Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
GirlinBoots schreef:Als je er iets op wil doen, qua gaas of wat dan ook.
Neem dan metaline gaas, dat is gaas, met aan de binnenkant een soort metaalachtig spul (zilverkleurig), dit plakt niet of bijna niet aan de wond.
Is ook handig verband bij grote schaafwonden, omdat dit gemaakt is om niet te plakken op wonden.
Amanda schreef:GirlinBoots schreef:Als je er iets op wil doen, qua gaas of wat dan ook.
Neem dan metaline gaas, dat is gaas, met aan de binnenkant een soort metaalachtig spul (zilverkleurig), dit plakt niet of bijna niet aan de wond.
Is ook handig verband bij grote schaafwonden, omdat dit gemaakt is om niet te plakken op wonden.
En zelfs dat kan een brandwond kapot trekken.
Heb er ervaring mee. Beste is om er niets op te doen, tenzij een arts een zalf voorschrijft.
supertinkie schreef:Niet iedereen heeft zijn EHBO en weet dat je het beste onder de kraan kan koelen. De gedachte om met iets anders te koelen (als het maar gekoeld wordt) is toch zo raar nog niet.
faye1995 schreef:In hoeveel gevallen is bokt in hemelsnaam niet relevant?? Er is niet voor niets een medische afdeling. En bizar? Als je dat al bizar vindt
Citaat:Hou er rekening mee dat Bokkers geen doktoren zijn en dus geen diagnose kunnen stellen van wat jij op het forum hebt geplaatst. Raadpleeg dus bij twijfel altijd een dokter!
supertinkie schreef:Niet iedereen heeft zijn EHBO en weet dat je het beste onder de kraan kan koelen. De gedachte om met iets anders te koelen (als het maar gekoeld wordt) is toch zo raar nog niet.
Ik verwacht alleen maar GBV (Gezond BoerenVerstand)
GirlinBoots schreef:Oke dat wist ik niet, heb het namelijk zelf ook nooit gebruikt, omdat naar mijn idee gaas te wond afsluit.