Zwanger op je 14de

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-11 17:01

Ik ben volledig tegen abortus maar in dit geval ben ik voor. Zo jong en dan nog van een verkrachter ook. Nee abortus is tegen al mijn principes in maar hier in dit geval liet ik het weghalen.

Urielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-11 17:03

Verschrikkelijk voor haar!

Houden of niet, zou ik af laten hangen van het gevoel voor het kindje en de steun die de ouders geven.
In de meeste gevallen zal het abortus worden, maar als het meisje wel graag het kindje wil houden ondanks de omstandigheden van verwekking en de ouders geven alle steun, ligt het voor mij anders.

fargo

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-11 17:06

Tellie schreef:
quote="vuurneon"
Zertab schreef:
Ik weet verder van niks.

Maar als je het verhaal eigenlijk niet kent, waarom dan toch een topic erover openen? Dit klinkt meer als een via-via verhaal zo, dat een beetje vaag is geworden ondertussen../quote
Ik wilde net zeggen. Vind het een beetje raar verhaal worden zo. :+

Zertab heeft zowiezo hele interessante en nuttige topics heb ik al gezien - beetje sensatie zoeken als je het mij vraagt
Laatst bijgewerkt door fargo op 30-11-11 17:15, in het totaal 1 keer bewerkt

Eileen_

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-11 17:06

ik zou het wel weg laten halen :j
1. ze is 14 ( dan zou ik nu al een jaar een kind hebben, moet er niet aan denken !)
2. het kind is 'ongewenst' EN van een verkrachter.

spatter

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-11 17:09

ik vind het nogal vaag verhaal

is die jongen nu een verkrachter omdat hij toevallig 17/18 is maar hadden ze wel een relatie of is het echt een verkrachting geweest in de zin dat het meisje echt gedwongen is
blijkbaar is de jongen nog in het spel en wil hij misschien best de zorg gedeeltelijk op zich nemen, dus vader zijn

het verhaal moet eerst duidelijk worden voordat ik een beoordeling kan maken

zou ze brut verkracht zijn en nog op tijd zijn, lijkt me een abortus gewenst
gaat het om een relatie waarvan de jongen meerderjarig is en willen ze eigenlijk wel bij elkaar blijven zou er ook anders beslist kunnen worden

angell81

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-11 17:17

spatter schreef:
ik vind het nogal vaag verhaal

is die jongen nu een verkrachter omdat hij toevallig 17/18 is maar hadden ze wel een relatie of is het echt een verkrachting geweest in de zin dat het meisje echt gedwongen is
blijkbaar is de jongen nog in het spel en wil hij misschien best de zorg gedeeltelijk op zich nemen, dus vader zijn

het verhaal moet eerst duidelijk worden voordat ik een beoordeling kan maken

zou ze brut verkracht zijn en nog op tijd zijn, lijkt me een abortus gewenst
gaat het om een relatie waarvan de jongen meerderjarig is en willen ze eigenlijk wel bij elkaar blijven zou er ook anders beslist kunnen worden

Ik ben het hier wel mee eens.
Ts, ik vind jou verhaal nogal onduidelijk, misschien zou je wat meer info kunnen geven? Niet elke situatie is hetzelfde.

Zertab

Re: Zwanger op je 14de

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-11-11 17:36

Ja ik kan wel een heel verhaal gaan verzinnen,maar ik weet dus niet meer :')

spatter

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-11 17:38

dan is het heel verstandig het zo te houden :j

ik hoop in ieder geval dat mijn dochters nooit in zulke problemen komen

Bloempotje

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-11 19:27

De verkrachter heeft aangegeven het kindje te willen houden? Ik zie hier niet echt een verkrachting voor me nu, sorry.. Eerder een meisje die met haar 'vriend' tegen haar zin in seks heeft gehad. Het laatste wat een verkrachter zal doen is melden dat hij het kindje wil houden .. Imo.

Maar op je vraag: ik neem aan dat niet iedereen weet wat de rede is dat ze zwanger is. Ik zou het enorm raar vinden dus, tenzij ik de reden wist (wat me dus niet lijkt dat iedereen dat weet), dan zou ik het enorm zielig vinden voor het meisje wat er gebeurd is..

hanny_jelke

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-11 19:36

xChantal94 schreef:
De verkrachter heeft aangegeven het kindje te willen houden? Ik zie hier niet echt een verkrachting voor me nu, sorry.. Eerder een meisje die met haar 'vriend' tegen haar zin in seks heeft gehad. Het laatste wat een verkrachter zal doen is melden dat hij het kindje wil houden .. Imo.

Maar op je vraag: ik neem aan dat niet iedereen weet wat de rede is dat ze zwanger is. Ik zou het enorm raar vinden dus, tenzij ik de reden wist (wat me dus niet lijkt dat iedereen dat weet), dan zou ik het enorm zielig vinden voor het meisje wat er gebeurd is..

als zei nee zegt is het verkrachting,
vergeet dat niet. dus kan wel zo zijn gegaan inderdaat.
zei zegt nee hij gaat door ze raakt zwanger en hij wil het kind houden.
heel strikt genomen is ze dan inderdaat zwanger van haar verkrachter.

Elan_GV

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-11 19:54

Ten eerste had ik zoiets nooit naar buiten gebracht en abortus plegen. Als dat mijn dochter was geweest. Ik stond ook niet voor mezelf in geloof ik..

Ik vind het een héél andere zaak als je bewust met iemand naar bed gaat en dus zwanger word, dan liet ik het niet weghalen.

Maar dit is natuurlijk niet te vergelijken.

hoofdstel2

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-11 23:16

Als het inderdaad gaat om echte verkrachting zou ik het weg laten halen, geen twijfel over mogelijk. Dan zou het niet uitmaken hoe oud ik ben. Je moet al leren leven met het feit dat je verkracht bent. Zou dan iedere dag dat kind zien niet aan kunnen.

akishino

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-11 09:46

Een meisje bij mij op school vroeger, kwam met het hetzelfde verhaal we waren toen een jaar of 15. Ze was zwanger van haar "verkrachter". Dat was haar ex-vriendje.
Uiteindelijk bleek ze niet verkracht te zijn door hem, maar is alles geheel vrijwillig gegaan, ze waren alleen zo stom dat ze geen condoom hadden gebruikt. Ze schaamde zichzelf zo dat ze er maar wat omheen had verzonnen zonder te weten wat ze aanrichtte.
Dit gebeurd dus blijkbaar best vaak onder jongeren (wist dat niet, tot een tijd geleden mijn nichtje, die werkt bij de politie, dat tegen mij vertelde!)

Ik denk dat het dus onmogelijk is om mijn mening te geven over iets waar je helemaal niets van weet.
TS je kent dus niet het hele verhaal en hebt via via wat gehoord. Snap dus niet helemaal waarom je onze mening daarover wilt weten?

Ik bedoel dit niet rot tegenover iemand die zoiets (verkrachting/aanranding/seksueel misbruik) heeft meegemaakt, want dat is verschrikkelijk. En die verdienen alle steun die ze nodig hebben.
Maar ik bedoel te zeggen dat een via via verhaal vaak heeeeeel veeeeel versie's heeft.

Zertab

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-12-11 17:05

Ja het is ook allemaal heel vaag,alleen vandaag heb ik het voorzichtig aan haar gevraagd en ze gaf toe. En het is haar ex,alleen ze wilde niet verder en hij ging wel gewoon door.

Saskia9

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-11 18:12

Ook ik ben geen voorstander van abortus,maar als ze echt verkracht is stem ik voor.
Nu het verhaal anders ligt,denk ik 2 kanten op.Een meisje wat zulke dingen verzint en dergelijke,moet naar mijn idee nog lang geen moeder worden,en aan de andere kant,waarschijnlijk heeft ze er zelf ook zo voor gezorgd dat het gebeurde,dus moet ze haar verantwoordelijkheid nemen..
Jammer dat elke beslissing ten koste gaat van het ongeboren kind.. moeilijk verhaal.

jesito

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-11 18:22

Zertab schreef:
Ik zou zelf ook niet weten wat ik in zo'n situatie zou doen, en de verkrachter heeft aangegeven dat hij het kindje wil houden...

Heeft die uberhaupt wat te willen, een pak slaag kon die krijgen.

Heel erg voor dat meisje, buiten wat er gebeurd is ook nog eens voor een zware beslissing en /of verantwoording staan.

Inwonderland

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-11 20:55

Saskia9 schreef:
Ook ik ben geen voorstander van abortus,maar als ze echt verkracht is stem ik voor.
Nu het verhaal anders ligt,denk ik 2 kanten op.Een meisje wat zulke dingen verzint en dergelijke,moet naar mijn idee nog lang geen moeder worden,en aan de andere kant,waarschijnlijk heeft ze er zelf ook zo voor gezorgd dat het gebeurde,dus moet ze haar verantwoordelijkheid nemen..
Jammer dat elke beslissing ten koste gaat van het ongeboren kind.. moeilijk verhaal.

Serieus? Ongeacht of dit waar is of niet, als je partner je dwingt tot seks, wat is het dan? Een gezellig samen zijn?

Saskia9

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-11 22:12

Zo bedoelde ik het niet,want dat is heel erg!
Maar ik betwijfel het of het zo wel is gebeurd... meisjes van die leeftijd verzinnen vaak zulke dingen,om wat voor reden dan ook.. ze heeft vantevoren ook al gelogen,dus ja ik twijfel hier over.
Neemt niet weg dat ik het vervelend voor haar vind,en hoop dat ze eruit komen.

Zertab

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-12-11 08:46

Saskia9 schreef:
Zo bedoelde ik het niet,want dat is heel erg!
Maar ik betwijfel het of het zo wel is gebeurd... meisjes van die leeftijd verzinnen vaak zulke dingen,om wat voor reden dan ook.. ze heeft vantevoren ook al gelogen,dus ja ik twijfel hier over.
Neemt niet weg dat ik het vervelend voor haar vind,en hoop dat ze eruit komen.

Hoezo heeft ze van tevoren al gelogen?

Saskia9

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-11 08:59

Dat ze eerst zei dat ze verkracht was tegen je,en daarna dat het verhaal anders was?
Of ben ik in de war hihi

supermamma

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-11 09:03

Mijn jeugdvriendin raakte op haar 13e zwanger door verkrachting. Ze kwam uit een onstabiel gezien maar heeft ervoor gekozen om het kindje te houden. Ze heeft een hele zware zwangerschap gehad en een hele zware bevalling.
Uiteindelijk heeft ze voor tijdelijke adoptie gekozen (dus een pleeggezin) omdat ze zelf nog een kind was..
Inmiddels is moeder 30, afgestudeerd en dochterlief 17 ook aan het studeren, ze hebben goed en vaak contact en dochter kent het verhaal.
Verkrachter heeft zijn straf uitgezeten en wil ook niks met zijn dochter te maken hebben, waar hij feitelijk gezien ook geen recht op heeft, en dochter accepteert het. Ze heeft superlieve pleegouders en een superlieve moeder, en ze zijn echt dol op elkaar.

Dit is natuurlijk maar 1 verhaal, elk verhaal heeft zijn eigen wending en niemand weet hoe het zal lopen..

Denk dat als je eenmaal abortus hebt gepleegd, je dat voor de rest van je leven met je meedraagt en bij elke zwangerschap flashbacks krijgt..

Voor het meisje in kwestie. hoop dat ze de juiste beslissing gaat nemen.

Zertab

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-12-11 09:08

Saskia9 schreef:
Dat ze eerst zei dat ze verkracht was tegen je,en daarna dat het verhaal anders was?
Of ben ik in de war hihi

Nee ze is verkracht door haar ex toen ze nog iets had met hem.
Want zij wilde niet verder,maar hij wel en heeft het gedaan, zoiets heet ook verkrachting.

Saskia9

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-11 09:16

Duidelijk,maar is het de waarheid? Dat weet natuurlijk niemand,dat is tussen die twee...
Als het waar is,is het heel erg!
Maar zoals ik al zei,het gebeurd regelmatig dat meisjes van die leeftijd zulke dingen verzinnen om aandacht,vandaar dat ik huiverig ben.

Zertab

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-12-11 09:21

Saskia9 schreef:
Duidelijk,maar is het de waarheid? Dat weet natuurlijk niemand,dat is tussen die twee...
Als het waar is,is het heel erg!
Maar zoals ik al zei,het gebeurd regelmatig dat meisjes van die leeftijd zulke dingen verzinnen om aandacht,vandaar dat ik huiverig ben.

Tja...haar ex is al 3 dagen niet meer op school geweest sinds het 'bekend' is.

Snadrem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-11 09:22

Zertab schreef:
Nee ze is verkracht door haar ex toen ze nog iets had met hem.
Want zij wilde niet verder,maar hij wel en heeft het gedaan, zoiets heet ook verkrachting.

Het ligt er een beetje aan hoe dat is gebeurd dan.

Art. 242 SR (Verkrachting):
Hij die door geweld of een andere feitelijkheid of bedreiging met geweld of een andere feitelijkheid iemand dwingt tot het ondergaan van handelingen die bestaan uit of mede bestaan uit het seksueel binnendringen van het lichaam, wordt als schuldig aan verkrachting gestraft met gevangenisstraf van ten hoogste twaalf jaren of geldboete van de vijfde categorie.

Als er geen geweld wordt gebruikt (slaan, schoppen, mes op je keel, noem maar op) of een andere feitelijkheid, dan moet er wel ergens mee gedreigd worden. Bijvoorbeeld: Als je niet wilt dan sla ik je in elkaar, als je niet wilt dan doe ik je zusje wat aan, etc. Met andere feitelijkheid wordt volgens mij ook geduid op psychische dingen. Dat is wat veel voor komt in relaties waarin huiselijk geweld voor komt. De vrouw (of man!!) leeft dan al onder erg veel druk en spanning, dan is "Als je nu geens seks met me wilt, dan hou je niet van me/ dan ga ik bij je weg/ etc." ook al een behoorlijke druk.

Maar uit de omstandigheden zal dus moeten blijken wat er nou precies gebeurd is, en feit is ook dat er van veel verkrachtingen binnen de relationele sfeer niet eens melding wordt gemaakt. Tegenwoordig wel meer dan vroeger, want vroeger was verkrachting binnen het huwelijk gewoon toegestaan: als partner was je verplicht om seks te hebben, ook als je dat helemaal niet wilde.

Ik vraag me wel af in hoeverre het via-via-verhaal in kwestie waar is, maar daar ga ik vanaf hier geen oordeel over vellen.