Niet wakker kunnen worden/gewend aan de tijd/klok

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Mastrootje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-10-11 14:17

Ik heb nadat ik de kranten heb gelopen niet meer de aandrang om te gaan liggen. Ik ben dan al zodanig wakker dat ik gewoon aan mijn dag kan beginnen. Het is gewoon het echte wakker worden en uit bed komen wat moeizaam gaat... Begin sinds de laatste paar dagen ook echt door mijn beide mobiels heen te slapen. Dus word echt tijd voor een nieuwe wekker *\o/*

Overigens kan ik als ik echt moe ook gewoon in mijn slaap praten :') gelukkig herkent mijn moeder mijn wakkere stem en mijn slaap-stem

Ceasar2015

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-11 20:40

fjordjes schreef:
Een phillips wake-up ligth schijnt goed te werken, misschien dat eens proberen?

Ik zweer erbij!

Ik heb hetzelfde probleem als TS en even jezelf een schop onder je kont geven en opstaan werkt niet. Zo simpel ligt het helaas niet. Maar sinds ik de wake up light gebruikt is het niet tot nauwelijks meer aanwezig. Uiteraard snooze ik nog wel een kwartier(maar daar hou ik rekening mee door me wekker gewoon een kwartier vroeger te zetten). Die ik dat niet en spring ik direct uit bed, ben ik hele dag niet te genieten.

De wake up light gaat gewoon half uur van te voren aan en begin dan heel zachtjes te schijnen en muziekje te spelen. Dit word geleidelijk aan harder/feller en je kunt zelf instellen hoe fel het gaat branden en ik verzeker je, hoe feller die brand hoe onaangenamer het is om in te blijven liggen, haha.

En ik merk dat ritme mij heel erg helpt. Ik moet nu sinds een aantal maanden 5 dagen in de week om 7 uur op werk zijn en eigenlijk lukt dat steeds beter, simpelweg door het ritme wat er nu inzit. Desondanks waardeer ik dan wel onwijs me vrije dagen hoor!

Dammie

Re: Niet wakker kunnen worden/gewend aan de tijd/klok

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-11 20:47

Nu heb ik twee wekkers: een wake up en een wekker waarvoor ik mijn bed voor uit moet klimmen, maar ik wil deze http://www.amazon.co.uk/Breville-VCF042 ... B003L77HDM .
Want ik kruip mijn bed uit, sla wekker twee uit, en ga weer liggen dus. ;(
Misschien helpt een geurig kopje thee beter .

Mosh

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-11 21:13

Zo herkenbaar dit! Ik ben eens boos geworden op mijn zus omdat ze mij niet wakker had gemaakt, terwijl ze dit wel zou doen. Zegt ze 'Ja, hallo, je begon zo hard te schelden dat ik je maar liet liggen'..

Het enige wat bij mij echt werkte was de wekker met het volume op zijn hardst op een zender zetten. Dan schrok ik zo hard wakker dat ik daarna echt niet meer kon slapen. Het mocht ook niet meer van mijn vriend, want die vond het er angstaanjagend uitzien. Het probleem is ook dat anderen er wakker van worden..

Misschien toch maar zo'n lopende wekker proberen :D

Optiwolk

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-11 13:00

Wat mij ook altijd hielp is een spot in m'n ogen :P
Instant pijn en dan ben je wel wakker!