Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Bizzybijtje schreef:Migraine-auras zijn witte vlekken voor je ogen. Is heel vervelend maar totaal anders dan wat TS bedoelt

Air schreef:Grappig dat zoveel mensen (licht)blauw zien. Dat zijn geen aura's.
Blauw is de tegenovergestelde kleur van huidskleur.
De kleurschijf:
Overigens geloof ik eerder dat wij onszelf gewoon snel gek kunnen maken in ons hoofd, dat we dingen gaan zien die er niet zijn.
Ik geloof denk ik meer in gevoel.
lovemario schreef:oke die nutteloze reacties, daar gai k niet eens meer op reageren. geloof je het niet, reageer dan niet. klaar.
Snadrem schreef:Vind ik dus ook. Juist zelfs. Ik denk dat er heel veel paranormale 'hocuspocus' een veel aardsere verklaring heeft dan dat sommige mensen zouden willen en persoonlijk vind ik het leuk om na te denken over hetgeen wat ik voel en zie. In hoeverre is het paranormaal en in hoeverre een kwestie van al dan niet bewust signalen opvangen? En dan nog, het maakt het er niet minder bijzonder om...Maar ik denk vaak dat er - mede door alle moderne luxe - wordt vergeten wat je als mens allemaal kan. Van een dier wat dichtbij de natuur staat (neem bijvoorbeeld een paard) wordt het heel normaal bevonden dat deze reageert op spanning in zijn omgeving. En als mens ben je bijna bijzonder als je ervaart dat iemand anders gestresst is, simpelweg omdat je zover van die natuur af staat. Maar eigenlijk is het een heel basic iets wat nog voortstamt uit de "natuur" van de mens. Ook wij zijn kuddedieren en afhankelijk van hoe de rest zich voelt, dus ook wij ervaren dat. En of dat nu gepaard gaat met een kleurtje om iemand heen, of het simpelweg waarnemen en interpreteren van lichaamstaal is voor ieder iets heel persoonlijks. Maar ik vind dat je die dingen best tot op zekere hoogte ter discussie mag stellen, al is het alleen maar om er meer inzicht in te verkrijgen.