Ervaringen longontsteking?

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Niicole__

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-01-12 14:56

Op het moment gaat het goed.
Ik moet nog voor controle komende week (moest eigenlijk afgelopen week, maar dat was voor mij ff niet mogelijk).
Alleen op mijn rug voelt een spier nog "overbelast", verder heel soms nog een keertje hoesten.

en met jou?

gohya

Re: Ervaringen longontsteking?

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-12 15:08

Mijn hoesten is wel wat minder maar nog steeds niet over.Het zit nog steeds wat vast,krijg het niet opgehoest.Het rochelt nog steeds zeg maar.En soms doet me long pijn,soms de linker en dan weer de rechter.

Niicole__

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-01-12 19:16

Hier weer even een update.
Aangezien ik wéér last kreeg van de rechterkant van mijn longen, en weer wat begon te hoesten, ben ik gister wéér bij de huisarts geweest.
En ben weer naar huisgegaan met een nieuwe kuur (claritromycine).

Deze keer een beginnende longontsteking.
Volgende week weer komen voor controle, indien er weinig/niets verbeterd is wordt de kuur verlengd.

Al ga ik dan wel zorgen dat ik dan naar een longarts kan, want dit is de 3e kuur vanaf 7dec.

Juuls_

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-12 19:20

antibiotica werkt meestal na 24 a 72 uur
daarna zakt meestal als eerst de koorts weg
als de kuur niet helpt kan het best zijn dat het precies niet gevoelig is voor die kuur
hoesten blijft meestal nog wel langer duren nadat de kuur is afgelopen en de rest van je klachten al verdwenen zijn

Juuls_

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-12 19:23

Lusitana schreef:
gohya schreef:
Heb je áltijd koorts bij een long ontsteking? en altijd pijn op de longen?
Ik hoest al 4 weken,veel slijm wat ik maar tot halverwege kan ophoesten,en het kraakt op mijn longen.Maar ik heb géén koorts.

Klinkt als bronchitis maar "kraken op de longen" kan pleuritis zijn.

Iedereen die langer dan een week hoest moet naar de dokter. Niet alle longproblemen geven koorts, helemaal niet als ze van allergische oorsprong zijn. Alleen bacteriele infecties geven altijd koorts.

Ik zou dus toch even een bezoekje an de dokter doen.

Anti-biotica werkt pas merkbaar na 2 dagen.

Flink vitamine C innemen helpt trouwens bij een longontsteking om sneller op te knappen.

je mag inprincipe 3wkn hoesten mitst je er niet benauwd of ziek bent, piept/kraakt/borrelt of er koorts bij hebt.
kleur van snot of slijm hoeft vaak niks te betekenen

Niicole__

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-01-12 19:28

Vitamine C heeft volgens de assistente weinig zin.
Ze zei als je zowiezo voldoende fruit eet (Ik eet 3 stuks (banaan, appel en mandarijn of sinaasappel), en drink verse sap (sinaasappel/kiwi van ah)) heeft het nemen van vitamine c tabletten niet veel zin.

Spirit

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-12 19:50

Wat moet ik me eigenlijk voorstellen bij kraken?

Zonnetje81

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-12 23:13

Ik ga morgen eens naar de HA, ik hoest al 2 weken (echte hele harde piepende hoest) en dat wordt zeer zeker niet minder, in het begin en nu weer last thv mijn borstbeen en rare hele specifieke hoofdpijn (bijv achterkant van mn hoofd) soms stik ik er bijna in. Ik piep en borrel en als ik geen extra moeite doe heb ik het gevoel dat ik moeizaam lucht binnen krijg.... Maaaaar ik heb geeeen koorts! Ineens begon ik me zorgen te maken of het toch geen longonsteking is. Ook omdat er totaal geen verbetering in zit... Toch maar niet over het weekend trekken....baal wel, nieuwe baan, morgen eigenlijk stage.

gohya

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-12 23:25

Mijn hoest is stukken minder geworden na iets van 15 weken.Het kraakt ook niet meer en veel minder slijm wat opgehoest moest worden.Ik hoest s'morgens en s'avonds nog wel wat,het is nog niet echt schoon.
Dat kraken,tja hoe moet je dat omschrijven?je hoort een soort krakend geluidje zeg maar onderuit de keel komen met diep inademen en bij hoesten.

Zonnetje81

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-12 12:13

De assistente wilde geen afspraak voor me maken. Is een vervanger. Moest maar wachten tot mn eigen dokter er was, ze dacht dat het maar een langdurige verkoudheid was. Ik ben helemaal niet verkouden.

gohya

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-12 15:11

@Zonnetje81
Is je eigen H.A. lang afwezig?
Langdurige verkoudheid? ja das makkelijk gezegd.

Zonnetje81

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-12 22:41

Maandag... maar goed ik sta wel voor de klas dus als ik in het weekend iets had gekregen wat zou helpen zou ik maandag niet meer zo hoesten. Iedereen kijkt me aan als ze me horen en vinden het niet normaal. Ik moet er regelmatig bijna van overgeven, ik piep/kraak of hoe je het ook wilt noemen, mijn ademhaling is wat korter.

Maar ach wat boeit het he, meer dan twee weken hoesten zonder enige verbetering, gaat zogenaamd wel vanzelf over... Want met longontsteking, dan moetst ik echt niet kunnen lopen zonder adem tekort en koorts hebben en een piepende ademhaling.... Maw half dood...

gohya

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-12 22:58

Zonnetje81 schreef:
Maandag... maar goed ik sta wel voor de klas dus als ik in het weekend iets had gekregen wat zou helpen zou ik maandag niet meer zo hoesten. Iedereen kijkt me aan als ze me horen en vinden het niet normaal. Ik moet er regelmatig bijna van overgeven, ik piep/kraak of hoe je het ook wilt noemen, mijn ademhaling is wat korter.

Maar ach wat boeit het he, meer dan twee weken hoesten zonder enige verbetering, gaat zogenaamd wel vanzelf over... Want met longontsteking, dan moetst ik echt niet kunnen lopen zonder adem tekort en koorts hebben en een piepende ademhaling.... Maw half dood...

En ach je hebt tenslotte geen koorts he,als je tegenwoordig geen koorts erbij hebt,stelt het nix voor.
Ze begrijpen niet dat er mensen zijn die zowat nooit koorts krijgen als ze ziek zijn of iets onder de leden hebben.

Niicole__

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-01-12 10:31

Dit was voor mij ook de eerste keer in mijn leven dat ik koorts had. En dat trouwens alleen bij de eerste. Bij de tweede en derde keer geen koorts gehad.

Zonnetje81

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-12 14:23

Nu heb ik pijn achter mijn rechter ribben....... Met ademhalen en hoesten helemaal. Ik ben na mijn werk naar de huisarts gereden en mag als laatste erachter aan. Deze nam me blijkbaar wel serieus.

Zonnetje81

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-12 10:47

Ik heb dus een luchtweginfectie en door het hoesten is mijn spier die aan mijn ribben vast zit ofzo zwaar overbelast. De pijn is echt mega erg als ik hoest en de pijn is ook verplaatst meer naar rechts. Het was dat ik vanmorgen sowieso naar de fysio moest dus heeft hij daar ook naar gekeken. Thanks aan de assistente waarvan ik niet mocht komen :(

Kido

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-12 13:42

Je had dat niet voorkomen denk ik want voor bijvoorbeeld ab aanslaat ben je enkele dagen verder en t hoesten stopt niet gelijk...
Maar beterschap!!

Zonnetje81

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-12 16:10

Er zat ruim vier dagen tussen voordat ik pijn kreeg.

Jytte

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-12 18:58

Kan iemand mij vertellen of een longontsteking besmettelijk is? Ik heb een paar weken geleden mn moeder "verzorgd" die had een longontsteking. Nu ben ik sinds maandag gammel, t begon met bulten op mn tong en de dag erna kreeg ik keelpijn. Nu bijna een week later nogsteeds feest.
Ik lig al sinds donderdag in bed, hoesten snot en ontzettend pijn in mn ribben maar dan alleen rechts naast mn borst zegmaar..

flitzz

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-12 19:22

Voor zover ik weet is longontsteking niet besmettelijk. Ik denk dat je gewoon een flinke kou of een griep hebt opgelopen. Beterschap in ieder geval.

Jytte

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-12 19:41

ow gelukkig :D ik was al bang dat ik net zo'n ellendig hoopje zou worden als mn moeder, die zit al weken thuis..

RubyRed

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-12 19:49

Als je het erger wordt en je vertrouwt het niet wel naar de dokter gaan he esmir!

Jytte

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-12 19:52

Ja,haha je bent al de vijfde vandaag die me naar de dokter stuurt. Ik kijk even hoe het morgen gaat. Het vervelendste is die pijn in mijn zij. Ik laat wel weten wat eruit komt..

RubyRed

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-12 19:53

Beterschap in ieder geval!

Jytte

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-12 20:26

thanks