Nieuwe kleren wassen of niet?

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Was jij je nieuwe kleren voor je ze aantrekt?

Poll eindigt op

1= ja
28 (21%)
2= nee
101 (78%)

Totaal aantal stemmen: 129

Limonade

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-11 14:08

NatasjavE schreef:
passieAppel schreef:
Nee :o
Wel kussenslopen en dekbedden :=

Ja maar die voelen niet lekker als ze nog niet gewassen zijn....vindt ik dan

Inderdaad, dan kan je net zo goed op een stuk karton gaan liggen ( of er onder ).
Laatst bijgewerkt door Limonade op 03-11-11 14:10, in het totaal 1 keer bewerkt

Nevony

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-11 14:09

Als ik iets nieuws heb wil ik het altijd meteen aan := euhoh

GamblersCup

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-11 14:09

Dirty money heb ik helemáál geen problemen mee hoor! :D Kom maar op!

lesilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-11 14:10

Hoe meer je in contact komt met de vuile dingen hoe beter beschermd!
Dus je kan beter je briefje van twintig op de grond gooien en erover rollen... :+

Ik at vroeger snoepjes van de stalvloer daarom ben ik nooit ziek. :')

GamblersCup

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-11 14:12

Maar als je het over die chemicalien hebt die er nog niet helemaal uit zijn... dat heeft niets met "vuil" te maken of "beter beschermd". In grotere hoeveelheden is dat schadelijk, dus ik hoef die kleine hoeveelheden nou niet direct op mijn huid te dragen. Bovendien stinkt nieuwe kleding, heb er liever mijn wasmiddelgeurtje aan of paardenlucht :D

verootjoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-11 14:14

Limonade schreef:
verootjoo schreef:
daarom pin ik altijd :Y) Ik vind geld eigenlijk wel echt smerig :o

Om over het pinapparaat maar te zwijgen 8-)
Of de winkelwagens, de boodschappenmandjes, de deur van een winkel, je toetsenbord, je muis.
Dirty world!

was ik wel mijn handen als ik thuis kom. Winkelwagens/mandjes gebruik ik niet of laat ik mijn vriend rijden, deur raak ik aan met mijn elleboog + jas :P
Dirty world idd.

Maartxje

Ik was nieuwe kleding niet. Met uizondering van ondergoed, beddengoed en pyjama's.

Anoniem

Wat betreft chemicaliën, er is tegenwoordig zat kleding te koop van biokatoen en zonder chemicaliën geverfd. Scheelt je de troep op je huid, maar ook in het milieu :)
(trouwens, over chemicaliën gesproken, heb je enig idee wat er in de meeste make-up, shampoo en bodylotions zit? Vooral nagellak en nagellak-remover is echt griezelig)

Boompje1985

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-11-11 14:16

chipieke schreef:
Ik draag het gewoon onmiddellijk, maar na het lezen van dit topic ga ik ze toch maar eerst wassen telkens :')

was het toch ergens goed voor whahahahaha niet voor het milieu dan helaas......

GamblersCup

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-11 14:16

Tja, die gebruik ik dan ook niet ;) Also, die nagellak en andere chemische producten. Dus ik mag het zeggen :D

Maar kleding van biokatoen etc. heb ik ook niet, ik zit in een bepaalde branche en dat gaat niet werken hier.

Meisje201

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-11 14:17

Ik was het niet eerst. Ondergoed btw wel :D Bah! :D

Jess

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-11 14:17

Ik was kleren wel altijd voor ik ze aantrek. Ik heb al een paar keer gehad dat ik uitslag kreeg na het dragen van een ongewassen nieuw iets en die jeuk is echt niet leuk.
Geld is inderdaad ook erg ranzig, ik heb in de VS in een geldtelcentrale gewerkt en had dus iedere dag erg veel geld in handen, als ik dan met m'n handen ergens op m'n lichaam huid aanraakte kreeg ik ook spontaan uitslag.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-11 14:19

GamblersCup schreef:
Tja, die gebruik ik dan ook niet ;) Also, die nagellak en andere chemische producten. Dus ik mag het zeggen :D

Maar kleding van biokatoen etc. heb ik ook niet, ik zit in een bepaalde branche en dat gaat niet werken hier.

Was ook niet specifiek tegen jou bedoeld hoor :)

Boompje1985

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-11-11 14:26

Blijheid schreef:
Wat betreft chemicaliën, er is tegenwoordig zat kleding te koop van biokatoen en zonder chemicaliën geverfd. Scheelt je de troep op je huid, maar ook in het milieu :)
(trouwens, over chemicaliën gesproken, heb je enig idee wat er in de meeste make-up, shampoo en bodylotions zit? Vooral nagellak en nagellak-remover is echt griezelig)

(even off topic)ja belachelijk veel !!!! zitten vol ft-laten of zo iets,en wat dacht je van hormonen die je huid verslaaft maken- zo dat je het blijft gebruiken je huid kan niet meer zonder je crème-pje, word gelijk droog en beschadigt- vervolg jij gaat toch weer dat smeerseltje kopen ervoor werkte toch het beste....poe ja ik wil er niet meer over na denken. o ja sommige stoffen vinden ze nog terug in de navelstreng van je baby nee lekker dan, ja ik heb vrienden bij green peace die hebben een mooie lijst met goed gekeurde producten dankzij hun weet ik inmiddels een hoop meer !!!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-11 14:29

Boompje1985 schreef:
Blijheid schreef:

(even off topic)ja belachelijk veel !!!! zitten vol ft-laten of zo iets,en wat dacht je van hormonen die je huid verslaaft maken- zo dat je het blijft gebruiken je huid kan niet meer zonder je crème-pje, word gelijk droog en beschadigt- vervolg jij gaat toch weer dat smeerseltje kopen ervoor werkte toch het beste....poe ja ik wil er niet meer over na denken. o ja sommige stoffen vinden ze nog terug in de navelstreng van je baby nee lekker dan, ja ik heb vrienden bij green peace die hebben een mooie lijst met goed gekeurde producten dankzij hun weet ik inmiddels een hoop meer !!!

Inderdaad.
Gelukkig zijn er dan weer sites als http://www.beautydrogist.nl die alleen natuurlijke producten verkopen :) Kei-fijn spul én goed voor je huid en haar. (nee, geen aandelen, wel tevreden klant)

*weer terug ontopic*

Limonade

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-11 14:32

Lush is ook erg fijn! Om even offtopic door te gaan, haha.

Eefske

Re: Nieuwe kleren wassen of niet?

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-11 15:33

Doe ik niet.
Is goed voor de weerstand al die mensen die er even lekker met hun viezigheidjes hebben aangezeten :D

xBibi

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-11 19:22

Soms wel, maar niet altijd. Als je het past in de winkel heb je het ook niet eerst gewassen ;)

ikkelies

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-11 19:46

Ik heb er echt nog nooit aan gedacht om iets eerst te wassen
Ben altijd heel blij met iets nieuws dat ik het direct aan wil.

Bedden goed was ik wel want dat stinkt naar plastic en ligt niet lekker als het nieuw is

Frodo

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-11 11:45

Ik was shirts niet als ik ze net gekocht heb, broeken ook niet alleen als er staat dat ze afgeven. Ik wil, net zoals ikkelies zegt, mijn nieuwe kleren zo snel mogelijk aan!
Ondergoed was ik wel altijd :j .

moelly

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-11 11:49

Eerst trok ik wel altijd meteen m'n kleren aan, dat zit zo lekker en zo nieuw!

Maar sinds ik een tijdje geleden 2 ongewassen en ongeschoren dames in hemd, zonder bh bijna alle vesten van de winkel zag passen, doe ik ze wel eerst in de was.
Klinkt heel raar misschien, maar vond dat geen fijn, fris beeld geven.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-11 13:57

Ik was echt nieuwe kleren nooit.. :')

Nordsvensk

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-11 21:48

Ik was mijn kleren eingenlijk bijna nooit van tevoren.. Nieuwe kleren zitten gewoon lekker... :o

Nell_

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-11 22:49

Ik was de nieuwe kleren van mijn dochter wel eerst. Van mezelf eigenlijk nooit. Ga dat ook maar doen na het lezen van het topic :')
Beddengoed gaat ook altijd eerst de was in.

Christiene

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-11 23:08

ik was alles eerst, behalve sokken.

ik had laasts beddengoed gekocht.. blijkt dat de helft van mijn vriendengroep dat nieuw gewoon gebruikt.. nou ik was het eerst! stond zelf bij de wasinstructies..