fjordjes schreef:Een phillips wake-up ligth schijnt goed te werken, misschien dat eens proberen?
Ik zweer erbij!
Ik heb hetzelfde probleem als TS en even jezelf een schop onder je kont geven en opstaan werkt niet. Zo simpel ligt het helaas niet. Maar sinds ik de wake up light gebruikt is het niet tot nauwelijks meer aanwezig. Uiteraard snooze ik nog wel een kwartier(maar daar hou ik rekening mee door me wekker gewoon een kwartier vroeger te zetten). Die ik dat niet en spring ik direct uit bed, ben ik hele dag niet te genieten.
De wake up light gaat gewoon half uur van te voren aan en begin dan heel zachtjes te schijnen en muziekje te spelen. Dit word geleidelijk aan harder/feller en je kunt zelf instellen hoe fel het gaat branden en ik verzeker je, hoe feller die brand hoe onaangenamer het is om in te blijven liggen, haha.
En ik merk dat ritme mij heel erg helpt. Ik moet nu sinds een aantal maanden 5 dagen in de week om 7 uur op werk zijn en eigenlijk lukt dat steeds beter, simpelweg door het ritme wat er nu inzit. Desondanks waardeer ik dan wel onwijs me vrije dagen hoor!