Zo'n ander gezicht zonder make-up.

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Majken

Re: Zo'n ander gezicht zonder make-up.

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-11 18:46

@enyaa ja ik ook _O- Wat ik doe in de klas : haren borstelen, super vaak lipgloss opdoen, parfum opdoen, handcreme opdoen en als het nodig is ook nog mascara. Dat komt er dus op neer dat ik bijna niks doe in de klas haha !

Enya

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-11 19:03

Nja, dat heb ik dan weer niet haha! Lipgloss gebruik ik sowieso niet, maak me 's ochtends op, en doe er daarna ook niet meer aan (heb ook haar dat ik niet moet gaan borstelen wanneer ik het al gedaan heb 's ochtends, dan ben ik net een poedel :P )

addy<3

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-11 20:43

Ik moet ook toegeven dat ik ook niet zonder mascara de deur uit ga. Heb altijd alleen foundation en mascara op. Heel soms eens iets extra. Maar ik ga ook niet graag zo zonder make up de deur uit, denk dat de meeste mensen dat wel hebben. Terwijl heel veel mensen het vaak niet eens echt opvallen.

Je zou eens met je vriend kunnen gaan zwemmen. Dan doe je gewoon een klein beetje make up op, de rest gaat er waarschijnlijk vanzelf wel af. Dus dan ziet hij het ook eens anders.

Enya

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-11 20:52

addy<3 schreef:
Ik moet ook toegeven dat ik ook niet zonder mascara de deur uit ga. Heb altijd alleen foundation en mascara op. Heel soms eens iets extra. Maar ik ga ook niet graag zo zonder make up de deur uit, denk dat de meeste mensen dat wel hebben. Terwijl heel veel mensen het vaak niet eens echt opvallen.

Je zou eens met je vriend kunnen gaan zwemmen. Dan doe je gewoon een klein beetje make up op, de rest gaat er waarschijnlijk vanzelf wel af. Dus dan ziet hij het ook eens anders.

Haha, dan ben je denk ik eerder net een panda, dan dat het er vanaf gaat :')
En er bestaat ook water-proof :P Dus dan blijft het zitten!

daantjuhhh

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-11 21:02

Nou ik doe ook altijd wel ff wat foundation op en een beetje mascara.
Ik heb wel donkere wimpers en wenkbrouwen, maar ik ben zo bleek en heb blond haar.
Dan lijk ik altijd een beetje ziekjes.

Mensen op mijn werk vragen dan 's morgens ook: ben je wel lekker?

superlise

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-11 21:05

Jeetje, worden jullie niet heel moe daarvan dat je dan dus áltijd tijd moet maken om make-up op te kunnen doen? Mijn tip is gewoon thuis zo lang mogelijk zonder make-up lopen zodat je het zelf ook niet zo ''erg'' meer vind, en dan misschien soms steeds iets minder op doen, als je bijvoorbeeld een avondje thuis bent en je vriend komt langs dat je dan maar heel weinig mascara op doet?
Ik moet zeggen dat ik het omgekeerde heb, ik doe nooit iets op waardoor ik heel snel het idee heb dat het ''té'' is als ik wel eens iets op heb en dan haal ik het er dus maar weer af, zelfs met uitgaan ''durf'' ik maar een dun laagje mascara.. (heb hele donkere ogen en donkere vrij dikke wenkbrauwen)

Dagmar_1995

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-11 21:07

och, hele topic doorgelezen, besloot ook maar even naar je profiel te kijken. Kom ik jou tegen! wat een toeval! haha, nouja je bent niet de enige hoor. Ik durf ook niet eens zonder make-up naar school te gaan.. :o achja. Hopen dat het door de leeftijd komt!

daantjuhhh

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-11 21:09

superlise schreef:
Jeetje, worden jullie niet heel moe daarvan dat je dan dus áltijd tijd moet maken om make-up op te kunnen doen? Mijn tip is gewoon thuis zo lang mogelijk zonder make-up lopen zodat je het zelf ook niet zo ''erg'' meer vind, en dan misschien soms steeds iets minder op doen, als je bijvoorbeeld een avondje thuis bent en je vriend komt langs dat je dan maar heel weinig mascara op doet?
Ik moet zeggen dat ik het omgekeerde heb, ik doe nooit iets op waardoor ik heel snel het idee heb dat het ''té'' is als ik wel eens iets op heb en dan haal ik het er dus maar weer af, zelfs met uitgaan ''durf'' ik maar een dun laagje mascara.. (heb hele donkere ogen en donkere vrij dikke wenkbrauwen)

Ja.. ik doe mijn make-up wel af bij mijn vriend toen ik nog een relatie had.

En soms dus ook als ik te laat ben 's morgens voor mijn werk.

Maar er wordt letterlijk aan mij gevraagt of ik wel fit ben.
Ik zie er heel bleek/wit/grauw uit.

Rideltje1992

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-11 21:10

pff ik heb idd ook een hele lange periode gehad dat ik niet zonde make-up op straat kwam :=
nu ben ik wat ouder en draag ik bijna nooit meer make-up..

nog even een vraagje: waar vindje van die potloden voor je wekbrauwen?

Sheran

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-11 21:10

Werecat

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-11 21:18

Van dat lichte heb ik trouwens geen last, ik heb wel gewoon donkere wenkbrauwen en wimpers :)

Myca

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-11 21:24

Met goede make-up kan je een gezicht natuurlijk mooier laten lijken dan de werkelijkheid, maar je zou het eigenlijk niet als routine moeten gebruiken, juist voor speciale gelegenheden.

Als je naar kinderen kijkt, dan mis je toch ook geen make-up? Dat is echt een kwestie van wennen.
Het is zonde als je make-up zo gewoon laat worden dat je jezelf niet meer lekker voelt zonder.

Ik ben zelf een paar jaar geleden allergisch geworden voor make-up. Maakt niet uit wat, ook hypo-allergene producten gaan niet meer.

Op mijn werk droeg ik daarvoor wel make-up en ik vond ook dat ik er wel erg bleek uit zag zonder. Alsof ik net een griepje onder de leden had. Maar ik had gewoon geen keus, dus ik moest wel terug wennen aan "naturel". Gelukkig went dat en nu vind ik het juist makkelijk dat ik geen tijd en geld aan make-up hoef te besteden.

Maar het is misschien goed om er ook over na te denken dat het gewoon een keer helemaal niet meer kan. En dan is het ook aardig om te weten dat er eigenlijk niets aan de hand is.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-11 21:46

Ik vind dus het nadeel van make-up dat het dus je 'onzekerheid' verbergt :)
Ik draag het daarom ook niet. Ik héb het wel, maar die kinderen uit mijn klas hoef ik niet na te doen vind ik dan :\
Mijn tip: iedere keer een beetje minder :j

daantjuhhh

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-11 21:55

passieAppel schreef:
Ik vind dus het nadeel van make-up dat het dus je 'onzekerheid' verbergt :)
Ik draag het daarom ook niet. Ik héb het wel, maar die kinderen uit mijn klas hoef ik niet na te doen vind ik dan :\
Mijn tip: iedere keer een beetje minder :j
Dat vindt je een nadeel? ik vind dat juist een groot voordeel.. hahaha 8-)

Sheran

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-11 22:44

Omdat je het probleem bij de kern moet aanpakken :P
Wat vind je dan precies niet mooi als je geen make-up draagt?

Kana

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-11 22:49

BarbaLala

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-11 22:53

Ik ben exact zo'n licht type als jij TS, en krijg ook vaak te horen zonder make up; "Goh, ben je moe/ziek?"
Ga wel de deur uit zonder, naar stal ofzo, maar anders ook liever niet.

Sheran

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-11 23:17

BarbaLala

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-11 23:27

Of ze zien me aan voor minderjarige :+

Mowoah

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-11 23:32

Ik ga vaak de straat op zonder make-up, of ja... dat denk ik dan want volgens anderen lijkt het net alsof ik gewoon iets op heb, maar dat moet dan wel van de dag ervoor zijn. Ja slecht I know, maar ik hou niet zo van make-up afhalen. :P

xPenny

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-11 15:09

Enyaa schreef:
xPenny schreef:
Ik moet ook altijd make-up op hebben! :+
Bij mn vriend kan ik wel zonder make-up bij hem thuis na het douche lopen, maar in het begin vond ik dit toch wel een beetje raar, maar zodra ik de deur uit moet en andere mensen tegen kom! :n

Ik heb zelf ook altijd een eyeliner op, maskara, potlood, en teken mijn wenkbrauwen en foundation (in de winter).
Daar ben ik vaak een dikke 10/15 min mee bezig.

Zo weinig maar? Ik doe een 10 minuten om op iedere oog mascara te doen :')

gebruik zelf niet veel, Mascara (Oké, redelijk veel dat wel) en wat foundation. Een klein laagje maar. Meer hoeft ook niet :)

Majken schreef:
Ik borstel mijn haar echt heel de dag door, elk lesuur. Best erg eigenlijk als ik er over na denk haha. :o
Krijg je van dat schuim van dat vet haar?

Ik ook _O-, En ik doe iedere les wat deo op, en soms als het nodig is ook een sprietje parfum. En vaak zit ik te klooien met labello/handcreme, nee ik ben niet ijdel :')

Sorry bedoelde ook met mn ogen :j

willemlover

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-11-11 15:25

Sheran, ik vind jou ook heel mooi zonder make-up!

Myca, wat een vervelende allergie zeg! maar ik denk ook wel dat het idd een kwestie van wennen is, ook voor jezelf.

De rest heel erg bedankt voor jullie reacties!

Enya

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-11 15:28

Enyaa, elke keer als ik een quote van jou zie denk ik: huh, heb ik dat geschreven? :P

Roosch

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-11 15:28

Ik schrik er echt van hoeveel mensen er niet 'zonder make-up de deur uit durven gaan.'

Ik hou van donkere make-up maar ik maak mezelf niet extreem vaak en veel op. Sterker nog, toen ik laatst een keer make-up op had naar school schrokken mensen ervan. :')

Je moet de stap gewoon durven nemen om eens geen make-up op te doen.

Enya

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-11 15:29

Majken schreef:
@enyaa ja ik ook _O- Wat ik doe in de klas : haren borstelen, super vaak lipgloss opdoen, parfum opdoen, handcreme opdoen en als het nodig is ook nog mascara. Dat komt er dus op neer dat ik bijna niks doe in de klas haha !

Snap ook nu pas dat je het tegen die andere Enya had :')