Aparte trekjes

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Grapjasjes12

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-11 12:29

Ik kan m'n hele hoofdhuid van voor naar achteren bewegen. En nog heel snel ook :')

Leuk detail: m'n man kan het ook :))

Verder kan ik m'n linkermiddelvinger heel 'stijf' maken en dan als een soort klokje van links naar rechts bewegen. M'n knokkel knakt dan heel erg hard. Beetje lastig omschrijven, maar iedereen vindt het onwijs goor :P
Ik kan m'n duimen uit hun gewricht plaatsen en dan griezelhandjes maken :')
Oren bewegen kan ik ook, net als m'n wenkbrauwen apart wiebelen (daar heb ik op geoefend toen ik klein was :)) )

HappyBuddha

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-11 12:37

Ik kan m'n duimen zegmaar achter de knokkel van m'n wijsvinger leggen, en met m'n tong kan ik ook vanalles. En ik kan m'n ogen zegmaar wegdraaien zodat je alleen nog wit ziet.

zuske schreef:
Iew je oog laten trillen... :S Als ze dat maar niet automatisch gaat doen als wijze van uitdrukking. :P
.

Dit doe ik dus 24/7. (nystagmus)

milatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-11 12:57

Ik kan met mn tong het puntje van mn neus aanraken. Overigens kan ik mn kin er ook mee aanraken. :')
Ik heb volgens mij gewoon een lange tong ofzo. *\o/*

AmyII

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-11 13:01

Een klasgenootje van mij van de basisschool kon zijn oogleden binnstebuiten doem dát was pas ranzig.

_danieke_

Re: Aparte trekjes

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-11 13:07

ik kan met mn tong mn neus raken, mn borsten bewegen tegelijk en links rechts :') en mijn vingers kunnen alle kanten op

AmyII

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-11 14:41

Ik kan ook mijn neus aanraken met mijn tong en mijn kin ook. Ik kan ook met mijn bovenlip mijn neus raken en dat met je borsten kan ik ook :')
Ik ontdek een hoop onvermoede krachten :+

xCathy

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-11 14:43

haha, dat had ik ook al, ik ben alles aan het proberen! :')

Annisa

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-11 14:51

Ik kan 1 wenkbrauw omhoog doen. En tongrolletje, en tong omdraaien, dattie op kop zit. Kan verder ook niemand die ik ken. En neusvleugels, oren bewegen. En rug is te lenig volgens fysio ;p

geerte

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-11 17:11

Ik kan bijna al mijn gewrichten zelf uit de kom halen en er ook weer in stoppen :P soms wel erg vervelend...

Jeanine93

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-11 17:38

Ik kan niks geks |( Hahaha!
Ohja ik kan mn kleine teen aan beide kanten apart bewegen en opzij doen. Maar dat is niet zo bijzonder geloof ik :P

MyLittleLove

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-11 17:41

Ik kan mijn kleine tenen apart van mijn andere tenen bewegen (dat de andere tenen tegen elkaar aan zitten) is dat normaal?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-11 17:41

Ik kan mijn linkerwenkbrauw apart bewegen,
mijn oren en neus ook :=

Fenrir

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-11 18:02

Benfan schreef:
mika11 schreef:
Ik kan mijn duim tegen mijn pols aanleggen (van beide handen) :')

Geinig, ik ook!

Verder kan ik het topje van mijn vinger buigen terwijl de rest van de vinger recht staat, en de pezen van mijn wijs en ringvinger bij beide handen over mijn knokkels laten glijden (zijn te lang, dus ze schieten er af als ik een vuist maak). Kan mijn oren bewegen en mijn tong dubbel vouwen.

Hier nog een :j Naar mijn weten zijn ze niet te lang, maar als ik m'n vingers op een bepaalde manier buig (hand dichtknijpen) dan kan ik de pees van mijn wijsvinger van m'n knokkel laten glijden.

En verder, even denken...
- wenkbrauwen bewegen/één optrekken
- de wenkbrauw-wiebel ( <<) ) heel snel
- bovenlip schuin omhoog optrekken
- oren (onafhankelijk van elkaar) bewegen
- neusvleugels bewegen
- tenen los van elkaar bewegen
- met m'n tong mijn neus aanraken
- scheel kijken met één oog
- onderste oogleden snel laten trillen
- tenen in je zij
- buddha-kleermakerszit (en dan lopen op je knieën)
- pezen van mijn knieën (of wat het dan ook is) over elkaar laten glijden zoals bij m'n vingers

Ik weet zeker dat ik er nu nog een paar vergeet. :')

Maar.. ik kan bijvoorbeeld niet met mijn handen bij de grond als ik mijn knieën gestrekt houd, dat is me nooit gelukt :D en ik kan niet zo'n 'rolletje' van mijn tong maken (dat schijnt erfelijk bepaald te zijn :P )

xCathy schreef:
Ik kan mijn linker onderooglid-ding laten trillen, ben nog nooit iemand tegen gekomen die dat kan :P
De wenkbrauw-wave kan ik dan weer niet, ben een beetje motorisch gestoord :P

Jep, ik, met beide ogen. :j

MyLittleLove schreef:
Ik kan mijn kleine tenen apart van mijn andere tenen bewegen (dat de andere tenen tegen elkaar aan zitten) is dat normaal?

Geen idee, maar ik kan 't ook :)) ik kan sowieso al mijn tenen los van elkaar bewegen (net als vingers), kan er ook dingen mee pakken bijv. :')

LoeOrange

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-11 18:05

Ik kan niets met mijn wenkbrauwen, ik kan wel mijn tong helemaal onmdraaien, en mijn oogleden omklappen :P

MyLittleLove

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-11 18:06

Fiffill schreef:
MyLittleLove schreef:

Geen idee, maar ik kan 't ook :)) ik kan sowieso al mijn tenen los van elkaar bewegen (net als vingers), kan er ook dingen mee pakken bijv. :')

Ooooh wat cool, dan kun je als je lui bent gewoon iets pakken wat bij je voeten ligt :))

Fenrir

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-11 18:09

Dat doe ik dan ook regelmatig als ik een potlood ofzo heb laten vallen :')

Fenrir

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-11 18:13

Trouwens, nog 2 leuke oefeningetjes :D

Iets wat veel mensen heel moeilijk vinden want het vergt veel controle van de spieren in je handen (het scheelt als je piano oid speelt ;) ):
Leg je hand plat op de tafel, met je handpalm naar onderen. Beweeg nu (zonder je hand of de andere vingers van de tafel te tillen!) je wijs- en ringvinger tegelijk omhoog terwijl je duim, middelvinger en pink plat blijven liggen. Als dat gelukt is leg je je vingers weer terug en dan doe je hetzelfde met je middelvinger en pink terwijl de rest plat op tafel blijft liggen. Herhaal dit zo snel mogelijk achter elkaar.
Ik kan 'm heel snel met beide handen, maar ken er maar weinig die 'm (goed) kunnen. Mijn vader kan het ook maar de rest van het gezin weer niet. :P

En nog eentje. Leg je hand op de volgende manier op tafel: alle vingers gestrekt (palm naar onderen) en buig je middelvinger dubbel zodat je met het middelste kootje op de tafel rust. Je andere vingers moeten met de toppen op de tafel rusten. Probeer nu je ringvinger op te tillen - maar zonder dat de knokkel van je middelvinger van de tafel afkomt!
Ik krijg 'm zelf niet verder dan 2 cm omhoog, maar toen we dit in de kroeg deden (iemand kwam ermee) vond iedereen me anatomisch onmogelijk :') maar er moeten wel meer mensen zijn die het kunnen, dus ik ben benieuwd!

LoeOrange

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-11 18:16

Fiffill schreef:

Iets wat veel mensen heel moeilijk vinden want het vergt veel controle van de spieren in je handen (het scheelt als je piano oid speelt ;) ):
Leg je hand plat op de tafel, met je handpalm naar onderen. Beweeg nu (zonder je hand of de andere vingers van de tafel te tillen!) je wijs- en ringvinger tegelijk omhoog terwijl je duim, middelvinger en pink plat blijven liggen. Als dat gelukt is leg je je vingers weer terug en dan doe je hetzelfde met je middelvinger en pink terwijl de rest plat op tafel blijft liggen. Herhaal dit zo snel mogelijk achter elkaar.
Ik kan 'm heel snel met beide handen, maar ken er maar weinig die 'm (goed) kunnen. Mijn vader kan het ook maar de rest van het gezin weer niet. :P

En nog eentje. Leg je hand op de volgende manier op tafel: alle vingers gestrekt (palm naar onderen) en buig je middelvinger dubbel zodat je met het middelste kootje op de tafel rust. Je andere vingers moeten met de toppen op de tafel rusten. Probeer nu je ringvinger op te tillen - maar zonder dat de knokkel van je middelvinger van de tafel afkomt!
Ik krijg 'm zelf niet verder dan 2 cm omhoog, maar toen we dit in de kroeg deden (iemand kwam ermee) vond iedereen me anatomisch onmogelijk :') maar er moeten wel meer mensen zijn die het kunnen, dus ik ben benieuwd!

Soow dat is moeilijk, die eerste gaat nog wel ik kan het alleen niet heel snel :=
Die 2e is echt heel moeilijk, die gaat echt niet trek er alleen maar gekke koppen bij maar lukt gewoon niet! _O-

AmyII

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-11 18:50

Die eerste kan ik ook :j alleen de tweede wilde niet heeeel goed lukken := :+ en het is zeker volkomen normaal als je bij de tweede dan wél je pink omhoog krijgt?

Fenrir

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-11 18:53

AmyII schreef:
Die eerste kan ik ook :j alleen de tweede wilde niet heeeel goed lukken := :+ en het is zeker volkomen normaal als je bij de tweede dan wél je pink omhoog krijgt?

Ja, die heeft er verder niets mee te maken :P

LisaaBloem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-11 18:57

Wenkbrauwen kan ik ook apart van elkaar bewegen, scheel kijken met 1 oog kan ik ook :)

Oja en ik heb jaaaaren getraind om me tong om te kunnen draaien, toen ik me broertje dat zag doen wilde ik het ook :') En ik kan het nu :D

Uhmmm...oja ik kan ook vrijwel alles kraken/knakken. Alle tenen/vingers, polsen, knieën, enkels, al me nekwervels, rug, kaak....
Me nek klinkt echt heel hard, soms zou je haast denken dat het breekt :o

Fenrir

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-11 18:57

Ik vind dat knakken zo vervelend, mijn knieën doen dat keihard als ik op m'n hurken ga zitten bijv, ik was vroeger als kind altijd de l*l met verstoppertje :')

LisaaBloem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-11 18:59

Fiffill schreef:
Ik vind dat knakken zo vervelend, mijn knieën doen dat keihard als ik op m'n hurken ga zitten bijv, ik was vroeger als kind altijd de l*l met verstoppertje :')

Hahahahaha _/-\o_ _O-

Mijn ouders weten wel precies wanneer ik de trap op/af loop, je hoort me enkels bij elke trede knakken :o

geerte

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-11 19:20

Fiffill schreef:

Ik kan ze allebei de 2e is wel iets moeilijker...
Fiffill schreef:

Hier heb ik ook last van... :')

AmyII

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-11 19:25

Ik kan bij die tweede oefening wél mijn ringvinger buigen, is zeker ook volkomen normaal? :+