Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
Blue_Eyes schreef:@F_Orumster: Maar moeten we dan ieder individu van die mensheid daar maar voor zich onder laten lijden? Want geen van al die mensen kun je persoonlijk verantwoordelijk houden voor die degeneratie. Dus laat maar doodgaan en laat die vrouw en twee kleine kinderen maar achter zonder papa?
gohya schreef:TS in de natuur zijn het toch ook de zwakke die het niet overleven?[dieren en planten].
En bij de mens is dit ook zo.
saskiakefie schreef:gohya schreef:TS in de natuur zijn het toch ook de zwakke die het niet overleven?[dieren en planten].
En bij de mens is dit ook zo.
Toch opvallend dat bijv mijn vader die heel gezond was, goede conditie, vrolijk etc. aan een hartinfarct overlijd op zn 55e, denk je dat hier dan toch een achterliggende oorzaak is en geen 'toeval'? Echter is het wel zo dat zijn vader ook op jonge leeftijd aan hetzelfde overleed, dat het toch in de familie zit? Maar verder was hij heel gezond, dus dan vind ik het best vreemd..
Blue_Eyes schreef:Er zijn mensen zat die daar diep over nadenken voor ze eraan beginnen. Bijna iedereen die op jonge leeftijd met zo'n ziekte te maken heeft gehad, worstelt met dat dilemma. Helaas gebeurt het ook vaak zat dat je die kinderen al hébt en dan pas kanker of iets dergelijks krijgt. Dan heb je niet zoveel meer te kiezen, hè...
saskiakefie schreef:Is daar niet naar gekeken dan? Ik heb iets soortgelijks meegemaakt en daar was inderdaad sprake van een genetische factor in de mannelijke lijn.Toch opvallend dat bijv mijn vader die heel gezond was, goede conditie, vrolijk etc. aan een hartinfarct overlijd op zn 55e, denk je dat hier dan toch een achterliggende oorzaak is en geen 'toeval'? Echter is het wel zo dat zijn vader ook op jonge leeftijd aan hetzelfde overleed, dat het toch in de familie zit? Maar verder was hij heel gezond, dus dan vind ik het best vreemd..
gohya schreef:Hoorde gister op t.v. dat die griepprik helemaal niet zo geweldig is als men denkt.
Is bij heel veel mensen overbodig en zelfs slecht om die te geven.
maura schreef:Blue_Eyes schreef:Er zijn mensen zat die daar diep over nadenken voor ze eraan beginnen. Bijna iedereen die op jonge leeftijd met zo'n ziekte te maken heeft gehad, worstelt met dat dilemma. Helaas gebeurt het ook vaak zat dat je die kinderen al hébt en dan pas kanker of iets dergelijks krijgt. Dan heb je niet zoveel meer te kiezen, hè...
Dat klopt. Toch heb ik niet het idee dat iedereen die aan kinderen wil gaan beginnen zich standaard laat onderzoeken op mogelijke genetische nadelen. Als dat de normaalste zaak van de wereld zou zijn, zouden mogelijk minder jonge gezinnen plotseling geconfronteerd worden met een ernstig zieke ouder. Het is al ellendig genoeg om te horen dat je ziek bent geworden door een gen waarvan je niet wist dat je het had. Het is nog veel ellendiger als je vervolgens moet beslissen of je je kinderen wilt laten onderzoeken op de aanwezigheid van dat gen. En stel dat je ziek bent en je laat je kinderen onderzoeken en ze blijken drager van dat gen. Wat doe je dan? Mij lijkt dat allemaal minder zwaar als je niet ziek bent en nog geen kinderen hebt. Ik denk niet dat het makkelijk is en niks voorstelt om ieder stel met kinderwens te gaan onderzoeken, maar het is sowieso nogal wat om aan kinderen te beginnen.
saskiakefie schreef:En toch vraag ik me af in hoeverre dat nog is bij mensen, dat de 'zwakke' mensen ziek worden.
_Tara_ schreef:saskiakefie schreef:En toch vraag ik me af in hoeverre dat nog is bij mensen, dat de 'zwakke' mensen ziek worden.
Van natuurlijke selectie is bij mensen ook allang geen sprake meer. Hoeveel mensen zitten er niet in een rolstoel en kunnen niet eens meer praten bv. Babytjes met open ruggetjes die geopereerd worden enz enz. Ik zeg niet dat dat verkeerd is, alleen om aan te geven dat natuurlijke selectie er dus niet meer is.
Wat kanker en ziektes enz betreft, stress en alle troep die er tegenwoordig in ons eten zit. Als iedereen daar al eens op zou letten, niet rennen rennen en druk druk maar wat rustiger aan, in 't moment proberen te leven en gewoon gezonde producten eten, verse liefst biologische producten, dan waren er volgens mij al een heleboel minder zieken.
Blue_Eyes schreef:Dat kost ook nogal wat, en dan niet alleen in financiele zin.![]()
Het hebben van een gendefect wil namelijk niet zeggen dat je ziek wordt.