Vriend maar nu, vijand *16+*

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

_Hyperion_

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-11 16:53

Goed zo, dat je besloten hebt je biezen te pakken.
Als je echt weg wilt, gaat dat lukken.

Enne...je vriend zou ik wel inlichten. Hoe komt het dat dat zo moeilijk voor je is?
Stel...je vriend zou in een dergelijke situatie zitten. Dan zou jij toch ook willen dat hij hulp bij jou zocht? Dan zou jij toch ook voor hem klaar staan?
Ontneem hem die kans niet, zou ik zeggen. Dat zou hij je nog wel eens kunnen gaan verwijten, later.
Daar heb je toch een relatie voor? Om samen voor elkaar te knokken als dat nodig is?

_Hyperion_

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-11 17:00

adoratie schreef:
vorige week en tot nu toe, dacht ik dus ook gewoon dat het 'om te spelen' was, of misschien door dat ene glaasje teveel. Ik weet namelijk dat ze inderdaad best loshandig kunnen zijn, maar normaal zit er gewoon niets achter. alleen gister en vanochtend waren ze echt veel hardhandiger en was het niet met een glimlach mijn borsten vastgrijpen en erover grappen maar het was me stevig vastpakken en me ongevraagd op de mond kussen (met mijn verzet maar, ze zijn sterk), ze graaiden zelfs onder mijn t-shirt door, vanochtend stond ik kålrot te rapen en eentje greep me beet bij men heupen en 'streeldeæ' mijn kont met zijn onderdelen. echt niets onschuldigs meer dus. En dat is dus ook het probleem. Vorige week vloog ik al naar ze uit dat ze niet moeten denken dat ze mij kunnen hebben omdat ze nu op een andere plek zijn of omdat mijn vriend er niet is. Maar voor hun lijkt dit nu de kans te zijn.

Ik wil toch even hierop reageren. Let wel...ik wil hiermee niet zeggen dat je het uitlokt of zo....maar ik heb er wel een bepaald beeld bij.
Hoezo "om te spelen"? Hoezo met een glimlach je borsten vastgrijpen en er over grappen?
Klaarblijkelijk heb jij dat okay gevonden.
Maar heb je daar onbewust wel signalen mee afgegeven, waardoor de mannen steeds vrijpostiger worden!
Ik wil hiermee niet zeggen dat het daarmee gerechtvaardigd is, wat ze doen...maar dat jij wellicht in de eerste instantie de grenzen hebt laten vervagen.
Ik persoonlijk zou het al te ver vinden als ik voor de grap bij mijn borsten word gegrepen... Dus de grens is zo langzaam opgerekt lijkt het.
is dit wellicht ook de reden dat je je vriend niet wilt inlichten?
Omdat je je nu rot voelt dat je dit op deze manier ontglipt is?

Nogmaals....in theorie zou het allemaal moeten kunnen en zouden grenzen duidelijk moeten zijn...maar mannen zijn mannen...en die vangen dingen als grappen met borsten nu eenmaal op als een soort flirtsignaal....terwijl het voor jou slechts een grapje was.
Zo bedoel ik het eigenlijk...en wellicht is het op de boer ook zo overgekomen.

Maar een "nee" moet in principe ook echt een "nee" zijn.... en dat is het hier niet...dus terecht dat je weg gaat.

MarjanB

Re: Vriend maar nu, vijand *16+*

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-11 17:02

Eens met Hyperion.. Beide posts hierboven..

adoratie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-10-11 17:02

@Hyperion:: Ik heb toen ook meermaals duidelijk nee gezegd en het meermaals duidelijk gemaakt dat ik dit niet acceptabel vond. Deze dingen gebeurden echter ook op de vorige boerderij al en toen zelfs zei mijn vriend. Ze zijn dronken en we zijn mannen, jij bent een vrouw. Nou, normaal toch. Vandaar dat ik er dus verder niets achter zocht.

Ik ga morgen na overleg met de boer iets proberen te regelen om hier weg te kunnen.
Is het niet via hem, dan is het via de politie, willen zij niet, dan bel ik de ambassade op. Maar wat kan een ambassade doen eigenlijk? Heb hier namelijk geen ervaring mee.
Ik heb er inmiddels 1 van de polen bij mij zitten, de jongste van de groep, leeftijdsgenoot en al jaren goede vriend.
Ik heb het er met hem over gehad en hij zei, dat hij met ze zou praten voor me.
Het zei ook, ach, het zijn Polen, ze houden van wodka en vrouwen. Het hoort bij het leven.
Maar hij stemt er ook mee in dat dit onaanvaardbaar is! Hij was bij de gebeurtenissen en zegt dat hij ook wil getuigen wil ik hier een rechtszaak van maken of enig dergelijk iets.
Hij wil me eventueel ook geld voorschieten, het is gewoon dat, er is hier gewoon geen enige vorm van vervoer dan de auto van de boer of een oude trekker of een paard. Nou, die zullen me dus niet ver brengen, tenzij de boer me dus brengt.

Glitfaxi

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-11 17:09

Jeetje wat een gedoe allemaal! Ik zou inderdaad ook zo snel mogelijk wegwezen daar, succes morgen! Laatje niet van je stuk brengen en kom voor je eigen rechten op!

adoratie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-10-11 17:10

Ik ga nu in ieder geval offline, mijn spullen pakken en de moed verzamelen om mijn vriend hierover op te bellen.
Ik ben nu toch al enigzins wat gerust gesteld vanwege die ene poolse jongen het dus wel voor mij wil opnemen.
Alleen zit de schrik me wel in het hart dat ik morgen de confrontatie aan moet met de rest van hen!
Ik laat het jullie weten, waarschijnlijk kom ik vanavond ook nog een keer online.
Dankjullie ook voor jullie reacties.
Ik moest het echt gewoon kwijt aan iemand! HEt zal waarschijnlijk wel alsnog de zovele slapeloze nacht worden.

_Hyperion_

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-11 17:13

Ik snap het ook wel.
Je zit in zo'n groep...je wilt niet kinderachtig doen. Je wilt geaccepteerd worden en respect krijgen, dus ga je je gedragen als "one of the guys"....en ga je een heel stuk mee in hun grappen en grollen...
Maar...ik spreek uit ervaring...dat leidt vaak tot dit soort grensvervagende normen...en je "nee" wordt niet meer serieus genomen.
En als de drank is in de man....dan vervaagt het nog veel meer.

Trek hier een les uit zou ik zeggen. Niet omdat je nu iets verkeerd zou hebben gedaan....maar omdat je nu een ervaring opdoet waardoor je dus een volgende keer weet hoe dit soort dingen kunnen lopen. Dus je persoonlijke grenzen direct afbakenen en niet meegaan in een soort groepsgebeuren waar dit soort dingen allemaal maar moeten kunnen.
Dat is voor iedereen dan duidelijk, snap je?

Enne....als je vriend dit normaal vindt....wat vind jij daar dan van? Is dat de reden dat je hem niet om hulp wilt vragen? Omdat je bang bent dat hij 't niet serieus neemt? Dat zou ik me kunnen voorstellen namelijk.

Wat ik bedoel dat ik het begrijp vanuit eigen ervaring.... ik ben een pleziermaker en ben heel spontaan en vrij...maar vroeger toen ik jonger was is het mij ook wel eens overkomen dat ik later terug hoorde dat ik vast wel makkelijk "te pakken" ben. Terwijl het tegendeel het geval is bij mij...ik ben op sexueel gebied heel gereserveerd...maar ben heel vrij met dansen en zo en in het praten met mannen. Maar zelfs dat kan een aanmoediging zijn voor mannen met drank op en wordt al geïnterpreteerd als.... zo werkt het dus gewoon.
Ik heb daar mijn lering uit getrokken en stel me anders op in bepaalde situaties. En dat werkt.

_Wodka_

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-11 17:31

Als je de ambassade belt kunnen ze misschien vervoer voor je regelen. Contact opnemen kan nooit kwaad.

Christiene

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-11 17:49

wegwezen daar! voor ze nog verder gaan! dan kan je de politie bellen voor verkrachtig ect..als je pecht hebt.

waar slaap je? op een veilige plek?

Nell_

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-11 17:51

Wat een rotsituatie!
Maar waarom vind je het eng je vriend te vertellen?
Sterkte ermee! Hopelijk kan iemand je helpen!

Dav

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-11 17:55

Ambassades
Noorse ambassades in Nederland
ROTTERDAM
Royal Norwegian Consulate General (Honorary)
Temporary office address:Vasteland 38J, 3011 BM Rotterdam
Office hours: Monday-Friday 10.00-15.00
Tel: +31 10 414.4488
Telefax: +31 10 412.6324
E-mail: cons.gen.rotterdam@xs4all.nl
Vice Consul: Ms. A.B. van Houwelingen-Saugerud
Consular Secretary:Ms. A.C. Samson-Juvdal

AMSTERDAM
Royal Norwegian Consulate General (Honorary)
Visiting address: c/o Russell Advocaten
Reimersbeek 2, 1082 AG Amsterdam
Postal address: P.O. Box 87400, 1080 JK Amsterdam
Office hours: Monday-Friday 10.00-12.00 and 14.00-16.00
Tel.: +31 20 301 55 45
Fax.: +31 20 301 56 35
Email: norway@russell.nl
Consul General: Mrs M.H.L. Russell

GRONINGEN
Royal Norwegian Consulate (Honorary)
Visiting address: c/o N.V. Nederlandse Gasunie,
Concourslaan 17, 9727 KC Groningen
Postal address: P.O. Box 19, 9700 MA Groningen
Bezoek volgens afspraak/Besøk etter avtale
Office hours: Monday-Friday 10:00-14:00
Tel.: +31 50 521 31 00
Telefax: +31 50 521 19 43
e- mail: consul.nor@gasunie.nl
Consul: Mr. M.P. Kramer

En deze die in Oslo zit,weet niet of je ze al gevonden had maar anders,print het uit,sla het op in je gsm en bellen morgen.

Nederlandse ambassade in Noorwegen
Koninklijke Nederlandse Ambassade
Oscarsgate 29
0244 Oslo
tel: 23333600
e-mail: nlgovos@online.no
web: Nederlandse ambassade

Knoffer

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-11 17:56

Het is triest Hyperion, maar je hebt wel een punt. Soms moet je je ver aanpassen om met bepaalde mensen om te kunnen gaan. Alleen soms schat je in eerste instantie mensen verkeerd in. En het blijft natuurlijk altijd heel vermoeiend om continu bezig te zijn met hoe mensen dingen misschien wel niet zouden kunnen opvatten en niet gewoon naar duidelijke woorden luisteren, maar in zo'n afgelegen gebied is het wel heel naar om in zo'n benarde situatie te komen. Dan maar je ego aan de kant en je aanpassen aan de simpele zielen.

adoratie schreef:
@Hyperion:: Ik heb toen ook meermaals duidelijk nee gezegd en het meermaals duidelijk gemaakt dat ik dit niet acceptabel vond. Deze dingen gebeurden echter ook op de vorige boerderij al en toen zelfs zei mijn vriend. Ze zijn dronken en we zijn mannen, jij bent een vrouw. Nou, normaal toch. Vandaar dat ik er dus verder niets achter zocht.

Dus jouw vriend vindt het prima dat er door andere mannen over jou heengelopen wordt!? Kijk, dat zoiets een keer gebeurt, vind ik ook niet gek, maar als jij eenmaal grenzen hebt aangegeven en deze worden vervolgens herhaaldelijk niet gerespecteerd, vind ik dat toch heel kwalijk. En nog erger dat je vriend dat blijkbaar prima vindt. Zegt ook wel iets over zijn normen en waarden.

Kwanyin

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-11 19:30

Ik lees eigenlijk ook met zeer grote verbazing de reactie van je vriend..sorry, maar bah :r :n . Als hij echt zo over je denkt, als hij echt denkt dat het maar doodnormaal is "omdat jij een vrouw bent en zij dronken", sorry meisje maar trek alsjeblieft je conclusie hoeveel respect hij voor je heeft. Je vriend zou iemand moeten zijn die naar jou zou vliegen wanneer je hem zoiets verteld, die jou desnoods met geweld zou wegsleuren en jou zou beschermen van zulke walgelijke dingen. Iemand op je wie kan vertrouwen en rekenen, niet iemand die er zo laconiek over doet. Voor hetzelfde geldt hebben ze een keer echt teveel op en wordt je gewoon door een hele groep verkracht, is het dan nog steeds voor hem 'normaal omdat je nu eenmaal een vrouw tussen mannen bent?'

Goed dat je er weggaat! Echt, doe het met alle middelen dat je kan, ze zijn nu hun grenzen al aan het verleggen en als er eentje of meer eens echt te ver gaat, dat trauma ga je je hele leven meedragen en dat wil je echt niet.

Chely

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-11 19:36

Beste adoratie,

ik heb je ook een pb'tje gestuurd maar misschien lees je dit topic eerder. Dinsdagavond kun je vanuit Tromso vertrekken voor 106 euro richting Nederland komen (Tromso-Oslo-Brussel-Nederlands grensstation).
De uitgebreide informatie staat in het pb'tje.

Heel veel sterkte en maak dat je er wegkomt!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-11 22:46

Ik wil wel even reageren op een paar reacties hier, over het zelf in de hand hebben geholpen.

Als voorbeeld: als je een paar maamden een vriend hebt, en je maakt het uit, heeft hij dan ook nadat het uit is het recht om iets met je te doen, omdat het eerder wel mocht. Nee dus.
Al had ze iets met een van hun gehad, dan nog hebben ze geen enkel recht om ook maar iets tegen haar zin in te doen.

Mijn advies is hetzelfde als de rest, al zou ik aangifte nog wel overwegen. Dit is heel ernstig en ook traumatiserend voor je.

adoratie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-10-11 17:41

Update::

Ben vanmorgen met de boer wezen praten en stond bepakt voor zijn deur.
Ik heb het hele verhaal utigelegd en ook aangegeven dat ik gewoon weg wou..
De poolse jongen die het voor mij opneemt is ook serieus tegen hem uitgevlogen en heeft een hele speech gehouden over mensenrechten etc.

De boer heeft me serieus genomen maar vraagt me om te blijven.
Hij heeft een urenlange conversatie gehad met de polen en heeft mij een vrije dag gegeven.

Voorlopig blijf ik hier. Ik krijg nu klussen 'binnenshuis' zoals opknapwerk in de 'workshop' ed. zodat ik niet op het land kom te staan met 'de mannen'. Alle geluk ben ik een doe-het-zelf-vrouw en is deze optie dus beschikbaar.
Hij heeft me gevraagd om het zo even aan te kijken. Of het mij op die manier wel lukt om te blijven, dus zonder nog in aanraking te komen met de Polen of iemand anders dan hemzelf.
Ook de pauzes ben ik niet verplicht om samen te nemen etc. Dus normaal gezien, zou ik ze dus niet eens meer tegen het lijf lopen.
In het geval dat er dus wel iets gebeurd, neemt hij de verantwoordelijkheid om mij tot in Hammerfest te brengen en samen met mij een vlucht te regelen.
Mij lijkt het voorlopig een goede uitkomst.
Ik heb voor in het geval dat, ook een couch kunnen regelen in Oslo.

Voorlopig kijk ik de situatie dus nog even aan.
Ik heb mijn vriend en wat andere mensen ingelicht over de situatie.

@ chely en Dav:: Dankje voor de informatie! Hier kan ik heel wat mee!

Commentaar over mijn vriend kan je weglaten.
Ik ben al 3jaar met hem samen, hij heeft het altijd voor me opgenomen etc. Letten en Polen denken nu eenmaal anders dan De gemiddelde europeaan, en ja, als je naar letland en polen gaat is het nu eenmaal zo dat de meeste vrouwen van de 'mannelijke aandaht' op die manier genieten.
Ik dus niet en dat weet hij ook.
De dingen die hij zegt zoals 'het zijn mannen en jij een vrouw' tjah, dat is gewoon zo, mannen zijn aangetrokken tot vrouwen sinds we bestaan. Maar hij neemt het wel degelijk voor me op in de realiteit.
Hij accepteert het ook niet als er mannen aan mijn kont zitten, maar hij zegt soms wel gekke dingen ja.
Nu is hij er eenmaal niet en kan hij dus ook niets doen.

Dav

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-11 18:01

Toch fijn deze tijdelijke oplossing. Kan je wel je tijd uitzitten...
Wat ben je na deze stage van plan? Nog meer buitenlandse plannen??

BinkieDusty

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-11 18:21

adoratie schreef:
Commentaar over mijn vriend kan je weglaten.
Ik ben al 3jaar met hem samen, hij heeft het altijd voor me opgenomen etc. Letten en Polen denken nu eenmaal anders dan De gemiddelde europeaan, en ja, als je naar letland en polen gaat is het nu eenmaal zo dat de meeste vrouwen van de 'mannelijke aandaht' op die manier genieten.
Ik dus niet en dat weet hij ook.
De dingen die hij zegt zoals 'het zijn mannen en jij een vrouw' tjah, dat is gewoon zo, mannen zijn aangetrokken tot vrouwen sinds we bestaan. Maar hij neemt het wel degelijk voor me op in de realiteit.
Hij accepteert het ook niet als er mannen aan mijn kont zitten, maar hij zegt soms wel gekke dingen ja.
Nu is hij er eenmaal niet en kan hij dus ook niets doen.

Hier ben ik het toch even niet mee eens.. Kom zelf al 3 jaar lang in Polen (heb poolse vriend) en nog nooit een enkele vrouw gezien die van zulk soort aandacht geniet. Dan krijgt de kerel toch eerder een fles vodka tegen zijn hasses gesmeten.
Letland weet ik daarintegen weer niet.

Verder, ik wens je heel veel sterkte en vind het vreselijk dat dit met je gebeurd. Moet wel toegeven dat dit wel iets is waar Polen bekend om staan nadat ze een glaasje teveel hebben gehad. Zie het bij ons in de discotheek ook wel genoeg..

Nanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-11 18:36

TS,

Ik heb hele topic even doorgelezen en heb met verbazing naar jouw excuses zitten kijken.

Je moet daar gewoon weg gaan. Er zijn altijd manieren en als ik jou was, was ik gaan lopen als ik niks anders had kunnen doen.

Nu heb je apart werk gekregen, maar je zit nog steeds bij hun op de boerderij en je hoeft niet met ze te werken of pauze te houden. Maar dat wil niet zeggen dat ze je niet alsnog kunnen opzoeken en eventueel kunnen verkrachten/aanranden.

Ik zou mezelf nu juist alleen maar minder op mijn gemak voelen omdat je alleen werkt en misschien niemand het door heeft als een van die jongens jou te pakken krijgt.

Ik hoop dat je inziet dat je in een gevaarlijke situatie zit en daar zo snel mogelijk weg moet.

En ook ik vind de uitspraak zo gaan Letten en Polen met vrouwen om niet correct. Bij mij in het dorp wonen heel veel Letten en Polen en ze zijn keurig netjes, ook als er feestjes gegeven worden en ze vreselijk dronken zijn.
Buiten dat om hoeven ze mij ook niet bij mijn borsten te pakken voor de lol, want ik bepaal zelf wie er aan mijn Truusjes komt en anders kan je goede mep krijgen.

geerte

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-11 18:14

Ik vind dat je ongelooflijk sterk overkomt maar ik zou gelijk weggaan als je het niet meer trekt of als ze nog een keer raar tegen je doen.

Knoffer

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-11 18:43

Ik denk dat je het goed aangepakt hebt adoratie. Gelukkig neemt de boer je nu tenminste serieus. Hopelijk loopt het goed.

MariekeB schreef:
Ik wil wel even reageren op een paar reacties hier, over het zelf in de hand hebben geholpen.

Als voorbeeld: als je een paar maamden een vriend hebt, en je maakt het uit, heeft hij dan ook nadat het uit is het recht om iets met je te doen, omdat het eerder wel mocht. Nee dus.
Al had ze iets met een van hun gehad, dan nog hebben ze geen enkel recht om ook maar iets tegen haar zin in te doen.

Mijn advies is hetzelfde als de rest, al zou ik aangifte nog wel overwegen. Dit is heel ernstig en ook traumatiserend voor je.

Over het zelf in de hand helpen, volgens mij staat er geen enkele reactie in dit topic met die beschuldiging. Want ik denk dat iedereen hier het erover eens is, die kerels hebben geen enkel recht hierop! Waar _Hyperion_ op doelde, is meer op dat je de volgende keer beter weet hoe mensen in elkaar steken en zo'n situatie wellicht in vervolg anders zal benaderen. Het is sneu, maar ze heeft wel een punt. Ik vind jouw vergelijking niet op gaan. Sowieso in Nederland zou je heel anders met dit soort situaties omgaan. Maar omdat je daar in the middle of fiets nowhere zit, moet je ff heel primitief denken om te 'overleven'. Het gaat erom, dat je met je gedrag en uitlatingen andere kan manipuleren, als je er heel bewust mee omgaat. Iets wat in het dagelijks leven niet zou moeten hoeven. Voorbeeld: als ik een pistool op m'n hoofd gedrukt krijg, dan zou ik ook m'n ego aan de kant zetten en proberen de schutter ervan te overtuigen niet te schieten. En dan zal ik mss dingen zeggen waar ik niet achter sta, maar die de situatie voor mij wel positief beïnvloeden. (Om even een extreem voorbeeld te geven.) Soms moet je er ook gewoon boven staan, met simpele zielen valt soms moeilijk om te gaan.

Over aangifte, ben ik met je eens. Lijkt me goed om hier melding van te maken.

_Hyperion_

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-11 20:43

@ Knoffer: dank voor je uitleg. Zo bedoel ik het zeker. Ik zeg nergens dat het zelf is uitgelokt...ik begrijp zelfs hoe het kan lopen in zo'n situatie...alleen een volgende keer zal de TS hierop wellicht alerter en bewuster mee omgaan en vanaf het begin gereserveerder zijn. Het zou eigenlijk niet zo hoeven te zijn...maar de praktijk is nu eenmaal regelmatig weerbarstig.

@ TS: Goede tussenoplossing..maar ik zou toch zsm weggaan....

Fred_Kroket

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-11 07:05

Ga alsjeblieft weg! Leen van vrienden als je van je ouders niets kan lenen en bel toch de politie. 3 weken is echt lang en ze proberen er vast nog een tandje bij te doen omdat je binnenkort weggaat.

adoratie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-10-11 11:31

Heb mijn vluchten kunnen herboeken voor aanstaande zaterdag.
De boer brengt me morgen in de avond (vrijdag) naar Hammerfest.
Ik blijf hier dus zowieso geen 3 weken meer.

Ik kan me best inbeelden dat sommige mensen denken dat ik het zelf heb uitgelokt, nou, Ieder denkt wat hij zelf wil.
Ok, de reactie die ik gaf over Polen is misschien niet correct, maar in mijn geval zijn het dus wel alleen maar polen en ik was ontzettend kwaad en ontzet, dus ik heb ook gewoon even te snel gereageerd. Ik zeg heus niet dat alle Polen of Letten zo met vrouwen omgaan. Maar het gebeurd wel eerder dan in NL heb IK zo de indruk. Of het is door de alcohol of door hun instelling. En Ik ben ook wel vaker in Letland geweest en daar is het van het principe, een vrouw is niets waard zonder man aan haar zijde. Misschien ook maar in bepaalde regio's, maar toch. Dat oubollige gedoe heb je niet zo zeer meer in NL.

Ik had hiervoor al duidelijk mijn regels gesteld naar hen toe.
Maar een klets op de kont bij het voorbijlopen gevolgd door een fluitsignaal of een het maken van een gekke dans in het weekend, met welke ik bedoel, neen geen armlengte van mekaar af, ja, dat vind ik wel kunnen, Maar dat wil niet zeggen dat ik wat ze mij vorige week flikten ga pikken.

Anyway, het probleem is bijna opgelost.
Als ik in Hammerfest aankom ga ik hier een melding van maken, moge ik het zelf hebben uitgelokt of niet.

Voor de rest heb ik niet zoveel zin meer om hierover verder te discussiëren, liever vergeet ik alles nu gewoon.
Wel bedankt voor alle steunende reacties en informatie!
En zoals ik al zei, ik beoordeel jullie niet op de meningen die jullie mij gegeven hebben, zowel de positieve als iets meer negatieve. Ik hou ze in mijn achterhoofd. En idd, de volgende keer, weet ik het wel.

Fred_Kroket

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-11 11:40

Oh wat fijn zeg!! En ik vind het belachelijk dat mensen denken dat jij het uitlokt... Al heb je een rokje aan en een bikini en zit je zo op de tractor is het nog geen reden om met je tengels aan je te zitten!

Houd je nog even taai en alvast een goede reis!