Haar/Haarverf deel 4

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Winniiee

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-11 19:20

Hallo!
@Amethyst_ leuk kapsel heb je gemaakt zeg! : Kan zowel chique als casuel, leuk! & ook de krullen, erg mooi. Heb jij toevallig ombrè in je haar? Want het lijkt dat je punten een stukkie donkerder zijn, mooi!

Misschien kunnen jullie mij hier helpen..
Even een beetje 'achtergrond-info' over mijn haar: Ik heb HEEL dik, lang blond haar met slag erin. Als ik wil kan ik er 'krullen' inknijpen, en als ik het stijl blijft het in principe ook wel zitten.
Maar nu 'the drama' : :roll:Het valt niet, de scheiding valt raar, zonder speldje valt het zowiezo in mijn gezicht. En het is zo dik dat het niet mooi sluik valt, en het pluist ook nog eens als een tierelier.

Nou ben ik eigenlijk opzoek naar fijne kapsels tijdens het uitgaan, heb het een paar keer gestijld maar op het eind van de avond was het een grote coupe de EXPLOSIE, door al dat bier en de warmte was het ernorm gaan pluizen, ala schapencoupe.
Wie o wie heeft DE briljante tip voor mijn type haar, of het per-fec-te uitgaanskapsel/idee voor mij?
Alvast bedankt!
:*

mamendt

Re: Haar/Haarverf deel 4

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-11 21:01

hoi!

Heeft er mischien iemand ervaring met de john frieda precision foam?
Ik wil hem graag proberen maar is het goed spul of niet???
Iemand ervaring?

Zwitsal

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-11 21:10

mamendt schreef:
hoi!

Heeft er mischien iemand ervaring met de john frieda precision foam?
Ik wil hem graag proberen maar is het goed spul of niet???
Iemand ervaring?

ik vind het zelf heel fijn spul :j vind dat er ook redelijk veel in zo'n verpakking zit.
Tis ook makkelijk aan te brengen en ik vind het door dat schuim beter te verdelen dan normale verf. je kan t op t eind beter doorkneden/masseren zeg maar.
Ja ik ben wel om :j

@Winniiee : lastig.. en als je je haar krult met een krul of stijltang? en daar een zooi mousse etc in gooit? (en dan van te voren van die speciale creme om je haar te beschermen tegen de hitte). want je haar stijlen voor het uitgaan is inderdaad een ramp, ik ken het haha. ben je nog geen kwartier binnen of de slag is alweer terug :P

mamendt

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-11 21:24

en de loreal casting creme gloss?? Iemand daar ervaring mee?...ik twijfel nog wat.....

Amethyst_

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-11 21:55

Winniiee; ik denk het niet, want ik heb geen idee waar je het over hebt :P Ik had gewoon nog verf onderin mn haar zitten, dus dat pakte donkerder uit :)

Amethyst_

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-11 21:55

mamendt schreef:
en de loreal casting creme gloss?? Iemand daar ervaring mee?...ik twijfel nog wat.....

Die had ik altijd in chocoladebruin of in mahonie, onwijs fijne verf! Wel duur voor mij, had altijd 2 pakjes nodig :P

S_Evelyne

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-11 22:40

pff. heb mn haar geverfd met van die spoeling die er na 28 wasbeurten weer uit zou gaan.. nou na 2 keer wassen is het er al weer zo goed als uit :(

Winniiee

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-11 23:20

@Amathyst_ Haha okay! Ombre is een haarverf techniek ( ik zei het eigenlijk verkeerd) want ombre is juist van donker vanaf je hoofdhuid naar licht in je punten:
Ik vind het echt heel tof!
Something like this:
Afbeelding

Anyway ik vind jou die haarkleur in elk geval heel tof staan! :j

@zwitsal Ja inderdaad been there, done that. And for sure: NEVER AGAIN. :')
Mm is ook wel een optie, maar als ik mijn haar krul dan is het eigenlijk nog redelijk TE volumineus (? wat een rotwoord!). Het valt gewoon niet mooi om mijn gezicht heen ofzo, pff ik kan het niet beschrijven. Triest. :')

Amethyst_

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-11 23:30

Winniiee; aah op die manier! Is wel mooi trouwens... Mn haar nog even uit laten groeien, dan ziet het er BIJNA hetzelfde uit ;)

Zwitsal

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-11 23:36

hmm ja maar je moet t ook niet volledig krullen, niet de hele pluk zeg maar.. net zoals t plaatje dat jij laat zien, haar krullen beginnen eigenlijk pas ter hoogte van haar oren.. als je hoger gaat krullen dan word je (ik werd dat tenminste) net een poedel.. of een schaap, of hoe je t ook wilt noemen :P
Been there done that dus.. was geen succes.. en t erge was nog: die krullen wilde er bij mij ook niet meer uit :P had nog geprobeerd het daarna te stijlen maar die krullen kreeg ik niet meer weg..

Of bijvoorbeeld niet al je haar/ niet alle plukken krullen, maar wel overal antipluis zooi in enz. Dan heb je wel krul, maar dan wordt het ook minder volumineus (Wat een woord inderdaad).

Als ik mn haar wil krullen doe ik dus pas krullen vanaf mn oren, en niet alle plukken.. dan ziet het er wel leuk uit :j (maar mijn haar pluist ook niet zo erg, dat scheelt)

Winniiee

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-11 23:45

@zwitsal Aah ik snap hem, dankjewel voor je uitleg!
Naja wat bij mij dus een beetje het probleem is, (om even die foto als voorbeeld te grebruiken) bij Lauren Conrad valt haar haar vanaf haar hoofdhuid heel sluik naar beneden, maar bij mij zit daar al heel veel volume(geen krullen) die ik niet weg krijg. Hardnekkig is dat volume zeg tjezus! :')

Misschien een optie om het eerst te stijlen en dan te krullen? Maar ik ben bang dat ik dan hetzelfde bier+haar+warmte=poedel effect krijg... Of dat de krullen dan zowiezo niet meer pakken.. :o?

Zwitsal

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-11 23:53

bij mij pakken mn krullen dan niet meer..
ik kan t maar 1 keer doen.. dus óf krullen, óf stijl.
maar eerst stijl en dan krullen werkt niet (krullen pakken niet of zakken na 5 min weer uit)
maar eerst krullen en daarna stijl werkt dus ook niet.
Maar misschien is dat met iemand anders wel heel anders hoor..

hmm en als je nou net als op jouw foto (We gaan er gewoon nog even op door) aan beide kanten van je hoofd zo'n klein plukje haar naar achter trekt en vast maakt met een clipje/speltje/oid?
kun je daarmee het haar wat er onder zit niet een beetje naar beneden houden zeg maar? (al denk ik niet dat dat werkt omdat je het aan je eigen haar vast maakt met dat speltje)..

Of kun je goed vlechten? ik heb ook wel eens meisjes gezien die een soort van 'krans' maken dmv vlechten.
beetje zoiets (om ook maar bij lauren te blijven haha): http://nl.elle.be/var/elle_be_nl/storag ... _large.jpg
en dan de rest van je haar los laten hangen. en het haar wat onder de vlecht uitkomt licht krullen?
edit: ohnee wacht, dat werkt zeker niet, want met die vlecht, vlecht je zeker het onderste haar? dus als je het loslaat hangen valt de rest er over heen...eeeehh.... en anders alleen t begin zo invlechten, en de rest van de pluk gewoon vlechten zodat je dat over het loshangende haar kan doen?
(onduidelijk verhaal dit zeker? werkt vast ook voor geen meter haha. ik ben hier heel slecht in :P )

edit 2: dit bedoel ik dus :P http://nl.elle.be/var/elle_be_nl/storag ... e_full.jpg
maar dit is wel een ingewikkelde vlecht-techniek denk ik (maar ik kan niet eens een normale invlecht maken).
die vlecht er over heen drukt de rest misschien een beetje naar beneden?

Winniiee

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-11 23:58

@Zwitsal, Lief dat je zo met me meedenkt hoor!

Ja dat met speldjes is ook een optie, alleen gaat dat speldje gewoon mee omhoog als mijn haar weer z'n natuurlijke volume terugkrijgt damn :').

Die laatste haarbandvlecht? vind ik wel heel leuk! :j Zou eventueel nog met een lage losse staart ofzo kunnen wat Lauren daar op die foto ook heeft! Toevallig komt zondag voor het uitgaan een vriendin van me die aardig kan vlechten dus zal haar is vragen of ze wat kan proberen!
En ja over lauren gesproken.... dat haar(&nephaar) ja daar kan ik jaloers op worden ja! ;( :')

edit: ja die laaste vind ik ook leuk! En dat kan in principe ook gewoon met 2 gewone vlechtjes lijkt me!
Hey, thanks for the idea! :D

Zwitsal

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-11 00:02

deze vind ik ook heel gaaf :D
http://nl.elle.be/var/elle_be_nl/storag ... elarge.jpg

mij lukt het op de een of andere manier gewoon niet om zo'n mooie nonchalante rommelige look te krijgen.
bij mij wordt het dan weer té rommelig.. lijk ik net een zwerver met al dat haar dat er uit hangt etc :P

edit: ja die vind ik ook erg leuk :j misschien ga ik dat ook wel eens proberen..
heb er ook altijd een hekel aan dat met los haar het dan zo voor mn gezicht gaat hangen. net een gordijn..
maar zouden die van de voorkant invlechten zijn, denk het wel he? want dat kan ik dus niet :P

Winniiee

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-11 00:05

Zwitsal schreef:
deze vind ik ook heel gaaf :D
http://nl.elle.be/var/elle_be_nl/storag ... elarge.jpg

mij lukt het op de een of andere manier gewoon niet om zo'n mooie nonchalante rommelige look te krijgen.
bij mij wordt het dan weer té rommelig.. lijk ik net een zwerver met al dat haar dat er uit hangt etc :P

Haha, herkenbaar! Ja gaaf is deze! De visgraatvlecht, die kan ik, na lang oefenen. :')
Maarja 't is weer eens niet anders mijn haar is TE dik hiervoor, past niet. :roll: Zucht..... waarom maken ze geen anti-dik en volumineus haar? Gat in de markt, als je 't mij vraagt..

Waar haal je trouwens al die fotos vandaan gewoon van de elle site? :)

Zwitsal

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-11 00:08

hmm jammer, ik ben nu wel benieuwd naar een foto van jouw haar haha.

ja ik had gegoogled met "invlecht op hoofd" ofzo.. haha en toen kwam ik op de elle site terecht, en toen heb ik wat doorgeklikt naar andere foto's etc.

Winniiee

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-11 00:13

Ik heb niet echt een goede foto op 't moment, want heb het meestal vast of met een klem naar achter of gestijld ofzo. Maar zal binnekort even een goede proberen te maken, miss kunnen jullie er dan meer mee! :)

Yasmine

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-11 00:29

Serieus? Ik vind een fishtail braid net de allermakkelijkste die er is :+

dreamer1987

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-11 10:45

Mooie kapsels komen hier voorbij zeg.
Ik heb juist ontzettend dun haar waardoor die kapsels bij mij allemaal net werken :')

Gisteren ben ik bij een winkel geweest waar ze spullen verkopen voor kapsalons, maar die hadn helaas ook geen haarverf voor minder dan 28 wassingen...
Iemand hier wel ervaring met dit soort haarverf? Die er dus na een bepaald aantal wassingen weer uit is?

Cubone

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-11 12:46

Oh van al die verhalen over vlechten en knotten krijg ik echt behoefte aan lang haar..
Maar! Ik ben bezig, zit al op 5 centimeter hahaha :')

__PrinCes

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-11 14:41

Winniiee schreef:
Ik heb niet echt een goede foto op 't moment, want heb het meestal vast of met een klem naar achter of gestijld ofzo. Maar zal binnekort even een goede proberen te maken, miss kunnen jullie er dan meer mee! :)

En als je er nou eens iets van anti-frizz in doet? :)

Winniiee

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-11 18:00

__PrinCes schreef:
Winniiee schreef:

En als je er nou eens iets van anti-frizz in doet? :)

Ik denk dat ik zo'n beetje alle pruducten met de woorden anti frizz heb uitgeprobeerd. Hopeloze pogingen. :')
Maar na loop der tijd heb ik gemerkt dat je met smeerseltjes je haarstructuur niet kan veranderen. (Ofja voor een uurtje,totdat het weer terugsprint in: coupe-explosie maar dan nèt een tikkeltje erger :roll: ;))

Zwitsal

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-11 18:02

je kan ook nog naar zo'n kapper voor afro haar.. en t dan zo'n ontpluis-behandeling geven..

Amethyst_

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-11 18:13

Dat idee van Zwitsal is geen verkeerde denk ik!

Ik had dat pluizige ook een hele tijd. Mijn haar heeft niet echt krul en is ook niet echt steil, maar t pluist wel heel snel.. Ik gebruik nu elke dag een serum, en dat werkt voor mij echt perfect! :)

Edit: Mijn haar zit echt SUPER nu! Heb vanavond dus dat bruiloftsfeest, en t is zo moooooi :+:

Zwitsal

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-11 18:26

foto :D

Dan heb ik ook een vraagje voor jullie..
ik wil denk ik deze winter (zo rond december ergens) mn haar in een roodtint verven. vorig jaar heb ik dit ook laten doen (roodbruin) en dat stond leuk! (alhoewel mn ouders me in die tijd rooie sien noemde en veel mensen om mij heen blond leuker vinden staan. ben van mezelf trouwens donkerblond/bruin).
Maar toch dacht ik nog: dit is niet heftig genoeg.
Dus, deze winter wil ik het graag wat heftiger.

Ik heb dit plaatje op internet gevonden, wat ik echt een super gave kleur vind.
http://www.latesthaircolorideas.com/wp- ... Didea1.jpg
Maar.. dit plaatje is met een kort kapsel.. ik heb lang (en veel/dik) haar, langste lengte valt net op mn bh bandje dus ik ben dan een beetje bang dat het wel heel erg veel rood wordt. zo'n rode massa zeg maar.
Daarnaast is dit best een felle kleur en dat vervaagd natuurlijk heel snel.

vond net ook nog deze op internet:
http://static.becomegorgeous.com/img/ar ... color2.jpg
Ook heel gaaf, maar wel wat minder uitgesproken..

wat denken jullie?