2e keer ongesteld, tampons of maandverband..?

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

supertinkie

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-11 19:37

pubelia schreef:
Ik heb tot dat ik het spiraaltje heb laten zetten altijd maandverband gebruikt. Omdat ik mij gewoon niet prettig voelde om een tampon down under in te stoppen.

Sinds dat ik het spiraaltje eruit heb laten halen, ben ik het toch gaan proberen! Ik blijf me er niet fijn bij voelen, vind het idee dat ik de tampon moeten verschonen een raar idee. En dat heb ik bij maandverband niet. Maar heb het toch gebruikt. (tot dat ik dan zwanger was)

Hoe verschillend zijn mensen dan haha. Ik vond het altijd een verschrikking juist om maandverband te moeten verschonen. Dat geluid van die plakstrip... raatsj! En dat dan in van die niet geheel rondom afgesloten wc hokjes op de middelbare school... Nee, ik verwissel tien keer liever een tampon. Maar wat ik zeg, wel grappig om te zien hoe iedereen dan anders is. :)

Ik gebruik de tampons ook gewoon 's nachts, maar ik vloei net zo hard als overdag dus ik gebruik tegenwoordig ook een inlegkruisje erbij.

We gaan wel een beetje offtopic trouwens dames hihi... :o

Knoffer

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-11 19:38

Yviertje schreef:
Knoffer schreef:
In de bijsluiter van OB zal het iig niet staan, want op de site staat het volgende:

Veroorzaken tampons infecties?
Hier is heel veel onderzoek naar gedaan en de conclusie is dat tampons geen infecties veroorzaken. Tampons zijn gemaakt van materialen die de bacteriële groei niet stimuleren en geen invloed hebben op de natuurlijke microflora in je vagina.

Wel wordt TSS (Toxisch Shock Sydroom) nog altijd in verband gebracht met tampons, maar het blijft een heel zeldzaam. En staat altijd in bijsluiter.

Het is iig verstandig gewoon te verwisselen wanneer nodig, maar dat is logisch. En niet langer wachten dan 8 uur met wisselen. Dus je kunt ook prima 's nachts tampons dragen. Alleen doe dan een nieuwe in vlak voor het slapen gaan en wissel zodra je weer opstaat meteen.

Ik heb het ook niet over tampons bij normaal gebruik, dan heb je er ook geen last van. Had het idd over TSS (was ff de naam vergeten) en heb het wel een paar keer gehoord dat er iemand was die er last van kreeg. De ene was een jonge meid die hem vergeten was, hoe ze dat voor elkaar krijgt moet je mij niet vragen. Een keer een volwassen meid, waar dus wel een pluisje achter was gebleven doordat de tampon te groot was voor de hoeveelheid bloed.

Tja, het kan natuurlijk, maar lijkt me bijzonder uitzonderlijk. Hoe krijg je het voor elkaar het te vergeten idd, touwtje merk je toch altijd wel op met plassen. Anyway, lijkt me logisch dat we uitgaan van normaal gebruik? :P

Poiuytrewq

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-11 19:40

Lente schreef:
Hoe kom je er nou bij dat het dichtgaat? :?
Als je ongesteld bent staat je baarmoedermond een heel klein beetje open, maar over het algemeen loopt er inderdaad geen water je baarmoeder in. Je vagina vult zich echter áltijd met water, en ik weet niet hoe het met jou zit, maar da's gewoon ook een smerige bedoening als je ongesteld bent. Het is dus wel zo hygiënisch (voor jezelf en voor andere badgasten) om gewoon een tampon in te doen als je zwemmen gaat.

Ik was altijd dusdanig hevig ongesteld dat er ongetwijfeld een rode wolk om me heen was ontstaan als ik zonder tampon het zwembad in was gestapt (niet dat ik het had gered van de badhokjes naar het zwembad :+ ).

wanneer je gaat zwemmen sluit daar down under iets zodat er amper water binnenkomt.

ik weet niet of je mij begrijpt maar ik raad haar zeker niet aan om zonder tampon te gaan zwemmen, ik bedoelde meer dat je geen (amper) bloed verliest TIJDENS het zwemmen. dus het principe, mag hopen dat je dat wel begrijpt :') :')

pipo

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-11 19:44

Knoffer schreef:
Of gaan staan en je voet op de badrand oid zetten.
Idd is dit ook iets dat je moeder je kan vertellen :)

.

zoiets, ja probeer te ontspannen om zo'n raar ding in je vagina te doen. maar als je hem (de tampon) vreselijk voelt zitten , zit ie niet goed.
Natuurlijk voel je iets, het is ten slotte de 1e keer dat je er iets infrommeld. (denk ik) Maar een tampon mag geen pijn doen. uiteraard voel je iets. Er is immer iets wat er normaal niet zit, maar pijn mag het nooit doen!

Mars

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-11 19:45

Overigens heb ik er geen last van dat mijn tampon zich volzuigt tijdens het zwemmen. Volgens mij valt dat wel mee als je zorgt dat hij diep genoeg zit :)

sallandval

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-11 19:45

Tampons vind ik niet fijn dus ik gebruik soms maandverband. Ik gebruik meestal de softcup, wel duurder maar ideaal! Volgens mij gebruikt bijna niemand die maar ik zweer erbij! In tegenstelling tot een tampon voel ik die dus echt niet zitten. Je kunt ze tot 12 uur inhouden. zie http://www.softcup.nl/

fliertje6

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-11 19:48

Ik gebruikte voor het zwemmen/ sauna e.d ook vaak zo'n Beppy..

Is voor iemand die net ongesteld is geworden misschien net iets te lastig, je hebt namelijk geen inbrenghuls en je moet het net wat dieper plaatsen, maar iig aan te raden voor wat later?
Doordat er geen touwtje aanhangt is het fijn dat je je daar niet ongemakkelijk over hoeft te voelen bij sauna/ zwemmen en idd later ook voor sex.

Softcup gebruikte ik ook vaak, al vond ik het wel een gepriegel voordat ik er helemaal goed en comfortabel mee om kon gaan.

Yviertje

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-11 19:51

Bij normaal gebruik heb je er ook geen last van, dus zal de extremen voor nu weer achterwege laten.

Het wisselt wat ik gebruik, heb zelf af en toe beide tegelijk. Dan weet ik dat als ik het druk heb en dan wil ik de tijd weleens vergeten. Ben vaak te laat geweest met het verwisselen van m'n tampon, dus doe er nu soms een maandverbandje bij.

Knoffer

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-11 20:01

Suus_ schreef:
Lente schreef:
Als je ongesteld bent staat je baarmoedermond een heel klein beetje open, maar over het algemeen loopt er inderdaad geen water je baarmoeder in. Je vagina vult zich echter áltijd met water, en ik weet niet hoe het met jou zit, maar da's gewoon ook een smerige bedoening als je ongesteld bent. Het is dus wel zo hygiënisch (voor jezelf en voor andere badgasten) om gewoon een tampon in te doen als je zwemmen gaat.

Ik was altijd dusdanig hevig ongesteld dat er ongetwijfeld een rode wolk om me heen was ontstaan als ik zonder tampon het zwembad in was gestapt (niet dat ik het had gered van de badhokjes naar het zwembad :+ ).

wanneer je gaat zwemmen sluit daar down under iets zodat er amper water binnenkomt.

ik weet niet of je mij begrijpt maar ik raad haar zeker niet aan om zonder tampon te gaan zwemmen, ik bedoelde meer dat je geen (amper) bloed verliest TIJDENS het zwemmen. dus het principe, mag hopen dat je dat wel begrijpt :') :')

Kapitein, water in zicht! And shutting down....close the gates!
(Ik heb teveel fantasie)

pipo schreef:
Knoffer schreef:
Of gaan staan en je voet op de badrand oid zetten.
Idd is dit ook iets dat je moeder je kan vertellen :)

zoiets, ja probeer te ontspannen om zo'n raar ding in je vagina te doen. maar als je hem (de tampon) vreselijk voelt zitten , zit ie niet goed.
Natuurlijk voel je iets, het is ten slotte de 1e keer dat je er iets infrommeld. (denk ik) Maar een tampon mag geen pijn doen. uiteraard voel je iets. Er is immer iets wat er normaal niet zit, maar pijn mag het nooit doen!

Mijn advies om te masturberen/vingeren was ook geen grap, maar bloedserieus (oh flauw :P) bedoeld!

Rosebud

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-11 20:06

Lente schreef:
Suus_ schreef:
In een zwembad gaat je tampon niet vol lopen haha :D :P

Je kunt ook prima zwemmen zonder tampon zonder bloed te verliezen
Dat bloeden doe je dan pas als je uit het water komt.
Want wat gebeurd als je gaat zwemmen, je gaat automatisch dicht daar beneden, en je tampon zit ver naar achter. Let maar eens goed op als je niet ongesteld bent, dan komt er ook geen liter water uit lopen hoor, als je het water uit komt! :P

Ik vond het in het begin ook een beetje eng om ze te gebruiken, maar sinds ik de move doorhad ben ik nooit meer wat anders gaan gebruiken! Nu is het idd wat gladder van binnen dus je kunt er beter nu mee 'oefenen'

aaaah!! dat is toch je ergste nachtmerrie :oo

Maar even over dat dichtgaan... dat klopt wel degelijk maar niet geheel.
Het klopt wel dat de vagina zich gaat vernauwen als je gaat zwemmen..
maar geheel afsluiten.. nee dat kan niet.. dus eigenlijk hebben jullie beide gelijk :j

Rosebud

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-11 20:07

dubbel geplaatst

BraveSpots

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-11 21:23

Ik zou het niet moeten proberen te zwemmen zonder tampon. Dan laat ik zeker een mooie rode streep achter.
Ik heb geen idee waar mensen dat idee halen?

@TS: gewoon doen wat je zelf het prettigst vind. Ik heb geen keuze, moet allebei :+.

Christiene

Re: 2e keer ongesteld, tampons of maandverband..?

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-11 22:15

ik zou als ik o ben echt niet gaan zwemmen.. me tof zonder iets..
het idee alleen al om het zonder tampon te doen.. bah.. stap je het bad uit.. en dan rode benen.. of rode vloer..

stelt niemand denk ik echt op prijs rood zwembad water..

kijk als je nou plotseling een doorbraakbloeding hebt ofzo..