Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
Ragdollcat schreef:phormicola schreef:Je bioritme kun je echt wel veranderen hoor, je kunt alles veranderen als je dat wilt. Maar met een 'zo ben ik nou eenmaal geboren' mentaliteit verander je idd bar weinig.
Pardon?? bij mij niet hoor, al jaren geprobeerd, t lukt niet punt uit. Ligt niet aan de mentaliteit.
phormicola schreef:Bij mij is het dus wel gelukt. Dan vraag ik me af: waarom bij de 1 wel en bij de ander niet?

Helaas lukt het me nu niet om dat te ontwikkelen..
Heb een wekkerradio en droom dan meestal over dingen die gezegd worden, dan word ik ineens wakker
Kana schreef:phormicola schreef:Bij mij is het dus wel gelukt. Dan vraag ik me af: waarom bij de 1 wel en bij de ander niet?
Omdat niet iedereen zoals jij is?![]()
De gouden tip hier van vroeg naar te gaan voor een goed ritme, dat werkt bij mij dus niet. Als ik om 10 uur het licht uit doe zit ik nog tot half 2 in het donker naar mijn plafond te staren..

het kan idd eeuwen duren
voor het slapen gaan even bedenken bij jezelf hoe laat je op moet en hoppa... zo werkt het bij mij iig
moet wel op een normale tijd naar bed gaan, na het uitgaan slaap ik liever toch wat uit
Wendy schreef:Als ik naar mezelf kijk: natuurlijk kan ik mezelf aanleren om om 7 uur op te staan, doe ik ook al jaren. Maar het beste functioneer ik 's avonds en soms ook 's nachts. Dat is bijvoorbeeld ook een reden waarom ik op mijn werk aan het eind van de middag (wanneer ik eigenlijk naar huis moet) het meeste gedaan krijg. Dan functioneer ik simpelweg beter
Het verleggen van je bioritme is echt niet zo simpel en al helemaal geen kwestie van discipline oid.
Magrathea schreef:Oh en, het is algemeen bekend dat als je na ca. een half uur nog niet slaapt, je het beste even uit bed kan gaan en bijv. wat kan gaan lezen, want anders lukt het je toch niet en ga je jezelf alleen maar op lopen eten omdat je niet kan slapen

Fiffill schreef:Maar het maakt niet zoveel uit wanneer ik productief ben, kan zowel 's ochtends, overdag als 's avonds zijn. Ik heb gewoon geen enkele moeite met (vroeg) opstaan, maar ik weet niet of ik dan wel echt een ochtendmens ben...

Citaat:Ik snapte vroeger al niet waarom ik per se tussen 8 en 4 op school moest zitten c.q. productief moest zijn. Alleen dat het makkelijker was voor de leraren. Heb mijn eindscriptie ook voornamelijk 's nachts geschreven, in een bloedhete zomer waarbij ik overdag toch niks kon doen.
Ik weet alleen dat ik altijd al de boel een week vooruit kon schuiven, bijv. met een schoolkamp en ik wilde écht niet ongesteld worden werd ik het de week erna. Maar ik ken meerdere mensen die dat ook hebben. 
dan was ik ongesteld, en wist ik dat mijn vriendje de dag erna langskwam
en vervolgens was het gestopt als ik wakker werd, dat duurde dan de hele dag + nacht en de ochtend erna ging het gewoon weer door. Bij de eerste keer dacht ik het zal wel, maar goed uiteindelijk bleek 't altijd gewoon te werken... maar nu slik ik dus de pil en zit ik wel aan een vast schema.