In 4 weken 10 kilo afgevallen.. Reden???

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

setteke

Re: In 4 weken 10 kilo afgevallen.. Reden???

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-11 22:34

Tuurlijk maakt dat uit, als je 100 kilo weegt en je gaat anders eten en je valt 10 kilo af is het toch alleen maar mooi. Wat je over hebt, heten reserves.
Als er absoluut niets veranderd is in het patroon en je valt toch af, dan moet je naar de HA. Maar goed, dat zeg ik in al mijn posten.

Thirty

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-11 22:37

Dat staat toch in de OP...qua eten is er niet veel veranderd...

setteke

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-11 22:40

Zilvermoon schreef:
Hallo

Ik doe niet veel anders dan anders. Maar ben in de laatste 4 weken toch 10 kilo afgevallen. Ik ben vrachtwagenchauffeusse en moet vaak uit de auto. (dus zit niet de hele dag alleen maar op mn kont) Ik eet op een dag 4 boterhammen en een appel. Een halve tot 1 liter water en koffie. Mijn werkdagen zijn van 5 uur sochtends tot ongeveer 8 uur savonds. Savonds is de honger voor het avondeten wel over dus daar eet ik niet veel van. Ik eet eigenlijk niet veel minder dan ik hiervoor deed en toch ben ik de laatste 4 weken 10 kilo afgevallen. Zou er iets anders aan de hand kunnen zijn? Ik voel me verder prima eigenlijk..

Nou ja, ik lees het toch anders. Ik maak hier echt niet uit op, wat haar etensgewoonten waren hiervoor.

Thirty

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-11 22:42

Zilvermoon schreef:
Hallo

Ik doe niet veel anders dan anders. Maar ben in de laatste 4 weken toch 10 kilo afgevallen. Ik ben vrachtwagenchauffeusse en moet vaak uit de auto. (dus zit niet de hele dag alleen maar op mn kont) Ik eet op een dag 4 boterhammen en een appel. Een halve tot 1 liter water en koffie. Mijn werkdagen zijn van 5 uur sochtends tot ongeveer 8 uur savonds. Savonds is de honger voor het avondeten wel over dus daar eet ik niet veel van. Ik eet eigenlijk niet veel minder dan ik hiervoor deed en toch ben ik de laatste 4 weken 10 kilo afgevallen. Zou er iets anders aan de hand kunnen zijn? Ik voel me verder prima eigenlijk..

;)

12345HA

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-11 22:44

setteke schreef:
Tuurlijk maakt dat uit, als je 100 kilo weegt en je gaat anders eten en je valt 10 kilo af is het toch alleen maar mooi. Wat je over hebt, heten reserves.
Als er absoluut niets veranderd is in het patroon en je valt toch af, dan moet je naar de HA. Maar goed, dat zeg ik in al mijn posten.

Ja tien kilo kwijtraken is wel mooi als je 100 kg weegt, maar niet op deze manier, maar volgens mij bedoelen wij gewoon hetzelfde. Ik las alleen ook wat posts waarin stond dat TS zich niet zo druk moest maken omdat ze toch wel reserves had, terwijl het echt niet gezond zoveel af te vallen als je niks aan je leefgewoonten verandert (wat jij dus ook bedoelt).

setteke

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-11 22:57

Thirty schreef:
Zilvermoon schreef:
Hallo

;)

EIGENLIJK, vreemd woord, ja zeggen en nee bedoelen, http://vrttaal.net/taaldatabanken_maste ... 1125.shtml.
Maar het maakt me verder niet uit, en ik hoop dat het goed gaat met de TS en dat ze de HA raadpleegt als het nodig is :D .

Samiyah

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-11 23:29

In deze context lijkt het me duidelijk dat TS hiermee bedoelt dat ze niet anders eet dan eerst. Je kan ook toegeven dat je niet goed gelezen hebt setteke, dat zou je meer sieren.

Het lijkt me na het antwoord van secricible al helemaal duidelijk dat dit gewoon niet normaal is.

Zwitsal

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-11 10:20

Ik ben het met mn (meeste) voorgangers eens.
Naar de ha! En snel!

Wel nog een vraagje: je zegt dat je eetpatroon niet veranderd is, is je werk wel veranderd de laatste tijd? (Ik las iets over vorig werk oid)

Maar tot nu toe heb ik altijd geleerd: onbedoeld veel (>6kg) afvallen binnen 3 maanden geloof ik --> alarmbellen moeten gaan rinkelen.
Helemaal omdat je jong bent.

Hoe voel je je verder? Vaak ziek? Koorts oid?

AnnemiekvM

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-11 10:27

Maar eet jij nooit groenten, vlees of aardappelen?

merel90

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-11 14:59

Ik zou ook even naar de huisarts gaan, afvallen zonder aanwijsbare reden (TS geeft zelf aan dat er eigenlijk weinig veranderd is in haar leefpatroon) staat totaal los van je lichaamsgewicht en 'reserves'. Of je nou 50 kilo of 150 kilo weegt, als je in korte tijd zoveel afvalt zonder reden, kán dit een teken zijn dat er iets mis is in het lichaam. Het is zelfs een waarschuwingsteken omdat het ook op kanker kán wijzen. Dit zeg ik niet om TS bang te maken want dat is absoluut niet mijn bedoeling, maar wel om de mensen die denken dat zomaar opeens afvallen geen kwaad kan, te laten zien dat je hier toch niet te makkelijk over moet doen.

TS, ik zou zeker even naar de huisarts gaan :) kan alvast nooit kwaad..

Zwitsal

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-11 15:21

Merel90. Ik wilde t woord kanker niet noemen in mn post omdat de ts dan misschien wel heel erg in de stress schiet. Maar onbedoeld gewichtsverlies is bij ons ook een alarmbel onder t kopje kanker

secricible

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-11 15:23

Zwitsal schreef:
Merel90. Ik wilde t woord kanker niet noemen in mn post omdat de ts dan misschien wel heel erg in de stress schiet. Maar onbedoeld gewichtsverlies is bij ons ook een alarmbel onder t kopje kanker

Idem, alhoewel er wel meer ziektebeelden te verzinnen zijn. Maar was idd het eerste waar ik ook aan dacht...

Zonnetje81

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-11 15:31

Ik lees ergens toch wel een beetje dat TS van zittend werk naar lichamelijk werk is gegaan....dat zou een reden kunnen zijn. Extra beweging en op dat gewicht kan best dat resultaat geven denk ik zo!

Limanade

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-11 15:50

Zwitsal schreef:

of lintworm.. dat was het eerste waar ik aan dacht

Zonnetje81

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-11 15:51

Of schildklier :+

Wietsje92

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-11 16:15

Schildklier of bijv. Crohn zou ook kunnen. Ik had zoiets gelijks als wat TS beschrijft, en bij mij is er Crohn uitgekomen.. Vandaar dat ik ook iedereen aanraad om naar de dokter te gaan, als je zo snel gewicht verliest!

secricible

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-11 16:51

Bij crohn verwacht ik wel een klachtenpatroon eigenlijk....

Wietsje92

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-11 17:02

Had ik ook.. Maar door het gewichtsverlies werd het wel duidelijk dat ik echt iets mankeerde. Maar wie weet wat voor klachten de TS nog meer heeft.

Zilvermoon

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-09-11 17:07

Jeetje dr word hier met ziektes gegooit!
Opzich is er kwa lichamelijke arbeid niet extreem veel veranderd. T zijn alleen veel meer uren nu dan eerder. Ik ga het in de gaten houden en als het door gaat ga ik langs de HA. Ben niet iemand die snel naar de HA rent. En ik ben altijd bang dat ik te vroeg heen ga. Dus ik kijk het nog even aan. Maar iig iedereen bedankt voor de eventueele opties en adviezen.

@Wietsje92: Opzich verder niet veel klachten. Ja k heb migraine. Maar dat heb ik al heel lang. En zo af en toe een benauwd gevoel. Maar denk dat dat meer van de stress komt.

secricible

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-11 17:17

Ts, heb je meer stress dan voorheen? En nogmaals: is je ontlasting verandert?

Zilvermoon

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-09-11 17:21

Meer stress? Nee. Ontlasting ook niet veranderd. Ja minder. Maar niet anders

blazelover

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-11 17:33

het begingewicht maakt niets uit als men 'onbewust' (dus zonder dieet oid) dus ook als iemand 120 kilo weegt en dan ineens 10 kilo afvalt zonder zijn eet en leefpatroon te wijzigen, is dit een teken dat je even naar de huisarts moet!
ik zag dat hier kanker genoemd werdt, er zijn echter ook veel andere en onschuldigere oorzaken voor zoveel gewichtsverlies.

wel raad ik je dus nog een keer aan om een afspraak te maken bij je huisarts!!

amsterdam_30

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-11 17:39

@ Lotskie: Als op mijn uitspraak doelde, dan heb je die kennelijk absoluut niet goed gelezen..

@TS: je hoeft niet bang te zijn dat je 'te vroeg' naar de HA stapt! Zoveel afvallen in zo'n korte tijd is meer dan genoeg reden..
Waarom mensen met ziektes strooien lijkt mij ook voorbarig en alleen maar onnodig verontrustend. Ik zeg: ga naar de HA en die kan dan verder kijken wat er eventueel is (of niet).

Lotskie schreef:
Jeetje, het maakt toch niet uit of TS nog genoeg gewicht 'over' zou hebben of niet?? Als je leef eet en beweegpatroon niet veranderd is en je valt in korte tijd 10 kilo af is er gewoon iets niet goed!

12345HA

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-11 18:15

amsterdam_30 schreef:
@ Lotskie: Als op mijn uitspraak doelde, dan heb je die kennelijk absoluut niet goed gelezen..

@TS: je hoeft niet bang te zijn dat je 'te vroeg' naar de HA stapt! Zoveel afvallen in zo'n korte tijd is meer dan genoeg reden..
Waarom mensen met ziektes strooien lijkt mij ook voorbarig en alleen maar onnodig verontrustend. Ik zeg: ga naar de HA en die kan dan verder kijken wat er eventueel is (of niet).

Lotskie schreef:
Jeetje, het maakt toch niet uit of TS nog genoeg gewicht 'over' zou hebben of niet?? Als je leef eet en beweegpatroon niet veranderd is en je valt in korte tijd 10 kilo af is er gewoon iets niet goed!

Nee, ik doelde niet op jouw uitspraak :)
edit; Kan me voorstellen dat het zo lijkt omdat mijn post onder de jouwe stond, maar daar doelde ik absoluut niet op. Sorry voor de verwarring.

Zwitsal

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-11 22:46

lintworm is inderdaad ook nog wel een goeie.. maar dan zou je je ontlasting eens in de gaten moeten houden of je daar wat aan kan zien.

denk dat 'wij' die ziektenbeelden aanhalen om aan te geven dat zomaar 10 kg verliezen niet zo positief hoeft te zijn als dat het lijkt.

ts: hoelang wil je het nog aanzien? hoelang wil je nog wachten?
als je ECHT niet wil gaan zou ik t nog 1.5 week oid aankijken, elke dag wegen op t zelfde tijdstip enz en dit noteren. als je gelijk blijft of weer wat aankomt zou ik het aan blijven kijken (tenzij je nu binnen een maand weer 10 kg aankomt).
maar ik persoonlijk vind 10 kg echt niet 'te snel naar de ha rennen'. 10 kg is veel hoor!