'Natuurlijk' topic :-)

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

hetbommeke

Re: 'Natuurlijk' topic :-)

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-11 11:07

Taartje, misschien heb ik het gemist maar waar koop jij die spullen van Purenuffstuff? Kan allicht 'ns kijken of ze ook een monster-/reissetje hebben voordat ik weer een bak geld uitgeef :$

Taartje

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-11 11:47

hetbommeke schreef:
Taartje, misschien heb ik het gemist maar waar koop jij die spullen van Purenuffstuff? Kan allicht 'ns kijken of ze ook een monster-/reissetje hebben voordat ik weer een bak geld uitg eef :$

Heelnatuurlijk.nl

Of ze echt probeersetjes hebben weet ik niet. Maar ik zou de beheerdster vd site even mailen, die is altijd wel bereid wat voor je te proberen of kan vaak wel wat regelen.

hetbommeke

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-11 12:08

Thnx! Heb al even gekeken op de site, ga van de week wat uitgebreider kijken en een mail sturen. Heb nu niet zoveel tijd.

juniper

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-11 12:34

Ik was gister bij de Tuinen, even kijken naar alle 'natuurlijke' shampoo, maar zo natuurlijk zijn ze vaak niet hoor. Zelfs in de Zarqa (zoiets) shampoo met dode zee-zout zitten sulfaten.
The search continues...

_Tara_

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-11 12:36

Zarqa heeft wel sulfaten inderdaad... En Dr. Organic? Vind dat wel fijne shampoo, weet alleen niet uit mn hoofd hoe 't met sulfaten zit.
Zelf mijd ik alleen echt SLS, die van ammonium laureth gebruik ik wel alleen lauryl weer liever niet :P

juniper

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-11 13:05

Weet ik niet, ik vond dit op internet: Ingredientenlijst: Aloe barbadensis leaf juice, aqua, decyl glucoside, cocamidopropylbetaine, glycerin, PEG-7 Glyceryl cocoate, sodium lauryl glucose carboxylate, lauryl glucoside, coco-glucoside, glyceryl oleate, lavendula angustifolia oil, lavendula angustifolia extract, glyceryl caprylate, sodium benzoate, potassium sorbate, sodium phytate, linalool.

(bron http://raponsje.forumup.be/about3256-raponsje.html)

Het ziet er allemaal zo ingewikkeld uit, maar ik lees sowiso glycerine, een hoop lauryls, sodium benzoate, etc.

_Tara_

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-11 13:09

Ik check ingredienten altijd op de database van ewg, via google vind je die met ewg skin deep. Maar hangt er maar net vanaf hoe strict je bent. Als een product ergens een ingredient met een 4-6 heeft volgens die database, gebruik ik 't vaak alsnog wel.

juniper

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-11 13:12

Het gaat mij meer om de 'jeuk kans' die een shampoo oplevert, ik wil graag iets met zo min mogelijk rommel om van die dagelijkse jeuk af te komen. tot nu toe lijkt purenuffstuff het minste synthetische spul te bevatten.

Taartje

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-11 00:30

Zijn er nog mensen met nieuwe tips? of andere producten?

Ik heb even naar die FLP deo gekeken maar geheel natuurlijk is die ook niet, dus ga nog even verder zoeken...

xmarliez

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-11 08:37

Ik denk dat natuurlijk eten het beste is wat je kunt doen, E nummer vrij eten bedoel ik dan.
Je merk zo veel verschil aan je lichaam in de positieve vorm.

Wat betreft helemaal natuurlijke producten, overal waar niet natuurlijk op het product staat is ook niet 100% natuurlijk. Ik ben zelf bezig een gezichtslijn te ontwikkelen en ik wilde graag Natural Skincare voorop omdat het een grotendeels natuurlijk product is maar aangezien niet alle grondstoffen natuurlijk zijn (in de zin van biologische teelt etc etc) mag dat niet voorop. Ik zie eigenlijk ook maar weinig ECHT natuurlijke producten als je op de verpakking kijkt (het woordje natuurlijk/natural) en als je op de achterkant kijkt klopt dat. Een product kan ook vaak niet 100% natuurlijk anders zou het bijv maar 2 weken goed blijven. Er moet een stof in die er voor zorgt dat het product langer houdbaar is en die stof is vaak niet natuurlijk.

KentaroJarig

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-11 08:50

_Tara_

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-11 08:54

xmarliez schreef:
Ik denk dat natuurlijk eten het beste is wat je kunt doen, E nummer vrij eten bedoel ik dan.
Je merk zo veel verschil aan je lichaam in de positieve vorm.

Wat betreft helemaal natuurlijke producten, overal waar niet natuurlijk op het product staat is ook niet 100% natuurlijk. Ik ben zelf bezig een gezichtslijn te ontwikkelen en ik wilde graag Natural Skincare voorop omdat het een grotendeels natuurlijk product is maar aangezien niet alle grondstoffen natuurlijk zijn (in de zin van biologische teelt etc etc) mag dat niet voorop. Ik zie eigenlijk ook maar weinig ECHT natuurlijke producten als je op de verpakking kijkt (het woordje natuurlijk/natural) en als je op de achterkant kijkt klopt dat. Een product kan ook vaak niet 100% natuurlijk anders zou het bijv maar 2 weken goed blijven. Er moet een stof in die er voor zorgt dat het product langer houdbaar is en die stof is vaak niet natuurlijk.

Nou sorry maar heel veel producten die doen alsof ze natuurlijk zijn, Nivea pure en natural bv, zijn helemaal niet zo natuurlijk. Dus ik ben het niet met je eens dat overal waar natuurlijk op staat dat dat ook 100% natuurlijk is. Bij mij gaan juist alle alarmbellen rinkelen als ik ergens 100% natuurlijk of 50% minder vet ofzo op zie staan :P

xmarliez

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-11 10:18

Het MAG niet, ergens natuurlijk op zetten als dat niet zo is. Dat is de wet, dat producten die wet toch overtreden daar kan ik niets aan doen maar toen ik Natural op mijn product wilde hebben is mij duidelijk verteld dat dit NIET mag zolang het product niet 100% natuurlijk is.

Pure en natural is gewoon de 'naam' van het product maar je mag er niet op zetten natural product of natural skincare iets in die trand. Hoe sommige producten het toch voor elkaar krijgen is mij een raadsel, want producten die ik zelf gebruik die grotendeels op natuurlijke basis zijn hebben dat zelfs niet eens op hun product staan omdat het simpelweg niet mag.

Bienotje

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-11 13:41

´Natuurlijk´ verkoop tegenwoordig goed, er zullen zeker fabrikanten zijn die het tegen beter weten in toch toepassen en een evt. rectificatie erop voor lief nemen ;)

Ik heb zelf laatst ook bewust shampoo van utrekram gekocht zonder parabenen enzo maar ook na twee weken bleef mijn haar vet en kon ik er maar niet aan wennen. Lush zijn trouwens heerlijke producten :) Maar ook niet zo natuurlijk als het in eerste instantie doet voorkomen ;)

Die crystal deo heb ik ook gehad, geen succes. DO2 (zelfde principe met crystal) ook niet. Wat wel super werkt is mijn eigen gemaakte deo: kokosvet, baking soda & maiszetmeel in combinatie met wat druppels tea tree & patchoeli voor de geur :j

Ik las ook nog wat over loog dat overbleef in de zeep. Als het recept goed is (over het algemeen voor de veiligheid voegt men wat meer olie toe dan nodig) dan zal een zeep volledig uitzepen. En uitdrogen van zeep heeft weer te maken met welke oliën er gebruikt zijn in het zeepproces :)

KentaroJarig

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-11 13:46

Verkoop je die deo ook??? :D

Bienotje

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-11 13:51

Wil je wel specifiek opgeven in welke verhoudingen ik die gemaakt heb hoor, niet zo ingewikkeld. Maar evt. wil ik het ook wel voor je doen en opsturen ofzo. Het is niks ´officieels´ ;) Laat maar even weten per pb als je nog interesse hebt :)

KentaroJarig

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-11 13:55

Je hebt pb :D

_Tara_

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-11 16:51

Lush gebruikt inderdaad alsnog parabenen en EDTA enzo. Net als The Body Shop, veel producten van De Tuinen eigen merk... Ach ja. En anders zitten er wel weer alcoholen ergens in 't begin van 't lijstje wat weer ontzettend uitdroogt :P

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-11 17:04

Ik heb nu de Rhassoul shampoo van Urtekram gehaald.
Was in de behoorlijke grote natuurwinkel in Alkmaar, maar helaas hadden ze geen PureNuffStuff...en ik moet toch altijd even ruiken voordat ik iets koop :+
Maar had even vergeleken en in de Rhassoul zit volgens mij niks 'verkeerds' (gekeken naar het lijstje van heelnatuurlijk.nl).
En deze ruikt iig heerlijk :+:

xmarliez

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-11 17:25

Alchohol in kleine mate (0,1%) is geen probleem voor de huid hoor. Het werkt ontsmettend en ontvettend en dat is best prettig voor het opdoen van een creme. Ik stop dat ook in mijn lotion (in die kleine mate) op aanraden van het labratorium.

Taartje

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-11 00:48

Kanelly schreef:
Ik heb nu de Rhassoul shampoo van Urtekram gehaald.
Was in de behoorlijke grote natuurwinkel in Alkmaar, maar helaas hadden ze geen PureNuffStuff...en ik moet toch altijd even ruiken voordat ik iets koop :+
Maar had even vergeleken en in de Rhassoul zit volgens mij niks 'verkeerds' (gekeken naar het lijstje van heelnatuurlijk.nl).
En deze ruikt iig heerlijk :+:

PureNuffStuff is niet te koop in nederlandse winkels, alleen online.
Je kunt m geurloos of in diverse geuren kopen, ik vind ze geen van allen vervelend.
Ik heb liever een shampoo die niet of niet lekker ruikt dan een met slechte stoffen, al mis ik soms die echte douchegel luchtjes nog wel is!
De rhassoul shampoo van urtekram zit alsnog slechte stoffen in helaas... je kunt beter pure rhassoul halen, dat is wel compleet natuurlijk.
Ik kreeg van de urtekram (die ik ook kocht omdat ik dacht dat er niks inzat, maar zag later dus van wel) ontzettend eczeem en jeuk.

edit : ben gelijk even aan de Urtekram rhassoul gaan ruiken die hier nog staat maar ik vind m echt niet lekker ruiken :P
Laatst bijgewerkt door Taartje op 21-10-11 00:58, in het totaal 1 keer bewerkt

Taartje

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-11 00:49

xmarliez schreef:
Alchohol in kleine mate (0,1%) is geen probleem voor de huid hoor. Het werkt ontsmettend en ontvettend en dat is best prettig voor het opdoen van een creme. Ik stop dat ook in mijn lotion (in die kleine mate) op aanraden van het labratorium.

Nadeel van de ontvettende werking is dat je huid dat vet juist wil compenseren en veel meer aan gaat maken.
Vooral met een vette huid dus totaal niet handig..
Het ligt natuurlijk ook wel aan het type alcohol dat erin zit en 0,1% is natuurlijk ook eigenlijk vrijwel niks!

Toess

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-11 18:31

Ik vind de facewash van PureNuffStuff niet echt lekker ruiken ofzo, maar net wat hier al gezegd is, liever niet lekker ruiken, dan al die rotzooi erin. Je ruikt het toch alleen maar tijdens het wassen :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-11 12:41

Hee, wat een leuk topic, jammer dat het stil is komen te liggen.
Zelf gebruik ik momenteel shampoo en deodorant van 'Born to Bio' via www.beautydrogist.nl
Had m'n spulletjes snel in huis en ze hebben vrij veel keuze :)

Via www.ecogoodies.nl kun je ook heel veel andere webwinkels vinden met natuurlijke shampoo's, make-up etc :)

Justy

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-11 12:44

Hoe bevalt je die deo, Blijheid? Ik ben nog steeds op zoek naar een natuurlijke deo die ook echt werkt :=