14:27

Ooo ik vind het heerlijk, maar op de een of andere manier stel ik het ook uit.
Ik heb gewoon nooit zin om daar in die stoel te zitten en inderdaad het verplichte geklets, al vind ik het erg fijn wanneer ik ervandaan kom met mooie haren en een goed gevoel. Ook het gekriebel aan mijn hoofd vind ik fijn, maar al die overbodige moussjes en dingetjes erin: NEE DAT HOEFT NIET. :P

Dee_Es

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-11 19:21

dwaallicht schreef:
DarkShines schreef:
Ik heb er ook een hekel aan om naar de kapper te gaan en dan niet omdat ik akward-gesprekjes moet voeren of omdat hij niet snapt wat punten inhoud (ik moet meestal flink aanmoedigen om wat meer eraf te halen want mijn haar groeit snel) maar ik heb er een hekel aan omdat ik er 5uur zit exclusief wachttijd en ik €150,- armer ben als ik naar buiten loop. Ik ben altijd totaal verkleumd als ik klaar ben en heb een zere rug/zere billen. Nee ik hou er niet van, maar daarna zit mijn haar wel weer een tijdje leuk dus nadat ik bij de kapper ben geweest ben ik wel weer blij. Ik ga ongeveer 3x per jaar naar de kapper.

5 uur en 150 euro voor wat puntjes knippen? leg uit :P

Ik heb curl stretch, een soort koud permanent. Ik kan mijn haar helaas niet natuurlijk houden, dan krijg ik het zelf nog niet eens in een staart (denk aan mel B van de spice girls, zoveel haar x3...). Maar van mij mogen ze meer dan punten hoor, mijn haar is rete gezond en groeit als kool ;)

Ladybird
Moderator Algemeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-11 19:24

Ik heb een gruwelijke hekel aan de kapper!!
hou er absoluut niet van als mensen aanmn haar zitten, sterker nog, er ligt een verbod op..
ik ga 1x per jaar, voor kerst meestal, omdat mn moeder dat nodig vind.. anders ging ik niet.. heb er zoooon hekel aan..

Donkerblauw

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-11 19:42

phormicola schreef:
Ik HAAT naar de kapper gaan, om de volgende redenen:

1. Ze proberen altijd een gesprek aan te knopen. Ik kom daar niet om te praten, ik praat liever met mensen die iig een klein beetje zijn zoals ik. Tot nu toe ben ik nog nooit een kapper tegen gekomen die ook maar iets interessants/nuttigs te vertellen had :')
2. Ze proberen je ALTIJD iets anders aan te smeren. Van een kleurtje tot een compleet nieuwe look. Gewoon de puntjes eraf is schijnbaar te moeilijk.
3. "Nee, ik wil geen shampoo van 40 euro kopen."
4. "Nee, ik wil m'n haar niet gewassen hebben."
5. "Hoeveel extra gaat het me kosten als je het gaat föhnen en stylen? Want dát zeg je er niet bij."
6. "OMG, ik zei de PUNTJES eraf, niet 30 cm!" :oo

Enzovoorts :')

Ik heb nu een Chinese vent gevonden die m'n puntjes er als een ninja afhaalt, niet praat en maar 10 euro vraagt. *\o/*

Haha, een Chinese ninja-kapper! :')

De kappers hier probeerde mij ook continu extra troep aan te smeren: inderdaad een ander kleurtje, korte kapsels wat totaal niet bij m'n bolle hoofd past, té dure shampoos, haarborstels van 50 euro (wat denk je zelf), stylingproducten die je haar supervet maken of een of andere fantastische wonderolie voor je haar. Bekijk het lekker!
En inderdaad sneaky extra geld vragen voor het föhnen (waar ze standaard je oor verbranden) of stylen (met bizar veel stylingproducten in je haar, zodat het lijkt alsof je al 3 maanden je haar niet hebt gewassen).. :n

Die eerste vraag van 'het' gesprekje is trouwens ook best dom.. "Ben je vrij vandaag?" Eeh, dûh anders zat ik hier toch niet?! :+
Heb trouwens ook een keer met nee beantwoord, toen keek ze mij echt vreemd aan, en heeft ze de rest van de tijd geen woord meer gezegd. :=

mick75

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-11 19:44

Goh, ben dus niet de enige die liever naar de tandarts gaat dan naar de kapper (en de tandarts is ook al een big fat nogo!).

Mij is altijd verteld dat kappers verstand hebben van haar. Tot nu toe heb ik dat niet mogen ervaren. Een keer kreeg ik een complete kappersbeurt (knippen, wassen, verven, stylen en wat er allemaal maar mogelijk is), bij een kapper die ook BN'ers schijnt te doen. Ik heb nog nooit zo'n verpest kapsel gehad en omdat ik het verdomde daarna nog maar een kapsalon binnen te stappen of nog maar iemand aan mijn haar te laten komen een flinke tijd met een hoofddoek rondgesjouwd om de totale mislukking te verbergen. De ervaringen ervoor waren ook al niet om over naar huis te schrijven en aan het "advies" dat ze geven heb ik nog nooit iets gehad.

Sindsdien doe ik het helemaal zelf. Ben ik tenminste zelf verantwoordelijk als het voor geen meter zit.

Christiene

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-11 19:46

ik had nu juist een die niks zei... kijk een heel verplicht gesprek vind ik ook niks maar geen woord..zit je daar een kwatier.

haha die vraag ben je vrij? kreeg ik ook altijd bij de vorige kapsalon waar je zo na binnen konlopen zonder afspraak.. als ik niemand zag zitten ging ik dan maar snel ff na binnen

ik wil ook nooit versteviging spul iet sterks of wat dan ook erin.. douche meteen als ik thuis ben als dat spul der in zit.. veelte veel altijd en het zit lelijk meestal. echt lelijk.. het is gewoon net stijf..

bij mijn ouders hadden we een thuis kapper op den duur... jemig ik vond het nooit echt bijster mooi.. maar vooruit.. op den duur had ik het dus kort en wel achter lang.. wat was dat lelijk! was ook de laastste keer dat ze mijn geknipt had.. ik vond bijna alles best maar dat niet.. boven heel kort en in de nek een soort van matje..
Laatst bijgewerkt door Christiene op 10-12-11 19:50, in het totaal 3 keer bewerkt

DaiskeLover

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-11 19:46

ik heb daar ook nooit zin in maar ik ben echt al bijna een jaar niet geweest dus ik moet nu wel en het is dinsdag al:(
zo geen zin

Shirrlfl

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-11 20:03

Ik vind het echt heerlijk om naar de kapper te gaan.
Daarna heb ik er wel vaak spijt van maar ach dat is typisch mij.
Mijn kapster is een vriendin geworden dus t is altijd gezellig en de meiden die in haar kapsalon werken rijden allemaal paard incl zij zelf dus 3x raden waarom ik graag naar de kapper ga. :+

Mies

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-11 20:08

Toevallig vanmiddag toch maar afspraak gemaakt. Ben ook al sinds april niet meer naar de kapper geweest. :=
Ik ga nu eens haar lights doen met wassen en knippen erbij. Ben wel altijd bang dat ze het te kort knippen.

Siers83

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-11 21:31

Als ik ergens een hekel aan heb is het wel de kapper! Echt vreselijk, vond ik als kind al.Kreeg altijd dezelfde opmerking: wat kijk je boos! Nou nee hoor, das gewoon mn gezicht. En er dan nog over door gaan ook, vreselijk. Ik ging dan ook zo weinig mogelijk, dat gefriemel aan je hoofd bah. Nu ga ik wel vaker, een vriendin heeft de kappersopleiding gedaan en die knipt mij en mn vriend nu. Ga nu gemiddels eens in de 8 weken en ben dan met 5 minuten klaar. Gewoon bijpunten en niks meer dan dat. Geen raar model ofzo alleen een klein stukje eraf. En het heeft nog een voordeel, ze blijft nooit in mn wenkbrauwpiercing hangen met dr kam. Wat me bij de "echte" kapper iedere keer gebeurde.

haffie83

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-11 21:35

De kapper,praat me er niet van. :D
Ik moest altijd van me akelige moeder.
Dan kwam ik terug met zon mislukt kapsel ik schaamde me kapot.
Zo erg dat ik op school een pruik droeg.
En ik ben al acht jaar niet meer geweest een vriendin doet het, net het ziet er mooi uit naar mijn zin.
IK ben sinds 9jaar blij dat ik eindelijk lang haar heb,en geen mislukt kapsel.

Chocopasta

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-11 21:55

En daarom... knip ik het lekker zelf :D

Christiene

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-11 23:32

owh ik was ook een keer met mijn moeder mee.. na een andere kapsalon

wat afschuwelijke kapster... begon ze over kinderen.. en kinderen krijgen.. hoezo prive..

mijn ma zat er ook bij die ging er nog even lekker op door.. trouwen en kinderen krijgen.. waarom niet.. bla bla bla.. (ik wil dat niet nou.. tjonge )

goed resultaat een klant minder.. en met mijn ma ga ik ook nooit weer mee.

BenB

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-11 23:38

Ik vind het niet erg om naar de kapper te gaan maar ik heb nog steeds niet een goede kapper gevonden. Als ik dan net ben geweest zie ik de volgende dag alsnog allemaal gespleten punten en daar betaal je dan voor. Sommigen trekken een kam snel door het haar wat niet bepaald prettig voelt of de kapster zegt geen woord tegen je.

Ik ging een keer naar een kapper "De superschaar". Dat ging inderdaad supersnel want binnen drie minuten was ik weer buiten. Ik stond in elk geval perplex. :(

Christiene

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-11 23:45

3 minuten?!? was het dan ook knippen voor 3 euro?

Juut

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-11 23:54

Nog iemand die de gang naar kapper zo lang mogelijk uitstelt. heb er een hekel aan als mensen aan me zitten, en heb een hekel aan het social-talk gebeuren. En oja, dan moet ik ook nog eens braaf stil zitten staren in die spiegel voor me. Nou, zo interessant vind ik mezelf niet :P
Helaas heb ik inmiddels wel een paar cm dode punten gekweekt, dus zal wel moeten

Maartje1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-11 00:00

Ik vind 't helemaal niet vervelend. Maar 't helpt dat een kennis van mij mij eigenlijk altijd knipt. Maken gewoon eens in de zoveel tijd een afspraak met haar, was m'n haar zelf van te voren.

Maar ik ben ook wel een paar keer zelf naar de kapper geweest, zo heb ik anderhalf jaar in 't buitenland gewoont en ben daar dus naar de kapper geweest, hoefde nooit lang te wachten, wel een beetje duur en was in principe altijd tevreden met m'n kapsel, alleen een paar keer heb ik zelf m'n pony te kort laten knippen, maar dat had ik zelf gezegt :') ook de laatste keer ben ik zelf naar de kapper gegaan, ligt er bij mij eentje om de hoek en ik moest gewoon echt dus ben daar heen gegaan. De brainwash voor 15 euro gewoon m'n puntjes laten knippen en ook een stukje weg laten scheren. Was prima tevreden en vond 't eigenlijk ook niet zo duur normaal begint 't toch pas vanaf 18 en dan ben je nog goedkoop af. Trouwens dat wassen, water langs je schouders lopen, nooit last van hoor?

Agossie

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-11 00:01

Niet het hele topic gelezen, maar ik ga soms 2 jaar niet naar de kapper...