Prachtige reacties hier 
Ik ben ook zo'n ramp met opstaan.. Heb inmiddels redelijk goede oplossing dus miss dat een ander er wat aan heeft

Als ik om, zeg, 8 uur mn bed uit moet zet ik een wekker om 7.40, dan eentje om 7.55 (kan ik me na de eerste nog net even lekker omdraaien) en de 3e om 8.00. Op die laatste ga ik vaak liggen wachten waardoor ik binnen 2 min klaarwakker ben
Na de 2e wekker zet ik altijd t licht aan
Omdat ik mezelf altijd erg weinig tijd gun 's ochtends denk ik wel eens van goh, laat ik mn wekker nu eens een half uurtje eerder zetten, kan ik rustig aan doen.. Met als gevolg dat ik die wekker hoor, denk; maar ik kan nog bést een half uur langer, en me keihard verslaap
Dus sowieso als tip om je laatste wekker te zetten op t moment dat je er écht uit moet wil je op normaal tempo nog op tijd kunnen komen. 1 wekker meer of minder zetten werkt voor mij voor geen meter.. Net als een keihard bliepgeluid. Ik word altijd wakker met schattige geluidjes
Anders ben ik de rest van de dag echt bloedchagerijnig
Maar die 3 werken voor mij echt perfect! Na de eerste nog even omdraaien maar net niet zo lang dat je weer ver weg bent, na de 2e rustig wakker gaan worden en bij de 3e eruit
Wat ik op vrije dagen nog wel eens doe is mn wekker om 6, 7 uur ofzo zetten... Vind niks zo heerlijk als mn wekker uitzetten en me nog een keer omdraaien, op de een of andere manier lig je alleen dán echt lekker

maar de kat hoort het al aan het klikje...
Ik stond binnen een seconde naast mn bed in half gevecht houding en me helemaal het leplazerus geschrokken