Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

mijn nectarine woog geen 45 gr maar 95 gr..
Bakken doe ik in olijfolie, ook vanwege de onverzadigde vetten.
(heb zelfs een beetje gesnoept
!) 1kg afgevallen!! En geen moment honger gehad. Dit werkt iig wel heel motiverend.
knabbelgirl schreef:Van zoveel drinken krijg je juist problemen met je nieren en je blaas dus ga echt terug naar 2.5 l max per dag! En 45x in 2011? Dan zou je niet eens je kuren afgemaakt hebben... is dat niet een typfoutje
knabbelgirl schreef:Ik heb even een edit neergezet met links, lees die aub echt door, teveel vocht kan leiden tot watervergiftiging wat dodelijk is. 2.5 is nog altijd meer dan 1.5 wat de meeste doen. Maar 4 liter is zelfs al veel als je intensief een paar uur hebt gesport laat staan gewoon..
bigone schreef:Ik lees veel dingen waar ik van schrik, het vele drinken, als je ong. een liter jus dórange op een dag drinkt dan is je urine zuur genoeg om ontstekingen tegen te houden en daarnaast gewoon anderhalve liter vocht tot je nemen. Alle antibioticakuren hebben je darmflora naar z'n mallemoer geholpen dus ga een een goed pro-biotica produkt gebruiken en heb je voor het gebruik van de diclofenac ook een maagbeschermer gekregen? Helaas denken doctoren er vaak niet aan maar dit geneesmiddel kan je maagwand veel schade toebrengen dus sta erop dat je een maagbeschermer krijgt zolang je dat slikt.
Neem ook een cranberrysuplement, gewoon pilletjes bij de drogist weg, dit is heel goed voor je blaas.
Beetje warrig verhaal, tís laat maar doe er je voordeel mee en probeer eerst weer gezond te worden en maak je niet zo druk om die paar kilo teveel, succes.
Af en toe wordt je er een beetje moedeloos van.. Want wie heeft nou gelijk? 
roxxxiejjj schreef:@ Adamootje: Ik snoep nu eigenlijk helemaal niet meer, omdat ik na de vakantie echt wilde gaan lijnen/ gezond doen. Heel soms ( echt eens per week meestal het weekend) 1 snoepje/iets met chocolade. Ik doe nu mijn honger/trek proberen te stillen met een stuk komkommer. Ik ben wel meer brood gaan eten, vorig jaar at ik 1 broodje, maar chips/snoep ed ernaast. Nu eet ik sowieso al 3boterhammen, en soms 4 als ik echt honger heb.
Ik eet elke dag 1 banaan, en soms ook een kiwi. "mijn appels"(de enige die ik lust..) zijn nu nog niet te koop.
Avondeten eet ik gewoon met mijn ouders mee, dit is dus voldoende groenten/aardappelen/rijst oid. En een vleesvervanger als ik dit aangeef. Ik woog meestal tussen de 69.2 tot ongeveer 69,9 maar heb me net gewogen en ben dus al 1kg kwijt! Sinds dit weekend, weeg nu 68,2!
Moet van de week voor een allergische reactie naar de HA, dus zal gelijk even overleggen over mijn gewicht en hoe het beste aanpakken en zijn mening erover.
Adamootje schreef:roxxxiejjj schreef:@ Adamootje: Ik snoep nu eigenlijk helemaal niet meer, omdat ik na de vakantie echt wilde gaan lijnen/ gezond doen. Heel soms ( echt eens per week meestal het weekend) 1 snoepje/iets met chocolade. Ik doe nu mijn honger/trek proberen te stillen met een stuk komkommer. Ik ben wel meer brood gaan eten, vorig jaar at ik 1 broodje, maar chips/snoep ed ernaast. Nu eet ik sowieso al 3boterhammen, en soms 4 als ik echt honger heb.
Ik eet elke dag 1 banaan, en soms ook een kiwi. "mijn appels"(de enige die ik lust..) zijn nu nog niet te koop.
Avondeten eet ik gewoon met mijn ouders mee, dit is dus voldoende groenten/aardappelen/rijst oid. En een vleesvervanger als ik dit aangeef. Ik woog meestal tussen de 69.2 tot ongeveer 69,9 maar heb me net gewogen en ben dus al 1kg kwijt! Sinds dit weekend, weeg nu 68,2!
Moet van de week voor een allergische reactie naar de HA, dus zal gelijk even overleggen over mijn gewicht en hoe het beste aanpakken en zijn mening erover.
Denk dat hij weinig zal opmerken over je gewicht. Ik weet verder niet hoe lang je bent?
Komkommer bezit weinig vezels, maar veel vocht. Het zijn juist de vezels waarvan je verzadigd raakt. Volgens jouw "eetschema" voldoe jij bij lange na nog niet aan de dagelijkse hoeveelheid vezels. Wel goed dat je al meer brood bent gaan eten, dat is een goed begin.
Succes bij de Doc.
Adamootje schreef:Ik ben voor een ruime tijd vegetariër geweest, en heb inmiddels geleerd dat er zóveel alternatieve (én gezonde) soorten beleg zijn als je vegetariër bent! (tip: Vegetarische paté van Super de Boer, dat is nog steeds één van mijn favoriet!) Kijk ook eens in het assortiment van de Albert Heijn. Ze hebben daar ook oneindig veel soorten beleg.
succes!:)
roxxxiejjj schreef:Adamootje schreef:Ik ben voor een ruime tijd vegetariër geweest, en heb inmiddels geleerd dat er zóveel alternatieve (én gezonde) soorten beleg zijn als je vegetariër bent! (tip: Vegetarische paté van Super de Boer, dat is nog steeds één van mijn favoriet!) Kijk ook eens in het assortiment van de Albert Heijn. Ze hebben daar ook oneindig veel soorten beleg.
succes!:)
Super de boer is hier uit de omgeving weg, ik eet weleens kokosbrood op brood maar weet niet of dat gezond is? Komkommersalade vind ik ook lekker, maar die dressing schijnt niet gezond te zijn..
_Tara_ schreef:Cinn87, mijn post was helemaal niet aanvallend bedoelt. Je kwam in je post op mij alleen over alsof je wilde zeggen dat koolhydraten de grote boosdoener zijn en de 3 uitroeptekens in de 1e zin kwamen ook dwingend over. Ik bedoel alleen maar te zeggen dat iedereen voor zichzelf moet bepalen hoe/wat iemand eet. Dat je dat iemand niet op kunt leggen. Natuurlijk mag je goed bedoeld advies geven en je ervaring delen. Ik zou 't alleen volgende keer iets anders brengen dan. Wat minder uitroeptekens komt al heel anders over bv.
Dat van bang zijn voor koolhydraten was ook niet persoonlijk richting jou bedoelt. Het valt mij alleen op dat er tegenwoordig steeds meer dieeten ontstaan waarbij koolhydraten verbannen worden.
Maar ik zie dat je in deze post ook heel veel uitroeptekens gebruikt, dat zal dan waarschijnlijk jouw manier van berichten typen zijn.
Tiggs, kloptAl die eiwitten is ook lastig voor je nieren om allemaal te verwerken plus dat je leververvetting krijgt.

.
!!