Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek
geerke schreef:jee dat klinkt toch niet goed hoor!
Dat is heel pijnlijk,omdat het vocht druk zet op alles.
Hebben ze geen plaspillen voorgeschreven?Ook niet ideaal maar dit is ook niets natuurlijk.
meggiemeg schreef:Amanda heb jij je voeteneind van het bed ook wat hoger staan? Bij mij helpt dat goed tegen het vocht.
Heb helaas al een week lang elke avond beide benen met het vervelende gevoel.
Denk dat ik ook maar eens de vitamine B ga proberen met de andere suplementen.

) en eet regelmatig sla met rauwkost waar bleekselderij doorheen zit.Amanda schreef:meggiemeg schreef:Amanda heb jij je voeteneind van het bed ook wat hoger staan? Bij mij helpt dat goed tegen het vocht.
Heb helaas al een week lang elke avond beide benen met het vervelende gevoel.
Denk dat ik ook maar eens de vitamine B ga proberen met de andere suplementen.
Plaspillen helpen inderdaad niet.
Je lymfestelsel kan herstellen, of je bloedbanen nemen dit over. Maar dat kan wel 3-5 jaar duren.
Ik merk wel dat het wat helpt als ik veel water drink, ananas, tomaat of bleekselderij eet.
Dus ik heb nu ananassap, tomaat op brood (heerlijk, zo'n gezonde sandwich) en eet regelmatig sla met rauwkost waar bleekselderij doorheen zit.
Alleen nu helpt het allemaal niet.
Het is ook met vlagen. Soms heb ik een paar dagen weinig last, andere dagen weet ik niet waar ik het zoeken moet.
Zonder duidelijke aanleiding.

meredith schreef:ik heb ook altijd zere benen, wat helpt is massage,benen in de lucht enzv. Wat ook helpt en dat is nog niet genoemd is een kussen tussen je benen houden als je op je zij ligt.Dat is in het begin even ongemakkelijk maar het helpt mij wel in slaap komen en het geeft een verlichting van het zwaarte gevoel in je benen.
Amanda schreef:Zeker
Merk alleen dat mijn geduld steeds meer opraakt
We zullen zien. In januari moet ik opnieuw voor een operatie en dan hoop ik dat het verbetert.
Maar kans op verslechtering is er ook. Is nog spannend!
Amanda schreef:Ik ga er al voor naar de fysio. Daar krijg ik manuele lymfedrainage, wat eigen masseren is om inderdaad die druk te verlichten en het vocht beter af te voeren.
Voetreflex is ook wel een idee.
Mijn lymfestelsel is met de operaties dusdanig beschadigd dat afvoeren heel moeilijk is.