2 ons groenten en 2 stuks fruit. Lukt het jou?

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

zonnebloem18

Re: 2 ons groenten en 2 stuks fruit. Lukt het jou?

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-11 18:42

Ik eet vaak gewoon aardappels met een stukje vlees, of iets van lasagne met vrij weinig groente of pasta met weinig groente.
Mijn vriend eet trouwens al 15 jaar geen fruit meer hij wordt er alleen maar doodziek van en uiteindelijk is hij veel gezonder als ik ben.

Collie2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-11 18:43

mijn zusje eet zelden groenten en fruit...die eet ehhhh roti kip met rijst zonder groenten, pasta zonder groenten, pizza zonder groenten, soms een s aardappelen met potje groenten...

ze is super slank, nooit ziek en een ijzersterk gebit :')

superlise

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-11 18:43

TurdusMerula schreef:
Serieuze vraag he...
Die mensen die aangeven amper groente te eten...
Wat eet je dán wel?

Gewoon vlees, rijst, pasta? Ik eet qua avondeten geen groente of gekookte aardappels, stukjes groente in gerechten zoek ik eruit. Ik eet wel af en toe (3x in de week) een beetje sla, gebakken aardappels ongeveer 2x per week. Verder eet ik dus vlees of rijst of macaroni (dan wel zonder stukjes groente) oid.
Fruit eet ik denk ik 1 stuk per week. Verder eet ik ook te weinig brood, en dat alles omdat ik het niet lekker vind, moet eigenlijk toch meer leren eten maar het werkt niet als ik het niet lekker blijf vinden..
Oja ik eet overigens wel ongeveer 1x per week pizza of pannekoek en eens in de 2 weken patat.
Laatst bijgewerkt door superlise op 10-11-11 18:46, in het totaal 1 keer bewerkt

Noeps

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-11 18:44

2 ons groenten red ik met gemak. Ik ben niet zo'n aardappeleter (dat is ook geen groente by the way) en vlees eet ik ook niet veel. Eet dus graag veel groenten bij het avondeten, eerst een paar flinke opscheplepels gekookte/geroerbakte groente en daarna nog een berg sla met tomaat, komkommer, augurk en zilverui. :Y)
Fruit is kielekiele, drink wel bijna dagelijks een glas sinaasappelsap, maar ik vergeet vaak om een appel o.i.d. te schillen. Of liever gezegd, ik ben te lui daarvoor. :=

Collie2008

@ zonnebloem dan heeft hij waarschijnlijk een allergie (die je lang niet voor alle fruit hebt) dan is het logisch dat ie er beroerd van wordt, of wordt ie echt ziek zonder allergieën?

Alwiene

Sonja schreef:
TurdusMerula schreef:
Serieuze vraag he...
Wat eet je dán wel?

Je bent me weer voor.

Naast slechte dingen zoals pizza, patat, pannekoeken etc...? Chicken Tonight, Macaroni, Spaghetti, Lasagna, Bami, Nasi....
Ik eet trouwens af en toe wel groente, lekker lof met (ham en) kaas, of broccoli met kaas, doperwtjes uit blik, en in de winter nog wel eens andijvie of boerenkoolstampot :j Maar láng niet elke dag en zéker geen 200 gram per dag :=

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-11 18:45

Groente makkelijk, fruit minder makkelijk.. Ik probeer wel elke dag minimaal 1 stuk fruit te eten, en drink sowieso sinasappelsap..

Collie2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-11 18:45

Citaat:
moet eigenlijk toch meer leren eten maar het werkt niet als ik het niet lekker blijf vinden..

varieren in gerechten zodat het wel lekker is, ik luste voorheen weinig, maar ben echt een konijn geworden en dol op koken ;-)

Collie2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-11 18:47

Ben ook gek op zelfgemaakte soepen btw, alleen ik maak ook daar meer een warme salade van dan dat het soep is :')

Fenrir

Mijn vriend heeft ook een (lichte) allergie voor sommig fruit maar dat is echt niet alles hoor :n bijv appels krijgt hij last van maar hij kan wel gewoon banaan eten.
Ik zou niet weten wat ik zonder groenten moest :+ maar goed, er zullen ook zat mensen zijn die weinig groenten eten en juist veel vlees, al is dat denk ik wel een stuk slechter.

Pannenkoeken kan je ook eten met groente... wij maken wel eens spinaziepannenkoeken :D gewoon wat spinazie door het beslag en dan bij het bakken kaas erop. :9

Colway schreef:
Ben ook gek op zelfgemaakte soepen btw, alleen ik maak ook daar meer een warme salade van dan dat het soep is :')

Hier gaan heel vaak de restjes in de soep... aardappels, groenten, alles gaat erin. :))
Laatst bijgewerkt door Fenrir op 10-11-11 18:47, in het totaal 1 keer bewerkt

superlise

Colway schreef:
Citaat:
moet eigenlijk toch meer leren eten maar het werkt niet als ik het niet lekker blijf vinden..

varieren in gerechten zodat het wel lekker is, ik luste voorheen weinig, maar ben echt een konijn geworden en dol op koken ;-)

Mja dat doe ik ook nooit, woon nog thuis dus eet een deel mee van wat mijn moeder maakt, als ik voor hen meot gaan koken worden ze echt niet blij dus dan zou ik alleen voor mezelf moeten gaan koken..

Collie2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-11 18:48

mjaaaaa ik ben ook veel meer en veel gevarieerder gaan eten sinds ik het huis uit ben ;-) I.p.v. aankomen viel ik juist af omdat ik gezonder ging leven (i.p.v. 3 gehaktballen bij mn moeder en vette jus ;-) )

TurdusMerula

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-11 18:48

Maar alleen aardappels met vlees of rijst met iets uit een potje (zit vast groente in maar heel weinig) is toch onwijs droog/kaal?

Vinden jullie dat dan echt lekker?
Bv. pastasaus uit een potje... Vers is toch veel lekkerder?

Alwiene

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-11 18:49

Fiffill schreef:
Pannenkoeken kan je ook eten met groente... wij maken wel eens spinaziepannenkoeken :D gewoon wat spinazie door het beslag en dan bij het bakken kaas erop. :9

Dat klinkt eigenlijk best lekker, pasta met spinazie vind ik ook lekker, maar dan wel in het restaurant want thuis maak ik dat soort dingen niet (ik kook eigenlijk sowieso niet, dat doet mijn vriendin).

Wat voor spinazie gebruik je daarvoor dan? Verse? of gewoon diepvries of uit een pot ofzo?

superlise

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-11 18:50

Colway schreef:
mjaaaaa ik ben ook veel meer en veel gevarieerder gaan eten sinds ik het huis uit ben ;-) I.p.v. aankomen viel ik juist af omdat ik gezonder ging leven (i.p.v. 3 gehaktballen bij mn moeder en vette jus ;-) )

Mja nouja dat is bij mij niet echt de bedoeling, weeg iets van 54 kg bij 1.72 lengte en ben vrijwel nooit ziek, max 2x per jaar echt ziekig dat ik thuis moet blijven.

Mareska

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-11 18:50

TurdusMerula schreef:
Serieuze vraag he...
Wat eet je dán wel?

Ik haal die twee ons denk ik ook niet dus ik kan hier wel op reageren. Ik eet gemiddeld twee opscheplepels aan groenten bij het avondeten en soepgroenten in de heldere soep. Ik heb mijn bord altijd helemaal vol liggen en ik schep maar één keer op dus ik snap soms ook niet hoe mensen aan 200 gram groenten komen. Bij mij ligt dan al snel mijn hele bord vol groenten. :')

Twee stuks fruit haal ik meestal wel.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-11 18:51

TurdusMerula schreef:
Maar alleen aardappels met vlees of rijst met iets uit een potje (zit vast groente in maar heel weinig) is toch onwijs droog/kaal?

Lijkt mij idd ook. En áls ik al een potje of zakje gebruik ergens voor, dan knikker ik er minimaal een groentenpakket bij om het eetbaar te maken...

Collie2008

spinaziepannekoeken zijn lekker idd!

Ik doe ook vaak roerbakken of door de pasta inderdaad

Fenrir

Tsja enige manier om het te leren eten is om het te eten. Moet je maar een keer hier komen eten, hier eet je gewoon wat de pot schaft :Y) je leert het vanzelf wel lekker vinden... en anders niet (en heb je pech), maar de enige manier is het gewoon vaker eten.
Ik lust ook niet alles hoor, ik ben geen fan van boerenkool maar m'n moeder wel - helaas, zeker rond deze tijd staat het dus weer vaker op tafel :P ach, het is wel gezond. Volgende keer weer iets lekkers ;)

Alwiene schreef:
Fiffill schreef:

Dat klinkt eigenlijk best lekker, pasta met spinazie vind ik ook lekker, maar dan wel in het restaurant want thuis maak ik dat soort dingen niet (ik kook eigenlijk sowieso niet, dat doet mijn vriendin).

Wat voor spinazie gebruik je daarvoor dan? Verse? of gewoon diepvries of uit een pot ofzo?

Kan allebei, meestal diepvries dat is het makkelijkste, verse zou je in heel kleine stukjes moeten hakken. :P

Collie2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-11 18:52

Nou ja ik gebruik ook wel kant en klaar sauzen hoor, heb niet altijd even veel tijd, maar er gaat minimaal 500gr groenten in voor 2 pers. en dan vaak een salade ernaast

Noeps

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-11 18:52

TurdusMerula schreef:

Ik vind de pakjes en potjes vaak heel erg zout. Bij pastasaus gebruik ik wel een pak gezeefde tomaten, maar voeg daarbij wel verse tomaten en andere groentes.

Collie2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-11 18:53

Ik ben gek op zout....al weet ik dat het slecht is :+

Barbulet

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-11 18:54

Wij eten iedere maaltijd eigenlijk veel Groente. Of ik echt aan die 2 ons kom weet ik niet.

Fruit wel, ik maak iedere dag sap, en daar gaan vaak wel 8 appels in, 3 sinaasappels, 2 dozen druiven, banaan, van alles. :)
Laatst bijgewerkt door Barbulet op 10-11-11 19:00, in het totaal 1 keer bewerkt

Pasamba

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-11 18:55

Groenten haal ik wel. Ik hou van (de meeste) groenten! Fruit ben ik dan weer niet zo van. Dat haal ik dus niet.

Noeps

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-11 18:55

Over zout: volgens mij is dat ook een kwestie van smaakgewenning. Ik heb het zelf ook hoor, maar dan met sambal. Moet steeds meer gebruiken om het te proeven. :+