Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek
akishino schreef:De echte diagnose MS wordt pas geconstateerd na 1-2 schubs, een MRI en een lumbaalpunctie en bloedonderzoek. Zo zei mijn neuro het toen ik de diagnose kreeg. Helaas voldeed ik aan alle punten.
Ik ken ook veel meer vrouwen met MS dan mannen, maar soms heb ik het idee dat de mannen die het hebben het wel in een zwaardere vorm hebben, maar dat is mijn idee, kan goed helemaal niet wetenschappelijk zijn.
@xxxmarexxx, waarom kan je geen scan ondergaan als ik het vragen mag? Niet dat ik denk dat het nodig is, maar viel me gewoon op.
Ik krijg de 31ste de uitslagen van mijn nieuwe mri, ben erg benieuwd hoe de stand van zaken is.
Effe een vraagje, gebruiken jullie/jullie moeders medicijnen?
xxxmarexxx schreef:akishino schreef:De echte diagnose MS wordt pas geconstateerd na 1-2 schubs, een MRI en een lumbaalpunctie en bloedonderzoek. Zo zei mijn neuro het toen ik de diagnose kreeg. Helaas voldeed ik aan alle punten.
Ik ken ook veel meer vrouwen met MS dan mannen, maar soms heb ik het idee dat de mannen die het hebben het wel in een zwaardere vorm hebben, maar dat is mijn idee, kan goed helemaal niet wetenschappelijk zijn.
@xxxmarexxx, waarom kan je geen scan ondergaan als ik het vragen mag? Niet dat ik denk dat het nodig is, maar viel me gewoon op.
Ik krijg de 31ste de uitslagen van mijn nieuwe mri, ben erg benieuwd hoe de stand van zaken is.
Effe een vraagje, gebruiken jullie/jullie moeders medicijnen?
Ik onderga nu geen scan gezien in zwanger ben. wie weet laat ik het nog onderzoeken maar op dit moment heb ik daar geen behoefte na.
mijn moeder gebruikt nu Copaxone dit werkt erg goed bij haar. op haar laatste scan was dan ook niks nieuws te zien.
spannend dat je 31 de uitslag krijgt. hopelijk is het allemaal rustig.
gebruik je zelf medicatie?
Volgens mij gebruikt ze nu ook geen medicijnen voor de MS, ze heeft wel veel bloedverdunners ivm herseninfarct paar jaar terug. Mijn moeder heeft ook een keer 3 dagen prednison gehad in het ziekenhuis, vond ze heerlijk