EngeltjeS schreef:Of kleine dingetjes.
Bijvoorbeeld: nieuw make upje, nieuw tasje etc.
Mijn eerste week was: na deze week mag ik een blond-kopje kopen.
En na 3 maanden had ik bijna een heel servies gespaard.
Hierdoor on ik terug kijken, op een moeilijke tijd, die ik wel heb overleefd!
Dat is inderdaad wel een mooie gedachte ja. Ik ben zelf gek op Pip Studio, misschien moet ik daar mijn verzameling maar eens van uitbreiden.

Het klinkt heel stom misschien, maar ik vind niet dat ik mezelf hoor te belonen. Snappen jullie wat ik bedoel?
*geeft Yonker een schop
Lalidan schreef:In praktische zin heb je mijn vraag beantwoord, maar wat ga je met de emoties doen die aanleiding zijn tot de eetbui? Want die zijn vermoedelijk na de afwas nog niet verdwenen......
Jezelf belonen kan een mooie stimulans zijn, waarbij vaak een combinatie van kleine dingetjes met grote dingen het beste werkt. Beetje kinderachtig maar wél effectief: Geef jezelf een sticker voor elke eetbui die je overwonnen hebt zonder er aan toe te geven en als je een x-aantal stickers hebt, dan geef je jezelf iets cadeau. Dat is veel tastbaarder dan zeggen "In december zoveel kilo kwijt".
Je hebt gelijk.
Misschien moet ik eens op papier gaan zetten wat ik op zo'n moment voel en waarom ik nou eigenlijk wil eten. En dan mezelf afvragen of het de situatie gaat veranderen.
Die stickers vind ik nog geen eens zo stom klinken. Het is inderdaad tastbaar.

Ik ga het eens proberen. Vrijdag haal ik stickers ipv chips!
Waar ik ook bang voor ben, stel dat ik nooit meer eten zoals chips in huis kan hebben?

) . 't enige wat ik hoop je mee te kunnen geven is dat je je niet teveel moet focussen op wat je wil veranderen aan jezelf. Want dat is energie die je ook kunt steken in leren houden van jezef hoe je nu bent. Voor je gezondheid is het mss beter om iets af te vallen (vind je gewicht overigens zo drastisch nog niet
. Nouja, eigenlijk is het natuurlijk het mooiste als je een goede balans tussen die twee kunt vinden.... Maargoed, eigenwaarde is denk ik wel een hele grote stap in de goede richting. Ik hoop echt dat je op een dag oprecht gelukkig met jezelf kunt zijn!