Uitgerust of altijd moe?

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

MarjanB

Re: Uitgerust of altijd moe?

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-11 09:39

Moe.. teveel stress... Daardoor enorm onrustig in mn slaap, schop mn vriend t bed uit en praat heel veel (vriend dus ook moe haha)

Ik heb nu op mn werk een beëindigingsovereenkomst lopen en ben bezig met een loopbaantraject. Ook wel eng om te weten dat je over een paar maanden ineens geen werk meer hebt maar dit is helemaal niks waard!

Samiyah

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-11 09:44

@ Maartpaard: je laatste punt is achterhaald... dat zei men vroeger altijd maar is onderzoek naar gedaan en is onzin.

Maar de rest klopt wel. :j Het lukt mij nooit om op vaste tijden naar bed te gaan/op te staan. Toch maar weer eens proberen...

nicole_hetty

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-11 09:46

ik ben ook bijna altijd moe wanneer de wekker gaat. ik merk dat ik best veel slaap nodig heb. mijn wekker gaat 7 dagen in de week om 5 uur. ik lig soms al om 7 uur op bed.
maar ik ben eigenlijk wel altijd vrolijk 's morgens. ik doe mijn ding en rond een uurtje of 9 ben ik niet meer moe. maar uit bed komen is toch wel een drama:P ik heb mijn wekker buiten de slaapkamer staan zodat ik mijn bed gewoon uit moet want het geluid wat uit dat ding komt is niet om aan te horen zo irritant. maar anders kom ik echt mijn bed niet uit.

MaartPaard

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-11 10:13

Sophie_midas schreef:
@ Maartpaard: je laatste punt is achterhaald... dat zei men vroeger altijd maar is onderzoek naar gedaan en is onzin.

Maar de rest klopt wel. :j Het lukt mij nooit om op vaste tijden naar bed te gaan/op te staan. Toch maar weer eens proberen...

Ja is dat achterhaald? Wat kwam er precies uit dat onderzoek dan? Ben er wel erg benieuwd naar, ik merk toch wel dat ik veel uitgeruster ben als ik voor 12en slaap namelijk.

Je moet trouwens gewoon afsparken plannen vroeg in de ochtend. Dan kan je er niet omheen om vroeg op te moeten staan! Een goed ritme doet echt wonderen!

Chaos

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-11 10:28

Ik mis ook wel structuur in mijn leven hoor (wat is dat? Structuur? :P ). Dus daar zal gedeeltelijk mijn moe-heid wegkomen. Ik wil ook al jaren eens bloed laten prikken want ik tril altijd en heb vaak hoofdpijn. Misschien dat het samenhangt met mijn chronisch moe-zijn, hihi.

Maargoed. Structuur aanbrengen gaat hem niet worden, dus wat dat betreft heb ik er wel mee leren leven.

Op school kon ik ook nooit mijn ogen openhouden, mijn concentratieboog was dan echt 1minuut en niet langer.

Pikeur

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-11 10:32

Chaos schreef:
Ik wil ook al jaren eens bloed laten prikken want ik tril altijd en heb vaak hoofdpijn.

Wat houdt je tegen? :P Is echt een superkleine moeite..

Nikita_1995

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-11 10:33

Germatje schreef:
Vaak moe, slaap veel maar ga eigenlijk nog te laat mijn bed in...
Bij mij komt het door verkeerd eten, te veel suikers, tarwe en nog een lijst is te veel werken voor mijn lichaam om het te kunnen verwerken, wat maakt dat ik moe ben...
Als ik er goed op let dan scheelt dat enorm!

Heb dezelfde ervaring, als ik een beetje goed oplet voel ik me veel fitter ;)

Vesceron

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-11 10:40

hmm... interessant!
Ik wordt vaak moe wakker, of ik nou om 22.00 uur naar bed ga of om 00.00 uur ik wordt toch een soort van brak wakker. Merk wel, hoe meer ik slaap, hoe suffer ik wordt. Ik ga dus zelden terug in bed, zeker niet 's ochtends want dan ben ik de hele dag naar de kl*te!
Op mijn eten let ik toch aardig, merk ook geen verschil als ik een keer 'gezondigd' heb moet ik zeggen... zoek nog steeds naar de oplossing, of eigenlijk nog naar de oorzaak!

Chaos

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-11 11:51

Weet niet. Straks komt er een of rare uitslag uit. Moet me nl. ook laten onderzoeken op erfelijke ziektes ed. maar ben best bang voor het ziekenhuis, whahaha.

Knoffer

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-11 12:01

MaartPaard schreef:
Sophie_midas schreef:

Ja is dat achterhaald? Wat kwam er precies uit dat onderzoek dan? Ben er wel erg benieuwd naar, ik merk toch wel dat ik veel uitgeruster ben als ik voor 12en slaap namelijk.

Je moet trouwens gewoon afsparken plannen vroeg in de ochtend. Dan kan je er niet omheen om vroeg op te moeten staan! Een goed ritme doet echt wonderen!

Wilde net hetzelfde opmerken. Volgens mij is dat een fabeltje. Zou ook heel raar zijn.

Een goed vast ritme helpt wel heel erg idd. Ik probeer ook vaak afspraken in de ochtend te maken, want een afspraak met mezelf werkt niet. Als ik geen echte noodzaak heb om er 's ochtends uit te gaan, dan ben ik een soort slappe zombie en blijf ik het liefst tot een uur of 12 in m'n bed. Ik zet ook praktisch altijd m'n wekker. Als ik dat niet doe, kan ik zo tot 12 uur doorslapen, ook al ben ik vroeg naar bed gegaan en ben ik snel ingeslapen.

Ben ook altijd moe, ook als ik uit mezelf wakker word.

Ik slik sinds kort vitamine B pillen en ik moet zeggen dat dat wel heel goed werkt! Ik word nog steeds moe wakker, maar ik voel me wel sneller fit nadat ik dan daadwerkelijk ben opgestaan.

Pentax

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-11 12:05

Ik heb hele lichtdoorlatende gordijnen nodig, anders ben ik na 20 uur slapen nog niet uitgerust.
Wake-uplight doet veel voor mij.

Samy

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-11 12:21

Ik ben ook altijd moe.
Vorig jaar B12 te kort, dat zou nu verholpen moeten zijn, maar heb ook een virus wat op pfeiffer lijkt en dat blijft, gaat nooit weg.
Dus de oorzaken bij mij zijn wel bekend.

laura123456

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-11 12:23

Vaak moe ! :\
Ik ga op tijd slapen , maar kan nooit direct slapen. En als ik het dan toch kan dan ben ik nog altijdmoe.
Was vandaag zelf zo moe en verkouden dat ik een dagje thuis ben :Z

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-11 12:29

Ik wordt vaak wel uitgerust wakker maar rond 8-en altijd moe. Val ook regelmatig op de bank in slaap. Weet niet hoe dat komt, ben het al gewend denk ik..

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-11 13:56

Ik ben ook altijd moe. Of ik nou elke dag rond 10/11 er in ga en er rond half 8 uit ga of totaal geen ritme heb, moe ben ik toch wel. :\ En ik had bloed geprikt maar daar kwam ook niks uit.. echt naar.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-11 15:27

meestal moe. Maar t gaat beter. Toen ik naar school ging was het vreselijk. Moest om 6 uur op, maar mistte het eerste (en met enige regelmaat de 2e :') ) uur altijd. Uiteindelijk werd dat ook maar gedoogd onder het mom van ' ze valt niet meer te redden' .... Dat zegt genoeg :') ...

Nu ik werk is het wel iets minder. Werk ook maar 3, overigens lange, dagen. Dus de rest van de dagen kan ik lekker doorpitten. Dan ben ik altijd rond een uur of 9 a 10 klaarwakker, waar ik vroeger altijd tot 13.00 uitsliep in het weekend +:)+ Doordeweeks heb ik wel meer moeite, maar hoef pas om 7.30 op te staan.
Ik voel me nu veel beter, maar zie wel op tegen het moment dat ik weer naar school moet :)) (over een jaar ofzo)

Ik heb wel het idee dat ik moeier ben dan gemiddeld. Het eerste uur, op m'n werk ben ik waardeloos (terwijl er dan altijd vrij veel gedaan moet worden). En rond een uur of 3 kak ik echt in. Dat is ook het moment waarop mijn fysieke acitiviteiten ophouden. Maar dan beginnen de gaap-aanvallen enzo meestal :') .
Gebrek aan structuur/ eetpatroon heft overigens wel slechte invloed erop, maar normaal is het nóóit. Maargoed, ik heb naar verluid ook AD(H)D en vind dingen heel snel saai. Dus mss is het ook een soort van psychische vermoeidheid ofzo. Dunnow.

Samiyah

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-11 16:53

@Maartpaard: Nou je lichaam denkt niet 'goh het is nu 12 uur, nu ga ik eens even melatonine aanmaken'. Tijd is iets door de mens bedacht... :P Er is ook onderzoek gedaan naar dat uren voor 12 uur dubbel zouden tellen en dat bleek ook niet te kloppen. Google is your friend, er is heel veel over te vinden.

Daphne__

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-11 18:04

Ik ben ook echt áltijd moe... sommige dagen ga ik om 7/8 uur naar bed en 's middags rond een uur of 2 word ik wakker :Y) Het is gewoon niet mogelijk om op die dagen langer wakker te blijfen, ookal ga ik hardlopen, dan val ik tijdens het rennen gewoon in slaap :')

Samiyah

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-11 18:20

@Daphne__ zoveel slaap nodig hebben lijkt me ook niet helemaal gezond :oo misschien een keer bloed laten prikken?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-11 18:22

Altijd moe. Puberteit hé. :')

horzlover

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-11 18:24

ik ben een avond mens, maar sta over het algemeen wel fit op. maar dat ligt er wel heel erg aan welke dag het is................

Myrthee_

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-11 18:25

Bij mij verschilt het vaak. De ene keer zo moe dat ik m'n wekker steeds verzet. Andere keer uitgerust en kan ik direct m'n bedje uit. Laatste tijd is het altijd moe... m'n konijnen wonen weer op m'n kamer :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-11 18:25

Hier ook altijd moe. Het lijstje op de vorige pagina doe ik trouwens al jaren. Heb een goed slaapritme, eet gezond, beweeg voldoende, heb een wake up light ect.ect.

Ik heb vijf jaar terug pfeiffer gekregen, naar mijn idee is het wel 'over' nu. De hoofdklachten heb ik namelijk niet meer. Maar uit gerust, nee dat ben ik serieus nooit. Ik kan trouwens prima vroeg op staan en mijn bed uit komen, maar uitgerust ben ik nooit. Bloedtesten zijn ook met regelmaat gedaan, zonder uitkomst.

Lieveranders

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-11 18:26

Wat herkenbaar, ik dacht dat ik een van de weinigen was haha. Ik heb zoveel ochtendmensen om me heen, soms zou ik ook graag een ochtendmens willen zijn..

Ik ben ook eigenlijk bijna altijd moe als ik opsta. Maar als het licht is als ik opsta is dat wel wat minder. Ik kom eigenlijk pas tegen een uur of 11 tot leven := En dan denk ik van vanavond ga ik erg vroeg naar bed, maar ik leef 's avonds juist helemaal op.

Doubtless

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-11 18:27

Vroeger werd ik altijd moe wakker, maar inmiddels kan ik echt uitgerust zijn :)
Ik ga meestal rond 10 naar bed, om 11 slapen & om 8 opstaan. Dan zit je dus echt aan 9 uur slaap & dat schijn ik ook echt nodig te hebben.
Als ik korter slaap word ik chagerijnig & kan ik de hele dag moe zijn :o