Sauna liefhebbers

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

snoeppapier

Re: Dikkere mensen in de sauna

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-11 19:49

Ik vind alle verschillen tussen mensen juist weg vallen in de sauna :j
Gek genoeg heb je door je naaktheid niks meer te verhullen en natuurlijk zie je heus wel het verschil tussen maatje 34 en maatje 44, maar vind ik eigenlijk alle mensen altijd 'mooi' en puur natuur :)

Dat is ook wat ik zo fijn vind aan de sauna; iedereen kan en mag gewoon zichzelf zijn en zijn/haar lichaam lekker ontspannen. Op bijv. het strand of aan het zwembad waar iedereen badkleding aan heeft heerst veel meer een sfeer van kijken en bekeken worden...

Corelli

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-11 20:23

Ik ben zelf een fervent sauna ganger (wilde "gangster" typen, maar dat leest toch wat vreemd :P) en ik heb er totaal geen moeite mee om naakt te zijn..
Misschien heb ik ook makkelijk praten met mijn maat 38 en zou ik er anders over denken als ik forser was geweest, maar voor zover ik dat nu kan inschatten zou ik dan ook gewoon gaan :j

Iedereen heeft inderdaad onvolmaaktheden en uiteindelijk zijn er maar twee soorten mensen, mannetjes en vrouwtjes :)
TS (en andere bokkers met een maatje meer): ik vind het super dat jullie gewoon lekker van de sauna kunnen genieten, zonder je al te druk te maken over je lijf! +:)+

Maartje1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-11 20:27

Ik ga zelf niet naar de sauna, maar niet omdat ik een 'maatje meer' heb... want dat heb ik niet. Ga er gewoon niet heen :+ mij te warm :+ Maar ik zou daar geen probleem mee hebben hoor!

Mijn moeder is niet te dik, maar heeft borstkanker gehad en ging altijd graag naar de Sauna en toen was het de eerste keer sinds haar borst eraf was dat ze weer naar de sauna ging (was alweer genezen natuurlijk, maar wel een flink litteken) en zegt zo'n mevrouw tegen haar... 'ik ben hier voor m'n ontspanning hoor!' .... nou als ik er toch bij was geweest. Sommige mensen zijn afschuwelijk maar daar moet je eigenlijk niks van aantrekken. Natuurlijk gaat dat niet altijd en mijn moeder was er ook behoorlijk door gekwetst (iedereen weet toch wel waarom sommige vrouwen maar met 1 borst rondlopen, doen ze ook niet voor de lol)

Corelli

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-11 20:33

Maartje1990 schreef:
Mijn moeder is niet te dik, maar heeft borstkanker gehad en ging altijd graag naar de Sauna en toen was het de eerste keer sinds haar borst eraf was dat ze weer naar de sauna ging (was alweer genezen natuurlijk, maar wel een flink litteken) en zegt zo'n mevrouw tegen haar... 'ik ben hier voor m'n ontspanning hoor!' .... nou als ik er toch bij was geweest. Sommige mensen zijn afschuwelijk maar daar moet je eigenlijk niks van aantrekken. Natuurlijk gaat dat niet altijd en mijn moeder was er ook behoorlijk door gekwetst (iedereen weet toch wel waarom sommige vrouwen maar met 1 borst rondlopen, doen ze ook niet voor de lol)

Dat meen je niet :oo Jeetje, wat een reactie _-:( Hoe heeft je moeder erop gereageerd?
Ik zie ook regelmatig vrouwen met maar één borst en ik heb juist altijd veel respect voor je omdat ze nog lekker naar de sauna gaan :j En ik moet zeggen: soms valt het me niet eens meteen op! Vaak kijk ik, kijk ik weer weg en realiseer ik me dan dat er iets "niet klopt"/ anders is .. Daarna kijk ik nog eens, en dan zie ik het vaak pas :j

Heb ook wel eens gehoord dat er voor deze vrouwen speciale sauna dagen georganiseerd worden om het wat minder confronterend te laten zijn..Ook wel een goed initiatief opzich :j

MamaMiesje

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-11 20:36

:oo Wát een onbeschofte, egoïstische opmerking van dat mens naar je moeder zeg! :oo

tiwi1969

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-11 20:39

Ik vind het altijd een beetje dubbel die speciale dagen. Aan de ene kant ben je met lotgenoten, aan de andere kant werkt het de maatschappelijke acceptatie tegen om niet gewoon op de reguliere dagen te gaan.

De opmerking die tegen de moeder van Maartje1990 is gemaakt is gewoon ongehoord! Asociaal gewoon, die mensen mogen wat mij betreft meteen uit de sauna verwijderd worden.

opisop_shop

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-11 20:48

als ik iemand zoiets had horen zeggen, had ik me toch een scheldkannonade afgevuurd en was vervolgens naar de directie gestapt, is toch niet normaal als je zoiets zegt?!

Heb ook weleens een vrouw met 1 borst gezien in de sauna, daar heb ik echt respect voor.
Lijkt me veel moeilijker dan een maatje meer of minder.

Ben al een tijdje niet meer in de sauna geweest (nu even niemand die meewil) maar ik voelde me (met mijn maatje 46) niet ongemakkelijk vanwege mijn omvang, maar meer de gewone dingen zoals iedere vrouw ze denk ik wel heeft.

tiwi1969

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-11 21:03

@ Opti shop dan maken we toch een Bokt-sauna meeting voor bokkers met minimaal 1 afwijking van het schoonheidsideaal :D

MamaMiesje

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-11 21:04

Dat wordt een overvolle sauna :D

Optiwolk

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-11 21:20

Ja amai nog niet :')

Kana

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-11 21:40

Ik ga zeer graag naar de sauna maar moet eerlijk bekennen dat ik mezelf goed heb getraind om NIKS te zien hoor. :+
Hoef geen dikkere mensen, oude mensen, piemels, of hangtieten te zien. :)
Ik kijk gewoon niet, of bewust enkel naar gezichten.
Ik ga vaak alleen pak op rustige avondjes even 2 uurtjes en wil gewoon even lekker ontspannen en hoef niks te zien.

Van mij mag iedereen naar de sauna met maat 76 en maatje 30, oud of jong dat maakt me echt geen flikker uit, de sauna is heerlijk iedereen zou er van moeten kunnen genieten.
En je hoeft niet te kijken, toch?

Kana

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-11 21:42

Maartje1990 schreef:

Jeetje, :wow: dat is wel echt heel erg.
Als ik er naast zou staan als voorbijganger oid had ik er wel wat van gezegd uit schrik denk ik.
Super aso.

Bellatrix
Lid Nieuwsredactie
The Scarlet Witch 

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-11 21:50

Wat een onbeschofte opmerking van die vrouw! :oo Ik snap niet hoe iemand zoiets kan zeggen...dat kan zoveel pijn doen bij de ander.

Ik heb trouwens erg veel respect voor mensen die naar de sauna gaan. Voor alle maten mensen. Zelf ga ik niet. :') Zwemmen vind ik al moeilijk want dan zie je eigenlijk ook al veel maar naakt...no way. :+ Alleen als ik strak in mijn vel zou zitten...ik ben nu nog veel te onzeker...

Corelli

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-11 21:59

Het klinkt raar, maar je bent er zo aan gewend :j En iedereen roept dan altijd "maar IK niet!"
En zelfs die mensen komen er later op terug ;)

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-11 22:00

Ik zie wel dikkere mensen bij de sauna, net als oudere dames en heren waarbij de zwaartekracht ook allang z'n werk heeft gedaan.
Ik ben er altijd wel blij mee als een wat dikkere vrouw de sauna betreedt, dan voel ik mij spontaan slank! Haha, dus voor mijn zelfbeeld zijn alle dikkere dames meer dan welkom! :D
Nee hoor, in alle eerlijkheid... Ik ga naar de sauna om zelf te ontspannen en al dat naaktheid heb je ook wel na 5 minuten gezien. De harige ballen, hangtieten, dikke buiken of gerimpelde huiden zie je niet meer daarna haha :D iedereen heeft wel iets wat minder mooi is, maar in de sauna boeit dan niemand.
Ik ga wel naar een kleinere sauna, is wat duurder maar daar is het tenminste echt genieten in rust.

Enige wat ik niet doe is in een bubbelbad stappen met onbekenden haha, wil wel zien wat er kan gebeuren onder water haha

En zweten? Dat doe ik ook extreem veel en snel, ben warm van mijzelf. Te dik ben ik absoluut niet, heb een keurige BMI waarde die onder normaal gewicht valt. Maar zweet alsof ik er 80 kilo bij heb haha

Esther43

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-11 22:00

Jemig wat onbeschoft :(:)

Zelf ga ik ook naar de sauna, en het valt mij juist op dat er veel vlinke mensen rond lopen.
Dit vind ik juist heel leuk omdat ik het gewoon goed vind dat die mensen zich niet schamen omdat dat zo onnodig is,
want in de sauna kijkt niemand raar naar je ofzo, bedoel je bent zoals je bent.

Ik heb wel vaak dat er van die mannen loeren, maar mischien is dat omdat ik nog vrij jong ben :')

Bellatrix
Lid Nieuwsredactie
The Scarlet Witch 

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-11 22:01

Corelli schreef:
Het klinkt raar, maar je bent er zo aan gewend :j En iedereen roept dan altijd "maar IK niet!"
En zelfs die mensen komen er later op terug ;)

En toch zeg ik 'maar ik niet'. :')

Kana

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-11 22:05

Heb trouwens onwijs zin in een sauna nu, morgen avond maar even 2 uurtjes vrij maken :+

Corelli

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-11 22:06

Ben wel benieuwd naar welke sauna's jullie zoal gaan eigenlijk! Of is dat te offtopic?

opisop_shop

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-11 22:10

hier in regio groningen ga ik vaak naar peize of zevenhuizen, vooral de laatste is bij mij favoriet :)

MamaMiesje

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-11 22:11

Ik ging meestal naar Oldenzaal (ik woon in Enschede), maar nou werk ik in Oldenzaal... Heb niet zo'n zin om collega's of ouders van leerlingen tegen te komen :') Dus ik moet maar weer een andere zoeken :=
Maar ik ben al in geen eeuwen geweest, wordt idd wel weer eens tijd! :j

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-11 22:12

opisop_shop schreef:
hier in regio groningen ga ik vaak naar peize of zevenhuizen, vooral de laatste is bij mij favoriet :)

Voor mij ook :j

Corelli

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-11 22:13

MamaMiesje schreef:
Ik ging meestal naar Oldenzaal (ik woon in Enschede), maar nou werk ik in Oldenzaal... Heb niet zo'n zin om collega's of ouders van leerlingen tegen te komen :') Dus ik moet maar weer een andere zoeken :=
Maar ik ben al in geen eeuwen geweest, wordt idd wel weer eens tijd! :j

Ik ben afgelopen donderdag bij Sare geweest voor het eerst, vond het wel een leuke knusse sauna :j Ga normaal naar Thermen Bussloo, dat blijft toch mijn favoriet (en voor mij om de hoek)

Esther43

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-11 22:14

Ik ga in drenthe naar Anholds, ook erg fijne sauna :D
Ik heb het wel eens in de klas verteld, alle jongens gelijk oke dan ga ik daar ook heen, durfen ze toch niet :+

Optiwolk

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-11 22:15

Corelli schreef:
Ben wel benieuwd naar welke sauna's jullie zoal gaan eigenlijk! Of is dat te offtopic?

Thuis :o