Slechte eter

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Dirndl

Re: Slechte eter

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-11 15:55

Ik ga volledig mee met Jetta. Dat gaat voor jou ook de enige manier worden om af te vallen: leren groenten en fruit eten, dan kan je het brood, de koekjes etc. laten staan.

Babyvoeding it is :D

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-11 15:55

Brood hoef je niet te laten staan toch.. is hartstikke normaal in een voedingspatroon.

Steef

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-11 16:12

Ik lust ook echt geen fruit of groente, dramaaaa, is inderdaad ook wel een beetje verwend. Ik krijg het namelijk wel weg, maar vind het gewoon echt niet lekker en eet het daarom ook niet :') Appel en Banaan krijg ik nog wel weg :j

Qua ontbijt lust ik echt alles, maar qua avondeten ben ik dramatisch! Gekookte aardappels vind ik verschrikkelijk, ik eet vrijwel geen vlees (kroketten en sate zijn uitzonderingen) van vegaburgers lust ik er ook maar een paar en groente komt er helemaal niet in :')

Oh en dingen met 'dingetjes' erin hoef ik ook niet, denk hierbij aan rijst met dingetjes, soep met soepgroente en verse jus.

mayniac_val

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-11 22:20

Wat eet je dan :')

Steef

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-11 13:11

Uhm brood, knackebrod, cornflakes, spaghetti, pizza, friet, soep zonder dingetjes :'), gebakken aardappeltjes of aardappels die in de oven zijn geweest met sate of een vegaburger die ik wel lust. Vaak eet ik gewoon heel weinig met het avondeten of eet ik brood of een tosti..

Grapjasjes12

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-11 13:15

Ben je een supertaster?

Lees daar eens over (google het even) en dan kun je zelf een testje doen. Ben je alweer een stapje verder :)

Als het in je genen zit dat je gezonde dingen niet lust, zit er niet veel anders op dan eettherapie of gewoon heel veel sporten om af te vallen :')

mayniac_val

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-11 13:30

Of gewoon je ouders om een schop onder je kont vragen.. Mijne zouden zo'n eetpatroon echt niet van mij accepteren :n
Eten wat de pot schaft, geen gemiep over iets niet lusten. Ik mag alleen iets laten staan als mijn kaak het niet redt (varkensvlees is bijvoorbeeld te taai, dan heb ik twee uur lang pijn) maar verder..

Steef

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-11 13:51

Nee ik ben geen supertaster, ik vind het gewoon niet lekker. Een schop onder m'n kont zou eerder terecht zijn. Ik ben er wel van op de hoogte dat ik m'n eetpatroon moet gaan wijzigen, ben nu nog niet te zwaar of mollig, maar volgens mij slib ik anders ooit echt dicht van binnen :')

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-11 13:52

Weet je wat ook kan helpen? Werkt voor kinderen ook goed namelijk; meehelpen met koken :) Want daardoor kun je ook dingen toevoegen die je zelf lekkerder vind (extra appels bij de rode kool bv), sausje erdoor...
Mijn ouders vinden het prima dat ik een paar dingen niet lust, maar als ik het hele bord aan de kant schuif om daarna brood te gaan eten mag ik de rest van de week koken :P Ik vind het ook onbeleefd voor diegene die gekookt heeft.... want zelf zou ik het ook écht niet leuk vinden als iemand die oud genoeg is naar het eten kijkt, de neus ophaalt en wat anders pakt. (al hoort het wel een beetje bij de puberteit denk ik, in mijn puberteit was ik ook zinniger dan nu als volwassene omdat ik weet hoeveel werk er zit in boodschappen doen, koken en t is zonde van het geld als iemand het gewoon maar weggooid...)

Steef: succes met die schop onder je kont! :D Want je kan inderdaad ook als slank persoon goed dichtslibben... en dat is wel te voorkomen nu.
Laatst bijgewerkt door vuurneon op 08-10-11 13:54, in het totaal 2 keer bewerkt

Saar4

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-11 13:53

Je hoeft niet mollig te zijn om toch een enorm vetpercentage te hebben. Sommige mensen slaan vet rond de organen op. Uiterlijk ben je slank maar van binnen ga je gewoon naar de filistijnen.

zonnebloem18

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-11 14:50

Mijn vriend en ik zijn even zwaar en even groot.
Hij is net een plank en ik ben overal erg rond, ik heb 18% vet en hij heeft 24% vet in zijn lichaam, met andere woorden ondanks dat ik ronder ben ben ik wel gezonder.

moelly

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-11 14:55

Jetta schreef:
Als je helemaal niks lust op jouw leeftijd, ben je verwend en slecht opgevoed. Je zal jezelf nu met veel moeite moeten leren om gewoon groente en fruit te eten. Dat had je al eerder kunnen leren, want net als allerlei andere menselijke ontwikkeling, zoals gaan lopen en praten, is er ook smaakontwikkeling. Je ouders hadden je moeten laten eten wat de pot schaft, maar ze hebben waarschijnlijk niet doorgezet. Misschien moet je eens een lijstje maken van wat je wel lust. Ik kan me niet voorstellen dat je helemaal geen groente en fruit lust, rauw of gekookt. En waarom wil je afvallen? Ben je echt te zwaar?
Geef dus door wat je wel eet, anders blijft het onmogelijk om tips te geven.

_/-\o_

je moet het wel wíllen.

fliertje6

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-11 15:25

Nou een schop onder de kont, niet zeuren en verwend kind vind ik erg kort door de bocht!

Het kan een realistisch probleem zijn.

Zelf lust ik vrijwel geen gekookte groenten, de textuur maakt dat ik er overgeefneigingen van krijg. Heel vervelend, zeker op bezoek.
Mijn ouders hebben me vroeger alles voorgezet en ik moest alles eten, vaak zat ik huilend aan tafel en daarna kotsend op de wc. Ondanks alle problemen was het toch altijd eten wat de pot schaft met als resultaat dat toen ik eenmaal op mezelf woonde de eerste jaren totaal geen groente heb aangeraakt!
Niet erg efficient dus.

Nu is het een stuk gevarieerder, maar ik eet regelmatig nog een belegd broodje als avondeten of enkel soep met brood.

Zoek uit wat je wel lust, neem dat wat meer en varieer daarmee, laat je bloed eens nakijken en alle dingen die je mist kan je eventueel aanvullen met vitamine preparaten. Succes!

mayniac_val

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-11 15:31

Ze lust het wel maar dan alleen als het in stamppot vorm is en dus onherkenbaar. Komt bij mij toch wel over alsof TS een schop onder haar komt nodig heeft.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-11 20:14

Wortelen! Van die kleine van de AH heb ik :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-11 20:18

Wortel rondjes en dan rauw/niet gekookt :~ Dat vind ik echt heel erg lekker, desnoods met dipsaus (minder gezond :')) maar dat krijg ik echt wel weg!