Hoe groeit je haar?

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-11 16:00

Mijn haar groeit als pokon, niet normaal :=
Ik slaap ook sinds een week met een vlecht omdat ik snachts steeds op m'n haar lag en daar heb ik een gruwelijke hekel aan.
Overdag draag ik het in een klem.

Hvelreki

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-11 16:56

Rebeccaa schreef:
Mijn haar blijft het mooiste in een losse vlecht, met een los elastiekje er om heen. Of een hele uitgezakte staart met los stiekje dus.. misschien dat eens proberen ipv los? Overigens vind ik dun haar, echt mooier als het korter is.. :=

Ik heb even een foto gemaakt van de achterkant van mijn haar, vind je dat dit nog kan op deze lengte of toch maar korter? :=
http://i184.photobucket.com/albums/x226 ... oto087.jpg

Anoniem

Re: Hoe groeit je haar?

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-11 16:58

Oh dat vind ik nog wel gaan hoor! :j Je hebt ook nog slag dus dan lijkt het al een stuk meer!

Hvelreki

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-11 17:02

Oké, ben ik blij om :)
Ja, klopt, als het op deze lengte is heb ik slag (gelukkig, anders leek het vast nog dunner), is het korter heb ik krullen. Maar ik vond mijn krullen alleen maar mooi op de dag dat ik het waste, daarom was ik daar niet zo tevreden mee.

Poiuytrewq

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-11 12:12

Focussed schreef:
Waarom was je het dan alsnog iedere dag? Of rol je veel door de modder _O-

Het is gewoon zo dat van vaak wassen je sebum aanmaak toeneemt. Kan het zijn dat dat bij jou niet zo is, maar dit hoort wel zo.

Haha nee dat doe ik niet hoor!

Meer het gevoel dat als je indd je cap op hebt gehad en hebt gezweet, ik werk in de horeca waar ik natuurlijk heel hard werk :P en dan voel je het soms ook zo op je hoofdhuis, tussen je haren(al die trappen lopen heel de dag). Nee ik vind het gewoon een vies idee.
Ik heb in heel mijn leven nog nooit schimmels op mijn hoofd gehad. Als je daar ineens last van krijgt kun je denk ik beter naar je weerstand gaan kijken dan naar het feit dat je heel je leven (bijna) elke dag je haar wast. Lijkt mij dat het net zo is als eelt, als je nooit op harde ondergrond loopt moet je dat niet ineens elke hele dag gaan doen, net als dat je niet plotseling iedere dag je haar moet gaan wassen, of dat je ineens iedere dag vanuit het niets naar de sportschool gaat en de zwaarste oefeningen doet. Dan kan ik ook zeggen dat sportschool slecht voor je spieren is :')

Oase4ever

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-11 23:40

nou zal iedereen me wel heel vies vinden maar ik was mn haar maar 1x in de week.
ik rijd 6 dagen in de week altijd met cap.
ik heb haar tot op mn kont. en het duurt uuuuuuren voor het droog is.
ik gebruik "natuurlijke" kokosshampoo en cremespoeling en kam het niet als het nat is. ik was het savonds en kam het de volgende ochtend.
maskers doe ik nooit. wel verf ik het regelmatig.
hier een foto van mn haar
http://a8.sphotos.ak.fbcdn.net/hphotos- ... 6312_n.jpg
ik heb het op stal altijd in een vlecht. thuis knoop ik het op.
Ik weet niet precies hoe snel mn haar groeit, mn moeder knipt en verft t meestal eens in de 2 a 3 maanden. dan ga je mijn uitgroei zien. mijn pony knipt ze vaker omdat hij dan in mn ogen hangt.

princesmax

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-11 23:49

Rennie89

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-11 23:53

Jolliegirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-11 09:10

Ik heb alles gisteren laten knippen, t is weer kort :+

Mijn haar groeit gewoon té snel :p

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-11 10:23

Oase4ever schreef:
nou zal iedereen me wel heel vies vinden maar ik was mn haar maar 1x in de week.
ik rijd 6 dagen in de week altijd met cap.
ik heb haar tot op mn kont. en het duurt uuuuuuren voor het droog is.
ik gebruik "natuurlijke" kokosshampoo en cremespoeling en kam het niet als het nat is. ik was het savonds en kam het de volgende ochtend.
maskers doe ik nooit. wel verf ik het regelmatig.
hier een foto van mn haar
http://a8.sphotos.ak.fbcdn.net/hphotos- ... 6312_n.jpg
ik heb het op stal altijd in een vlecht. thuis knoop ik het op.
Ik weet niet precies hoe snel mn haar groeit, mn moeder knipt en verft t meestal eens in de 2 a 3 maanden. dan ga je mijn uitgroei zien. mijn pony knipt ze vaker omdat hij dan in mn ogen hangt.

Ja ik vind dat best vies inderdaad, maar goed als jij je er goed bij voelt. :)
Overigens duurt mijn haar ook uren voordat het droog is. Als ik het in een hele losse vlecht doe rond een uur of 8 's avonds is het 's ochtends om half 8 nog niet helemaal droog.. maar dat neem ik dan maar voor lief, ik ga echt het huis niet uit zonder gewassen haar. :')

Ik was een keer op vakantie met een vriendinnetje en daar waren we te lui om onze haren te wassen ( :') ) maar wel elke dag zeilen en windsurfen in vies water.. Ik dacht na 4 dagen dat ik gek werd van de jeuk. Echt, nooit meer.. En m'n haar kon alleen maar vast, want als ik het los deed was het echt één knoop vet zeg maar. Doe ik dus nooit meer haha :o

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-11 10:24

princesmax schreef:
http://94.100.115.4/1080400001-1080450000/1080426601-1080426700/1080426602_5_QC_c.jpeg
dit zijn mijn haren, hier zitten er alleen krullen in dus ze zijn nog iets langer.
ze groeien echt mega snel!
Ik was ze elke dag ( word helaas na 1 dag supervet ) en ga 2x in het jaar naar de kapper. verfde ze eerst maar dat doe ik nu niet meer.

edit: http://94.100.114.178/1080400001-1080450000/1080408901-1080409000/1080408988_5_jw4u.jpeg foto gevonden zonder krullen

Jij hebt trouwens echt mooi haar! Vind dit het mooiste haar wat ik in dit topic heb gezien.

bayaatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-11 10:58

Mijn haar komt ongeveer tot aan mijn staartbeen . Ik was het 2 keer per week , gebruik enkel producten zoals nivea en schwartzkop en kam mijn haar nooit als het nat is ik ontwar het dan met mijn vingers. Drogen doe ik bijna nooit en als het moet doe ik er altijd een bescherming in van schwartzkop met rozenolie . Na het wassen gaat er altijd een beetje amandelolie doorheen . Ik kam mijn haar niet vaak en heb het altijd in een knot bijeen . Tijdens het slapen een vlecht en ik gebruik altijd zachte elastiekjes zonder ijzer . 2 Keer per jaar ga ik naar de kapper en laat er 1 a 2 cm afhalen , meer is ook nooit nodig

dit is mijn haar met krullen , dus iets korter
http://i34.photobucket.com/albums/d102/ ... ewerft.jpg

Oase4ever

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-11 23:18

Als je je haar elke dag wast en dan een dag overslaat is het gelijk vies vet , maar als je haar gewend is om minder vaak gewassen te worden dan word het ook.minder snel vies en vet. Is mijn ervaring dan...

juniper

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-11 18:48

veersche

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-11 18:58

Jolliegirl schreef:
Niet elke dag douchen vind ik persoonlijk erg onhygienisch.. tenzij je je natuurlijk wast aan de wastafel! :)

Het is zelfs erg slecht om je iedere dag te douchen. Want waarschijnlijk gebruik je dus iedere douchegel of zeep waardoor je huid uitdroogt en van water droogt je huid ook uit.
Ik zelf heb exzeem waardoor ik me om de dag douche en dat is prima, ik ruik niet. En mocht ik nou eens denken: bah ik stink: dan doe ik even de kritische plekken wassen aan de wastafel.
Maar dit wilt natuurlijk niet zeggen dat als ik hard ik de wei heb gewerkt of als het warm weer, me niet even afsproei onder de douche. Maar dan gebruik ik geen douchegel/zeep.

Oase4ever: Ik vind het niet vies. Je haar geeft zelf aan wanneer het gewassen moet worden. Als jou haar na een vijf dagen nog niet vettig is, extreem droog is en het ruikt nog fris is er niks aan de hand.
Dus blijf maar lekker 1 x per week je haren wassen!!! Ik wou dat ik zo veel geluk had met mijn haar. Mijn moeder hoeft het ook maar 1x per week te wassen, bofkont...

princesmax

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-11 21:07

ik werk op een dierenasiel dus ik was ze wel elke dag, hierdoor kan ik ook niet 1dag overslaan want dan zijn ze vet... maar anders zou ik dat liever ook niet doen.. mijn haar lijdt er echter niet veel onder en doe volgens mij alles wat niet goed zou zijn voor je haren. :') ( lees: uitkammen als ze nat zijn, fohnen, stijlen met stijltang, met de stijltang krullen erin zetten, nooit een masker, enz )