heb jij een suiker allergie

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-11 13:58

Klopt helemaal. Erger me ook groen en geel aan de kv lobby (ben zelf erg pro borstvoeding) dat is net zo opgezet. Gelukkig zijn er steeds meer kritische consumenten die daar niet in mee gaan.

Neverhere

Re: heb jij een suiker allergie

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-11 21:17

Het is idd altijd verstandig om niet blindelings te geloven wat je word voorgekauwd en te kijken welke groep de info geeft en wie er aan verdient.
Veel mensen denken dat als iets in voeding zit het tot in den treure is getest en het écht, héél echt veilig is maar niets is minder waar helaas. Net als de algemene opvatting dat wat in het nieuws wordt verteld op tv waar is of als de krant het meldt. Mensen lijken wel verleerd zelf na te denken.

Bijv. de E-nrs. De e-nrs afzonderlijk zijn getest ja maar wat e-nrs in combinatie veroorzaken weet niemand omdat dat niet is onderzocht. Is ook ondoenlijk omdat er zoveel combi's te maken zijn.
Gewoon verstandig zijn en zo zuiver mogelijk eten met verse, onbespoten voeding is verreweg het beste.

Nassie

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-11 14:30

Ik reageer zelf ook heftig op alle E-600 nummers. (om even op de reactie van Ranna in te gaan en van het onderwerp af te wijken).
De smaakversterkers die in ons eten wordt gedaan, om het eten een lekkerder smaakje te geven. De bijwerkingen die ik daarvan krijg verbazen me keer op keer. Ik word duizelig, krijg hoofdpijn, stemmingswisselingen (ik kan opeens woedend of verdrietig worden, zonder reden), maagpijn, buikpijn en een verstopping waar ik een paar dagen zoet mee ben.
Mijn nichtje reageert netzo op smaakversterkers.

ElCid

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-11 14:52

Smaakverstekers zijn dan ook echt "bende"! Ik controleer tegenwoordig verpakking op ingredienten voordat ik iets koop, heel gedoe, maar er wordt zoveel troep in ons eten gestopt. Het beste is natuurlijk om niets kant en klaar te kopen ( dat geldt overigens ook voor paardenvoer!) en alles zelf te maken, mengen, bereiden.
Ik eet bijv. alleen maar onbespoten groenten uit eigen tuin, biologisch vlees en eieren ( grotendeels ook uit eigen "tuin") en koop zoveel mogelijk biologische produkten.
Dat lukt natuurlijk niet altijd.
Heel veel gezondheidsproblemen en vage lichamelijke klachten zijn terug te voeren op de stoffen die we binnenkrijgen, o.a. via ons eten. Heel weinig mensen doen daar iets mee/ aan, maar als we weer "natuurlijker" zouden gaan eten, minder kleur/ smaak/ conserveringsmiddelen zouden innemen, zou dat heel veel schelen.
Raar eigenlijk dat veel mensen hun auto iedere zoveel kilometer naar de garage brengen voor een grote beurt, het ding wassen poetsen en weet ik veel wat, bang zijn dat er een krasje opkomt, maar als het om hun eigen lijf gaat nog niet eens het respect op kunnen brengen om dat met de juiste brandstof te vullen of dat goed te onderhouden :Y)

Nassie

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-11 14:57

Krijg jij ook bijwerkingen van bespoten groentes ElCid?
Ik reageer namelijk heel erg op boerenkool, zuurkool, bloemkool, prei enz. Als ik dat heb gegeten lig ik heel de avond krom van de pijn en gassen in mijn buik. Zou dat komen doordat het bespoten is?
Ik wil wel eens een x onbespoten groentes proberen en kijken of ik daar minder op reageer. Maar wellicht kan ik er gewoon echt niet tegen.

ElCid

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-11 16:20

Nassie schreef:
Krijg jij ook bijwerkingen van bespoten groentes ElCid?
Ik reageer namelijk heel erg op boerenkool, zuurkool, bloemkool, prei enz. Als ik dat heb gegeten lig ik heel de avond krom van de pijn en gassen in mijn buik. Zou dat komen doordat het bespoten is?
Ik wil wel eens een x onbespoten groentes proberen en kijken of ik daar minder op reageer. Maar wellicht kan ik er gewoon echt niet tegen.

Voor zover ik weet heb ik daar geen last van, maar koolsoorten/ uien/ prei kunnen wel voor gas/ kramp zorgen. Goed laten stoven/ koken wil wel eens helpen.