douche gewoontes?

Moderators: Essie73, NadjaNadja, ynskek, Polly, Telpeva, Muiz

Toevoegen aan eigen berichten

Vjestagirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-11 19:38

Sabinee__ schreef:
Vjestagirl schreef:
Waarom gebruiken jullie eigenlijk allemaal douchegel/schuim/zeep? Ik merk dat ik net zo schoon ben als een ander, en ik gebruik het nooit. Is het gewoonte? Heb je anders het idee dat je niet schoon wordt?

Uhh, ja omdat ik er naar mijn gevoel schoner van word. Hartstikke leuk dat de shampoo langs je lijf stroomt, maar was je je oksels dan niet met zeep?
Of je voeten? Of alleen met dat langsstromend shampoo goedje ? :P

Nope. Water onder mijn oksels door, ff met mijn hand en 1x in de week met een heeeeeel klein beetje scrub tegen de losse velletjes. En mijn voeten: langsstromend water. Ik haal mijn vingers eventjes tussen mijn tenen door en klaar.

Sabinee__

Re: douche gewoontes?

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-11 19:40

Misschien ben ik zelf juist echt TE qua douchen en schoon etc.
Maar ik moet er niet aan denken op jouw manier te douchen Vjestagirl.. Zou mezelf echt heel smoezelig voelen ..

Christiene

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-11 19:42

mijn douche is altijd vrij snel weer koud klote geiser en dan later weer warmer..

ik douche graag boven de 38 graden.

geen washand of niks..

als ik werk douche ik elke dag. of paardrij. op vakantie ofzo wil ik wel eens een dagje overslaan.

een losse douche kop is wel het beste.. en dan niet zon mega grote gewoon ene kleine.

haren was ik meestal wel.

ik droog me echt overal goed af.. meestal trek ik erna mijn pyama aan of huiskleding..
is toch s avonds..

ik ga als het lukt niet met nat haar na bed.. je kussen word zo zeiknat.

edit ik wil echt altijd wel shampoo gebruiken voor me huid!
Laatst bijgewerkt door Christiene op 29-10-11 19:43, in het totaal 1 keer bewerkt

Nell_

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-11 19:43

Ik poets soms mijn tanden onder de douche :+ Niet standaard.

Ik was mijn haren om de dag, en droog ze niet af. Ik wikkel ze in een handdoek. Als ik s'avonds douche ga ik dus met nat, ongekamd haar slapen.
Ik douche wanneer het me uitkomt, dus geen standaard tijd. Ik was mijn lijf met een douchespons, maar ook af en toe met mijn handen.
En ik hou van een warme douche :D 40 graden douche ik denk wel :j

Helderder

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-11 19:43

Douche 's avonds, ga met nat haar slapen, gebruik 1 washand (buitenkant voor de 'vieze' delen en binnenkant voor de 'schone' delen zoals mijn gezicht) en 1 handdoek per week, was 2-3 keer per week mijn haar, smeer mij na het douchen altijd in met bodylotion, als ik mij scheer draai ik de kraan uit, ik schrob mijn handen en voeten altijd met een nagelborstel schoon, haal na het douchen altijd de haren uit het doucheputje... verder valt er vrij weinig over te vertellen geloof ik. :P

Vjestagirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-11 19:44

Sabinee__ schreef:
Maar ik moet er niet aan denken op jouw manier te douchen Vjestagirl.. Zou mezelf echt heel smoezelig voelen ..

Als ik ook maar eventjes het idee zou hebben dat k niet schoon was dan zou k absoluut anders douchen. Maar ik heb echt nog nooit het idee gehad dat ik viezer zou zijn dan een ander.

Ik draag wel altijd deo, doe ik 2x per dag op, 's morgens bij het aankleden en 's avonds na het douchen.

Sabinee__

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-11 19:45

Vjestagirl schreef:
Sabinee__ schreef:

Als ik ook maar eventjes het idee zou hebben dat k niet schoon was dan zou k absoluut anders douchen. Maar ik heb echt nog nooit het idee gehad dat ik viezer zou zijn dan een ander.

Ik draag wel altijd deo, doe ik 2x per dag op, 's morgens bij het aankleden en 's avonds na het douchen.

Ja nee, geloof ook zeker dat het aan mij ligt. :) Ben een fanatieke doucher :)) .

mika11

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-10-11 19:45

Ik doe ook altijd zo'n badkamer reiniger op de muren spuiten als ik klaar ben met douchen.
Als ik me afdroog kan dat even inwerken.
En als ik klaar ben met afdrogen, doe ik de muren meteen afdrogen.
Dan is de douche meteen weer schoon.
En met zo'n trekkertje de vloer even aantrekken :+

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-11 19:46

Ansie schreef:
Zijn er hier ook mensen die hun tanden poetsen onder de douche? Heb wel eens gehoord dat mensen dat doen en ik vind het raar.. daar heb je toch een wasbak voor? :?

Verder heb ik wel dat ik wat haren verlies tijdens het wassen van m'n haar. Omdat ik niet wil dat het putje verstopt raakt (heb lang haar), 'plak' ik het aan de muur.. vervolgens vergeet ik het eraf te halen. Gaat m'n vriend douchen: 'Angelaaaaaa, er hangen haren aan de muur! Haal WEG!!

Oeps.. :oo hahah

Ik poets mijn tanden ook heel vaak onder de douche.. vind het juist fijn :').

Overigens was ik mijn haar elke dag. Probeer het mezelf wel af te leren maar ik word doodongelukkig er van als ik het niet was.

secricible

Re: douche gewoontes?

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-11 19:47

wat is een puff(?)???

Sabinee__

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-11 19:48

secricible schreef:
wat is een puff(?)???

Afbeelding

:D

Vjestagirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-11 19:49

Afbeelding

MamaMiesje

secricible schreef:
wat is een puff(?)???

Afbeelding
(Maar dan zonder zon dierenkopje := )

SuzanLarissa

Ik douche wanneer ik zin heb :P
Kan om de dag of elke dag wel is :)

Altijd met een puff spons en zeep, als ik niet met zeep was
dan merk ik het meteen met afdrogen, dan zitten er nog overal vieze losse velletjes en vuil.. :(
Scheren doe ik ook onder de douche, ook wel is tandepoetsen :)

MamaMiesje

Nou, als je het nóu nog niet weet _O- Drie op een rij _O-

Anoniem

Aaaah ik had er vroeger eentje met een varkentje! <3

mika11

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-10-11 19:50

Hoe vaak kun je zo'n puff gebruiken dan?

Ik heb er ook wel eens één gehad, maar ik kreeg de doucheschuim er niet uitgespoeld, en op een gegeven moment lag het hele ding uit elkaar :')

secricible

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-11 19:50

ah, die :D

Wat ik heel af en toe doe is zo'n half vloeibaar ding bij de douchewinkel halen *kan even niet op de naam komen*, daar doe je dan een heel klein blokje van in je washandschoentje en dan daar water overheen. Krijg je mega-veel schuim!
EDIT: Lush dus!
Laatst bijgewerkt door secricible op 29-10-11 19:53, in het totaal 1 keer bewerkt

JuliaMaria

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-11 19:51

Ik gebruik iedere douchebeurt twee handdoeken: een hele grote voor mijn lichaam, en een iets kleinere voor mijn grote bos haar. Deze hang ik daarna op de radiator, mócht ik die dag nog een keer douchen dan gebruik ik ze nog een keer, en anders verdwijnen ze na één douchebeurt al in de was. :o

En ik hang mijn handdoeken al ín de douche tijdens het douchen (droog plekje) zodat ik niet de kou in hoef na mijn lekker warme douchebeurt.

MamaMiesje

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-11 19:52

mika11 schreef:
Hoe vaak kun je zo'n puff gebruiken dan?

Ik heb er ook wel eens één gehad, maar ik kreeg de doucheschuim er niet uitgespoeld, en op een gegeven moment lag het hele ding uit elkaar :')

Op een gegeven moment vallen ze wel uit elkaar inderdaad :j

Vjestagirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-11 19:53

Ik gebruik mijn handdoeken een keer of 5 à 6 voordat ik ze was, k heb er 2, 1 voor mijn haar en 1 voor mijn lichaam... Ze hangen uit elkaar in de badkamer en kunnen daar gewoon drogen.

Christiene

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-11 19:53

bah ik vind het zo goor dat douche putje schoonmaken doe ik altijd maar met de stofzuiger( als het droog is)

soms maak ik de douche helemaal schoon.. blijf er nooit droog bij dus dan ga ik gelijk maar douchen haha

handdoeken gebruik ik echt geen 2 keer.. het idee alleen al.. ja op de grond gebruik ik ze de keer erna..

(misschien ook al omdat ik muizen heb die er ook rondlopen in plafon en tussen de muur en plafon vallen die keutels.. als de deur niet goed dicht zit lopen ze er rond..
Laatst bijgewerkt door Christiene op 29-10-11 19:54, in het totaal 1 keer bewerkt

_00_0

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-11 19:54

ik heb 5 minuten :D en anders word het water koud.
Dus alles gaat bij mij zo snel mogelijk, helaas daardoor snel vettig haar omdat de shampoo soms niet goed kan uitspoelen.

hoelang douchen jullie dan?

knaasje

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-11 19:55

Ik douche 1 of 2 keer per dag, sowieso 's ochtends anders kom ik de dag niet door :+ mijn haar wordt zo snel vet, voel me dan echt vies

Eerst shampoo in mijn haar, dan mijn lichaam wassen met douchegel (2 keer in de week gelijk scheermes erlangs) :D gezicht met zweep wassen, cremespoeling in haar en alles uitspoelen.

Ik doe handdoek in mijn haar, droog me af en pleur hem op de grond om op te staan :D elke keer pak ik schone
Laatst bijgewerkt door knaasje op 29-10-11 19:56, in het totaal 1 keer bewerkt

mooney1

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-11 19:55

Vjestagirl schreef:
Ik gebruik mijn handdoeken een keer of 5 à 6 voordat ik ze was, k heb er 2, 1 voor mijn haar en 1 voor mijn lichaam... Ze hangen uit elkaar in de badkamer en kunnen daar gewoon drogen.

Ik gebruik iedere douchebeurt weer een schone.
resultaat een berg was met het hele gezin maar vind ik wel zo lekker fris.