Mijn vriend rookt op zijn slaapkamer hoe laat ik hem stoppen

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Limanade

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-11 23:58

Sophie_midas schreef:
Nouja ik vind niet dat Nargini zich aanstelt, het lijkt me echt 3x niks om constant in de rook te zitten. Ik ben blij dat m'n moeder altijd buiten ging roken toen ik nog thuis woonde (en ze nog rookte, is inmiddels al jaren gestopt)
Over de werking van de pil icm roken weet ik niet veel, maar ik denk dat je daar wel info over kan vinden in de buisluiter?

nou.. nargini is er pas net achter gekomen dat haar ouders dit al een tijdje doen
dan heb je er voor die tijd ook nooit last van gehad anders wist ze dat wel eerder ;)
dus ja.. ik vind dat ze zich aanstelt :j

Samiyah

Re: Mijn vriend rookt op zijn slaapkamer hoe laat ik hem stoppen

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-11 23:59

Oh, dat had ik niet goed gelezen. Dat is inderdaad vrij apart.

Gowlan

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-11 11:24

Ik ben gestopt met roken nadat ik een belofte aan mijn (niet rokende) vriend had afgelegd..
Een belofte aan hem kon ik echt niet breken, dus ik heb me eraan gehouden.
En het resultaat is dat ik nu in 1x gestopt ben, meer dan een jaar geleden.
In het begin is het wel moeilijk omdat iedereen om je heen rookt, maar gewoon alle aangeboden peukjes weigeren.
En het is trouwens echt smerig hoor, mijn moeder rookt en ik ben de enige in huis die dit niet doet..
Dus in mijn moeders leefruimte word gerookt, en in die van mij zeker niet.
Ookal word er op dat moment niet gerookt, loop ik even door die ruimte heen 5 stappen en ben ik weer buiten, je ruikt die smerige rook in je kleding!

En afbouwen en alles werktte voor mij trouwens echt niet, beloftes dus wel. :j

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-11 11:40

rookte je vriend al op zijn kamer toen jij hem leerde kennen?

Hilde_q

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-11 21:46

Bleh roken op de slaapkamer! Dan stink je echt 24 uur per dag!
Ben blij dat zowel mijn vriend en ik niet roken! Zou niet graag met een asbak in een bed willen liggen :n En verder ben ik mijn lijf langer lief :j

Dus TS knap van je hoor dat het zo goed lukt :) !

En de pil i.c.m. roken is een veel hogere kans op een hersenbloeding. Op de afdeling neurologie binnen het ziekenhuis waar ik werk hebben we momenteel een meid van 24 liggen die rookte i.c.m de pil. Helaas zal ze met haar rechterarm geen sigaret meer kunnen vasthouden de rest van haar leven. Ze heeft er een hersenbloeding doorgekregen.

En ze is niet de enige. Er liggen regelmatig dames tussen de 20 en 30 jaar met een hersenbloeding.

suuzepuus

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-11 22:00

Tja, ik rook niet en slik de pil niet (meer sinds 4 jaar) maar heb wel op mn 28e een herseninfarct gehad......

InezFlip

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-11-11 22:08

Gowlan afbouwen werkt idd niet! Fijn dat jij zo hebt kunnen stoppen!
Ayasha, hij rookte al op zijn kamer toen ik wat met hem kreeg.
Hilde, dat klinkt erg naar! Dat wil ik echt niet overkomen omdat ik zo nodig moest roken!
suuzepuus, dat is niet niks! Al kunnen die dingen helaas altijd gebeuren en wil ik de kans daartoe zo klein mogelijk houden, jammer dat het jou toch moest overkomen!

Ik ben nog steeds gestopt!! :D Vriend rookte niet in de auto in mij bijzijn en rookte op zijn kamer uit zijn raam heel fijn :D

Moet wel zeggen dat als ik mensen zie roken er ook wel 1 zou willen...

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-11 22:09

Iney schreef:
Hilde, dat klinkt erg naar! Dat wil ik echt niet overkomen omdat ik zo nodig moest roken!
suuzepuus, dat is niet niks! Al kunnen die dingen helaas altijd gebeuren en wil ik de kans daartoe zo klein mogelijk houden, jammer dat het jou toch moest overkomen!

Ik ben nog steeds gestopt!! :D Vriend rookte niet in de auto in mij bijzijn en rookte op zijn kamer uit zijn raam heel fijn :D

Nou, dan wist je toen toch waar je aan begon. Ga dan nu ook niet de vrouw uit hangen en hem kneden tot jouw ideale kerel.

suuzepuus

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-11 22:12

Wat fijn dat je nog steeds gestopt bent!!!

InezFlip

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-11-11 22:16

suuzepuus schreef:
Wat fijn dat je nog steeds gestopt bent!!!

Dankje :D

InezFlip

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-11-11 22:17

Ayasha schreef:
Iney schreef:

Nou, dan wist je toen toch waar je aan begon. Ga dan nu ook niet de vrouw uit hangen en hem kneden tot jouw ideale kerel.

Zo, waar heb jij last van? Ik vraag alleen of mijn vriend rekening met mij wil houden (en dat gaat over mijn gezondheid) in een goeie relatie doe je zoiets voor elkaar. Wat hij veder doet moet hij zelf weten. Ik vraag 1 ding en dat noem jij al de vrouw uithangen die haar vent naar de ideale man wil kneden, heel appart....

Yessy

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-11 22:25

Joh al wil je je vent verbouwen tot een sexy dame, dat moet je toch lekker zelf weten? Hij kan toch zeggen dat hij niet wil veranderen, dan heb jij de opties ermee leren leven of vertrekken. Maar vragen kan altijd toch?
Hij hoeft niet te stoppen, de enige vraag hier is om niet in de auto of in z'n slaapkamer te roken waar z'n vriendin bij is, lijkt me niet onredelijk en erg goed voor de gezondheid :)

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-11 22:28

In een goede relatie val je voor elkaar zoals je bent. Heb nergens last van, heb gewoon een hekel aan vrouwen die na een jaar hun vent gaan veranderen. :+ Kan er ook niet tegen als een man dat doet met een vrouw trouwens, maar het valt me op als een typisch vrouwen-trekje.
Mijn kerel heeft punten waar ik het niet mee eens ben en ik zal er beslist hebben waar hij het niet mee eens is maar je houdt toch van elkaar om wie je bent, niet om wie je van de ander kan maken.

InezFlip

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-11-11 22:30

Ik wil hem helemaal niet veranderen, ik vraag of die ergens rekening mee wil houden dat is heel wat anders. En een jaar geleden rookte ik zelf nog dus was het geen probleem.

Yessy precies vragen kan altijd!

Samiyah

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-11 22:32

Af en toe rekening met de ander houden is toch normaal? In dit geval houdt de vriend van TS rekening met haar omdat ze gestopt is met roken door bij het raam te staan en niet meer in de auto te roken. TS heeft haar vriend dan toch niet veranderd? Ik zou het raar vinden als mijn vriend zoiets niet voor me zou doen... in een relatie is het geven en nemen.

Edit. tegelijk gepost met TS die ongeveer hetzelfde zegt. :+

Yessy

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-11 22:36

Ayasha schreef:
In een goede relatie val je voor elkaar zoals je bent. Heb nergens last van, heb gewoon een hekel aan vrouwen die na een jaar hun vent gaan veranderen. :+ Kan er ook niet tegen als een man dat doet met een vrouw trouwens, maar het valt me op als een typisch vrouwen-trekje.
Mijn kerel heeft punten waar ik het niet mee eens ben en ik zal er beslist hebben waar hij het niet mee eens is maar je houdt toch van elkaar om wie je bent, niet om wie je van de ander kan maken.

Maar valt dit echt onder iemand willen veranderen? Ze vraagt hem niet om te stoppen met roken, gezonder te eten en 3x p/w naar de sportschool te gaan. Even als voorbeeld: ik hou van m'n vriend zoals hij is, maar als ik naast hem in de auto zit, vind ik het fijn als hij net wat rustiger rijdt dan dat hij normaal doet. Dat heb ik hem gevraagd en dat vond hij geen probleem gelukkig :) Andersom ben ik nogal een rommelkont en kan hij slecht tegen rommel in huis. Ik ruim dus wat vaker op zodat hij zich prettiger voelt in mijn huis.

InezFlip

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-11-11 22:39

Yessy en zo hou je het gezellig samen idd geven en nemen. Zo zijn er ook dingen waarmee ik rekening mee hou voor me vriend.

Sophiemidas, hahaha dan denken we er hetzelfde over!

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-11 22:42

Maare in je begin bericht zeg je ook al dat je eigenlijk wil dat ie stopt. Dus nu is het niet meer roken op zijn kamer en dan? :)

Limanade

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-11 22:42

Iney schreef:
Ik wil hem helemaal niet veranderen, ik vraag of die ergens rekening mee wil houden dat is heel wat anders. En een jaar geleden rookte ik zelf nog dus was het geen probleem.

maar vind je het dan niet een beetje hypocriet dat hij NU rekening met jou moet houden omdat JIJ gestopt bent? terwijl hij voordat je hem kende al rookte op zijn kamer, en het een jaar geleden geen probleem was dat hij rookte omdat jij dat ook deed?

als JIJ wilt stoppen met roken moet je anderen daar niet in betrekken omdat jij het anders zo moeilijk hebt.. nee JIJ wil stoppen met roken dus moet JIJ sterk zijn ;)

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-11 22:43

LimaMambo schreef:
Iney schreef:

maar vind je het dan niet een beetje hypocriet dat hij NU rekening met jou moet houden omdat JIJ gestopt bent? terwijl hij voordat je hem kende al rookte op zijn kamer, en het een jaar geleden geen probleem was dat hij rookte omdat jij dat ook deed?

als JIJ wilt stoppen met roken moet je anderen daar niet in betrekken omdat jij het anders zo moeilijk hebt.. nee JIJ wil stoppen met roken dus moet JIJ sterk zijn ;)

En jij legt het veel beter uit dan ik het verwoord kreeg.. :)

InezFlip

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-11-11 22:48

Ik zou wel willen dat die stopt ja maar dat is aan hem.

Limabambo wat denk jij er raar over, ik kan niet iedereen er in betrekken nee. Maar me vriend wel, die kan je juist steunen. Ik ga niet meer in de rook kamer slapen maar daar is hij ook niet blij mee dus als we samen tot deze oplossing kunnen komen. Whats te problem? Omdat ik een jaar geleden rookte heb ik nu de pech dat ik dan maar altijd in een rookkamer moet slapen omdat ik dat toen allemaal prima vond. Wat raar, ik denk nu aan mij gezondheid en mijn vriend wil gelukkig rekening met mij houden!

Limanade

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-11 22:52

Iney schreef:
Ik zou wel willen dat die stopt ja maar dat is aan hem.

Limabambo wat denk jij er raar over, ik kan niet iedereen er in betrekken nee. Maar me vriend wel, die kan je juist steunen. Ik ga niet meer in de rook kamer slapen maar daar is hij ook niet blij mee dus als we samen tot deze oplossing kunnen komen. Whats te problem? Omdat ik een jaar geleden rookte heb ik nu de pech dat ik dan maar altijd in een rookkamer moet slapen omdat ik dat toen allemaal prima vond. Wat raar, ik denk nu aan mij gezondheid en mijn vriend wil gelukkig rekening met mij houden!

nee tuurlijk is je vriend niet blij dat jij niet meer in de rookslaapkamer wil slapen maar daardoor chanteer jij hem min of meer.. 'of je stopt met roken in je slaapkamer, of ik slaap niet meer bij je'

sorry vind dat geen normale manier van met elkaar omgaan en helemaal niet omdat je zelf eerst ook hebt gerookt en het toen geen probleem was

als ik jouw vriendje was had ik gezegd: prima dan niet.. hier heb je een kussen ga maar op de 'rookvrije' bank slapen :evaw:

InezFlip

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-11-11 23:10

Hahahah grappig hoe de meningen verschillen, maar het komt er dus op neer volgens joun ideen dan dat ik maar gewoon op de rookkamer moet blijven slapen?

JunkDeLuxe

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-11 07:27

Sja.. Als ie zelf op z'n kamer wil roken.. Hij stoort zich er niet aan, dus waarom zou ie er mee stoppen..
Tuurlijk, voor jou. Maar dat zou dan wel betekenen dat ie constant de kamer moet uitlopen om te roken, en ik kan je dit zeggen: daardoor gaat ie nog meer roken. Omdat het in de kamer niet meer 'mag'.

Als ik ergens niet mag roken, of kan roken (bv bios), wil ik alleen nog meer roken.

Dus.. Ik kan je niet helpen, omdat ik heel eerlijk niet weet hoe iemand mij zou kunnen overtuigen om niet meer in m'n kamer te roken. Ik probeerde dit toen ik thuis woonde wel te beperken -kleine kamer, stonk ontzettend na 2 sigartjes-, maar het hangt er natuurlijk ook vanaf hoe veel tijd jullie door brengen in z'n kamer. Probeer er zo weining mogelijk tijd door te brengen, en koop een luchtverfrisser. En probeer hem dan -wie weet, voornemens voor het nieuwe jaar?- te overtuigen dat roken echt smerig is voor je gezondheid. Maar zolang hij zelf niet 100% wil stoppen, zal het hem ook niet lukken.

LynnDenise

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-11 07:28