Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

pipo schreef:Ik denk niet dat ik er "licht"over denk. Ben zelf weggelopen van huis toen mijn pa nog leefde.. wat heb ik die man verafschuwd. En wat hadden we als gezin ?? 3 X niks, alleen problemen. Ik heb al eerder in dit topic aangegeven dat praten met een begleider de beste optie is. In mijn ogen tenminste. Of je antwoorden krijgt is een 2e en of ze bevredigend zijn een 3e. Maar niet proberen te praten is voor mijn gevoel vreselijk.
Sommige zijn idd sexueelmisbruikt, die "kinderen"geef ik groot gelijk dat ze niet willen,zo zullen er idd meerdere eikels zijn die het niet waard zijn.
Maar een vader die al die tijd al niet goed was, geestelijk... accepteer hem net zoals je een kankerpatient of een hiv patient accepteerd. Waarom moeilijk doen over iets wat iemand niet kan helpen? Mijn pa was op de laatste 5 jaar van zijn leven ook geestelijk niet meer in orde (suiker had alles aangetast wat er aan te tasten viel, zijn lever,nieren, hij kon niet meer slikken en had de hersenen van een 80 jarige, kon zijn ontlasting en urine niet meer ophouden.. allemaal na een sluipend iets van ruim 5 jaar terwijl hij voorheen een voorbeeldig diabetespatient was)Hij sloeg mij en ik was niks.Minder dan het stuk vuil onder zijn schoenen.. mijn moeder, was een gebruiksvoorwerp, net goed genoeg om zijn vreten ye maken en zijn was te doen..en erger.
Ik hoop nogmaals dat jullie eigen kinderen nooit hun rug toekeren naar hun ouders. En hun (jullie dus) ook de gelegenheid geven om verhaal te doen en uitleg te krijgen. Eenmaal dood valt er niks, maar dan ook niks meer te vragen.Ik mag er dan een rare kijk op hebben, maar een kans geven en kunnen zeggen dat JIJ je best heb gedaan is meer waard dan een leven vol vragen!
pipo schreef:Ik hoop toch zoo dat als jullie kinderen krijgen dat ze niet net zo over jullie denken als jullie nu over (in dit geval je pa) Je leeft een jaar of 80 als alles meezit. en natuurlijk zijn er dingen gebeurd die of terzijde geschoven moeten worden of uitgesproken.. maar ochjee, als je als ouder het toch nooit goed doet of er is idd iets gebeurd of je bent van mij part geadopteerd.. vraag,praat en draai niet je rug toe of denk dat t geen zin heeft..een spreekwoord waar ik erg veel waarde aan hecht is:
wat u niet wilt dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet.
MamboBeach schreef:Loody schreef:Ik heb jouw verhaal gelezen.. erg heftig hoor..
Mijn vader heb ik al meer dan 10 jaar niet gezien.
Hij was drugsgebruiker en alcholist.
Als klein meisje kreeg ik daar niet veel van mee.. pas toen ik ouder werd werd het mij pas duidelijk waarom mijn vader altijd "raar" deed.
Ook al heeft hij rare dingen gedaan(wat ik hier niet ga neerzetten) heb ik altijd moeite gehad dat hij niet meer in mijn leven was..
Vorig jaar had ik besloten om weer contact met hem te gaan zoeken... ik wilde weten hoe het met hem was.
Ik kon hem niet vinden, uiteindelijk heb ik begin dit jaar te horen gekregen dat hij is overleden na een kort ziekbed in 2009..
Hier ben ik ernorm van geschrokken.. en nu blijf ik zitten met onbeantwoorde vragen. en dat gun ik niemand
Ik heb mijn vader zeker vergeven maar ik had zo graag antwoord willen hebben...
Dus als ik nu iemand hoor die geen contact heeft met haar of zijn ouders, denk ik aan bovenstaande terug...
Ik heb dat zelf eigenlijk helemaal niet... Ik heb jaren geen contact gehad omdat mijn vader dat denk ik niet aan kon en ben aan zijn zijde geweest tijdens zijn ziektebed, de laatste 2 dagen maar heb geen vragen...
jazzgps schreef:griebels .
Als ik heel eerlijk ben, vind ik dat wel gewetenloos klinken.
Als het je niks doet van binnen.
Dit komt ook omdat er mensen in mijn omgeveging, zijn overleden aan deze vreselijke ziekte.
griebels schreef:jazzgps schreef:griebels .
Als ik heel eerlijk ben, vind ik dat wel gewetenloos klinken.
Als het je niks doet van binnen.
Dit komt ook omdat er mensen in mijn omgeveging, zijn overleden aan deze vreselijke ziekte.
Klopt, dat het gewetenloos is... Maar aan mijn gevoel kan ik niets veranderen...
Ik heb nooit een band gehad met mijn vader, dus misschien dat het daar aan ligt.