Trouwens, nog 2 leuke oefeningetjes

Iets wat veel mensen heel moeilijk vinden want het vergt veel controle van de spieren in je handen (het scheelt als je piano oid speelt

):
Leg je hand plat op de tafel, met je handpalm naar onderen. Beweeg nu (zonder je hand of de andere vingers van de tafel te tillen!) je wijs- en ringvinger tegelijk omhoog terwijl je duim, middelvinger en pink plat blijven liggen. Als dat gelukt is leg je je vingers weer terug en dan doe je hetzelfde met je middelvinger en pink terwijl de rest plat op tafel blijft liggen. Herhaal dit zo snel mogelijk achter elkaar.
Ik kan 'm heel snel met beide handen, maar ken er maar weinig die 'm (goed) kunnen. Mijn vader kan het ook maar de rest van het gezin weer niet.

En nog eentje. Leg je hand op de volgende manier op tafel: alle vingers gestrekt (palm naar onderen) en buig je middelvinger dubbel zodat je met het middelste kootje op de tafel rust. Je andere vingers moeten met de toppen op de tafel rusten. Probeer nu je ringvinger op te tillen - maar zonder dat de knokkel van je middelvinger van de tafel afkomt!
Ik krijg 'm zelf niet verder dan 2 cm omhoog, maar toen we dit in de kroeg deden (iemand kwam ermee) vond iedereen me anatomisch onmogelijk

maar er moeten wel meer mensen zijn die het kunnen, dus ik ben benieuwd!