Draadloos (internet) is schadelijk

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Limanade

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-11 00:03

komt je router uit japan?

Cassidy

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-11 00:04

En hier nogeen die je gelooft. De straling waar wij tegenwoordig aan blootstaan is compleet nieuw, en je kunt er haast niet aan ontkomen. En als mensen die in de buurt van hoogspanningsmasten wonen daar last van kunnen hebben, zo geloof ik er ook in dat er mensen zijn die zo gevoelig zijn voor radiostraling, wifi, of last hebben van mobiele telefoons...

xHaithi

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-11-11 00:57

LimaMambo schreef:
komt je router uit japan?

Hahaha! Ik heb geen idee :P Waarom? Ik zal er eens naar kijken.

Edit: Hij is Taiwanees.

vuurneon

Re: Draadloos (internet) is schadelijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-11 16:44

Ik denk dat ze doelde op de letterlijke straling van fukushima :=

Limanade

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-11 16:45

vuurneon schreef:

:+

xHaithi

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-11-11 17:50

LimaMambo schreef:
vuurneon schreef:

:+

Naja, misschien stond het bekend dat die goedkope Aziatische dingen minder geïsoleerd waren oid. Dat kan best.

Odysseus

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-11 18:20

Voor een WiFi signaal wil je toch zo min mogelijk isolatie, dan wordt het signaal alleen maar zwakker :+

Jolliegirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-11 18:23

Ik denk dat het tussen je oren zit! :)
Hoor wel vaker soort-gelijke verhalen.. En dan ga je zoeken naar iéts... en verrek.. opeens heb je ''beet''

Maar fijn als jij er baat bij hebt dat je het draadloos weggewerkt hebt nu.

xHaithi

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-11-11 18:43

Het zit écht NIET tussen mijn oren. Heb jij überhaupt gelezen? We hebben naar zoveel gezocht. Als ik iets had willen vinden had ik het mezelf wel makkelijker gemaakt en het op Pfeiffer gestoken oid. Ik wilde mijn internet niet eens vervangen door een draad. Het ging echt wel een stuk makkelijker met draadloos. Geef mij dan ook maar 1 goede reden om het zogezegd op het draadloos te steken. Dat slaat echt nergens op.

En @ Focussed: Kan toch dat er bv slechter materiaal wordt gebruikt om het goedkoper te houden, die meer straling of meer schadelijke straling afgeeft. Ik vind dat idee helemaal niet zo weird hoor.

Odysseus

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-11 18:44

Er komt geen schadelijke straling vanaf dus dat is wel enigzins weird :P

Jolliegirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-11 18:44

Ik heb gelezen ja. :) Anders zou ik niet antwoorden.

xHaithi

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-11-11 18:56

@ Focussed: Jouw mening en ik ben het er niet mee eens, dus doe het niet zo af als onmogelijk ;) Als jij dat allemaal wilt geloven is dat perfect jouw recht maar je hoeft niet zo belachelijk te doen als ik zeg dat ik er van overtuigd ben dat het wél schadelijk is. Beetje respect voor mijn mening en mijn gevoel (ik had er tenslotte last van 4 jaar lang) zou fijn zijn.

@ Jolliegirl: Dan houd ik geen rekening met jouw mening want ik weet dat dat gewoon niet waar is. Daarbij is het door meningen zoals deze dat mensen met ziektes blijven lopen die wel degelijk ziektes zijn (of zoals ik met dingen blijven lopen die schadelijk zijn) gewoon omdat ze worden afgedaan als 'het zit tussen je oren'. Is een iets TE gemakkelijk antwoord en daar zijn al veel mensen de dupe van geworden.

Wat ik overigens ook wel grappig vind is dat iedereen het alsmaar over mij heeft als ze zeggen dat het iets anders is maar vooral geen straling, maar ik heb er bewust bijgezet dat mijn moeder er ook heel duidelijk verschil van voelde. Wat is dat dan? Niks? Toeval? Allemaal héél toevallig dat dat zo samenloopt? En wat met alle mensen die ook kloegen over dezelfde dingen als ik in die link die ik hier heb gepost? Niet alleen de vrouw in de blog zelf maar ook bijna àlle reacties erop. Zijn dat ook mensen die het in hun hoofd hebben zitten en die het 'ergens anders op willen steken'?

Jolliegirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-11 18:58

Prima. :)
Alleen... ik gaf niet alleen een mening... ;)

Odysseus

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-11 18:58

Hoe kom je er bij dat ik geen respect heb voor je mening? Prima, al denk jij dat je van ballonnen hoofdpijn krijgt, het zal mij een worst wezen. Als het ontwijken jou lijkt te helpen: prima toch?

Alleen het probleem is, is dat er niks bewezen wordt qua schadelijke effecten. Dus dan begrijp je denk ik zelf ook wel de kritische vragen die sommige mensen hebben.

xHaithi

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-11-11 19:18

@ Focussed: Dat bedoel ik. Dat snerende van 'als jij denkt dat je van ballonnen hoofdpijn krijgt'. Ten eerste was het iets problematischer dan dat (ik kon namelijk gewoon niks meer?) en ten tweede trek jij het gewoon in het belachelijke en dat hoeft niet. Ja, dat is voor mij 'geen respect hebben'. En ik 'ontwijk' het niet. Ik haal het weg omdat ik er gewoon actief last van heb. En er wordt vanalles bewezen of niet bewezen, dus dat gaat voor beide uitersten op. Of geldt de regel 'niet schadelijk tot het tegendeel bewezen is?' Dat is wel erg droevig dan...

@ Jolliegirl: Zelfde verhaal dan als Focussed. Ik vind het onzin en ik weet zelf beter :)

Dat mensen kritisch zijn mag allemaal van mij, maar doe mijn verhaal en dat van andere mensen niet continu af als 'dit is onmogelijk want ik weet/ben ervan overtuigt dat het niet schadelijk is'. Als ik en anderen er actief last van hebben zal er dus wel ergens IETS mis zijn. En de moderne geneeskunde vindt niks.

Effe een klein vraagje trouwens aan jullie beiden, of iedereen die vindt dat mensen met dit soort klachten het allemaal maar in hun kop hebben zitten.
- Geef redenen aan de overheid/bedrijven om te melden dat straling van draadloze producten gevaarlijk is.
- Geef redenen aan de overheid/bedrijven om níet te melden dat straling van draadloze producten gevaarlijk is.

Jolliegirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-11 19:20

Je weet het beter. Prima dat mag.

Ik snap je vraga niet. Naar dit soort straling(bijv. router) is toch allang onderzoek geweest...!

Odysseus

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-11 19:20

Sorry maar jij bent nu waardes aan mijn post aan het hangen die er totaal niet van op toepassing zijn. Dat jij het wilt lezen als snerend, prima. Zo bedoel ik het niet, maar als jij al zo negatief begint met lezen ga ik geen eens energie steken in deze discussie.

Es_ther

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-11 19:25

Heb even gegoogled, en kan nergens lezen dat Wifi schadelijk is.
Het kan zijn, maar ze kunnen het niet bevestigen.

Wel fijn dat je je beter voelt :D!

Brainless

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-11 19:27

xHaithi

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-11-11 19:52

Ik heb dat filmpje van celstress bekeken en dat slaat inderdaad helemaal nergens op. Ik vind het héél jammer dat iets waar zoveel twijfel over is of het niet schadelijk is op zo'n belachelijke manier wordt uitgebuit en daardoor het probleem ook heel belachelijk wordt voorgesteld. Heel droevig. In celstress geloof ik ook gewoon helemaal niet en ik geloof ook voor geen ruk dat dit is wat er in het lichaam gebeurt als je bestraald wordt.
De klachten die binnenkomen bij dat onderzoeksinstituut worden anderzijds niet als onzin afgedaan (gelukkig) dus celstress belachelijk, ja, schadelijke straling belachelijk, nee. Dat heb ik die onderzoekers ook niet horen zeggen dus het fenomeen is alsnog niet totaal idioot..

@ Focussed: Fijn. Dan zijn wij uitgepraat. Dit is ook gewoon geen discussie en daar is dit niet voor bedoeld. Ik hoef niet te horen 'het zit tussen je oren' oid (en ja, dat zei Jolliegirl, maar in principe komen jullie meningen overeen). Daarbij, daar doe ik toch niets mee dus een discussie is zinloos.

@ Jolliegirl: Ze zijn nog onderzoek aan het doen. Er zijn nog geen sluitende onderzoeken geweest die gewoon werden aangenomen (of ze daarom ook allemaal onbetrouwbaar waren laat ik in het midden) en die het een of het andere beschreven.

@ Ess_Ramona: Dan weet ik niet waarop jij zoekt maar als ik op 'draadloos schadelijk' zoek vind ik wel degelijk een hoop. En als je in het engels zoekt vind je nog veel meer. Ik vond onder andere dit: http://test.beperkdestraling.org/WiFi/PamfletWifiDECT.pdf

Jolliegirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-11 20:03

Aha, oke.

Ariebren

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-11 20:32

Helaas het is NIET bewezen dat straling van zendertjes, zoals draadloos internet, telefoon en grote zendmasten in de buurt, geen gevolgen heeft voor de mens.
Het is ook niet bewezen dat die soorten straling wel invloed hebben.

De waarheid ligt in het midden.

Maar wie wil er nu een grote zendmast in zijn tuin hebben ??

Een ervaring van mij, hier in de polder heeft iemand een telefoon zendmast in zijn tuin staan.
Als je er langsrijd, dan valt je auto radio wel ff uit.
Dus het zend vermogen van die telefoonmast doet wel wat.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-11 20:45

Ariebren schreef:
Maar wie wil er nu een grote zendmast in zijn tuin hebben ??

*steekt hand op*

Lang leve goed ontvangst.

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-11 20:48

Ja, ik baalde als een stekker toen de zendmast neer ging vlakbij mijn huis. Opeens moest ik op zolder staan om te bellen :=
Andere provider bood uitkomst gelukkig!

Nee, ik ben blij dat ik totaal geen last heb van straling, kan rustig door een electriciteitscentrale wandelen :j

Twiggy2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-11 20:51

Tja... ik ben overtuigd dat die straling wel schadelijk is.... maar goed, ook ik heb een mobieltje en draadloos internet en vaste telefoon...... Maar ik vraag me wel al een hele tijd af hoe het komt dat ik zooooo moe ben en zo weinig energie. Ben ook heel snel overprikkelt, terwijl ik heel gezond eet, genoeg beweeg en buiten kom en prima slaap (soms wat te kort, maar niet extreem). Had ik vroeger nooit last van. Ik weet het ook niet, hoor, maar ik geloof niet dat al die straling helemaal geen kwaad kan. Hoofdpijn, ook zo'n kwaal waar ik lang geleden echt nooit last van had (in de tijd dat niemand nog mobieltjes e.d. had) en nu wel.

Als iemand dat kan verklaren met iets wat ik zelf nog niet bedacht had, ben ik heel benieuwd. ;)

Hoor namelijk zoveel mensen klagen over moeheid, weinig energie en hoofdpijnen..... Waar hebben we allemaal last van?