Verstandskiezen eruit brr

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

TessaVB

Re: Verstandskiezen eruit brr

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-11 10:50

had je veel last dan? Ik heb maar 4 uur zeurende pijn gehad, en toen ik wakker werd geen pijn, maar nu doen de 'gaten' :') wel pijn als ik eraan kom, als ik gewoon zit voel ik niets. Moet ik nu blij zijn dat het bij mij meevalt? Ik moet er nog 2 namelijk. _O-

Kentaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-11 11:08

Was dat bij de kaakchirurg?? Die 2 bij m'n tandarts heb ik maar heel eventjes last van gehad.
Die bij de kaakchirurg was een ander verhaal...... Ze waarschuwde van te voren wel dat het uit ging maken of ze wel of niet in het bot moesten wezen. Bij mij hebben ze behoorlijk in het bot moeten zagen %) Moest bij thuiskomst direct gaan koelen. Heb ik ook gedaan. Maar man, heb nog nooit zo'n pijn gehad.... En niet een paar dagen.......Kon geen paracetamol tegen op.
Hadden ze niet in het bot hoeven te zijn, had het een heel ander verhaal geweest!

TessaVB

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-11 11:34

ja was bij de kaakchirurg. in het UMC. Ik merk trouwens nu wel weer dat er pijn begint te komen. :')

aah arme jij, maar bij mij lagen ze heel makkelijk zeiden ze. Dus daar vestig ik dan mijn hoop maar op en ik wil over 3 dagen toch wel weer normaal kunnen eten. Maargoed, een paar kilo minder is ook niet verkeerd _O-

x_Irisje_x

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-11 11:36

Ik heb 3 weken geleden de 1e 2 laten verwijderen in het Radboud ziekenhuis in Nijmegen.
Was er erg bang voor maar het viel reuze mee!
Verdoven was totaal niet pijnlijk. Van het verwijderen ook niks gevoeld.
En erna eigenlijk ook vrij weinig last van. Ibuprofen600 heeft goed geholpen.
5 december gaan de andere 2 eruit :j

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-11 11:37

Bij mij moeten de onderste er waarschijnlijk uit. De bovenste zijn er al door de tandarts zelf uitgehaald.
Van de kiezen zelf heb ik geen last, maar het bot van de kiezen moet in m'n bovenkaak geimplanteerd worden. Ben dus benieuwd hoe dat werkt. Ik wil graag een complete narcose :+

miss_nadine

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-11 11:40

Voor diegene die nog moeten en de horror verhalen zat zijn :D

Ik ben echt een enorme scheiterd, was heel bang voor pijn en bij moesten ze allevier eruit gehakt en gesneden worden.
Ben in totaal twee keer gegaan en het viel 1000% mee. In verband met een allergie voor 'brufen' mocht ik als enige pijnstiller paracetamol nemen. Na afloop heb ik zelfs de paracetamol niet gebruikt. Het was een beetje gevoelig maar pijn kon ik het echt niet noemen.
Het is niet dik geweest bij mij en ik kon binnen een half uur na thuis komst al gewoon eten..
Ik heb me echt druk gemaakt om helemaal niks..

Cayenne

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-11 11:45

Wat dat betreft :D :D
Mijn tandarts heeft mijn bovenste verstandskiezen eruit gehaald zonder dat ik het wist.
Ik was boven al verdoofd en hij was toch bezig.
Een half jaar later kwam ik op controle en vroeg wanneer mijn bovenste verstandskiezen eruit moesten, begon ie hard te lachen en zei dat die er al uit waren.
Uh ja, zoveel last heb ik er dus van gehad: helemaal niet :D

Kentaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-11 12:20

TessaVB schreef:
ja was bij de kaakchirurg. in het UMC. Ik merk trouwens nu wel weer dat er pijn begint te komen. :')

aah arme jij, maar bij mij lagen ze heel makkelijk zeiden ze. Dus daar vestig ik dan mijn hoop maar op en ik wil over 3 dagen toch wel weer normaal kunnen eten. Maargoed, een paar kilo minder is ook niet verkeerd _O-

:D Mijn verstandskies was in de kies ervoor gegroeid...................... Dat ging dus niet meer goed komen. (snapte al niet bij het zien van de foto's dat ik dát niet voelde.... Maar ik had ooit een wortelkanaalbehandeling gehad in die kies ervoor }:0 )
Vandaar dat het onmogelijk was voor m'n eigen tandarts.

_Pilipa_

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-11 12:40

Nou ik lees eigenlijk wel heel veel “het valt reuze mee”ik hoop het ik moet 14 nov!
Doe het in men broek , bij controle ga ik al door de stoel in de hoop dat hij niet nog even wil boren….

Ik ben zelf tandarts assistente geweest een aantal jaar en op een of andere manier is mijn angst alleen maar gegroeid brrr

Maar goed ik kom op controle en mijn tandarts zegt ja ze moeten eruit, maar ik kan ze zelf doen dat lukt wel, ik was ergens opgelucht
Dat hij het zelf kon, want een andere wil ik er niet meer bij hebben. Rechts de bovenste en onderste moeten eruit, zitten er niet helemaal recht in,
Boeit me niet dat ie moet boren en snijden, hakken zagen enz… de napijn zie ik dan wel weer …
Maar die verdoving brrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrr beneden vind ik niet erg dat is 1 prik omdat dan je gehele kant verdoofd is maar boven aauuwwtssschhh

Cayenne

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-11 12:46

Wat apart een tandartsassistente met angst :P Mijn tandarts vertelde dat ie zelf ook bang was voor de behandeling, maar uiteindelijk viel het hem mee. Hij had het zelf ook een jaar uitgesteld :+

Ik ben ook doodsbang voor de tandarts geweest. Ik zat altijd lijkbleek en jankend in de stoel en ben ook een keer van m'n stokkie gegaan terwijl ze bezig waren, maar dat komt omdat ik hiervoor een tandarts had die er een nogal aparte kijk op had (verdoven vond ie bijvoorbeeld onzin, en de enige keer dat ie het wel deed kwam de naald via mijn bovenlip in m'n neus uit, en met handschoenen/mondkapje werken was blijkbaar ook niet nodig.)
Nu heb ik er een die me met eindeloos geduld zover heeft gekregen dat ie alles kan doen zonder dat ik in paniek raak. Ik vertrouw hem volledig, al word ik natuurlijk nog steeds niet blij van boren etc :D
Maar voor de behandeling van m'n kaak en verstandskiezen moet ik naar het ziekenhuis en kan mijn tandarts het dus niet zelf doen. Dat zie ik dus niet zo zitten. Ik vind het niet erg wanneer hij aan m'n mond zit, maar een ander? hmmm nee := Hopelijk spuiten ze me goed plat en krijg ik er niets van mee.

xNursiex

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-11 12:47

Is het besmettelijk ofzo? Zag net een ander topic ook over verstandskiezen.
Ik zit nu thuis omdat gisteren rechts onder en boven weg zijn gehaalt. Was zo gespannen als wat, maar het valt echt mee.
Ook bij mij lagen ze dicht bij een zenuw, maar 's avonds was al het gevoel in mijn lippen ect. al weer terug dus alles meegevallen! De verdovingen smaken vies en zeuren een beetje, maar daarna voel je dan ook niks meer!(dus ook als je zo gespannen bent als wat, ik verwachte echt dat door mijn zenuwen de plaatselijke verdoving niks zou doen). En geloof me, onder hebben ze flink lopen boren en snokken :') de geluiden zijn wat minder, maar je ligt onder een doek dus je ziet het gelukkig allemaal niet. Ben gewoon zelf terug naar huis gefietst, verdoving werkt dan nog. Thuis een oplos-ubiprofan genomen (gehaalt bij de zh apotheek) en vandaag vrij genomen omdat ik gisteren niet wist hoe ik me vanmorgen zou voelen. Aangezien ik gisteren avond alleen nog maar kan lispelen. Nu is alleen mijn wang opgezet en slis ik nog een beetje. En natuurlijk brufen en paracetomal maar dan kun je gewoon goed meedraaien hoor, beetje kloppend gevoel maar als dat alles is :)

Volgende maand terug voor de twee links! (oke, ik leef er niet naar toe, maar dit is meegevallen).
het enige minder was dat hij een tongzenuw raakte mijn hechten, dat voel je dus wel. Maar naar het verwijderen van de hechting voelde ik meteen niks meer en nu ook geen centje pijn meer daarvan

Kentaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-11 12:52

Kan bijna zeggen dat het valt of staat met wat voor 'n tandarts je hebt!! Tuurlijk, als je niet bang bent haalt dat niet zo veel uit, maar wanneer je dat wel bent....
Ik rijd nu iets verder voor m'n tandarts. Wat een wereld van verschil!!!!!! Voorheen was ik het hele weekend al bang als ik 's maandags moest.... Dat heb ik dus nu echt niet meer!
Dit is gewoon een super leuke praktijk. je hebt ook echte 'angst tandartsen'. Als het niet bevalt bij je tandarts, zou ik zeker eens gaan informeren bij een andere praktijk!! (bij een huisarts mag je niet verder dan een bepaalde straal vanaf je woonhuis. Bij een tandarts haalt het niet uit waar je heen gaat!)

_Pilipa_

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-11 13:08

Vind het ook kakafonie… vroeger vond ik het allemaal wel prima!
Nergens last van gehad, tandarts kom maar op!

Maar nu vreselijk, ben toen heel lang niet gegaan totdat de kiespijn echt ondragelijk werd en ik moest. Die kies moest eruit ( echt niks van gevoeld helemaal niks ) toen zei hij nou even kijken wat er nog moet gebeuren dan de komende tijd…. Moest super vaak keer terug om gaatjes te vullen had er denk ik een stuk of 12
Heb een mooi recht wit gebit aalleen heel zwak dus snel gaatjes haha niet dat jullie denken mijn mond valt uit mekaar ;)
Ben er toen zo vaak geweest dat ik dacht nou ok gewoon gaan hoppa ! mijn tandarts is niet van het lange uitleggen , maar dat is voor mij beteer anders ben ik zo weer gevlucht! Haha , het is een goede duidelijke snelle man

Cayenne, ik snap dat je er dan echt tegen opziet , zou ook nu niet naar een ander willen , dan zou ik echt niet durven

_Pilipa_

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-11 13:58

Nursiex … lang geleden ;)

Maar goed bij jouw viel dus ook alles mee , behalve die tong dan …
Pfff ik zie er wel erg tegen op… brrrr, maja het moet gebeuren en van mijn onderste heb ik gewoon last, het zijn een paar minuten van je leven en dan is het voorbij.
Haha dat zeg ik heel stoer , maar 14 nov zal ik met traantje sin men broek er heen gaan!

2misty2

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-11 15:54

Nou het valt mij allemaal enorm mee. Het is nog wel een beetje zeurend maar niet echt pijnlijk. Gebruik alleen voor de nacht paracetemol maar is eigenlijk ook niet nodig. Heb net alweer fanatiek mijn paard getraind :D

xNursiex

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-11 15:55

_Pilipa_ schreef:
Nursiex … lang geleden ;)

Maar goed bij jouw viel dus ook alles mee , behalve die tong dan …
Pfff ik zie er wel erg tegen op… brrrr, maja het moet gebeuren en van mijn onderste heb ik gewoon last, het zijn een paar minuten van je leven en dan is het voorbij.
Haha dat zeg ik heel stoer , maar 14 nov zal ik met traantje sin men broek er heen gaan!

Haaai :)
Die tong was wat minder ja, 23e november kan ik vertellen of het een toevalstreffer was of omdat de zenuwen er dicht opliggen. Maar dan ben je dus al aan de beurt geweest. Maar, het valt echt mee! Voor je het weet sta je verdwaasd naast de stoel en is de arts alweer weg gelopen. Moet je ook 2x? Beter alle 4 ineens van af denk ik, maar dat moet altijd in twee keer. Of ze moeten het onder narcose doen, maar dat doen ze niet graag.

xNursiex

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-11 15:55

2misty2 schreef:
Nou het valt mij allemaal enorm mee. Het is nog wel een beetje zeurend maar niet echt pijnlijk. Gebruik alleen voor de nacht paracetemol maar is eigenlijk ook niet nodig. Heb net alweer fanatiek mijn paard getraind :D

daar moet ik toch even niet aandenken. Het idee dat er een cap op die hechtingen drukt en dan het gehobbel in draf. Nee, ik ga morgen even knuffelen en een rondje longeren maar daar houd het mee op :D

Celiien

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-11 16:10

oliebol happens die van mij moetn er ook uit. ben echt overal bang voor, zitten ook nog dik onder t vel. Staat ook in mn brief van de ortho dan t chirurgisch gaat? ben echt doods en doodsbang :+

2misty2

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-11 16:13

xNursiex schreef:
2misty2 schreef:

daar moet ik toch even niet aandenken. Het idee dat er een cap op die hechtingen drukt en dan het gehobbel in draf. Nee, ik ga morgen even knuffelen en een rondje longeren maar daar houd het mee op :D

Ik zat ook te twijfelen, maar heb er echt totaal geen last van gehad! :D Ga zaterdag dus ook gewoon mijn concour rijden.

xNursiex

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-11 16:13

Celiien schreef:
oliebol happens die van mij moetn er ook uit. ben echt overal bang voor, zitten ook nog dik onder t vel. Staat ook in mn brief van de ortho dan t chirurgisch gaat? ben echt doods en doodsbang :+

dat is bij de meeste verstandskiezen, voel je niks van hoor! Gewoon plaatselijke verdoving en je word wat beter ingepakt dan bij de tandarts. Daarna snijden en boren en trekken, maarja .. allemaal één pot nat als je het niet voelt ;)

2misty2

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-11 16:16

Ik moest gisteren zelfs 2 uur later nog terug. Ik had een hevige bloeding. Ze hebben er van die tampons in gedaan die oplosbaar zijn en nog 3 extra hechtingen.

TessaVB

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-11 17:09

Ik heb geen hechtingen gehad. :+ Bijtgaasje die er na 20 minuten uit moest en huppa. Dus kan nu lekker met mijn tong in 2 gaten peuren. :') _O-

kitty_gomez

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-11 17:37

.
Laatst bijgewerkt door kitty_gomez op 27-02-24 12:04, in het totaal 1 keer bewerkt

Cayenne

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-11 17:40

Kitty, jij bent dus ook in Alkmaar geweest?
Weet jij nog de naam van de chirurg? Ik geloof dat ik bij iemand moet die "Bossen" of iets dergelijks heet.
Ik ben benieuwd. Schijnt wel een goede te zijn die verstand heeft van extra bot aanbrengen in de bovenkaak voor implantaten.

kitty_gomez

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-11 17:44

.
Laatst bijgewerkt door kitty_gomez op 07-03-24 18:57, in het totaal 1 keer bewerkt