Ik kan niet opstaan

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

amyz

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-11 10:52

:') Prachtige reacties hier :=

Ik ben ook zo'n ramp met opstaan.. Heb inmiddels redelijk goede oplossing dus miss dat een ander er wat aan heeft :D

Als ik om, zeg, 8 uur mn bed uit moet zet ik een wekker om 7.40, dan eentje om 7.55 (kan ik me na de eerste nog net even lekker omdraaien) en de 3e om 8.00. Op die laatste ga ik vaak liggen wachten waardoor ik binnen 2 min klaarwakker ben :+ Na de 2e wekker zet ik altijd t licht aan :) Omdat ik mezelf altijd erg weinig tijd gun 's ochtends denk ik wel eens van goh, laat ik mn wekker nu eens een half uurtje eerder zetten, kan ik rustig aan doen.. Met als gevolg dat ik die wekker hoor, denk; maar ik kan nog bést een half uur langer, en me keihard verslaap :') Dus sowieso als tip om je laatste wekker te zetten op t moment dat je er écht uit moet wil je op normaal tempo nog op tijd kunnen komen.
1 wekker meer of minder zetten werkt voor mij voor geen meter.. Net als een keihard bliepgeluid. Ik word altijd wakker met schattige geluidjes :D Anders ben ik de rest van de dag echt bloedchagerijnig :=

Maar die 3 werken voor mij echt perfect! Na de eerste nog even omdraaien maar net niet zo lang dat je weer ver weg bent, na de 2e rustig wakker gaan worden en bij de 3e eruit :)

Wat ik op vrije dagen nog wel eens doe is mn wekker om 6, 7 uur ofzo zetten... Vind niks zo heerlijk als mn wekker uitzetten en me nog een keer omdraaien, op de een of andere manier lig je alleen dán echt lekker :')

Axel_Clauw

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-11 10:54

Hahahaha wat een troost dat ik niet de enige ben. Ik voel me sochtends als de wekker gaat ook echt ziek, tegen de middag is het pas weer weggetrokken.

Ben allergisch voor ochtend :+ .

Knoffer

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-11 11:22

Nog zo een hier. Ik ben vanochtend ook weer lekker door m'n wake up light en wekker heen geslapen.
Dat terwijl ik gister 11 uur(!!!) al in m'n bed lag, maar ik kwam er 11 uur pas weer uit. Was niet de bedoeling.

Ik merk dat het voor mij vooral uit maakt of ik verplichtingen heb of niet.
Als er geen echte noodzaak is (werk, college, afspraken oid) dat ik moet opstaan, dan ben ik verlamd 's ochtends.

Tempratuur maakt veel uit idd! Ik laat het ook niet kouder dan 18 graden worden.

Ik heb ook al helemaal m'n ideale opstaansysteem bedacht :D
Automatisch systeem voor de gordijnen die open gaan, kamer verwarmen tot een graad of 23 op de tijd dat je eruit moet, bed dat automatisch in een rechtop positie gaat, muziek springt aan over de boxen met subwoofer, koffiegeuren die verspreid worden, etc :D

vuurneon

Re: Ik kan niet opstaan

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-11 11:29

Mijn vader lenen? :D

Hij knalt de lampen direct aan, gooit het dekbed af en roept heel hard: gooeeeedemorgen! Geloof mij, het werkt := Of het voor het humeur werkt... dat is nog te betwijfelen :D

miccamaaike

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-11 11:35

daar word ik echt heeeel chaggie van... ex deed dat heel soms ook, dat kon ik echt niet waarderen :+
gelukkig verder geen last van een ochtendhumeur, maar op dat moment kon ik hem soms wel wat aandoen haha

Knoffer

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-11 11:40

Mijn vriend kan soms ook zo irritant zijn in de ochtend :P
Hij duwt me dan letterlijk uit bed en dan val ik als een zandzak eruit en ga op de grond verder pitten. Werkt dus niet altijd :P

Maar het helpt wel als er iemand anders is die er ook uit is en wel wakker is en je een beetje positief kan stimuleren. (Ontbijtje op bed oid :D)

Chaos

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-11 11:54

Pffft. Grappig topic, echt té herkenbaar allemaal.

Wekker aan de andere kant van de kamer helpt niet, de gang ook niet. Behalve dat mijn vriend er chagrijnig van wordt..... Ik kruip gewoon terug mijn nest in.

2uur van te voren de wekker zetten om te kunnen snoozen heb ik ook gedaan, vaker als één keer. En dan komt ik nog te laat. Tis altijd maar 5 á 10 min. Maar tis wel standaard... :o

Tooeet

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-09-11 11:56

Ik heb ooit een vriend gehad die lekker verse croissantjes voor me ging bakken met kaas of aardbeien, dan werd ik al langzaam wakker van de geur en dan zette hij me daarna rechtop in bed met een bordje op schoot en een glas jus d'orange. Dat werkte wel!!

Mijn huidige vriend past hiervoor helaas :+ Die werkt overigens ook bij defensie, dus daar heb ik door de weeks niets aan.

Verwarming aan gaat helaas niet, ik heb blok verwarming, dus zodra ik aan de knop draai gaat hij op vol vermogen draaien... Eigenlijk moet ik een timer op de deur maken, dat zodra mijn wekker gaat de deur open gaat, dan ben ik zo wakker met 2 bengels van katten!

Pearlss

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-11 11:57

Ik lig nu nog in bed maar puur uit angst om op te staan haha zwangerschaps kwaal als ik opsta ben ik bang dat ik moet spugen dus blijf nog even liggen !!

Air

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-11 12:05

Herkenbaar :=
Og gewoon door je wekkers heenslapen... heb sowieso al 2 wekkers, 1 die kan snoozen en 1 felle schelle pieper. :+
Maar soms druk ik de pieper uit 's nachts blijkbaar(zit een miniscuulschuifknopje achterop!).
En ik heb vaak genoeg 'gedroomd' dat mn wekker ging, en lekker blijven slapen, tot het moment dat je je realiseert dat het geen droom is :')

Chaos

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-11 12:08

Air schreef:
En ik heb vaak genoeg 'gedroomd' dat mn wekker ging, en lekker blijven slapen, tot het moment dat je je realiseert dat het geen droom is :')

:))

Mandy_B

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-11 12:18

een systeem die aan je wekker vast zit dat als je wekker af gaat dan valt er een emmer water over je heen met koud water :D

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-11 12:27

Knoffer schreef:
Hij duwt me dan letterlijk uit bed en dan val ik als een zandzak eruit en ga op de grond verder pitten. Werkt dus niet altijd :P

:')

Afbeelding

NatasjavE

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-11 12:39

vuurneon schreef:

Hij knalt de lampen direct aan, gooit het dekbed af en roept heel hard: gooeeeedemorgen! Geloof mij, het werkt := Of het voor het humeur werkt... dat is nog te betwijfelen :D

Dan had mijn vader een kort leven gehad. Ik een fris en fruitig persoontje....maar doe me dit aan in de ochtend en je bent in direct levensgevaar....

Pearlss

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-11 12:42

NatasjavE schreef:
vuurneon schreef:

Dan had mijn vader een kort leven gehad. Ik een fris en fruitig persoontje....maar doe me dit aan in de ochtend en je bent in direct levensgevaar....

Heeft mijn pa ook wel eens geflikt ja heb iets van het nachtkastje gepakt en tegen zen hoofd aangegooid hij had zeker nog 2 weken een blauw oog.
Iedereen vroeg wat heb jij gedaan hij droog oh mijn dochter wakker gemaakt.

Niemand maar dan ook niemand moet mij wakker maken zelfs mijn man niet hij doet het dan lief heel zacht vingertje over mijn gezicht ik doe 1 oog open en zeg dan waag het om verder te aaien en doe oog weer dicht haha

Rytir

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-11 12:47

Ik heb geen wake up light maar een wake up cat :D Ideaal product!

Zodra mijn wekker gaat springt de kat op mijn borst en word ik overspoeld door kopjes, gepruttel en gemauw en als ik niet snel genoeg reageer likt ze mij (is niet heel fijn). Ook handig als mijn wekker kuren heeft: soms is 'ie geluidloos }:0 maar de kat hoort het al aan het klikje...

Cemlys

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-11 13:30

Haha dat plaatje hierboven :D.
ik heb hetzelfde probleem. en de winter is al helemaal een drama. Vanmorgen nog lekker mijn wekker uitgedrukt (in mn slaap vermoedelijk). Niet handig haha

Arabesk

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-11 13:34

Een goedkope wakeuplight: zet een tijdklok op een felle lamp :D Dat deed ik 'vroegah' altijd :D

Ik heb nu de WUL, met radio (hard!) en nog mijn mobiel die begint te blaten.

Toch blijf ik me 's ochtends voelen als diepgevroren sperziebonen die maar langzaam ontdooien. Ik sta ook expres vroeg op (half zeven) zodat ik volledig ontdooit ben tegen de tijd dat de kinderen mijn klas inkomen (half negen).

Knoffer

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-11 15:07

Air schreef:

Oh, dat is ook heel herkenbaar! Ik droom dan vooral zo nu en dan dat ik al opgestaan ben en dan word ik wakker en lig ik nog in bed, dat kan ik dan ook een paar keer achter elkaar dromen.
Val ik meteen weer in slaap en droom ik het weer. Of inception :+ Zorgt ook voor behoorlijk wat 'oh fiets!' momentjes :P

Liek_ schreef:
Knoffer schreef:

:')

Afbeelding

:D hahaha, zoiets idd.

Pearlss schreef:
NatasjavE schreef:

Heeft mijn pa ook wel eens geflikt ja heb iets van het nachtkastje gepakt en tegen zen hoofd aangegooid hij had zeker nog 2 weken een blauw oog.
Iedereen vroeg wat heb jij gedaan hij droog oh mijn dochter wakker gemaakt.

Niemand maar dan ook niemand moet mij wakker maken zelfs mijn man niet hij doet het dan lief heel zacht vingertje over mijn gezicht ik doe 1 oog open en zeg dan waag het om verder te aaien en doe oog weer dicht haha

:') Bij mij kun je 's ochtends juist alles doen. Niet dat ik er niet bloedchagrijnig van word, maar ik ben 's ochtends zo slap, dat ik echt niet veel terug doe.
M'n vriend kan me dan echt door bed sleuren en me in alle houdingen leggen, ik verrek geen spier :P Zoals het plaatje hierboven dus :+

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-11 17:00

Als mijn wekker gaat, zet ik de lamp aan en pak ik m'n telefoon en heb ik 10 minuutjes de tijd om twitter of nu.nl even bij te lezen en dan ga ik er uit, ben dan zo enorm wakker door het licht van m'n telefoon.. :P

Barbabientje

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-11 17:07

Rebeccaa schreef:
Als mijn wekker gaat, zet ik de lamp aan en pak ik m'n telefoon en heb ik 10 minuutjes de tijd om twitter of nu.nl even bij te lezen en dan ga ik er uit, ben dan zo enorm wakker door het licht van m'n telefoon.. :P

Dat laatste doe ik ook, alleen dan op het moment dat ik eigenlijk al 10 minuten aangekleed had moeten zijn om op tijd te komen :=

edit; de winter is het ergste := Vaak strompel ik met deken en al de trap af om maar niet mijn warme 'bedje' te hoeven verlaten, levensgevaarlijk was dat :+
Gelukkig nu naar gelijkvloerse woning verhuisd :D

KellYY1992

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-11 17:53

Mijn hemel dit onderwerp is voor mij gemaakt.

Ik heb echt van alles geprobeerd, wakker worden met rustige muziek, heeeeule harde wekker, wekker letterlijk aan de andere kant van de kamer zetten. Maar NIETS. Sowieso heb ik altijd de eerste twee uur last van 'echt' wakker worden.
Maar ik weet nu wel dat ik echt meteen mijn bed uit moet springen ipv wekker half uur van te voren zetten om te snoozen.
Toch betrap ik mezelf er op om toch telkens weer die wekker op snooze te zetten. AAAAGR.

Nu heb ik mijn lieve moeder maar ingeschakeld om mij zo vriendelijk mogelijk uit bed te trappen. :j

Donna89

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-11 21:23

Zonnebloem schreef:

ik denk dat ie bij mij wel werkt. maar dan ook maar 1 x. als ik dat ding te pakken krijg gooi ik hem waarschijnlijk regelrecht uit het raam. haha of poes gaat er achteraan rennen. alles wat beweegt is leuk!

Jess1989

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-11 21:34

Wat betreft die radio heb ik nog wel een leuke :')
Ik viel vroeger altijd in slaap met muziek (toen op de stereo, nu met mn mp4 speler := ) Maar dat deed ik één avond niet en was vergeten dat ik 's middags mn muziek keihard had gezet.

Nu was dat in een tijdperk dat mn vriendje heavy metal luisterde en ik aan het ontdekken was dat ik het niets vond, maar het eerste nummer begon dus met een giga paasei herrie.
Ik werd ook altijd 'wakker met een wijsje' alleen moest ik dan wel zelf het volume van te voren instellen.

Je raad het al :') Op max. volume tetterde die pleures herrie door het gehele huis om 's ochtends half 7 ofzo _O- Ik stond binnen een seconde naast mn bed in half gevecht houding en me helemaal het leplazerus geschrokken :')

mn ouders waren er ook niet zo over te spreken :o

franka75Jarig

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-11 21:37

zet een radio naast je bed en zet die hard aan zodat je niet in slaap kan vallen. zodra je wakker ben dan word je vanzelf heel langzaam wakker