Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
Merileth schreef:Als je de werkwijze van die school niet prettig vindt, mag ik dan vragen waarom je hem daar dan (zo lang) laat? Als hij hier totaal geen baat bij heeft?
, altijd nieuwe beloftes, die niet of nauwelijks nagekomen worden, Ariebren schreef:Jammer dat de school juf de geschiedenis weet van je gezinnetje.
Zij gebruikt die geschiedenis gelijk om een stempel op je zoontje te drukken.
Ariebren schreef:Misschien over zetten naar een ouderwetse christelijke school.
Dicipline en het enige nadeel van elke maandag een psalmversje kunnen oplepelen ?
Maar één ding begrijp ik niet.
Mijn lagere school bestond uit 6 klassen.
4 juffen, een meester in klas drie en de bovenmeester was de leraar van klas 6.
Er was ook nog een concierge voor onderhoud, koffie om 10 uur voor de leerkrachten, enz
Wij natuurlijk een flesje, witte motor om 10 uur. Geen tussendoortjes.
Hoeveel personeels leden lopen er tegenwoordig rond op een lagere school ??
Samen met ouders die een soort van corvee dienst hebben ??
Groep 1 en 2 geeft twee juffen extra, maar verders ??
En toch zijn al mijn klas genootjes van die tijd goed terrecht gekomen.
Van lts, huishoudschool tot gymnasium en universiteit.
hotchocolat schreef:Wij hebben 4 klassen geen juffen en meesters maar mevrouw en dan de achternaam.
Als de bel gaat moet je je opstellen in de vakken (klas 1t/m 4) De leerares roept dan klas voor klas naar binnen.
Geen koek en snoep als tussendoortje en met verjaardagen wordt er niet getracteerd.
Pascal schreef:passieAppel schreef:Kleintjes zijn heel goed in maskers!
Ik denk dat die juf meer ervaring heeft dan jij
Sorry hoor, maar ik denk dat ik mijn kind na ruim 6 jaar beter ken dan zijn juf in 7 weken.
Wat een onnozele reactie zeg!!
hotchocolat schreef:Ariebren schreef:Misschien over zetten naar een ouderwetse christelijke school.
Dicipline en het enige nadeel van elke maandag een psalmversje kunnen oplepelen ?
Maar één ding begrijp ik niet.
Mijn lagere school bestond uit 6 klassen.
4 juffen, een meester in klas drie en de bovenmeester was de leraar van klas 6.
Er was ook nog een concierge voor onderhoud, koffie om 10 uur voor de leerkrachten, enz
Wij natuurlijk een flesje, witte motor om 10 uur. Geen tussendoortjes.
Hoeveel personeels leden lopen er tegenwoordig rond op een lagere school ??
Samen met ouders die een soort van corvee dienst hebben ??
Groep 1 en 2 geeft twee juffen extra, maar verders ??
En toch zijn al mijn klas genootjes van die tijd goed terrecht gekomen.
Van lts, huishoudschool tot gymnasium en universiteit.
Wij hebben 4 klassen geen juffen en meesters maar mevrouw en dan de achternaam.
Als de bel gaat moet je je opstellen in de vakken (klas 1t/m 4) De leerares roept dan klas voor klas naar binnen.
Geen koek en snoep als tussendoortje en met verjaardagen wordt er niet getracteerd.
Pascal schreef:passieAppel schreef:Kleintjes zijn heel goed in maskers!
Ik denk dat die juf meer ervaring heeft dan jij
Sorry hoor, maar ik denk dat ik mijn kind na ruim 6 jaar beter ken dan zijn juf in 7 weken.
Wat een onnozele reactie zeg!!
inkepink schreef:goh dit lijkt wel een trend tegenwoordig te worden...
Ben vorige week ook door de juf benaderd voor een gesprek want mijn zoon is toch wel erg druk in de klas, tja het is een buitenkind van de boerderij die liever stuitert dan stilzit....
School heeft hem een ochtend geobserveerd (niet door de eigen juf maar door een juf die hem eigenlijk niet kent) Typische was tijdens deze observatie dat mijn mannetje stuiterde en amper stilzat maar wel al zijn werk foutloos en netjes inleverde.
Toch heb ik samen met de juf besloten toch een doorverwijzing te vragen voor dimence (riagg) het waarom is heel simpel: prima dat mijn zoon druk is, maar nu begint hij hinderlijk te worden voor de rest van de klas en dat is natuurlijk niet de bedoeling, dat de rest minder gaat presteren door hem.
Wij (school en ik) gaan er een beetje vanuit dat ze bij dimence kunnen helpen om mijn zoon geconcentreerder te krijgen waardoor zijn prestaties verbeteren ( wat overigens puur het lezen is, in rekenen loopt hij voor op de rest) en hij makkeliker met het leeswerk mee kan komen.
Mijn mannetje is overigens nog net geen 7 en zit in groep 4, vroege leerling dus.
moet er bij vertellen dat eind groep 3 soortgelijke ookal eens ter sprake was gekomen dus het viel niet rauw op mn dak. Daarnaast heeft de huidige juf al diverse dingen geprobeerd, van beloningssysteem tot bestraffen (voor zoverre ze dat mogen op scholen)
shirleyp schreef:Ga eens opnieuw in gesprek met de leerkracht in plaats van hier je ongenoegen te uiten. Misschien is er simpelweg iets niet helemaal zo overgekomen als is bedoeld. Bedenk je dat zowel leerkracht als ouder het beste met het kind voor hebben. Alleen wanneer je als team werkt, zorg je optimaal voor de ontwikkeling van je kind. Succes!