Restless legs, wie heeft dé tip om te kunnen slapen??

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

meggiemeg

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-11 09:04

Amanda heb jij je voeteneind van het bed ook wat hoger staan? Bij mij helpt dat goed tegen het vocht.
Heb helaas al een week lang elke avond beide benen met het vervelende gevoel.
Denk dat ik ook maar eens de vitamine B ga proberen met de andere suplementen.

meggiemeg

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-11 09:07

geerke schreef:
jee dat klinkt toch niet goed hoor!
Dat is heel pijnlijk,omdat het vocht druk zet op alles.
Hebben ze geen plaspillen voorgeschreven?Ook niet ideaal maar dit is ook niets natuurlijk.

Onderzoeken hebben uitgewezen dat plastabletten geen zin/nut hebben bij vocht vast houden op deze manier. Deze werken wel als je vocht vast houdt bijvoorbeeld bij de longen en je hebt bijvoorbeeld copd of een andere longaandoening.
Heb ze 3 weken gebruikt en me suf gelopen naar het toilet zonder resultaat.

Jessix

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-11 09:08

geerke schreef:
Jessix schreef:
Eet een banaan voor het slapen gaan.

klopt,daar zit kalium in...mineralen kunnen wel degelijk helpen bij dit probleem.

En magnesium. :j

Daihyo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-11-11 09:16

meggiemeg schreef:
Amanda heb jij je voeteneind van het bed ook wat hoger staan? Bij mij helpt dat goed tegen het vocht.

:j
Plaspillen helpen inderdaad niet.
Je lymfestelsel kan herstellen, of je bloedbanen nemen dit over. Maar dat kan wel 3-5 jaar duren.
Ik merk wel dat het wat helpt als ik veel water drink, ananas, tomaat of bleekselderij eet.
Dus ik heb nu ananassap, tomaat op brood (heerlijk, zo'n gezonde sandwich :D ) en eet regelmatig sla met rauwkost waar bleekselderij doorheen zit.
Alleen nu helpt het allemaal niet.
Het is ook met vlagen. Soms heb ik een paar dagen weinig last, andere dagen weet ik niet waar ik het zoeken moet.
Zonder duidelijke aanleiding.

meggiemeg

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-11 09:19

Amanda schreef:
meggiemeg schreef:

:j
Plaspillen helpen inderdaad niet.
Je lymfestelsel kan herstellen, of je bloedbanen nemen dit over. Maar dat kan wel 3-5 jaar duren.
Ik merk wel dat het wat helpt als ik veel water drink, ananas, tomaat of bleekselderij eet.
Dus ik heb nu ananassap, tomaat op brood (heerlijk, zo'n gezonde sandwich :D ) en eet regelmatig sla met rauwkost waar bleekselderij doorheen zit.
Alleen nu helpt het allemaal niet.
Het is ook met vlagen. Soms heb ik een paar dagen weinig last, andere dagen weet ik niet waar ik het zoeken moet.
Zonder duidelijke aanleiding.

Klopt heb ik ook gehoord van diegene die mij gehandeld. Is wel lang dat vooruitzicht, maar dat maakt niet uit als het beter wordt.

Daihyo

Re: Restless legs, wie heeft dé tip om te kunnen slapen??

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-11-11 09:21

Zeker :j
Merk alleen dat mijn geduld steeds meer opraakt :o
We zullen zien. In januari moet ik opnieuw voor een operatie en dan hoop ik dat het verbetert.
Maar kans op verslechtering is er ook. Is nog spannend!

fargo

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-11 09:29

hmmmm ik heb nog een tip voor vochtophoping en ja - ik heb het uitgetest op mijn paard (haha) en bij hem werkt het. Ik heb een paard met een olifantsbeen dat heeel vaak oploopt. Zijn lympfen en aders in dat been zijn inmiddels zo slecht dat er maar iets hoefde te gebeuren en poefff zijn been was dik tot aan zijn knie of tot aan zijn lies. Koelen en wassen was het resultaat om verlichting te geven. Nu gebruikte ik op advies van de fokker van onze jonge paarden wel eens badedas als de mok helemaal uit de klauwen liep omdat het zo sterk antibacterieel is. Tijdens het gebruiken en intrekken van de badedas viel me eigenlijk per ongeluk op een gegeven moment op dat het been veel maar dan ook veel dunner was als hij 10 min in de badedas had gestaan en het viel meer mensen op.

Dus ik ben gaan spitten naar de werking van wilde kastanjes, deze helpt bij de vochthuishouding maar verbetert ook de kwaliteit van de aders! Op slechte dagen wordt hij meerdere keren gewassen per dag - in ochtend, 'smiddags en 'savonds en je zag hem opknappen. De huid bleef prima, verbeterde zelfs. Onlangs vond ik een gel speciaal voor paarden van effata (spelling) met wilde kastanjes voor paarden met stalbenen. Sinds ongeveer anderhalve maand of meer smeer ik 'smorgens zijn benen ermee in en hij heeft serieus zo'n mooi dun been de laatste tijd. Geen opgeblazen been en het been houdt zich helemaal veel beter dan voorheen. Dus ik ben dolblij met deze oplossing.
Voor mensen met doorbloeding, ader- of vochtproblemen wordt een bad met badedas ook sterk aangeraden. Er zijn vlgs mij ook (been)gels te verkrijgen met wilde kastanje. En er zijn ook supplementen met wilde kastanje als ik zo de verschillende artikelen voor de geest haal. Ik zou eens googelen op wilde kastanje en de werking ervan.

http://www.wala-nederland.nl/H2/tuin/paardekastanje.htm
"Toepassing
Extracten van de kastanje hebben effect op het gehele vaatstelsel en met name de aderen. De aderwanden worden steviger en de doorbloeding van de fijnste vaten wordt gestimuleerd. De werking is tegelijkertijd vochtafdrijvend en weefselversterkend. De twee belangrijkste inhoudsstoffen zijn het aesculine in de schors en het aescine in de zaden. De cumarineverbinding aesculine bevordert de stofwisseling en stimuleert de doorbloeding. Door het vermogen ultraviolette straling te binden is het een belangrijk bestanddeel van zonneproducten. De zeepachtig schuimende stof aescine vermindert de hoeveelheid vocht in het weefsel en verhindert daarnaast dat opnieuw teveel water in het weefsel wordt opgeslagen. Door deze werking is de kastanje van de paardekastanje een van de belangrijkste geneesmiddelen bij aambeien en vaataandoeningen, met name van de aderen. "

http://www.kruidjes.be/kruiden/kruiden.php?recipeid=205
"Toepassing: Paardekastanje versterkt de vaatwand van de aders, normaliseert de verminderde doorbloeding, gaat oedeem tegen en verbetert de bloedstroom naar het hart. Ze voorkomt nachtelijke spierkrampen. Tevens werkt ze ontstekingsremmend.
Gecombineerd met andere planten is ze effectief is bij algemene bloedsomloopstoornissen. "

Ervaringen
http://esthetiek.blogspot.com/2009/05/badedas_20.html

En als je vragen hebt, dan hoor ik het wel.

EDIT WAT SUPER DAT JE ZO GOED GESLAPEN HEBT DE AFGELOPEN 2 NACHTEN

meredith

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-11 09:33

ik heb ook altijd zere benen, wat helpt is massage,benen in de lucht enzv. Wat ook helpt en dat is nog niet genoemd is een kussen tussen je benen houden als je op je zij ligt.Dat is in het begin even ongemakkelijk maar het helpt mij wel in slaap komen en het geeft een verlichting van het zwaarte gevoel in je benen.

fargo

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-11 09:40

meredith schreef:
ik heb ook altijd zere benen, wat helpt is massage,benen in de lucht enzv. Wat ook helpt en dat is nog niet genoemd is een kussen tussen je benen houden als je op je zij ligt.Dat is in het begin even ongemakkelijk maar het helpt mij wel in slaap komen en het geeft een verlichting van het zwaarte gevoel in je benen.

Dat herinner ik me ook, mijn vader had ook altijd een klein kussentje bij zich om tussen zijn benen te doen als hij ergens ging slapen.

meggiemeg

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-11 11:06

Amanda schreef:
Zeker :j
Merk alleen dat mijn geduld steeds meer opraakt :o
We zullen zien. In januari moet ik opnieuw voor een operatie en dan hoop ik dat het verbetert.
Maar kans op verslechtering is er ook. Is nog spannend!

Kan het me voorstellen dat je dagen hebt dat je er stevig van baalt, ik ben nu 9 maanden onderweg met alles.
Rusteloze benen al jaren.
Volgend jaar juni mag ik ook nog een keer onder het mes, de metaalwinkel er weer uit.

Gimli_

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-11 19:29

Ik heb totáál geen verstand van vocht ed, maar wellicht je lichaam eens goed ontgiften?
Een operatie en medicijnen laten enorm veel afvalstoffen achter in je lijf, zoveel vaak dat je lichaam die niet meer (goed) afgevoerd krijgt.
Een goede ontgiftingskuur is nooit weg, baadt het niet schaadt het niet toch.

Daarnaast voor de RLS inderdaad lekker douchen voor het slapengaan, masseren en eventueel eens langs een osteopaat.
Ik heb een blokkade in mijn nek waardoor ik moeilijk kan ontspannen, en omdat de doorbloeding richting mijn benen steeds slechter wordt heb ik behalve koude benen en voeten ook last van tintelingen en 'stuipen' in mijn benen.
Voornamelijk als mijn benen koud zijn en opwarmen beginnen ze te 'trekken', enorm vervelend!
Ik probeer mijn benen dus goed doorbloed te houden, met beweging en als dit niet kan (tijdens het slapen) probeer ik ze goed warm te houden.
Overdag stoort het me niet heel erg, collega's zeuren wel eens dat ik niet zo moet wiebelen maar ach.. ;)

Cookies

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-11 21:55

Dat van die wilde kastanjes ga ik ook eens proberen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-11 09:20

Amanda schreef:
Ik ga er al voor naar de fysio. Daar krijg ik manuele lymfedrainage, wat eigen masseren is om inderdaad die druk te verlichten en het vocht beter af te voeren.
Voetreflex is ook wel een idee.

Mijn lymfestelsel is met de operaties dusdanig beschadigd dat afvoeren heel moeilijk is.

jammer dat je zo ver weg woont, ben bezig met voetreflextherapie opleiding en heb examenopdrachten nodig...zou zeker leuk zijn als ik iemand zo als jij gedurende de 3 jaar kan volgen en elk jaar als opdracht mee zou kunnen nemen....

Daihyo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-12-11 09:25

Wat is ver weg? Ik ben best bereid een stukje te rijden voor een oplossing :j

fargo

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-11 10:21

Jammer dat er bijna niemand op de Badedas en wilde kastanjes reageert. Het is echt een heel krachtig maar vriendelijk middel. Ons paard heeft regelmatig koliek gehad van de pijn in zijn been en het was ook bijna niet te handhaven hoe vaak het opspeelde in een week dan wel een maand. Het is jammer dat ik geen foto's maak als zijn been er zo verschrikkelijk uit ziet, maar als je nu een foto van zijn been maakt is het haast (!) slanker dan zijn andere been. Badedas is ook een bekend middel voor mensen met spataderen en vochtophoping in de benen.

Daihyo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-12-11 10:25

Hmm, ik dacht dat ik daar wel op gereageerd had, maar zie mijn bericht niet staan :?

Dan alsnog.
Badedas is dat gewoon het mensen-douche-spul?
Ik ben voor veel badschuim allergisch, dus ga het wel proberen, maar dat kan dus wel averechts werken.

De wilde kastanje supplementen ga ik eens kijken bij de reformwinkel. Zij zullen wel wat hebben denk ik.

fargo

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-11 10:32

Dat heb ik ook wel eens dat mijn post in eens verdwenen is :')

http://esthetiek.blogspot.com/2009/05/badedas_20.html
Het is degene die hier in de link op het plaatje staat, de originele, ruikt naar dennenlucht en kastanje. Heet badschuim te zijn, maar kan ook gewoon als douchegel worden gebruikt lijkt mij. Ik zeep ons paard gewoon met een washandje in ;-)
Er zijn dacht ik ook wel gels op de markt voor mensen, zou je eens moeten googelen denk ik.

Daihyo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-12-11 10:33

Ik zal van het weekend eens binnenlopen bij de drogist :j
Badschuim, douchegel, dat maakt niet uit. Kun je je mee inzepen inderdaad :D

Post verdwenen... Ik had 'm getypt, maar twijfel nu of ik hem wel geplaatst heb.
Was op mobiel gister en dat werkt nog niet zo handig :+

Nick1963

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-11 10:55

Ja de wilde kastanje wordt ook gebruikt bij spataderen, wikkels is een oude methode, en zeer heilzaam gebleken ( om maar eens een oud woord uit de kast te halen)
Overigens kun je niet zo maar hele hoge doseringen magnesium nemen , je plast het wel uit , maar Magnesium verhoudt zich met Calcium in je lichaam....
Dat je tomatensap en bleekselderij noemt vindt ik leuk, tomatensap is een Kalium houder en samen met selderij een natuurlijke vochtafdrijver. Wat betreft voeding zou je nog wat verder kunnen gaan. ( in veel noten zitten zeer goede stoffen, avocado is i.v.m. vit B een goede vrucht) Zo zijn sinaasappelen ook een goede bron.

Daihyo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-12-11 11:00

Vergeet de mango niet :j
Tomatensap trouwens niet hoor, maar tomaat in bijvoorbeeld salade of op brood.
Er zijn veel natuurlijke dingen te eten of te drinken die goed kunnen helpen :j

Nick1963

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-11 11:12

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-11 20:22

Heb jij wat aan steunkousen? Zodat het lymfe niet zo naar beneden zakt en je benen dik maakt? Ik heb ze gezien die net gewone panty's lijken...misschien ook wel die kousen die ze in vliegtuigen gebruiken, dat is echt sterk spul, maar helpt wel...en dat zou je misschien kunnen gebruiken tijdens slapen en je benen wat naar boven leggen, door een dik kussen onder je matras aan het voeteneind, zodat het vocht richting hart kan..

Daihyo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-12-11 22:54

Steunkousen heb ik. :j
Ik kan ze niet altijd dragen vanwege drukpijn. Maar de keren dat ik ze draag helpt het goed.

Overigens heb ik alweer nachten doorgeslapen. Prettig :j

fargo

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-11 23:44

Wat een supernieuws Amanda dat je al weer dagen door kunt slapen *\o/* *\o/* *\o/* *\o/*

Daihyo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-12-11 23:55

Ja ben er heel blij mee. Het ging echt opbreken.
En op zich doe ik niet veel bijzonders, maar al die kleine dingen bij elkaar helpen wel.
En omdat ik uitrust zijn mijn benen ook een stuk minder moe en wiebelig.
Voor hoelang weet ik niet, maar nu gaat het in ieder geval weer even goed.