levensgevaarlijke flater van apotheek , ben nog ontdaan!

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

MamaMiesje

Re: levensgevaarlijke flater van apotheek , ben nog ontdaan!

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-11 19:07

Sjah...goede vraag F_Orumstar :j

Tinky12

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-11 19:14

Lekker dat ze zo goed heeft gegeten,kleine knurft moet goed aansterken...en goed dat de arts en psych het serieus nemen en de tijd nemen voor je knurffie :j

Heel lang geleden ook akkefietje gehad,was mij ontschoten...
Had medicatie die speciaal gemaakt moest worden,moest 24 uur schudden.

Dat recept is een paar x goed gegaan en op een gegeven moment ging het mis.Dat vertelde ik ook,spul was niet goed...voelde vettig aan en dat mocht beslist niet.Hielp ook niet...Na veel mopperen maakt hij het opnieuw en weer was het niet goed,nu moest ik niet gaan zeuren want hij volgde exact het recept.Opnieuw maken deed hij niet meer....eh,sta je met je goede gedrag.Was een jaar of 14 en stond daar perplext met mijn moeder.Werd voor leugenaar en zeur uitgemaakt _-:(

Zijn naar een andere apotheek gestapt en die was erg enthousiast over het recept,meteen de boeken ingedoken en gaan brouwen.Was weer perfect...hij kon ons vertellen dat enkele ingrediënten na openen maar een half jaar houdbaar waren.
De andere apotheker had dus ingrediënten gebruikt die over datum waren :oo en maar blijven verkondigen dat hij zijn werk goed deed en dat ik niet moest zeuren.
Zit nog steeds bij de andere apotheek :)

Kentaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-11 20:42

Vind de reacties van de apotheek echt :r Als ik verdorie een klant aan de telefoon niet netjes behandel en dat komt m'n baas ten ore, ik wel degelijk even bij hem op kantoor moet komen, mijn verhaal kan doen, maar een klant absoluut zijn excuses aangeboden krijgt!! :P En bij jou wordt zo'n grote fout gemaakt en dan kan er niet eens iets van een sorry uit......... :( Tuurlijk zijn we ook allemaal zelf verantwoordelijk voor de dingen die we doen, maar het moet toch eigenlijk niet zo zijn dat je bij alles en iedereen je vraagtekens moet zetten?!? Fouten kunnen gemaakt worden, maar het is dan de manier wáárop iets opgelost wordt!!! En dan hebben we het er nog niet eens over wat je dochter er heel misschien aan over houdt!?!?!?
Bepaalde beroepen brengen gewoon met zich mee dat men béter oplet dan bij een ander beroep!! Als een leraar een keertje minder goed bij de les is, zijn de eventuele gevolgen véél minder ernstig dan wanneer een piloot niet op zit te letten...... }:0
En als ik een typfout maak, is dat niet te vergelijken met wanneer een arts tijdens een operatie een 'foutje' maakt....
Ik bedoel hiermee, dat 'een fout is menselijk' niet voor alles als een excuus gebruikt kan worden!

Nickeltje

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-11 21:24

Vvdd > Mw

hesterve

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-11 21:41

he wat ontzettend naar! En wat een belachelijke reactie van de Apotheker!! Helaas met mijn oma een bijna dodelijke fout meegemaakt en ze stuurden niet eens een bloemetje omdat ze anders schuld bekennen?! sorry maar hun hebben 2x over een zeeg grove fout gemaakt! Mijn tante heeft toen uitgezocht wat ze hiermee moest en er waren toen 3 opties. Helaas weet ik voor jou niet helemaal meer wat die waren maar ik zou hier zeker werk van maken! Zijn ze nu helemaal gek geworden?!!
Ik hoop dat je dochtertje gauw weer opknapt!

Ra_chel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-10-11 07:05

Maar TS zegt hier dus dat ze een (blijkbaar?) kaal potje mee kreeg. Alleen pillen erin, geen etiket erop en geen gebruikswijzer erbij.
Dan heb je dus een potje met pillen en je moet er dan idd maar op vertrouwen dat het de goede zijn.[/quote]
Maar welke apotheek doet dat? En waarom accepteer je een kaal potje?[/quote]

met etiketje bedoel ik dat stickertje waar je naam en zo op staat, er zat alleen een sticker op van de fabrikant , het potje was dus niet helemaal kaal.
verder is het bij onze apotheek niet vreemd dat je pillen meekrijgt in een "vreemd" potje, dr gaat dan een stickertje op en dat was het.

Diablo

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-11 07:21

De reactie vande apotheek klopt van geen kant, alleen daarom al zou ik er werk van maken.

Maar, zoals hier al eerder gezegd werd door iemand die die medicijnen ook gebruikt, staat de dosering niet op de tabletten zelf?

Caye

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-11 07:39

De opdruk van de 36 is blauw. En die van de 27 oranje ( op potje).. dat kan gewoon niet missen. Vind dat ook dat je het zelf had kunnen zien :)

Desalniettemin is het een grote fout van de apotheek.

Ik heb een makkelijke achternaam. En kreeg medicijnen mee ( mijn man die haalde voor mij ) van een andere familie met die naam in het dorp.
Ik zal voor de eerste keer die medicijnen hebben en ze ingenomen hebben. :n Omdat ik die pillen al heel lang slik wist ik dat ze niet voor mij waren

Caye

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-11 07:40

Op de pillen zelf staat ook 27 of 36 ;)

hotchocolat

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-11 07:44

Diablo schreef:
De reactie vande apotheek klopt van geen kant, alleen daarom al zou ik er werk van maken.

Maar, zoals hier al eerder gezegd werd door iemand die die medicijnen ook gebruikt, staat de dosering niet op de tabletten zelf?

Ik heb nog een aantal varianten in de kluis liggen en heb even gekeken. Op de medicatie die mijn zoon nu krijgt staat het erop gedrukt.
Op zijn oude medicatie dus niet. daar heeft de ene helft van de capsule een andere kleur. Hoe meer werkzame stof, hoe meer kleur er aan de capsule is. Dit is de medikinet.

Is het idd ook niet zo dat ze bij de apotheken grootverpakkingen hebben en deze verdelen in kleinere porties? Dan zijn ze dus vergeten om er de juiste sticker op te plakken (en het goede antwoord te geven door de telefoon).
Er is een limiet wat je mee kan krijgen (hadden wij bij onze verhuizing naar Duitsland).

Ze hebben een fout gemaakt, ze hebben alleen een beetje moeite om deze te accepteren.

Caye

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-11 07:56

de potjes zijn dicht geseald met een zilver papiertje. :j Die moet je er zelf afhalen. Denk dat ze zo uit de fabriek komen

Yontheke

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-11 08:02

ElCamino schreef:
Ene kant : Ik zou er een zaak van maken ! Schandalige fout die ze niet mogen maken.
Aan de andere kant....als je zelf zó twijfelde, waarom ben je niet naar je huisarts oid gegaan dan. Als het zo gevaarlijk spul is dan zou ik het misschien niet gegeven hebben. Ik begrijp dat je ervan uitgaat dat ze het goed moeten doen, maar er werken mensen...en waar mensen werken worden fouten gemaakt...
Daarbij vind ik de reactie van de apotheek WEL schandalig!!

Hier ben ik het mee eens..
Als je na al die tijd dan ineens de 36 ziet staan? Die had je op de eerste dag ook wel zelf kunnen zien op het potje, niet?

Fouten zijn menselijk, zulke fouten zouden niet mogen gebeuren. Hun reactie is ook niet goed. Maar je had het zelf echt wel kunnen voorkomen..

verootjoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-11 08:46

Ik zou hier zeker wel een zaak van maken... Het kan toch niet zo zijn dat TS als leek de apotheek moet gaan /controleren verbeteren? Ze heeft het 2x gevraagd of het hoorde dat de pillen er anders uitzagen, is gerustgesteld, dan ga je er toch vanuit dat de fabrikant idd de kleur heeft gewijzigd?

De apotheek is ten alle tijden verantwoordelijk voor je medicijnen, TS had het idd bij de HA kunnen vragen, maar de HA weet niet zoveel van medicijnen en zeker niet hoe ze eruit moeten zien. De reactie van de apotheek krijg ik helemaal kippenvel van. Ik denk dat je er best een zaak van kan maken, hun administratie zou ook niet moeten kloppen als in de pc staat 27, en er zijn 36mg meegegaan, dan moeten er 27mg teveel zijn. Opiaten worden geregistreerd.

tootje71

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-11 08:55

Lang geleden ook zoiets gehad ik moest voor mijn (toen 3 jarige) zoon antibiotica hebben kreeg dat mee voor de 7 dagen had de huisarts gezegd.

Na drie dagen was het op mmmm vreemd op het etiket stond stond echt zoveel geven.

Ik naar de apotheek kreeg ik de schuld dat ik niet goed had gelezen want in de gebruikaanwijzing stond dat een kind van drie veel minder nodig had en ik had het etiket op de buitenkant aangehouden.

Nou woord tegen woord heb een klacht ingediend en de desbetreffende mevr. heeft een waarschuwing gehad.

Nu wonen wij in een klein dorp en als ik haar tegenkom zegt ze niets , tja zij had toch echt een verkeerde sticker op de verpakking gedaan.

Gelukkig heeft mijn zoon er niets aan overgehouden maar goed is het niet.

Maak er zeker werk van !

Ra_chel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-10-11 10:29

nogmaals,

mijn man had ze al in de verdeeldoosjes gedaan, en ik had dus toen gezien dat de tabletten anders waren , en dat heb ik ook bij de apotheek nagevraagd.2x.

ja, nu zie ik ook dat op de originele pot het streepje op het etiket een andere kleur heeft.

ik heb al gezegd dat ik het mezelf verwijt dat ik ze niet beter nagekeken heb, maar dat maakt de fout en de nalatigheid van de apotheek niet goed!
en al helemaal niet hoe er vervolgens op is gereageerd en hoe er mee omgegaan wordt.

ik ben idd degene die elke ochtend het tablet aan mn dochter heeft gegeven , maar ik ben ook degene die extra navraag heeft gedaan bij de apotheker en vervolgens op hun kennis vertrouwde.

potje was ook niet met zilver folietje dichtgesealed, en dat is het nieuwe potje wat ze me gisteren hebben gegeven dus wel.

kortom ; ik ben heus in staat om mijn eigen verantwoording en tekortkoming in deze te zien en te accepteren,dat doe ik ook, maar datzelfde mag ik toch ook van de apotheker verwachten?
uiteindelijk ben ik de "leek" en zij de "deskundige".

Caye

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-11 10:41

Klopt. maar waar mensen werken worden er fouten gemaakt :) En hoe groot ze ook kunnen zijn.. Tis en blijft mensen werk

genja

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-11 10:49

Hoi,

Werk zelf in een apotheek(nu in een ziekenhuis maar dat doet er niet toe) en de reactie van de apotheek is op zijn zachts gezegd niet netjes. De eerste keer dat jij gebeld had hadden hun al moeten checken of het klopt dat de kleur veranderd is, dit is echt een kleine moeite en zo gedaan. En ze kunnen als het goed is altijd controleren of de juiste medicatie is meegegaan ik neem aan dat in hun computersysteem wel de juiste sterkte is aangeschreven maar de verkeerde gepakt(hier kan je zo een uitdraai van vragen van de historie van je kind).Alles wat onder de opiumwet valt wordt geregistreerd wat er er binnen komt via de groothandel en wat er weer uitgaat via een recept. Dus als het goed ik kunnen ze dit dus gewoon controleren want van de 27 mg moet er nu dus 21 tabletten teveel in de la liggen en van de 36 mg 21 tabletten te weinig. maar ja als ik lees hoe laks de apotheek reageert zullen ze hier ook wel geen moeite voor doen om dit te controleren. Zelf zou ik vanmiddga vragen of de huisarts na de apotheek wil bellen die hebben vaak net wat emer invloed en al is het maar om bij een volgende patient deze fout te voor komen. Waar er mensen werken kunnen er fouten gemaakt worden dit is nu eenmaal zo maar je kan er veel aan doen om deze fouten te voor komen en een fout gewoon toe geven.

Sterkte ermee hoop dat het snel weer goed komt met je dochter!

Groetjes genja

p.s. de volgende keer gewoon de fabrikant van een geneesmiddel zelf bellen hoor als je vragen hebt de meeste hebben een patienten advieslijn dit staat vaak op de bijsluiter of kan je via google wel vinden als blijf ik vinden dat je met zulke vragen bij je eigen apotheek terrecht moet kunnen. En eignelijk zet een fabrikant het ook altijd op de verpakking dat eht uiterlijk gewijzigd is.

Marian01

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-11 10:49

Beste TS, ik hoop werkelijk dat je dochtertje geen schadelijke gevolgen overhoudt.
Ik ben zelf apothekers assistente geweest, wel ruim 10 jr geleden.
Toen moest je de normale geneesmiddelen met 2 assistentes nakijken, de opiaten 1 assistente en de apotheker.

Het beroep is zwaar, en soms is 1 letter in een 35 letterig medicijn echt volledig anders..het is een heel precies, nauwkeurig werk.
Omdat in sommige gevallen de gevolgen zo groot kunnen zijn..ook nog eens mentaal zwaar.
Waar mensen werken, kunnen fouten worden gemaakt, maar ik weet wel dat er regels zijn die gevolgd dienen te worden om die te voorkomen. ( het nakijken van elkaar, het scannen van medicatie, etc etc)

Bij jou vraag over de kleur hadden gezien het medicijn de bellen moeten gaan rinkelen. (imo dan)
Ja je kan zelf ook kijken, maar je verwacht en dat mag je geheel terecht verwachten, dat de mensen die daar staan, jou correct helpen.
Mocht blijken dat er een fout is gemaakt, dan mag je excuses verwachten. En een heleboel ook!
Zoals jij deze situatie omschrijft is schandalig.
En mag je zeker melding van maken. belachelijke zaak dit.

Nogmaals beterschap! En succes.

cube

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-11 10:51

@Caye daar heb je gelijk in vind ik, maar geef je fout dan ook eerlijk toe. Dan zou TS ws iets meer begrip hebben dan de manier waarop ze nu behandeld word.
Laatst bijgewerkt door cube op 06-10-11 10:52, in het totaal 1 keer bewerkt

Dorino

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-11 10:52

rachel_j schreef:
nogmaals,

mijn man had ze al in de verdeeldoosjes gedaan, en ik had dus toen gezien dat de tabletten anders waren , en dat heb ik ook bij de apotheek nagevraagd.2x.

ja, nu zie ik ook dat op de originele pot het streepje op het etiket een andere kleur heeft.

ik heb al gezegd dat ik het mezelf verwijt dat ik ze niet beter nagekeken heb, maar dat maakt de fout en de nalatigheid van de apotheek niet goed!
en al helemaal niet hoe er vervolgens op is gereageerd en hoe er mee omgegaan wordt.

ik ben idd degene die elke ochtend het tablet aan mn dochter heeft gegeven , maar ik ben ook degene die extra navraag heeft gedaan bij de apotheker en vervolgens op hun kennis vertrouwde.

potje was ook niet met zilver folietje dichtgesealed, en dat is het nieuwe potje wat ze me gisteren hebben gegeven dus wel.

kortom ; ik ben heus in staat om mijn eigen verantwoording en tekortkoming in deze te zien en te accepteren,dat doe ik ook, maar datzelfde mag ik toch ook van de apotheker verwachten?
uiteindelijk ben ik de "leek" en zij de "deskundige".

Je hebt helemaal gelijk. Het is de taak van de apotheek om dit goed te controleren en je bent alert geweest op de andere kleur van de tabletten. Daar heb je ook over gebeld, 2x zelfs. Nu komt het helaas vaak voor dat de dezelfde medicatie van verschillende fabrikanten verschillende kleurtjes hebben, maar dit is nooit zo bij specialitées (dus medicatie die onder de merknaam wordt geleverd ipv onder de stofnaam (bv concerta is een merknaam en methamfetamine een stofnaam)). Van de apotheek mag je verwachten dat het personeel weet dat de kleur van de tabletten van hetzelfde merk iets zegt over de dosering. Dus, behalve dat er bij aflevering niet goed is gekeken, is er bij hen ook nog geen lichtje gaan branden toen je belde (2x!) over de kleur. Daarnaast kàn hun administratie nu niet kloppen. Kortom, lijkt me geen kwestie van jouw woord tegen het hunne, maar klip en klaar: jij hebt gelijk en zij hebben een grove fout gemaakt en je onbehoorlijk bejegend toen je hen hierop hebt gewezen. Persoonlijk zou ik hier toch een officiële klacht van maken, concerta is tenslotte geen onschuldig snoepje.

Ik hoop dat je dochtertje snel weer de oude is, zonder nare gevolgen en ik wens je sterkte met de afhandeling van dit vervelende probleem.

Kwanyin

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-11 10:58

Sowieso gebeuren er waar mensen werken menselijke fouten, maar na 2 keren aandringen van de klant nog niet de kleine moeite doen het na te kijken èn achteraf nog de schuld in zijn schoenen willen schuiven gaat ver boven een menselijke fout maken.

De apotheek is en blijft hoofdverantwoordelijk. Je kan wel zeggen dat de klant het ook moet nakijken en dat het zijn verantwoording is als hij de verkeerde medicatie neemt omdat hij het niet heeft nagekeken, maar er zullen genoeg mensen naar de apotheek gaan die om het beleefd te zeggen niet bijster intelligent zijn. Die doen wat hun opgedragen wordt maar zelf gewoon nièt over het verstand beschikken om verder na te denken als er iets anders is dan de vorige keer. Veel mensen zullen dat wel hebben, maar niet allemaal. Daarom vind ik dat de deskundige toch nog altijd de meeste verantwoording heeft bij het verkopen van de medicatie, en niet de controle van de klant achteraf.

verootjoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-11 11:00

Caye schreef:
Klopt. maar waar mensen werken worden er fouten gemaakt :) En hoe groot ze ook kunnen zijn.. Tis en blijft mensen werk

fouten maken kan gebeuren, maar door 3(!) mensen, kom op! Zoiets moet officieel eerst worden gecontroleerd door de assistente en vervolgens door de apotheker, en als je klant dan vervolgens belt over de kleur van de pillen moet er toch ergens een lichtje gaan branden, of op zijn minst even uitgezocht/nagekeken voor je iemand zegt dat 'de fabrikant dan wel de kleur veranderd zal hebben'.

genja

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-11 21:34

Ben wel benieuwd hoe het gisteren bij de huisarts en vandaag bij de psychiater was? en of je nog iets van de apotheek heb gehoord? (hoop stiekum van wel maar zal wel niet)
En natuurlijk ook hoe het nu met je dochtertje is

Groetjes genja

Fred_Kroket

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-11 21:42

Het is slecht dat je geen excuus hebt gekregen, en dat ze de verkeerde dosering hebben meegegeven.

Maar neem nooit, maar dan ook nooit een leeg doosje/potje zonder etiquette mee. Gewoon een strip waar de houdbaarheidsdatum op staat, de fabrikant (ik wil geen tweederangs medicijnen onder de noemer "de verzekering vergoed die niet je krijgt een vervanger die precies hetzelfde doet") en de dosering. Ik wil mijn medicijnen in de originele verpakking en daarmee uit.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-11 22:12

Schandalig!! :(:)
Maak hier werk van :j