Wie had jij bij je bevalling en waar beviel je?

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

natascha44

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-11 16:08

Ik ben in het ZH bevallen, is me ook goed bevallen haha..
Mijn man was erbij en een leger aan artsen, gynecologen noem maar op..
Ik was te smal voor het kereltje en na 22 uur weeen had ik nog maar 7 cm ontsluiting, dus dat ging hem niet worden..Met een keizersnee ist kereltje toen geboren!!

Wil je veel succes wensen!

050206051012

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-11 16:08

Whahaha, het valt allemaal best wel mee :D Blijft gewoon achterover zitten met 2 vingers in de neus; appeltje eitje joh ;)

Lynn_Nikita

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-11 16:10

Quellian schreef:
Als mijn kerel niet bij de bevalling zou zijn, dan hoeft hij er verder ook niet bij te zijn.
Vriendlief en ik hadden er afspraken over gemaakt; géén geloer naar mijn onderkant :D En hij bleef ook gewoon braaf naast me staan, handje vasthouden.

ik dacht ook dat hij niks kon zien, maar blijkbaar hing er een spiegel aan t plafond :+ en heeft hij alles gezien zei hij
behalve toen ik erna vroeg of ik een verdoving had gekregen of geknipt was, nee zei hij....
achteraf bleek dus wel, maar had meneer niet gezien

Dreamer_S

Re: Wie had jij bij je bevalling en waar beviel je?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-11-11 17:01

Is zo'n bevalling echt een hel? Ik ben er echt doodsbang voor maarja het moet er toch uit... de een zegt dat het hartstikke meevalt en de anders zegt dat het vreselijk is.. ik heb echt het idee alsof je doodgaat ofzo haha

00peetje00
Woonplaats: Ik in gouda en Barney op de beijersche hoeve in stolwijk.

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-11 17:07

Ik ben vandaag uitgerekend en ik kan dus elk moment gaan bevallen. Ik ga in het ziekenhuis bevallen en mijn vriend en moeder zullen daar bij aanwezig zijn.

evita_

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-11 17:08

Ik ben in het ziekenhuis bevallen met mijn zusje, moeder en vriend erbij. 30 uur heb ik erover gedaan.
Op het moment zelf was het pijnlijk maar tegelijkertijd vond ik het ook zo bijzonder om mee te maken. Een hel zou ik het niet noemen. Je gaat wel naar je grens van wat je aan kan, en als je daar door heen bent en je hebt je kleintje op je buik ben je zo euforisch! Niet bang zijn, het is zo bijzonder om die oerkracht te voelen. Ik voelde me ondanks de pijn zo sterk en helder.

Bluebontje

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-11 17:09

Van mijn eerste kindje ben ik thuis bevallen in de kamer. Mijn man en zus waren er bij.
Mijn teede kindje is in het ziekenhuis geboren.

Nell_

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-11 17:09

Elke bevalling is anders, en kan je niet met elkaar vergelijken. En iedereen ervaart pijn anders :)
Mijn bevalling was er niet een volgens het boekje. 4 dagen weeën, en uiteindelijk de 4e dag pas 2 cm ontsluiting. Toen konden ze vliezen breken en verder opwekken. Bij 10cm geen persdrang. Heb dus maar net gedaan alsof :o anders mocht ik niet gaan persen.

KozieZ

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-11 17:17

Ik ben in het ziekenhuis bevallen en had er buiten mijn vriend een compleet OK team en Couveuse-unit team bij. Lekker druk :)

Zonder gekheid, alleen mijn vriend was erbij, heb een keizersnede gehad en onze tweeling moest meteen in de couveuse. Vandaar.

Maar ik zou er verder ook echt niemand bij gehad willen hebben. Vind de geboorte van mijn kinderen echt iets tussen mij en mijn vriend, de ouders dus.

Sannert

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-11 17:23

Ik wil het liefst in het ziekenhuis bevallen. Met alleen mijn vriend erbij. Ik denk dat ik mijn moeder persoonlijk eruit zou schoppen. :+
Thuis bevallen lijkt me niet zo handig aangezien ik in een appartement woon, maar ik woon op de bovenste etage, en nee dankje dat de andere bewoners het ook moeten meekrijgen. :o

Imker

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-11 17:28

Bij beide kinders ben ik in het ziekenhuis bevallen.
Bij de eerste waren erbij: mijn vriend, ca. 10 artsen, verpleegkundigen en co's omdat mijn zoon een sterrenkijker was en er niet uit kon.
Bij de tweede 2 anesthesiologen, mijn gyn die op het laatste moment binnen kon komen en gillen dat ik niet moest persen omdat anders mijn zoon tegen te muur gesplashed werd.
Daarna werd het een circus omdat ik een fluxus kreeg waarbij ik mijn complete bloeddruk verloor.

Dus ik ben bij allebei heel blij en dankbaar geweest dat ik in het ZH kon bevallen.

YSR1971

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-11 17:37

In het ziekenhuis bevallen, had ook geen keuze, want ik woonde op Curaçao en daar deed men (toen? 9 jaar geleden) niet aan thuisbevallingen. Bovendien moest ik direct na de bevalling een spuit ivm rhesusfactor (die spuit moest ik overigens eerst zelf, met weeën onderweg naar de verlosafdeling, ophalen aan de andere kant van het ziekenhuis 8)7 ).

Manlief was erbij, samen op een soort kamertje achteraf. Ik wilde er ook niemand anders bij hebben. Manlief had ik uit de nachtdienst gehaald en hij viel in slaap naast mij. Heerlijk rustig! Heel wat uren daar doorgebracht, het duurde nogal lang (totaal 36 uren...), tot ik persdrang kreeg. Toen in de verloskamer gerold en daar waren naast manlief ook gyneacoloog en een verpleegkundige.

Persweeën hielden op een gegeven moment op en hartslag van zoon ging langzamer en toen is hij met een tangverlossing gehaald.

Ik vond het wel prima in het ziekenhuis bevallen. Wilde daarna wel heel graag snel naar huis, wat hier heel normaal is, maar op Curaçao houden ze je bij een bepaald soort verzekering graag nog 5 dagen... Moest er hard mijn best voor doen, maar 's middags (zoon is om 6 uur 's ochtends geboren) gingen we wel lekker naar huis met z'n drieën!

NatasjavE

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-11 17:42

Quellian schreef:
suze_ schreef:
Wat heeft een man daar nu bij te zoeken? :=

Eh... dat het ook zijn kind is?

Inderdaad.

En o wat heb ik hem beide keren nodig gehad. Zeker bij de eerste had ik het niet zonder hem gered...echt niet. Daar kan geen verloskundige, vriendin of (schoon)moeder tegenop.

mackkwek

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-11 17:47

eerste keer was ik alleen tijdens spoedkeizersnee

2e keer(kreeg tweeling) was mijn kerel erbij,.. liep al 5 dagen met weeen(ze probeerden de weeen te stoppen omdat ik maar 6 maanden zwanger was) en kerel pufte elke wee mee.

op een gegeven moment was ik helemaal op van de weeen etc maar ja,. moest uiteraard doorgaan.
ik zuchten en steunen,. hoor ik mijn kerel ineens tegen de dokter zeggen:

"dokter,. kunnen we even stoppen,want IK red het niet meer" _-:( :+ _-:(

hij had het volgens mij nóg zwaarder dan ik whahaha :D

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-11 18:00

Ik had mijn moeder, mijn man, de vk, en de stagiaire van de vk in eerste instantie erbij (wel grappig dat bijna niemand de vk noemt trouwens). Dat was het thuis gedeelte. Toen er na 3 kwartier persen nog geen kind was ben ik met de ambu naar het ziekenhuis gereden -niet zelf gereden natuurlijk :+ (kan ik trouwens niemand aanraden dat was de hel) en in het ziekenhuis kwamen er naast de vk nog een gyn en een aantal verpleegkundigen bij. Ons dochtertje is dus uiteindelijk in het ziekenhuis geboren.

saskia1973

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-11 18:06

Ik ben thuis bevallen met mijn manlief en mijn moeder erbij. De bedoeling was dat mijn zusje er ook bij zou zijn, maar die zijn ze vergeten te bellen (ik had het zelf ook iets te druk met andere dingen, weeën enzo....)
Over 2 maanden is het haar beurt om mij te vergeten hihihi!

O ja, natuurlijk ook een verloskundige!

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-11 19:48

Ben nog 1 belangrijk persoon vergeten die er ook bij was, ons dochtertje!! Zonder haar geen bevalling natuurlijk :D . Ze zeggen dat die kindjes minstens net zo hard moeten werken als degene die aan het bevallen is, en dat wil ik ook graag geloven. Het is niet niks, geboren worden.

_Covergirl_

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-11 20:18

YSR1971 schreef:
In het ziekenhuis bevallen, had ook geen keuze, want ik woonde op Curaçao en daar deed men (toen? 9 jaar geleden) niet aan thuisbevallingen. Bovendien moest ik direct na de bevalling een spuit ivm rhesusfactor (die spuit moest ik overigens eerst zelf, met weeën onderweg naar de verlosafdeling, ophalen aan de andere kant van het ziekenhuis 8)7 ).Manlief was erbij, samen op een soort kamertje achteraf. Ik wilde er ook niemand anders bij hebben. Manlief had ik uit de nachtdienst gehaald en hij viel in slaap naast mij. Heerlijk rustig! Heel wat uren daar doorgebracht, het duurde nogal lang (totaal 36 uren...), tot ik persdrang kreeg. Toen in de verloskamer gerold en daar waren naast manlief ook gyneacoloog en een verpleegkundige.

Persweeën hielden op een gegeven moment op en hartslag van zoon ging langzamer en toen is hij met een tangverlossing gehaald.

Ik vond het wel prima in het ziekenhuis bevallen. Wilde daarna wel heel graag snel naar huis, wat hier heel normaal is, maar op Curaçao houden ze je bij een bepaald soort verzekering graag nog 5 dagen... Moest er hard mijn best voor doen, maar 's middags (zoon is om 6 uur 's ochtends geboren) gingen we wel lekker naar huis met z'n drieën!

Oh! :oo
Ik werd met 6 cm ontsluiting de verkeerde kant op gestuurd, kwam op de poli gyneacologie/kindergeneeskunde terecht. _-:( De verpleegster aan de balie: "U bent aan het BEVALLEN?! Toch niet hier, hoop ik?! Weg! Daar naar links, gauw!" :') Ik was zwaar beledigd!

maartje_h

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-11 20:58

Beide keren in het ziekenhuis met medische indicatie..
Natuurlijk manlief erbij en verder de hele rataplan die zo`n verloskamer in en uit loopt..

En bij de tweede kwam er nog een vriendinnetje op visite die ook bijna moest bevallen en ook op die afdeling moest zijn.. Dus nog gezellig een paar uur zitten kletsen in de verloskamer terwijl de weeen op gang kwamen.

Tries_en_Faf

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-11 21:58

Ik had er vrij weinig keus in :D Pre-eclampsie, dus moest opeens met spoed het ziekenhuis in, en plat van de medicijnen en aan allerlei toeters en bellen in de donkere kamer met alleen mijn man erbij, want ik mocht geen prikkels van buitenaf.

Terwijl ik een half uur vantevoren dit gebeurde gewoon nergens last van had -O- en gewone controle van verloskundige had, zij kon mijn bloeddruk niet meer vinden, na meerdere apparaten geprobeerd te hebben, vond ze hem, een onderdruk van 110, terwijl ik altijd 60 had. OWKEEI >;)
Toen ging de hele rataplan in werking, en anderhalve week later was Sem er, jeetje wat een gedoe was het, maar tis goed gelukt uiteindelijk hahaa :D

nikita73

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-11 22:28

Dreamer_S schreef:
Is zo'n bevalling echt een hel? Ik ben er echt doodsbang voor maarja het moet er toch uit... de een zegt dat het hartstikke meevalt en de anders zegt dat het vreselijk is.. ik heb echt het idee alsof je doodgaat ofzo haha

Tja, dat weet je gelukkig niet van te voren. Ik dacht dat mijn 2e bevalling ook een hel zou zijn. Maar die poepte ik er zo in 2 en half uur er uit. :D
De pijn was bij hem goed uit te houden.
Gewoon afwachten maar. Net wat je zegt "Het zal er toch een keer uit moeten" ;)

Iris82

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-11 07:23

nikita73 schreef:
Gewoon afwachten maar. Net wat je zegt "Het zal er toch een keer uit moeten" ;)

"Dr is dr nog nooit inne blijven zitten" volgens mijn schoonmoeder. ;)

Storm

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-11 07:56

Ik moet over een week of 6 bevallen. Mijn vriend is er dan bij. Ik wil heel graag mijn moeder erbij hebben maar dan wil mijn vriend ook zijn moeder erbij, en dat wil ik dus niet.
Ik ga nu dus maar zo hard schreeuwen dat hij het niet alleen aankan en uit frustratie mijn moeder gaat bellen, ghehehehe. }>

Nanda

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-11 08:06

YSR1971 schreef:
In het ziekenhuis bevallen, had ook geen keuze, want ik woonde op Curaçao en daar deed men (toen? 9 jaar geleden) niet aan thuisbevallingen. Bovendien moest ik direct na de bevalling een spuit ivm rhesusfactor (die spuit moest ik overigens eerst zelf, met weeën onderweg naar de verlosafdeling, ophalen aan de andere kant van het ziekenhuis 8)7 ).

Ik ben 3x thuis bevallen ondanks rhesus-factor. Die prik moet je 24 uur na de bevalling krijgen. Dus dat is geen probleem. De spuit moet je inderdaad zelf in het ziekenhuis ophalen.

Ik moet er echt niet aan denken om in een ziekenhuis te bevallen. Dan raak je alle controle kwijt en moet je jezelf maar overgeven aan een leger arts, verpleegkundigen en staigaires. En iedereen wil even kijken. Nou nee, bedankt :n .

Thuis had ik de controle en de regie .Ik ben 3x thuis bevallen zonder ooit 1x getoucheerd te zijn. Dat deed ik namelijk zelf. Ik heb genoeg bevallingen bij dieren gedaan ( boerendochter), dat ik dacht, dat kan ik bij mezelf ook ;) . Ik kon heel goed bij mezelf mijn ontsluiting voelen. Bij ongeveer 6 a 7 cm de Verloskundige gebeld en toen die kwam kon ze alle 3 de keren met haar jas aan het kind zo opvangen.

Mijn worst-case-scenario was dat ik naar het ziekenhuis zou moeten.

akishino

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-11 08:11

Twee keer bevallen in het ziekenhuis, met mijn man erbij. Bij mijn zoontje ook nog een heel medisch team en de tweede keer met de bevalling van mijn dochter alleen de vk en een verpleegkundige. Ik was erg blij met de steun van mijn man, wat ik overgens niet verwacht had! Wij hebben bewust gekozen voor geen andere familie erbij, omdat onze beide moeders nogal kunnen bemoeien.