Wie heeft er Silicone hydrogel lenzen? (1 maand in te houden

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Duhelo

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-11 20:19

russel schreef:
Nou die 2 uurtjes langer was echt niet erg geweest.

ik deed ze ook pas uit als ik thuis was hoor, maar vergeleken met mijn huidige lenzen, waren deze van pearl heel oncomfortabel, na een uur of 6 werden men ogen droog en begonnen te prikken.
mijn huidige dag en nacht lenzen hoef ik in principe niet uit te doen, en worden dus niet oncomfortabel.
ik draag ze wel maar max 3 nachten na elkaar, meestal haal ik ze iedere avond uit, behalve in de weekends wel es niet :D

Lins_Vetra

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-11 07:34

Anoli schreef:
Lins_Vetra schreef:
Hey, dat is een uitkomst! Dat lijkt mij ook wel wat! De lenzen die je s nachts in doet en s ochtends weer uit, vertrouw ik niet (ken wel goeie verhalen overigens!). Maar dit lijkt me super!

Ik ga me er eens in verdiepen B-)

Puur uit nieuwsgierigheid, waarom vertrouw je ze niet?
Ik draag namelijk nachtlenzen en mij bevallen ze ontzettend goed :j
Ik vond het zelf eerst ook een raar idee dat ik ermee slaap ze de vorm van mn oog (hoornvlies? Het is me uitgelegd maar ik weet het niet meer) zo aanpassen dat je de hele dag scherp ziet. Maar ik ben er snel aan gewend :j

Ik begrijp niet zo goed hoe het werkt. hoe je ogen kunnen 'opladen'. Het ermee slapen deert me niet zo.
Maar ik ben vooral bang dat je ogen, als je bijvoorbeeld een lange dag hebt gehad, of 'savonds/'snachts nog gaat stappen tot de volgende ochtend, opeens niet meer goed kunnen zien. Ik weet niet hoelang je zonder lenzen kan lopen dan, maar toch zou ik bang zijn dat het opeens is afgelopen. In dat opzicht vertrouw ik het niet.

maar misschien kun jij daar meer over vertellen?

Odysseus

Re: Wie heeft er Silicone hydrogel lenzen? (1 maand in te houden

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-11 07:48

Het laadt je oog niet op, maar het vervormt je hoornvlies! Hierdoor valt het licht op een goede manier naar binnen waardoor je scherp ziet (hetzelfde doet een brillenglas, het vervormt het licht waardoor het goed naar binnen valt, en waardoor je scherp ziet).

Volgens mij (heb zelf geen ervaring) kun je ongeveer 1 a 2 dagen scherpzien, afhankelijk van hoeveel nachten je ze inhoudt. Je ziet niet in een keer daarna onscherp, je hoornvlies gaat heel langzaam weer terug naar de oude vorm, dus je gaat langzaamaan steeds onscherper zien.
Het nadeel hiervan lijkt mij dan alleen dat je in die tussenperiode geen bril in kan. Immers je "echte" sterkte heb je dan niet, maar je ziet ook niet meer scherp. Je hangt ergens in een grijs gebied ertussen.

Misschien niet zo heel storend als je maar -1 of misschien -2 hebt, maar met hogere sterktes gaat dat toch wel opvallen.

annastasia

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-10-11 08:17

Nou met mijn -2 wil je ook echt niet meer zonder bril autorijden etc.

Odysseus

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-11 08:28

Dat zeg ik ook niet. Je krijgt namelijk niet meteen -2 terug maar hangt in een grijs gebied. Dus dan ga je langzaam van 0 terug naar -2, en heb je een tijdje -0,5 en dan -0,75 etc.

Als je -2 hebt is dat dus beter te doen dan als je bijv. zoals ik -9 hebt ;) Dan ga je van 0 en heb je na een tijdje -5...-6 etc. tot ze weer je oude vorm hebben..

Smartiej

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-11 08:35

Ik heb deze lenzen! Bij de vorige liep ik constant in m'n ogen te wrijven. Nu voel ik ze niet meer :) Heb ze ook wel eens 's nachts ingehouden (voelde niets :P) , maar dat was per ongeluk.

Dreamy

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-11 14:59

Ik heb ze sinds vandaag ook. Zitten echt heel lekker :)
Had op de kop gekregen van mijn opticien, was namelijk al 4 jaar niet meer op controle geweest :o .. lenzen per post en er niet aan gedacht verder want had geen problemen en wist ik veel dat dat elk half jaar moet :') ..
Maar ik liet mijn oude, gewone lenzen dus ook gewoon dag & nacht in.. en toen meneer de opticien net keek werd ie toch wel heel erg boos natuurlijk. Door zuurstoftekort zijn mijn aderen aan't dichtgroeien, door mijn erge laksheid! :o Als ik zo doorga mag ik geen lenzen meer dragen (logisch).. maar ben sinds een paar maanden al bezig met netjes uitdoen 's nachts, alleen als je al 4 jaar lang dat hebt gedaan is de schade al aangericht natuurlijk ;)
Dus wees gewaarschuwt. Ook deze lenzen ga ik gewoon netjes uitdoen, ook al zou het hier wél mee kunnen :)
Verder is mijn oude bril zoek en ga ik komende maand dus ook een bril kopen!
Ik ga nou toch maar eens door met verstandig doen..

Op een gegeven moment deden mijn ogen juist pijn als ik de lenzen uitdeed. Vandaar dat ik ze liever in liet :=

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-11 15:14

Alleen het uitdoen vind ik een absolute ramp, ik heb al zo lang lenzen dat ik met mijn nagels hark om hem er uit te vissen.......maar als beginner lijkt mij dat onmogelijk

annastasia

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-10-11 15:24

Uitdoen vind ik ook lastig, zeker als je wat langere nagels hebt.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-11 15:25

Juist makkelijk, dan kan je met de zijkant van je nagel even een tikje geven aan de zijkant van je lens, eerst lens naar beneden duwen zodat hij van de bolling naar het mindere stukje oog gaat, dan even plop en je hebt hem...

Lins_Vetra

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-11 15:35

Bedankt voor je uitleg focussed! Voor dat grijze gebied ben ik juist bang. Denk niet dat het een optie voor me is. Ik draag nu zelf meestal een bril en in het weekend daglenzen. Ben de bril nu wel gewend, maar voel me beter zonder.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-11 15:37

Focussed schreef:
Dat zeg ik ook niet. Je krijgt namelijk niet meteen -2 terug maar hangt in een grijs gebied. Dus dan ga je langzaam van 0 terug naar -2, en heb je een tijdje -0,5 en dan -0,75 etc.

Als je -2 hebt is dat dus beter te doen dan als je bijv. zoals ik -9 hebt ;) Dan ga je van 0 en heb je na een tijdje -5...-6 etc. tot ze weer je oude vorm hebben..

maar is het dan de bedoeling dat je overdag met -2 je bril op doet?

Lins_Vetra

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-11 15:42

Zoals ik het begrijp niet russel. S nachts de lenzen = overdag zonder lenzen of bril tóch goed zien

Dispar_Vulgo

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-11 15:56

edit

annastasia

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-10-11 15:58

Dispar_Vulgo schreef:
edit

Je kunt je post ook verwijderen ;-)

Odysseus

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-11 15:59

russel schreef:
Focussed schreef:

maar is het dan de bedoeling dat je overdag met -2 je bril op doet?

Nee want als het goed is heb je overdag 0. Dit is zo als je iedere nacht die lenzen in doet. Doe je bijv. een nacht overslaan dan kan het zijn dat je de volgende dag dus -0,75 hebt omdat je ze al 2 nachten niet in hebt gehad (kan hoeft niet, want volgens mij kunnen sommige mensen toe met 1x in de 3 nachten nachtlenzen in).

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-11 18:15

Tot hoever gaat die sterkte dat je dat kan doen, ook voor -5 en + 0,75 (heb nl zowel - als + in de oog)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-11 21:02

Dreamy schreef:
Ik heb ze sinds vandaag ook. Zitten echt heel lekker :)
Had op de kop gekregen van mijn opticien, was namelijk al 4 jaar niet meer op controle geweest :o .. lenzen per post en er niet aan gedacht verder want had geen problemen en wist ik veel dat dat elk half jaar moet :') ..
Maar ik liet mijn oude, gewone lenzen dus ook gewoon dag & nacht in.. en toen meneer de opticien net keek werd ie toch wel heel erg boos natuurlijk. Door zuurstoftekort zijn mijn aderen aan't dichtgroeien, door mijn erge laksheid! :o Als ik zo doorga mag ik geen lenzen meer dragen (logisch).. maar ben sinds een paar maanden al bezig met netjes uitdoen 's nachts, alleen als je al 4 jaar lang dat hebt gedaan is de schade al aangericht natuurlijk ;)
Dus wees gewaarschuwt. Ook deze lenzen ga ik gewoon netjes uitdoen, ook al zou het hier wél mee kunnen :)
Verder is mijn oude bril zoek en ga ik komende maand dus ook een bril kopen!
Ik ga nou toch maar eens door met verstandig doen..

Op een gegeven moment deden mijn ogen juist pijn als ik de lenzen uitdeed. Vandaar dat ik ze liever in liet :=

wow echt?

Ik kan mijn lenzen echt niet inlaten 's nachts, dan zie ik 's ochtends niets.
:')

Dit lijkt me ideaal, maar ik heb met gewone (extra zuurstof doorlatende) lenzen al last van vaatgroei, dus vraag me af of dit dan wel kan. Zou wel fijn zijn, ik vergeet namelijk altijd, standaard, mijn lenzen container dingetje als ik uit slapen ga :') . En ik heb echt gewoon een pokkehekel aan lenzen in en uit doen.

Odysseus

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-11 21:05

russel schreef:
Tot hoever gaat die sterkte dat je dat kan doen, ook voor -5 en + 0,75 (heb nl zowel - als + in de oog)

Maximale aanbevolen sterkte is -4,5 , over plus kan ik niets vinden.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-11 19:42

Wil zo graag zonder bril of lenzen zien. Ik heb astigmatische ogen, dus een min breking met een cylinder en cylinder is altijd +, dus als ik - 4,5 zou kunnen doen, dan zie ik niet helemaal helder, maar daar is over heen te komen, zie nu met lenzen ook maar voor 85%.

Zijn die nachtlenzen duur?

Odysseus

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-11 19:58

Cilinder is niet altijd plus hoor russel, of begrijp ik je verkeerd?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-11 20:01

Ik dacht juist van wel, of heb je als je plus ogen hebt, een - cilinder??

Odysseus

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-11 20:02

Het kan allebei voor zover ik weet. Ik heb een - afwijking en een - cilinder (-8,5 met -0,5 cilinder op 180 graden)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-11 20:06

Dus jij hebt ook nachtlenzen? Dan is er misschien wel mogelijkheid voor mij met -5, wat erg -8,5 daar ben ik bang voor omdat mijn ogen steeds slechter worden. Voel mij zo gehandicapt zonder bril :D :D :D moet dan hulp vragen om mijn bril te zoeken als hij niet op zijn vast plaats ligt :+ :+

Odysseus

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-11 20:08

Nee ik heb geen nachtlenzen, wel een cilindrische afwijking. :P

Met -9 raden ze ook zeer sterk af om aan nachtlenzen te beginnen, omdat de vervorming van het hoornvlies dan zo minimaal is, dat het nooit je sterkte kan terugbrengen tot 0. Met -5 zal het nog net gaan denk ik!

Mijn ogen gaan ook nog steeds achteruit ;( Gelukkig zijn er harde lenzen tot -28 dus tot die tijd zit ik nog gebakken :D :D

Haha ja ik ook, al zo vaak m'n vriend gevraagd waar m'n bril lag en dan lag hij gewoon naast me :D maar kijk er zo overheen :+