Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

sallandval schreef:Ik zou het zo weer doen. Bij ons viel het tegen; omdat hij nog maar zo weinig bloed over had 'pakte' de injectie niet en hebben we ongeveer een half uur bij een stervende hond gezeten, die steeds zwaarder ging ademen maar telkens niet dood ging... de da moest uiteindelijk twee keer bijspuiten. Het leek een eeuwigheid.
Waves schreef:gut, lees nu dit. En die van ons piepte dus heel hard.. het inslapen zelf is een vrij klinisch gebeuren met soms tegenstribbelende honden (nog voor de eerste spuit), en onverwachte dingen die heel traumatiserend kunnen zijn voor een kind.
En heel eerlijk, als je zoontje nu zo kwetsbaar is en nog in de war is van zijn opgebaarde opa dan zou ik hem hier niet zo direct mee confronteren. Kan maar zo teveel worden. Zo "prettig" mogelijk houden voor de kinderen.
Waves schreef:sallandval schreef:Ik zou het zo weer doen. Bij ons viel het tegen; omdat hij nog maar zo weinig bloed over had 'pakte' de injectie niet en hebben we ongeveer een half uur bij een stervende hond gezeten, die steeds zwaarder ging ademen maar telkens niet dood ging... de da moest uiteindelijk twee keer bijspuiten. Het leek een eeuwigheid.
gut, lees nu dit. En die van ons piepte dus heel hard.. het inslapen zelf is een vrij klinisch gebeuren met soms tegenstribbelende honden (nog voor de eerste spuit), en onverwachte dingen die heel traumatiserend kunnen zijn voor een kind.
En heel eerlijk, als je zoontje nu zo kwetsbaar is en nog in de war is van zijn opgebaarde opa dan zou ik hem hier niet zo direct mee confronteren. Kan maar zo teveel worden. Zo "prettig" mogelijk houden voor de kinderen.