Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
Lovely schreef:_Tara_ schreef:Ik heb juist altijd begrepen dat je dus heel lijnzaad moet hebben om zo door zelf te kauwen de stoffen goed vrij te laten komen. En omdat er in gebroken lijnzaad vrije radicalen aanwezig zijn, kan je die ook beter niet nemen.
Heel lijnzaad wordt helemaal niet verteerd.
? Lijkt me echt vies haha
Mijn darmpjes doen het prima op gebroken lijnzaad 
) yoghurt met siroop en havervlokken en lijnzaad. Laat het wel altijd even in de koelkast staan, een uurtje ofzo. Dat vind ik het lekkerst
loveidefix schreef:Ik kom net weg bij de huisarts. Ik kamp al 4 jaar met erge buikpijn, vooral na het eten of met stress. Vandaag heb ik de diagnose van de prikkelbaredarm of hoe ze ook noemen de spastische darm gekregen. Gewoon uitproberen wat voor je werkt. Ik heb omdat mijn darmen vaak stil liggen zakjes met vezels gekregen, die moet je oplossen inwater. Heb nu nog steeds buikpijn dus merk er nog niets van, maar morgen weer in nemen en hopen dat het dan wat afzwakt.
), na dat dieet was alleen tarwe nog een probleem. Menino schreef:maar neem jij dan gewoon rauwe lijnzaad zegmaar? Lijkt me echt vies haha
Mijn darmpjes doen het prima op gebroken lijnzaad
Verder las ik laatst dat haver ook een goede uitwerking heeft op je darmen, en ik vind het ook erg lekker. Dus ik eet nu iedere dag een schaaltje (soja, aangezien zuivel dan weer niet zó werkt voor mij) yoghurt met siroop en havervlokken en lijnzaad. Laat het wel altijd even in de koelkast staan, een uurtje ofzo. Dat vind ik het lekkerst
Is dat echt zo raar?
Je moet 't dan wel even laten weken in wat water zodat 't wat zacht wordt, anders kauwt 't lastiger. Maar het is precies hetzelfde als gebroken lijnzaad alleen dan heel.
Lijkt me heel smerig, terwijl ik het in de yoghurt lekker vind... haha
Anders is 't niet lekker inderdaad.