het lukt niet om een tampon in te doen :(!!!!

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

kimmysan

Re: het lukt niet om een tampon in te doen :(!!!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-11 12:45

Je moet jezelf niet eerst helemaal droog maken/schoon maken, dan is de boel namelijk droog en geleidt het een stuk minder makkelijk.
Wat ik eerst altijd deed, is op mijn bed gaan liggen, knieen naar je gezicht toe trekken en dus je benen buigen en dan hem erin duwen, dat ging bij altijd heel makkelijk...

Stopcontact

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-11 12:51

Ik denk dat je je ook veel te zenuwachtig maakt voor het inbrengen. Dan span je onbewust aan en lukt het helemaal niet meer.

Probeer anders het ook een beetje nat 'er omheen' te maken met wat spuug ofzo, dan wil het ook wel eens makkelijker gaan.

Ik heb nog nooit problemen gehad met inbrengen, nooit een inbrenghuls gebruikt ofzo. Doe het gewoon terwijl ik op de WC zit.

Zwitsal

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-11 13:34

doei schreef:
Probeer je het wel op de goede plek erin te doen?

:')

bij mij is t overigens ook pas gelukt nadat ik geen maagd meer was :)

maar om daar nou aan te beginnen zodat je daarna tampons kan gebruiken....

Maartje1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-11 13:37

Iris82 schreef:
Denk dat dat zeker ook meespeelt. Dan is het randje weefsel bij de ingang van de vagina nog stug.Ik weet van mijn eerste keren tampons ook dat het niet fijn was. :n Maar juist door een inbrenghuls te gebruiken kun je makkelijk richten. Op het moment dat je m niet goed inbrengt blijf je m ook de hele tijd voelen. Door die huls is het makkelijker om m ver genoeg naar achteren in te brengen en dan behoor je m ook echt niet te voelen.

volgens mij geld dat niet voor paardrijders hoor. door die beweging die je op 't paard maakt is dat volgens mij al 'weg', vaak, niet altijd ;)

miepietjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-11 13:37

bij mij kan het gewoon niet ofzo...
heb het in de 3 jaar dat ik ongesteld ben 2x geprobeerd en beide keren kwam hij vast te zitten. Mijn maagdenvlies ofzo zit in de weg.. IK kan dit laten weghalen bij een arts maar dat wil ik (nog) niet

mang

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-11 13:38

Maartje1990 schreef:
Iris82 schreef:
Denk dat dat zeker ook meespeelt. Dan is het randje weefsel bij de ingang van de vagina nog stug.Ik weet van mijn eerste keren tampons ook dat het niet fijn was. :n Maar juist door een inbrenghuls te gebruiken kun je makkelijk richten. Op het moment dat je m niet goed inbrengt blijf je m ook de hele tijd voelen. Door die huls is het makkelijker om m ver genoeg naar achteren in te brengen en dan behoor je m ook echt niet te voelen.

volgens mij geld dat niet voor paardrijders hoor. door die beweging die je op 't paard maakt is dat volgens mij al 'weg', vaak, niet altijd ;)

Het schijnt dat paardrijden het juist nauwer maakt downunder..

Mossel

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-11 13:46

F_Orumster schreef:
Die 'knak' verpakking dat je in tegengestelde richting moet draaien vind ik juist niks. Vooral niet die van OB.

TS: idd diep hurken en probeer eerst inbrenghuls. Als hij bij het lopen nog pijn doet zit hij niet diep genoeg.
Ik haal vaak tampon eruit, dan urineren, afvegen en nieuwe erin. Door de urine is het niet zo droog dan wanneer je de ene eruit trekt en gelijk de volgende erin wilt doen. In het eerste geval dus eerst even plassen en dan proberen.

Eerst plassen gaat je niet helpen :') de plasbuis en de ingang naar de baarmoeder zijn 2 verschillende dingen, dat heeft dan tussen je oren gezeten :+

saskiakefie

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-11 13:49

En toch komt er vaak wel meer uit tijdens het plassen Mossel ;)

Zwitsal

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-11 13:49

Citaat:
Het schijnt dat paardrijden het juist nauwer maakt downunder..

strakke bekkenbodem spieren en mogelijke problemen hierdoor komen inderdaad vaak voor bij dames die paardrijden :j
(aldus mijn gyn)

Qimm

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-11 17:07

Mossel schreef:
F_Orumster schreef:
Die 'knak' verpakking dat je in tegengestelde richting moet draaien vind ik juist niks. Vooral niet die van OB.

TS: idd diep hurken en probeer eerst inbrenghuls. Als hij bij het lopen nog pijn doet zit hij niet diep genoeg.
Ik haal vaak tampon eruit, dan urineren, afvegen en nieuwe erin. Door de urine is het niet zo droog dan wanneer je de ene eruit trekt en gelijk de volgende erin wilt doen. In het eerste geval dus eerst even plassen en dan proberen.

Eerst plassen gaat je niet helpen :') de plasbuis en de ingang naar de baarmoeder zijn 2 verschillende dingen, dat heeft dan tussen je oren gezeten :+

ja het zijn 2 verschillende dingen, maar ze liggen direct tegen elkaar aan, dus even plassen helpt wel om het daar wat minder droog te krijgen :j
Omdat ze zo direct tegen elkaar liggen, en je brengt de tampon nioet helemaal recht in dan duw je tegen de plasbuis en dat doet zeeeeeeeeer!

franka75Jarig

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-11 23:18

k4tink4 schreef:
franka75 schreef:
wat ik je wil aanraden duw ze ver genoeg je moert er met je vinger denk tot deiets mindern dan de helft in wel je eerste kootje.

Misschien ben jij minder diep :P Maar ik moet nog wel een stukje verder.. (of je hebt lange vingers.. hey, hebben we die in huis? avondsnack!)

ik wel hihi

franka75Jarig

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-11 23:29

zeg maar het gevoel alsof je perst bv als je een golf voelt omdat je hoest die spieren kan je aanspannen om het open te zetten opn een bepaalde maniermaar dan een klein beetje en inderdaad zon stom wit raketje, tegenwoordig vraag iik mke af wat er niet in kan, of ging het daar niet over en echt ik vond het ook eng

Lidewijke

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-11 23:52

Zwitsal schreef:
bij mij is t overigens ook pas gelukt nadat ik geen maagd meer was :)

maar om daar nou aan te beginnen zodat je daarna tampons kan gebruiken....

Bij mij hetzelfde.. :j

SSmonamiSS

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-11 23:55

panny schreef:
Ik had er eerst ook veel moeite mee. Ik heb het mezelf aangeleerd door mini's te kopen, daar wat vaseline op te smeren (zodat het makkelijk glijdt zegmaar) en dan een beetje door je benen zakken/ hurken. Ik weet nog dat ik heel bewust die tampon eerst een beetje schuin naar achter (richting je kont), dan omhoog en dan naar voren duwde, in een soort raar bochtje :')

Ik vind inbrenghulsen trouwens verschrikkelijk, die tampon blijft dan bij mij gewoon op zn plek, terwijl de inbrenghuls verschuift haha

Dit van dat bochtje heb ik ook!:P hahah.

Maartje1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-11 08:18

Maartje1990 schreef:
Iris82 schreef:

Het schijnt dat paardrijden het juist nauwer maakt downunder..[/quote]

maar dat 'maagdenvlies' is 'weg' dan

Zwitsal

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-11 08:33

Dat maagdenvlies is een beetje een fabeltje denk ik hoor.. Er zit echt niet zo'n vlies wat je moet doorbreken oid. Bij sommige gevallen zal dit "vlies" (volgens mij bedoelen ze gewoon het weefsel rond de opening/ingang hiermee of niet?) Wel voor problemen zorgen maar ik denk dat het in 99% gevoon de gespannen spieren zijn die voor pijn etc zorgen.

Corelli

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-11 08:35

Zwitsal schreef:
Dat maagdenvlies is een beetje een fabeltje denk ik hoor.. Er zit echt niet zo'n vlies wat je moet doorbreken oid. Bij sommige gevallen zal dit "vlies" (volgens mij bedoelen ze gewoon het weefsel rond de opening/ingang hiermee of niet?) Wel voor problemen zorgen maar ik denk dat het in 99% gevoon de gespannen spieren zijn die voor pijn etc zorgen.

Klopt helemaal, het maagdenvlies is geen vlies, maar een randje weefsel :j

Zwitsal

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-11 08:51

Ja en dat randje weefsel gaat niet weg oid.. Bij sommige mensen is dit gewoon iets te strak en kan t soms inscheuren. Maar ik geloof er niet zo in dat dit door een tampon of paardrijden kan gebeuren.
Maar ik weet niet zoveel hier van af dus wat ik nu zeg is eigenlijk niet echt ergens op gebaseerd (behalve op algemene anatomische kennis, van de anatomie down there heb ik niet zoveel verstand)

Maartje1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-11 08:54

Zwitsal schreef:

daarom zet ik het ook tussen aanhalingstekens. het heet officieel wel maagdenvlies, maar is geen vlies, maar dat is wel al ingescheurd bij ons.

Iris82

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-11 09:06

Is niet bij iedereen hoor.

Maartje1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-11 09:39

ja dat gaf ik eerder wel al aan dat dat niet altijd het geval is :+ maar nu gaf ik dat niet duidelijk aan.